Aihe: säkörumpujen kestävyys
1
hosino
05.03.2008 13:48:24
ostin vähän käytetyt roland td-12 setin. milaisia vikoja voi tulla pädeihn tai moduliin. rumpuihin pitäis ostaa myös kunnolinen virvelipädi oisko pd-120 hyvä.
joku muu sikko
05.03.2008 16:20:52
ostin vähän käytetyt roland td-12 setin. milaisia vikoja voi tulla pädeihn tai moduliin. rumpuihin pitäis ostaa myös kunnolinen virvelipädi oisko pd-120 hyvä.

PD-125 muuttaa virvelinsoiton ihan eri tasolle, suosittelen. Mulla ei ole muuta "vikaa" 1,5 vuodessa ollut kuin crash1 hukkaa harvoin joitakin yksittäisiä lyöntejä, siinä on cy-12. Sitten aux2 hukkaa useammin, siellä on kiinni uusi cy-8. En tiedä onko nuo hukkaamiset aivot bugeja, padin vikoja vai asetuksista kiinni.
Tuo cy-8:n lyöntien hukkaaminen on aika häiritsevää, jos lyön siihen peräkkäisiä lyöntejä nopeasti niin ehkä joka 5.-10:s hukkuu jonnekin matkalle.
LaKu
27.03.2008 22:51:40
Mulla taas on sellainen ongelma että pädi joka on lattiatomin paikalla on soundi jotenkin kuollut. Pädi toimii varmasti (vaihdettu). Eli vaikuttaa siltä että itse moduulissa olisi joku bugi. Häiritsee kyllä soittoa jonkun verran kun lattiatomia ei oikein voi käyttää.
Kaikki sisääntulot moduuliin ovat käytössä (3 symbaalia).
south_of_heaven
27.03.2008 23:21:02
Mulla taas on sellainen ongelma että pädi joka on lattiatomin paikalla on soundi jotenkin kuollut. Pädi toimii varmasti (vaihdettu). Eli vaikuttaa siltä että itse moduulissa olisi joku bugi. Häiritsee kyllä soittoa jonkun verran kun lattiatomia ei oikein voi käyttää.
Kaikki sisääntulot moduuliin ovat käytössä (3 symbaalia).

Yritä lonksutella piuhaa sekä pädin että moduulin puolelta, ja tarkasta volyymit sun muut. Mulla tuota on joskus yhden symbaalin kanssa, mutta auttaa jos käynnistää alusta ja vähän irroittelee johtoja ja laittaa kiinni takasin.
Guitars are like assholes; Everybody has one.
Vallu-Veke
28.03.2008 08:15:51
Mulla on TD6 ja krässi oikeastaan ainut, joka ei välillä pelitä kunnolla.
Eli aina ei nappaa. Luja isku auttaa ja saa aikaan heräämisen joskus. Olisikohan se krässi vaan hieman laiskempi lähtemään käyntiin?
Siihen on auttanut edellisen kaverin neuvot. Eli pientä potkimista...
Muutenkin ainakin tämän mun td6 setin kanssa krässi on se huonoin puoli ihan saundienkin kannalta.

Mitään ei ole koskaan mennyt varsinaisesti rikki.
Olen sitä mieltä, että mekaanisesti ne kestää, jos ei hajota tahallaan tai leiki jotain voimarumpalia.

Sitten voi olla sellainen juttu, että lämpötila ja kosteus on voinut tehdä aivoihin ainakin jotain juttuja. Sitä ei saa koskaan käynnistää heti, jos se on ollut kylmähkössä ja kosteassa treenikämpässä. Huoneen ja setin kannattaa antaa lämmetä muutamia tunteja, kuten muunkin elektroniikan.
Itselläni on näyttöön ilmestynyt ihmeellisiä kyrilisiä akkosia, yhden setin kohdalle, muttei vaikuta mihinkään tai en ole huomannut.
Lennu
28.03.2008 14:04:27

Itselläni on näyttöön ilmestynyt ihmeellisiä kyrilisiä akkosia, yhden setin kohdalle, muttei vaikuta mihinkään tai en ole huomannut.

Siellä on virus, Ilkka Kanervan kännykkä on lähettäny sinne tekstareita.

Mulla on tommonen halpa milleeniumisetti, siinäkin hukkuu krässi välillä ja tuo alesiksen moduuli sekoilee välillä. Todennäkösesti kyseessä on evo, mutta ärsyttää silti.
"Paras olla oma juro itsensä, homma toimii jos on toimiakseen. Esimerkkinä käy Lennu, se ei ikinä sano mitään järkevää ja se elää silti vakiintuneessa parisuhteessa!" - Sam Other
paice60
26.04.2008 17:54:29
Mulla on ollut TD-10 setti yli 10 vuotta keikkakäytössä. Keikkaa on vuosittain 170-190 ja ei mitään ongelmia ollut. Samat kalvot edelleen käytössä ja hyvin pelittää. Olen kahteen kertaan vaihtanut ne kumit sieltä rumpujen sisältä jotka menevät kalvosta kontaktimikkiin ihan sen takia että eivät kulu liikaa. Samoin vaihdoin sen ison vaahtomuovin KD-120 basarin sisältä samasta syystä. Osat olivat halpoja, helppoja itse vaihtaa ja kaikki toimii hyvin. Kerran virveli (joka on standissä erikseen) kaatui ja se plugi painui vähän sisään. Tilasin uuden ja vaihdoin sen itse. Samoin yksi telineen kiristäjistä meni halki, ostin uuden ja vaihdoin itse. Yllättävän halpaa ja helppoa on ollut. Ostin sen CY-12 r/c ja se on toiminut erittäin hienosti , jossain kohtaa vaihdan kaikki siihen. Ai niin, ne symbalintelineet ovat vuosien varrella hieman vääntyneet ja kolhiintuneet. Ostin yhden uuden ja todella helppoa ja vaivatonta vaihtaa. Kyllä voin sanoa että ovat ehdottomasti maksaneet itsensä takaisin moneen kertaan.
Vittu näitä hommia.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)