Aihe: Ongelma basso-pedaalin kanssa
1
RockAnA
26.07.2008 12:46:14 (muokattu 26.07.2008 12:46:32)
Hei,

Aloittelija kun näissä hommissa olen niin en taas tajua missä menee pieleen..

Ongelmana sellainen että kun soittaa ja yrittää soittaa basarilla esim tupla iskua niin nuija heiluu sen verta paljon että padi tunnistaa sen vähintään kolmeksi iskuksi. Yritin säätää pedaalin jousella nuijaa jäykemmäksi mutta siitä ei ollut apua.

Millähän tuosta ongeglmasta pääsisi eroon, sama kun vaivaa myöskin ykkös iskuja (jotka padi tunnistaa tuplaiskuksi).

Apuja/neuvoja/vinkkejä kaipailisin
Progressor
26.07.2008 13:16:05
Soittotekniikasta se taitaa enimmäkseen olla kiinni. Nuijan pomppu täytyy osata kuolettaa jalalla niin, ettei tule ylimääräisiä iskuja. Aloittelijalle helpoin tekniikka voi olla se, että jättää nuijan iskun jälkeen kiinni rumpuun, jolloin se ei pääse pomppaamaan. Minun kokemuksieni mukaan pedaalia on helpompi hallita silloin, kun jousi on säädetty löysäksi. Sekin voi auttaa, jos säätää nuijan etäisyyttä rummusta vähän isommaksi. Yritä löytää itsellesi sopiva soittotekniikka ja säädä pedaali niin, että se tukee sitä tekniikkaa mahdollisimman hyvin.
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
S.M.A.K.
RockAnA
26.07.2008 14:03:51 (muokattu 26.07.2008 14:04:24)
Kiitti vinkistä.

Pikaisesti netistä videoita katsottuani tulin siihen tulokseen että taidan soittaa basarilla turha paljon.

Nuija on lepo asennossa kyllä varsin kaukana mutta taitaa tosiaan olla tekniikasta kiinni. Pitää kiinnittää jatkossa huomiota tuohon enempi ja treenata tuota mun basari jalkaa sitten kun ei oo näin pitkä "soitto"-sessio alla niin varmaan paremmin ottaa kroppa uutta vastaan.

Vielä kerran kiitos.
joku muu sikko
29.07.2008 22:19:52
Samasta vähän olen itsekin kärsinyt, voi olla tekniikastakin vähän kyse mutta samaa ongelmaa ei ole kun laitan saman pedaalin oikeeseen bassariin. Mulla on siis TD12. Jousi löysällä en osaa soittaa kun ei nuija palaudu riittävän vikkelään. TD12:n kalvoa ei voi kovin löysälle laittaa.
TD12:ssa auttaa basarin triggeri asetuksesta threshold arvon isontaminen, se vaikuttaa suoraan siihen että pikku iskuja triggeri ei poimi. Sitten itselläni auttaa sekin että nostin penkkiä hieman jolloin polkaisu tulee pystymmästä eli siinä on enemmän voimaa (estää se jälkipomppu).
29
30.07.2008 09:40:59
Asiaan vaikuttaa oman kokemukseni mukaan kolme asiaa. Tosiaan täällä mainitut kalvon kireys (mitä kireämpi, sen enemmän pomppua), moduulista lähinnä nuo retrig ja threshold arvot (siis mitä suuremmat, sen vähemmän virheitä). Kannattaa tosin säätää juuri siihen rajalle missä virhelyönnit loppuu.

Kolmas seikka, jonka olen huomannut on nuijien korkeus. Mitä pidempi varsi, sen enemmän tulee pomppua. Modulin herkkyyttä säätämällä saa homman toimimaan, vaikka nuija osuisivatkin aivan padin alaosaan. Tuntuma tietenkin jonkin verran muuttuu.
joku muu sikko
07.08.2008 13:39:25 (muokattu 07.08.2008 13:40:19)
Tämä nuijan korkeuden laskeminen oli toimiva vinkki! Säädin sitä itsekin ja tuntuma muuttuu mutta osan siitä sain takaisin nostamalla nuijan varressa olevan lisäpainon (Tama Iron Cobra) ylös asti. Onneksi se ei ollut siellä jo valmiiksi :)
Totutellaanpa vaihteeksi vaikka tähän.
29
07.08.2008 15:45:53 (muokattu 07.08.2008 15:48:33)
Toi tuntuma on siitä hauska juttu, että kun hetken potkuttelet nyt tolla setupilla, niin taas sujuu muitta mutkitta... :)

Mulla on itsellä nuo Yamahan suoravedot ja niissä on kans tollaset "painot". Itse kyllä luulen, että on enemmänkin memory lockit.
No jokatapauksessa, täytyypä koittaa miltä tuntuu jos niitä siirtelee.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)