Aihe: EZDrummerit ja muut
1
joku muu sikko
15.08.2008 14:02:34 (muokattu 15.08.2008 14:03:16)
Puhutaan sähkörumputtimien ajamisesta pc:n läpi monitoreille. Olen niin innostunut Guitar Rig:n toiminnasta sitä kokeiltuani että nyt pitäisi saada samaa toiminnallisuutta sähköpannuihin. Eli: Onko otsikon softasta (vai joku muu ehkä parempi?) siihen että ajetaan midillä(?) rummut koneelle, lisätään soundit maailman parhaista rumpusoundipankeista ja ajetaan ilman häiritseviä viiveitä monitoreille PA:lle tai minne vaan. Kertokaa tietoa ja kokemuksia.
Veco
20.08.2008 11:20:16
Itse en ainakaan saanut mitenkään toimimaan EZD:n kautta DKFH:ä soitettuna Yamahan DTexplorer3:lla. Basari ja virveli tuli väärin ja ei saanut ainakaan sähkörumpujen päästä muutettua oikein ja DKFH:ssä on niin huonot säätömahdollisuudet. Eli ei onnistunu ainakaan mulla.
Erittäin tosi ison järkyttävän kokoisen valtava.
lateq
01.09.2008 23:11:33
Ostin tuossa muutama viikko sitten Yamahan DD-65 -setin, joka tuolla integroidulla rumpuaivollaan on tosiaan melko lelu, mutta midi + EzDrummerin kanssa on kyllä varsin hyvänkuuloinen sellainen.

Tässä setissä ainakin voi jokaiseen padiin määrittää haluamansa rumpuäänen, jotta tulee kaikki samplet hyödynnetyksi miten tykkää. "Oikeiden" sähkörumpusettien kanssa ei ole moisesta kokemusta, kuulostaa oudolta jos niissä valinnat ovat rajoitetummat. Latenssiahan tulee midistä aina ~3ms. sekä sitten EzDrummerin tai muiden VST-instrumenttien/-efektien tuoma rasite äänikortille ja prosessorille.
`
joku muu sikko
04.09.2008 10:46:37
Ostin tuossa muutama viikko sitten Yamahan DD-65 -setin, joka tuolla integroidulla rumpuaivollaan on tosiaan melko lelu, mutta midi + EzDrummerin kanssa on kyllä varsin hyvänkuuloinen sellainen.

Tässä setissä ainakin voi jokaiseen padiin määrittää haluamansa rumpuäänen, jotta tulee kaikki samplet hyödynnetyksi miten tykkää. "Oikeiden" sähkörumpusettien kanssa ei ole moisesta kokemusta, kuulostaa oudolta jos niissä valinnat ovat rajoitetummat. Latenssiahan tulee midistä aina ~3ms. sekä sitten EzDrummerin tai muiden VST-instrumenttien/-efektien tuoma rasite äänikortille ja prosessorille.

Tämä antoi jo vähän uskoa ja toivoa. Järki sanoo että kyllä tuon pitäisi jo nykylaitteilla onnistua ilman häiritsevää viivettäkin. Ainakin guitar rig on loistava ja luulisi että midi on vielä helpompi käsiteltävä teknisesti. Mulla on TD12 ja sieltäkin saa jotenkuten kelvollisia soundeja mutta niiden hakeminen vie älyttömästi aikaa ja on muutenkin hankalaa sillä käyttöliittymällä vaikka sekin on rumpuaivoksi hyvä.. Täytyy hankkia EZ kokeiltavaksi ja yrittää.
Tinppa
04.09.2008 16:45:20
Mulla on Rolandin TD-3 KV -setin kanssa käytössä EZ-Drummer ja hyvin pelittää. Enpä ole enää aikoihin edes käyttänyt rumpuaivon omia soundeja, kyllä tuo ez-drummeri tuottaa sen verran parempaa soundillista jälkeä. Etenkin Nashville -lisäosa miellyttää kovasti.

Jos haluaa jonkun tietyn rummun soivan ez-drummerissa tiettyä sähkörummun padia lyötäessä, voi k.o. padin midinuotin vaihtaa rumpuaivosta haluamakseen. Eli voit vaihtaa etutomin vaikka lehmänkelloksi jne. Symbaalien choke-toiminto toimii, ja hi-hatin jalkakontrollikin toimii ainakin omiin tarpeisiini tarpeeksi uskottavasti, ja setti reagoi soittodynamiikkaan mukavasti. Kyllä tuolla kombinaatiolla soittaa ihan mielikseen.

Latenssi riippuu paljolti äänikortista ja koneesta. Mulla on läppärin kaverina Presonuksen Firebox ajamassa äänikortin virkaa, ja noilla saa ihan tarpeeksi pientä latenssia (3 ms).

On tullut testattua myös Addictive Drums -ohjelmaa. Hyvät oli soundit siinäkin ja soundien säätömahdollisuuksia enemmän kuin EZ-Drummerissa, mutta hi-hatin sain toimimaan vain ns. on-off -tyyliin, eli haikka on joko auki tai kiinni, mitään välimuotoa ei tuossa ollut. Toisekseen peltien choke-toiminto ei toiminut niinkuin olisi voinut olettaa. Voi olla että asetuksia ruuvailemalla ois saanut nuokin toimimaan paremmin.

Itseäni siis noista kahdesta miellytti enemmän tuo EZ-Drummer, se oli kutakuinkin heti soittovalmis kun tuuppasi rummut midillä koneeseen kiinni. Ja soundit on ilman ruuvailujakin jo erittäin hyvät.

Nythän on hiljattain tullut myyntiin Toontrackin uusi Superior Drummer 2, jossa on kuulemma hyvä tuki sähkörummuttelijoita ajatellen. Pitäisi toimia hi-hatit ynnä muut mallikkaasti. Omakohtaista kokemusta ei ohjelmasta ole, mutta kiinnostaa kyllä kovasti.
joku muu sikko
05.09.2008 13:07:58 (muokattu 05.09.2008 13:11:07)
Mulla on Rolandin TD-3 KV -setin kanssa käytössä EZ-Drummer ja hyvin pelittää. Enpä ole enää aikoihin edes käyttänyt rumpuaivon omia soundeja, kyllä tuo ez-drummeri tuottaa sen verran parempaa soundillista jälkeä. Etenkin Nashville -lisäosa miellyttää kovasti.

Tämähän kuulostaa hyvältä. . Hyvä jos edes nuo haitsun ja peltien toiminnot pelaa.
EZ:ssa lienee kelpo määrä kannuja valittavissa. Löytyykö guitar rig:n tyyliin ns. signature settejä ts. tiettyjen rumpaleiden omia soundeja? Onko tiedossasi onko EZ:lle netin kautta haettavissa olevia muiden käyttäjien tms. valmiita "paketteja". Olen itse hieman laiska säätäjä..
Tinppa
06.09.2008 00:30:22
Tämähän kuulostaa hyvältä. . Hyvä jos edes nuo haitsun ja peltien toiminnot pelaa.
EZ:ssa lienee kelpo määrä kannuja valittavissa. Löytyykö guitar rig:n tyyliin ns. signature settejä ts. tiettyjen rumpaleiden omia soundeja? Onko tiedossasi onko EZ:lle netin kautta haettavissa olevia muiden käyttäjien tms. valmiita "paketteja". Olen itse hieman laiska säätäjä..

Eipä tuota voi oikein guitar rigiin verrata. EZ-Drummeriin voi ostaa ohjelman perus rumpusetin jatkeeksi noita lisäosia (rumpusettejä), mutta siinäpä se sitten onkin. Hyvin rajallinen määrä on kannuja valittavissa settiä kohti. Ja toisekseen, noita "settejä" et pysty miksailemaan keskenään (tyyliin virveli toisesta setistä ja basari toisesta) vaan olet sidottu aina sen yhden setin soundivalikoimaan kerrallaan. Eli ei kovin monipuolista siltä osin...

Mutta toisaalta, juuri tuon yksinkertaisuuden vuoksi tuon ez-drummerin käyttö on ainakin itelleni niin mieluista (ite oonkin ihan vaan ns. sunnuntairumpali). Käyttökelpoista soundia saa aikaan ilman mitään sen kummempaa kikkailua. Eli laiska säätäjä täällä siis myös...:)

En ole perehtynyt tarkemmin saako netistä joitan käyttäjien "paketteja" latailtua. Periaatteessa varmaan saa, mutta toisaalta juuri tuo ez-drummerin "rajoittuneisuus" kaiken säätämisen suhteen ei varmaan siltä osin palvele tarkoitusta. Ts. ez-drummerissa ei ole niin paljoa säädettävää että noiden mahdollisten "valmiiden pakettien" kesken olis niin suurta eroa. Käytännössä kun rumpusetin säädöt rajoittuvat vain noihin muutamaan rumpusoundiin/rummuston osa, näiden väliseen balanssiin & panorointiin sekä overhead- ja ambienssimikkien balanssiin.

Eli jos olet hakemassa rumpuihin tuommosta guitar rig -tyyppistä ratkaisua ja monipuolisuutta niin ei tuo ez-drummer kyllä ole ihan samalla viivalla. Ehkäpä sitten tuo Superior Drummer 2 voisi antaa enemmän - tosin sillä ehdolla että jaksaa säätää. Ja siihenpä varmaan löytyy netistäkin noita käyttäjien tekemiä asetuksia jo valmiina.
Fugitive
06.09.2008 08:34:34 (muokattu 06.09.2008 08:42:30)
Itte tässä testaillu Superior Drummeria (varmaan samalla tavalla toimii perus Ezdrummerinkin kanssa) MPS-400:n setin kanssa, peltien sammutuksia en oo vielä saanu toimimaan ja en tiiä saako niitä edes toimimaan... muuten homma toimii aika hyvin

stuffit:
- HP:n pavilion läppäri ja sen "pakollinen" Vista home premium (Haist Vit HP ja sen softa/ajuripolitiikka, fyi!)
- Line6 toneport ux1 ainakin vielä tällä hetkellä (ei oikeen toimi sähkörumpujen kanssa, mutta asio-vehje kuitenkin mikä melkeen on pakollinen näissä hommissa)
- Millenium MPS-400:t
- usb-piuhoja 2 kpl ja kuulokkeet
- Superior Drummer 2 ja toneportin softat

latenssia ei ihan hirveesti tällä hetkellä ole vaikka piuhat kulkee sähkörummuista ensin tietokoneeseen, sieltä toneporttiin ja sieltä takasin koneelle tms. (hieman erikoinen ratkaisu mutta en ajatellut vielä hankkia mitään kalliimpaa asiokorttia)

Rumpujen nauhottamisessa kanssa tällä hetkellä hieman ongelmia kun tuo toneportti on tarkoitettu kitaran nauhottamiseen.

Itte olen käyttänyt yhtä tomia hieman ylempänä ja välillä käytän sitä esim. chinapeltinä/lehmänkellona/yms

pitäis myöskin testata jos sais rummut toimii reasonin(?) tai vastaavan kanssa niin sais tehtyä vähän industriaalia, höhöö...
"Sulla on jotain tällä alueella. Sä oot tän illan komein mies!" - 36-vuotias sinkkunainen
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)