Aihe: Verkkokalvolliset padit + uudet rummut
1
Knape1
22.05.2008 13:17:46
Kyselisin, että onko verkkokalvolliset padit pakolliset kerrostalossa? Olen kuullut, että kumiset padeja ei voi soittaa kerrostalossa ja haluaisin kuulla useamman ihmisen näkemyksen asiasta.

Olen ostamassa sähkörumpuja ja olen miettinyt myös sitä vaihtoehtoa, että ostaisin käytetyt rummut ja hommaisin siihen uudet mesh padit (kun eivätkös ne ole sama kuin verkkokalvolliset?). En sitten tiedä tulisikö se sitten yhtään sen halvemmaksi.

Tähtäimessä olisi rolandin td-6:nen ja haluaisin tietää minkälaiset verkkokalvo padit siihen kannattaisi ostaa (jos kannattaa ollenkaan).

Ja jos tulee jollekin mieleen ehdotuksia siitä minkälaiset rummut kannattaisi ostaa niin laittakaa vain ehdotusta. Eli niiden pitäisi olla tarpeeksi hiljaiset kerrostaloon ja sopia aloittejalle, mutta sen kanssa ei saisi revetä perse.

Ja laitoin tämän uuden keskustelun kun en löytänyt kovinkaan paljon tietoa verkkopadeista ja muustakaan mitä kysyin.
PorkkanaKorvassa
22.05.2008 13:44:09
Vähän riippuu pädeistä.

Nuo roland:n kumipädit eivät hirveän suurta meteliä pidä, vaihdoin itse sellaiset peltien tilalle, ne kun pitivät suurinta meteliä.

Verkkokalvollinen virppa ja pasari ovat melkeinpä pakolliset, muuten kumipädeillä pärjää. Nuo millenium:n verkkokalvolliset PD-1010 pädit ovat osoittautuneet tuntumaltaan ihan hyviksi, ja hintakaan ei ole paha. Itse en tunne mitään eroa niiden ja roland:n vastaavien välillä.

Muuten kehoitan milleniumia välttämään, etenkin settejä, itse ostin typeryyksissäni tuon mps200 setin, ja 3:n kuukauden aikana kaikki menneet vaihtoon räkkiä luukuunottamatta.

Tällä hetkellä haikkapoljin aiheuttaa pahimmat häröäänet, sille pitää tehdä joku patentti. Tai ehkä se meteli johtuukin siitä, että nykyinen on vähän patenttiviritys alkujaankin.

Naapurit eivät ole häiriintyneet, rappukäytävään kuuluu pieni naputus, mutta ei kuulemma asuntoihin asti.
Knape1
25.05.2008 14:03:35
Minkälaiset virpa ja basari minun kannattasi ostaa jos ostaisin ne vaikka rolandin td-6:seen?
Onko niissä mitään rajotuksia mitkä padit käy minkäkin kanssa? esim. rolandin padit rolandin aivon kanssa tai mistä se yhteensopivuus sitten onkaan kiinni?
Mörre
28.05.2008 11:13:54
Käsittääkseni TD-6 myydään myös kokonaan verkkokalvollisena settinä (basaripädistä en ole varma tuleeko verkkokalvollisena). Kyllä volume-ero kumipädiin on aika huomattava, mutta tiedä sitten kuuluuko naapuriin asti. Joka tapauksessa verkkokalvoilla on mukavampi treenata, tuntuma on lähempänä normaalia rumpua ja kuulokkeilla soitettaessa ei kuulu pädien äänet niin pahasti läpi.
Mm...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)