Aihe: Setin kasaaminen
1
forlost
14.11.2018 20:37:39

Tervehdys! Vuonna 1996 rumpunsa myynyt kitaristi haluaa taas oppia rumpaliintia. Akustista settiä ei pysty just nyt hommaamaan, koska tila. Mut sähkörummut vois olla!

Eli kysymys kuuluu voiko kasata ns omaa settiä? Yksi mikä mua sähkörummuissa ärsyttää on tomien pieni koko. Eli onko mahdollista ostaa kolme virppaa ja käyttää niistä kahta tomina? Ja nimenomaan ns verkkokalvollista (joskus olen kuullut moisen termin niistä) ois haussa.

Ja toinen kyssäri, pystyykö tässä käyttää atk laitteita hyväkseen? Lähinnä siis Cubase + joku kit käyttöön sieltä?

Kiitos!
Pyörikää paskassa. Eihän 10 000 000 000 kärpästä voi olla väärässä.
Kimd
14.11.2018 21:01:16
forlost: Tervehdys! Vuonna 1996 rumpunsa myynyt kitaristi haluaa taas oppia rumpaliintia. Akustista settiä ei pysty just nyt hommaamaan, koska tila. Mut sähkörummut vois olla!

Eli kysymys kuuluu voiko kasata ns omaa settiä? Yksi mikä mua sähkörummuissa ärsyttää on tomien pieni koko. Eli onko mahdollista ostaa kolme virppaa ja käyttää niistä kahta tomina? Ja nimenomaan ns verkkokalvollista (joskus olen kuullut moisen termin niistä) ois haussa.

Ja toinen kyssäri, pystyykö tässä käyttää atk laitteita hyväkseen? Lähinnä siis Cubase + joku kit käyttöön sieltä?

Kiitos!

Voihan ostaa jotkut rummut ja laittaa verkkokalvot ja triggerit, mutta tietysti voisi ajatella sitenkin, että asettelee vaan ne pienet tomit samoille väleille kuin oikeat isot tomit. Itsekin käytän kyllä virppana triggeröityä oikeaa virppaa.
Ei irtoa
xerxes
14.11.2018 21:54:25
forlost:Eli kysymys kuuluu voiko kasata ns omaa settiä? Yksi mikä mua sähkörummuissa ärsyttää on tomien pieni koko. Eli onko mahdollista ostaa kolme virppaa ja käyttää niistä kahta tomina? Ja nimenomaan ns verkkokalvollista (joskus olen kuullut moisen termin niistä) ois haussa.

Onhan se mahdollista ostaa vaikka jokainen osa erikseen, mutta onko se järkevää, on eri juttu. Jos noita pieniä kokoja pelkää, niin jossakin pitäisi päästä oikeasti kokeilemaan, onko se niin hirveää. Jos se sittenkin on ihan kauheeta, niin sitten joku halpa akustinen setti, mesh-kalvot, triggerit ja symbaalipadit ja joku aivo erikseen.

Nykyisin monissa aivoissa on jo usb-liitin, mutta midiä(lyöntitiedot) saa siirrettyä erillisillä laitteilla koneille. Itsellä on Midimanin midisposrt 2x2, jolla pystyy homman hoitamaan.

Itse olen keräillyt oman settini sieltä sun täältä. Niinpä minulla on esimerkiksi kertynyt 3 bassaripadia. Erilaisia tomipadeja on 6 plus virveli. Varsinaisia symbaalipadeja on 3. Toisaalta pitää muistaa, että sähkörummuilla voi soittaa minkä tahansa äänen millä tahansa padilla. Esim. yhdellä bassaripadilla voin soittaa virveliä, jolloin kädet jäävät vapaiksi soittamaan jotain muuta.
Relax. Prediction is very difficult, especially about the future.
Tom Miking
15.11.2018 11:31:07
forlost:Eli onko mahdollista ostaa kolme virppaa ja käyttää niistä kahta tomina?
Tässä käytössä kun ei tarvi alakalvoa niin sen virvelin tai tomin voi leikata kahtia niin saa kaksi rumpua yhden hinnalla
aleinone
19.11.2018 20:45:45
Budjetistahan tieten on myös paljon kiinni.

Jos täppiä löytyy niin esimerkiksi Rolandin TD-50K -setissä on 14 tuuman virveli ja 10 tuuman tomit. Tosin hintaakin on sitten ihan riittämiin ja taitavat tilaa viedä suunnalleen saman verran kuin akustinen setti.

Ainahan voi tutkailla muusikoiden.netin toria löytyisikö sieltä jokin sopiva setti. Virvelin ja/tai tomit voi sitten vaihtaa mieleisekseen, niitähän saa erikseen vaikkapa Thomannilta:
https://www.thomann.de/fi/sahkorumpu_virvelipadit.html

Ja kukaanhan ei estä kasaamasta vaikka koko settiä mieleisillä kamppeilla.
Esimerkiksi Thomannillta löytyy kaikki tarvittava:
https://www.thomann.de/fi/sahkorummut.html

Allekirjoittaneella olisi kaupan akustisesta tehty sähkösetti, mutta aloittaja mainitsi tilaongelmasta.
Vaan onko ongelma ettei akustinen setti mahdu, vai se että akustinen pitää sen verran pahaa meteliä?
Klassinen musiikki on paljon parempaa kuin miltä se kuulostaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)