Aihe: Uusia V-Drumeja keväällä?
1 2
mr_b
29.12.2004 14:58:26

Kävinpä tässä musiikkikaupassa ostamassa lisää kapuloita ja kokeilin samalla ohimennen Rolandin TD-20 -settiä. Kiva oli, uusi haitsukin oli oikein mukava. Samat viat ja edut muuten kuin vanhassa TD-10ssäkin. Tahmea tunnelma ja hyvät soundit :-)

No, siinä tuli jotain myyjän kanssa höpistyä ja mies sanoi että Rolandille olisi tulossa jotain uusia v-drum -settejä keväämmällä. Ymmärsin että ilmeisesti kyseessä olisi jonkilainen TD-8:ia vastaava puolivälin setti. Ei minulla ole siihenkään rahaa, eikä välttämättä ostohalukkuuttakaan, mutta silti rupesi kiinnostamaan ja Googeilin, mutta tuloksetta.

Onko joku täällä sattunut kuulemaan moisesta juttuja?
Everything's gonna be cool this christmas!
Katiska
29.12.2004 15:27:56 (muokattu 29.12.2004 15:29:32)
NAMMin aikoihinhan nuo uudet mallit yleensä esitellään, jos esitellään. Eli viimestään siinä tammikuun loppupuolella näkee mitä on tulossa.
Barley
29.12.2004 20:07:50
vdrums.comissa tuosta oli kanssa juttua. TD-8:n uusi versio sieltä on tosiaan tulossa, kun alkuperäisellä alkaa olla jo sen verran ikää.
I gotta have more cowbell, baby!
Katiska
20.01.2005 22:01:57
NAMMi alko tänään ja Rolandi julkaisi seuraajan TD-8 setille. Uusi nimi on TD-12S

http://namm.harmony-central.com/WNAMM05/Content/Roland/PR/TD-12S.html
LumPus
20.01.2005 22:20:56
NAMMi alko tänään ja Rolandi julkaisi seuraajan TD-8 setille. Uusi nimi on TD-12S

http://namm.harmony-central.com/WNAMM05/Content/Roland/PR/TD-12S.html

juu saman tiedon sain tänään... ihan vinkkinä, kohta rupee vikat kasisetit varmastikkin ropisemaan halvalla. poisto nääs.
Elämä vie liikaa aikaasi!!!
Katiska
20.01.2005 22:33:27
ihan vinkkinä, kohta rupee vikat kasisetit varmastikkin ropisemaan halvalla. poisto nääs.

Juu, sama taitaa olla myös muissa korvatuissa tuotteissa, mm. Tama Rockstareissa.

Vuosi sitten kun Pearl lopetti SRX sarjan, niin ainakin Thomann myi loput setit useilla satasilla alennettuun hintaan.
LumPus
20.01.2005 23:37:04
Juu, sama taitaa olla myös muissa korvatuissa tuotteissa, mm. Tama Rockstareissa.

Vuosi sitten kun Pearl lopetti SRX sarjan, niin ainakin Thomann myi loput setit useilla satasilla alennettuun hintaan.

rokkitähti korvattu... mitenkäs en tätä tietoa ole saanut... mikä juttu?
Katiska
21.01.2005 07:44:04
rokkitähti korvattu... mitenkäs en tätä tietoa ole saanut... mikä juttu?

Tama hyllytti Rockstarat ja herätti Superstarit kuolleista tilalle. Rockstarien mahonki on Superstareissa korvattu koivulla. Superstareissa on myös valuvanteet.

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-176637.html
LumPus
21.01.2005 19:02:21
Tama hyllytti Rockstarat ja herätti Superstarit kuolleista tilalle. Rockstarien mahonki on Superstareissa korvattu koivulla. Superstareissa on myös valuvanteet.

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-176637.html

jasso. pitää ihmetellä maanantaina Taman edustajilta tietoja, kiinnostavan näkönen setti.
Tänään sain vähän tietoja siitä kakstoistasesta rollen setistä, hyvältä kuulostaa. www.rolandus.com pitäs löytyä tarkempaa tietoa.
kamelisko
07.02.2005 01:22:23
Perkule!

Kattelin tuolta Roland-US sivuilta noita TD-12 esittelyjä. Hyvältä vaikuttaa. Pitää varmaan säästää entistä enemmän ja mennä vaikka töihin että saa tommoset. TD-20 on ehkä jo hätävarjelun liiottelua...

http://www.rolandus.com/products/de … 5&subcatid=22&prodid=TD-12S
mr_b
07.02.2005 08:50:55 (muokattu 07.02.2005 08:52:27)

Kattelin tuolta Roland-US sivuilta noita TD-12 esittelyjä. Hyvältä vaikuttaa. Pitää varmaan säästää entistä enemmän ja mennä vaikka töihin että saa tommoset. TD-20 on ehkä jo hätävarjelun liiottelua...

3444€ Thomannilla. No, on se tietysti parempi kuin TD-20:n 5799€...

Minua muuten häiritsi noissa Rolandin esittelyvideoissa se miten puolet materiaalista käsitteli sitä sekvensseritoimintoa ja sitä miten tällä setillä voi soittaa ihan yksin mahdollisimman kornia pilipaliruotsinlaivameininkiä.
We have ways of making you think.
DigiDrummer
07.02.2005 18:41:10
Mietitytti se, että miten helvetin nopeesti noi pystyy soittaa noita V-drumeja. Mulla kun on vaan toi TD-6KV ja siinä pelkkä virveli V-drum. Onko toi puhtaasti soittajan osaamisesta kiinni vaiko myös tuosta V-drumin kosketuksesta ja palautteesta?

Onhan mahtava setti, reilut tuplasti TD-6KV:n hintainen mutta nyt jo alko himottaa....

Ainiin, mikä se rimmi+kalvo soittotekniikka oikein noissa demoissa on. Edellisessäkin demossa on paljon sitä kun ne soittaa kapula kiinni virvelissä ja se tuplaa ton kosketuksen.

Täytyy alkaa treenaa enemmän!!
LumPus
07.02.2005 20:31:57
Mietitytti se, että miten helvetin nopeesti noi pystyy soittaa noita V-drumeja. Mulla kun on vaan toi TD-6KV ja siinä pelkkä virveli V-drum. Onko toi puhtaasti soittajan osaamisesta kiinni vaiko myös tuosta V-drumin kosketuksesta ja palautteesta?

Onhan mahtava setti, reilut tuplasti TD-6KV:n hintainen mutta nyt jo alko himottaa....

Ainiin, mikä se rimmi+kalvo soittotekniikka oikein noissa demoissa on. Edellisessäkin demossa on paljon sitä kun ne soittaa kapula kiinni virvelissä ja se tuplaa ton kosketuksen.

Täytyy alkaa treenaa enemmän!!

single hand roll. itse treenasin sen myös v-drumeilla. hyvä tatsi mielestäni on noissa, soittajasta kiinni =)
ja noissa pädeissä on se hyvä että voi virittää, saa sopivan tatsin ittelle. saa myös vähän huijattua kokojen kanssa, "pikkutomit" kireemmälle kuin lattiatomi.
Ainahan noita rumpuja voi myös päivittää pala kerrallaan. tai sitten myyt vanhat ja siinä osa uusien hinnasta onkin jo kerättynä.
DigiDrummer
08.02.2005 00:36:49
Voisitko valaista miten tuo single hand-roll toimii siis teknisesti eli mitä pitää treenata (rimmi-kalvo iskua kait). Ilmeisesti mahdollista vain V-drum padeillä eli mulla tolla virvelillä, tosin TD-3:n esittelyvideossa oli muistaakseni myös perustomien kanssa kikkailua samalla tavalla, joten pitäskö sen toimia peruspadeissa eli noissa mustissa "kumilätkissä" myös?

Olenkin tässä miettinyt, että kun esittelyvideoissa on pirusti esimerkkejä noilla erikoistehoisteilla kikkailemisesta, niin kuinkakohan moni oikeesti niitä käyttää. Sinänsä sähkörumpujen maailma on monipuolisen mielenkiintoinen että noita efektejä löytyy, mutta mulla ainakin vain hyvin hyvin pieni osa aivojen kapasiteetista on käytössä, aika vaikee löytyy biisejä tai keksiä mielikuvituksella jotain omia, jossa käyttäs jotain jungle tai trash efektiä, taitavat olla tehdasasetuksena vaan sinne lätkästy ilman todellista ajatusta niiden todellisesta käytettävyydestä in real life.

Tietääkö kukaan muuten, onko kukaan tehnyt mitään Roland spesifistä soitto-opasta tai onko Rolandilla itsellään mitään demovideoo (siis rumpujen käsikirjaa tukevaa soitto-opasta, ei mainosvideota) tai vastaavaa joka valottas enemmän kuin ohjekirja tuota maailmaan?
hgr
08.02.2005 00:54:24
Voisivat olla ihan näppärät treenikäyttöön tuollaiset sähkövempeleet. Hieman suolainen vaan tuo lähes 6000 euron hinta :)
LumPus
08.02.2005 09:43:35
Voisitko valaista miten tuo single hand-roll toimii siis teknisesti eli mitä pitää treenata (rimmi-kalvo iskua kait). Ilmeisesti mahdollista vain V-drum padeillä eli mulla tolla virvelillä, tosin TD-3:n esittelyvideossa oli muistaakseni myös perustomien kanssa kikkailua samalla tavalla, joten pitäskö sen toimia peruspadeissa eli noissa mustissa "kumilätkissä" myös?

Olenkin tässä miettinyt, että kun esittelyvideoissa on pirusti esimerkkejä noilla erikoistehoisteilla kikkailemisesta, niin kuinkakohan moni oikeesti niitä käyttää. Sinänsä sähkörumpujen maailma on monipuolisen mielenkiintoinen että noita efektejä löytyy, mutta mulla ainakin vain hyvin hyvin pieni osa aivojen kapasiteetista on käytössä, aika vaikee löytyy biisejä tai keksiä mielikuvituksella jotain omia, jossa käyttäs jotain jungle tai trash efektiä, taitavat olla tehdasasetuksena vaan sinne lätkästy ilman todellista ajatusta niiden todellisesta käytettävyydestä in real life.

Tietääkö kukaan muuten, onko kukaan tehnyt mitään Roland spesifistä soitto-opasta tai onko Rolandilla itsellään mitään demovideoo (siis rumpujen käsikirjaa tukevaa soitto-opasta, ei mainosvideota) tai vastaavaa joka valottas enemmän kuin ohjekirja tuota maailmaan?

no tuossa nopeutta soittoon FAQissa johnny rabb sen selittää paremmin kuin minä osaan.. jos ei siitä valkene niin voin paremmalla aikaa yrittää. kyllä se periaatteessa ihan perus kumipädeissäkin toimii.

itse yritän ettiä jatkuvasti moisia materiaaleja, joilla tosiaan saisi paremmin hyötykäyttöön noita käytännön juttuja saundeista. toki ilmoittelen jos jotain löytyy.
kamelisko
10.02.2005 19:14:44
Missäs kaupassa voi noita rumpuja mennä testailemaan? Tampereella ei varmaa missään?
Antakee mulle rahaa rumpuihin jooko?
LumPus
10.02.2005 20:40:19
Missäs kaupassa voi noita rumpuja mennä testailemaan? Tampereella ei varmaa missään?

soita rolandin konttoriin ja kysy jälleenmyyjät. tampereen seudusta en osaa sanoa.
kamelisko
10.02.2005 21:48:05
soita rolandin konttoriin ja kysy jälleenmyyjät. tampereen seudusta en osaa sanoa.

Kyllähän tuolta roland.fi:stä näkee jälleenmyyjät mutta ei ole tietoa onko siellä testikappaleita...
Antakee mulle rahaa rumpuihin jooko?
LumPus
10.02.2005 22:19:09
Kyllähän tuolta roland.fi:stä näkee jälleenmyyjät mutta ei ole tietoa onko siellä testikappaleita...

soita niihin ja kysy. Ainoan tiedän espoon musiikin, että varmasti on testikappaleet kolmosesta ja kakskymppisestä. kuun vaihteen aikoihin myös kutonen ja kasi. mutta soita niihin lähiliikkeisiin ja ota tilanne selville!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)