tmt-wolf 26.10.2008 16:46:54 | |
---|
-Eli kuten tästä otsikosta voikin päätellä. Pidän Punk tyyllin soittamisesta ja en voi oikeen mitään et tulee joskus fiilareissa lyötyä kalvoon vähän normaalia lujemmin kuin ollut tarkoitus. Saaden pieni särö aikaan kalvoon ja se sittemmin siit! Tä pieni työstysvaihe sai alkuunsa kun kadoitin muuton yhteydessä virvelin- ilmeisesti raahasin sen jätesäkissä kaatopaikalle? Ja ostin tilalle uuden virvelin ja vähän isompana Roland TV-6 merkkiseen kaunokaiseen. (Olen nyttemmin kyllä miettinyt ostaa sen ihan pienen virvelin minkä kadotinkin muuton yhteydessä) Olen käyttänyt kapuloina ensin suosien nylonkapuloita 7a vahvuisia ja siirtyen kumminkin musiikkiliikkeen myyjän avustuksella puukapuloihin 5b vahvuisiin. -yhä edelleen saaden uuteen kalvoon särön! Onko teillä kellään ollut vastaava ongelmaa? Ja jos on ollut niin miten ollette saaneet sen ongelman ratkaistua? |
18is9 27.10.2008 11:24:00 | |
---|
Ja jos on ollut niin miten ollette saaneet sen ongelman ratkaistua? Ei ehkä liity sähkörumpuihin mitenkään, mutta kyllä fiilareissa saa akustisenkin rummun rikki jos oikein voimalla paukauttaa. Soittotekniikka se on joka pitää kamat ehjänä, soittipa sitten hissijazzia tai punkkia. Ja isomman äänen akustisesta rummusta saa lyömällä napakasti mutta ei kalvon läpi lujaa. Peltejä ja rumpuja ei pitäisi lyödä läpi vaan silleen napauttaa jämerästi. "I listened hard but could not see" - YES, And You and I |
Vallu-Veke 27.10.2008 21:03:25 | |
---|
Olisko kapulan päät ehjät? |
tmt-wolf 04.11.2008 22:56:03 | |
---|
Ei ehkä liity sähkörumpuihin mitenkään, mutta kyllä fiilareissa saa akustisenkin rummun rikki jos oikein voimalla paukauttaa. Soittotekniikka se on joka pitää kamat ehjänä, soittipa sitten hissijazzia tai punkkia. Ja isomman äänen akustisesta rummusta saa lyömällä napakasti mutta ei kalvon läpi lujaa. Peltejä ja rumpuja ei pitäisi lyödä läpi vaan silleen napauttaa jämerästi. -yeps, kiitokset vastauksesta...Mutta kait pitänee tyytyä tohon hienotumteisemmin ja jättää ne hirveät pamauttelut suoraan kalvolle...-hakemista.. |
No Compromise 26.12.2008 11:33:59 (muokattu 26.12.2008 11:34:38) | |
---|
Kapulan ja kalvon välinen kulma ja kapulan pään muoto vaikuttaa ainakin mulla tosi paljon tähän. Jos kalvo on liian pystyssä ja pisaran muotoinen kapulan pää tulee liian suuressa kulmassa kalvoon, se terävä pää uppoaa kalvoon->kuoppa valmis. Käännä padeja enemmän vaakaan, ja kokeile vaikka pyöreäpäisiä kapuloita, vois auttaa vähän tähän myös. Mites, eikös padeihin jotkut oo joskus vaihtanu "oikeiden" rumpujenkin kalvoja, tatsin ja kestävyyden nimissä? www.myspace.com/smirnamc |
paice60 26.12.2008 22:10:02 | |
---|
Mulla on ollut TD-10 setti mesh headeilla yli 10 vuotta ja keikkaa olen tehnyt niillä noin 1800 kappaletta. Ei mitään ongelmaa ollut ja samat kalvot vieläkin käytössä. Kapuloina käytän 5B Vic Firth enkä välttämättä lyö hirveän hiljaa. Bassarin kalvo on nyt menossa rikki mutta silti toimii vielä. Ei niitä Mesh headeja saa rikki vaikka löisi pystysuoraan siihen kalvoon kapulalla. Vittu näitä hommia vieläkin. COVS jäsen n:o 7. |
Vallu-Veke 30.12.2008 12:20:30 | |
---|
Mulla on ollut TD-10 setti mesh headeilla yli 10 vuotta ja keikkaa olen tehnyt niillä noin 1800 kappaletta. Ei mitään ongelmaa ollut ja samat kalvot vieläkin käytössä. Kapuloina käytän 5B Vic Firth enkä välttämättä lyö hirveän hiljaa. Bassarin kalvo on nyt menossa rikki mutta silti toimii vielä. Ei niitä Mesh headeja saa rikki vaikka löisi pystysuoraan siihen kalvoon kapulalla. Vähän samaa mieltä. Tavalliset rumpukalvot menee rikki helpommin kuin esim. Rolandin Mesh headit. Omissa sähkörummun kalvoissa ei näy ihan mitään merkkiä käytöstä ja niitä on käytetty aika paljon. Mesh head näyttää olevan ikuinen, jos ei hajota tahallaan. |
south_of_heaven 30.12.2008 20:13:22 (muokattu 30.12.2008 20:14:44) | |
---|
Eihän noihin meshikalvoihin kohdistu lähellekään sellaista voimaa kuin akustisia lyödessä, jos miettii materiaaleja ja ylipäätään kalvon toteutusta. Jos sellasen saat toisenkin paskaks, niin kannattaa alkaa miettiä menisitkö sirkukseen voimamieheksi. Tai sitten kalvoa on käytetty jotenkin väärin, esimerkiksi kiristetty järjettömiin mittakaavoihin. Menikö/meneekö sulla virvelin/setin soitossa paljon kalvoja? Guitars are like assholes; Everybody has one. |