Aihe: Kysymyksiä sähkörummuista (taas) 1 | |
---|---|
![]() 17.03.2009 20:34:28 (muokattu 17.03.2009 20:51:34) | |
Eli olen päivittämässä Pearlin Export rumpuja parempaan. Alussa katselin muita akustisia mutta juuri tajusin että sähkörummut sopisivat ehkä paremmin. Olen katsellut lähinnä Rolandin TD-9 ja TD-12 settejä. Tuo TD-12 taitaa olla melkein 4 vuotta vanha (?) eli kannattaisiko odottaa seuraajaa? Odottaminen ei häiritse sillä 3 tonnia ei ihan ole kasassa ;). Onkos tuo tonnin hintaero muuten kannattava? TD-12:ssa olisi: - Paremmat aivot - Parempi räkki - Parempi haikka - Parempi basari - 1 symbaali enemmän Nojaa, nyt kun nuo luettelee niin melko suuria erojahan siinä on. Mitäs te olette mieltä asiasta? Mutta, itse asiaan. - Miten sähkörumpuja voi käyttää kerrostalossa? Kuuluvatko äänet seinien läpi? - Miltä tuntuu kun vaihtaa sähköihin kun kalvot ovat paljon pienemmät kuin akustisissa? - Missä etelä-suomessa voi kokeilla Rolandin sähkörumpuja? - Miten vaikka TD-12 ja TD-9 rummut kestävät? Voiko niitä takoa yhtä kovaa kuin akustisia? - Milloinkohan TD-12:sta seuraaja tulee? Kiitoksia etukäteen. | |
![]() 18.03.2009 02:09:03 | |
- Miten sähkörumpuja voi käyttää kerrostalossa? Kuuluvatko äänet seinien läpi? Riippuu millainen talo, monennessa kerroksessa asut ja miten sijoitat rummut. Itsellä on ollut eikä naapurusto ole valittanut. Täällä ei seinät ihan pahvia ole, mutta olen epäillyt että basaripädin ollessa seinää vasten siitä saattaisi koitua jonkin näköistä napsutusta seinän kautta. - Miltä tuntuu kun vaihtaa sähköihin kun kalvot ovat paljon pienemmät kuin akustisissa? Ei se ihanalta tunnu, mutta siihen tottuu ajan myötä. Ensiksi sinun pitää tottua soittamaan sähkörumpuja, sitten tottua taas akustisiin ja sen jälkeen tottua vaihtelemaan niiden välillä. Muutamia huti-iskuja saattaa tulla alkuvaiheessa. - Missä etelä-suomessa voi kokeilla Rolandin sähkörumpuja? Ainakin Helsingin keskustassa Rolandin sähkörumpuja voi kokeilla mm. Musamaailmassa, Hellaspianossa ja Soundatassa, ja varmasti monessa muussakin paikassa. DLX:ssäkin saattoi olla, tosin en ole varma tähän hätään. Musiikki-Fazer myy vain Yamahan sähkörumpuja. - Miten vaikka TD-12 ja TD-9 rummut kestävät? Voiko niitä takoa yhtä kovaa kuin akustisia? Mulla on TD-6KV ja sitä saa kyllä hakata kovempaakin kuin akustisia. Mulla ei ole niissä lähes minkäänlaista kulumaa noin kolmen käyttövuoden jälkeen. - Milloinkohan TD-12:sta seuraaja tulee? Tuskin lähiaikoina, sillä Roland puski taannoin TD-9:n pihalle. Kannattaa ehdottomasti käydä kokeilemassa settejä. TD-9-modulin sample-tekniikkaa Roland kehuu edistyneeksi joten en tiedä kummassa olisi nykystandardein paremmat soundit. Ainakin TD-12:ssa on enemmän säätönamikoita ja -mahdollisuuksia. Guitars are like assholes; Everybody has one. | |
![]() 18.03.2009 15:37:43 | |
Kiitoksia. Yksi asia vielä pelottaa; Vanhentuvatko sähkörummut nopeasti? | |
![]() 18.03.2009 20:15:58 (muokattu 18.03.2009 20:17:29) | |
blim360: Kiitoksia. Yksi asia vielä pelottaa; Vanhentuvatko sähkörummut nopeasti? Omiin peleihin treenikäytössä olen aina ollut ihan tyytyväinen, mutta soundillisesti ne ovat nykystandardilla melko köyhät. Tuskin muunlaista vanhentumista tarvitsee pelätä. Kummassakaan mainitsemistasi moduleista ei ole korttipaikkaa sämplejen lisäystä varten, mutta TD-9:ssä on näköjään USB-portti, jolla sen saa helpommin liitettyä tietokoneeseen, kuin midi-piuhojen kautta, jotta voit sitten koneella käytellä muita soundeja. Sitä voisi pitää kehittyneempänä näin ollen. Kannattaa tosiaan mennä kokeilemaan kummassa tuntuisi olevan paremmat soundit. Kun valmistaja julkaisee parempaa samaan hintaan hiukan oman ostoksesi jälkeen, kyllähän se ärsyttää, mutta ei sille voi mitään. Mulle kävi juuri niin, mutta ei se soittamista ikinä haitannut. Guitars are like assholes; Everybody has one. | |
![]() 19.03.2009 08:12:09 | |
Alright, paljon kiitoksia. Kun löytyy mahdollisuus menen Helsinkiin kokeilemaan. Muuten säästän lisää ja odottelen TD-12:sta seuraajaa. Miten muuten uusien sähkiksien julkaisu toimii, kerrotaanko niistä kauan ennen julkistamista vai tulevatko ihan yllättäen markkinoille? | |
![]() 19.03.2009 23:25:05 (muokattu 19.03.2009 23:25:43) | |
blim360: Alright, paljon kiitoksia. Kun löytyy mahdollisuus menen Helsinkiin kokeilemaan. Muuten säästän lisää ja odottelen TD-12:sta seuraajaa. Miten muuten uusien sähkiksien julkaisu toimii, kerrotaanko niistä kauan ennen julkistamista vai tulevatko ihan yllättäen markkinoille? Kyllä niistä varmaan ihan hyvissä ajoin kerrotaan kun ne ovat saatu myyntivalmiuteen, mutta se lienee toinen stoori mitä kautta niistä saa tietää. Itse olen ainakin käynyt Rolandin sivuilla vain muutaman kerran setin ostettuani. Tänne M-nettiin aika nopeasti varmaan kyllä leviää tieto, kun uusia on luvassa. Ei kuitenkaan kannata elää pelossa, sillä TD-9 on vasta tullut, ja TD-12 on varmasti monen ammattilaisen käytössä. Kannattaa ajatella niin, että isoa rahaa tekevät bändit soittaa livenä tällä, miksen minäkin kotona. Lisäksi kun joskus tuon soundit alkavat puuduttaa, sen kuin hankit ulkoisen äänikortin ja liität modulin midikaapelilla tietokoneeseen, jolloin saat (ostettuasi jonkin rumpusoundiplugarin ja sekvensseriohjelmiston, joka ko. liitännäistä kykenee pyörittämään) juuri niin hyviä soundeja kuin itse haluat. Tuossa TD-12:ssa lienee myös mainiot sisäiset editointimahdollisuudet namiskojen määrästä päätellen. Ehkä uusia pädejä haluat joskus ostaa/valmistaa lisää, mutta ne eivät sitten enää olekaan niin suuri investointi kuin kokonainen setti. Niin ja jos sulla on budjetti myös TD-12 yli, olemassa on myös TD-20;) Guitars are like assholes; Everybody has one. | |
![]() 20.03.2009 00:07:51 | |
Parempia soundeja haettaessa kannattaa tsekata: http://www.vexpressionsltd.com/ Latasin yhden paketin tuolta (40 akustista settiä) TD-8:iin ja soundit on suoraan sanottuna törkeän paljon paremmat kuin alkuperäiset. TD-9:iin ne saa ladattua vielä helposti USB:n kautta. Eikä ole mielestäni kovin kallista, 40 dollaria tuo paketti jonka latasin. | |
![]() 21.03.2009 23:13:59 (muokattu 22.03.2009 13:45:25) | |
xtrainer80: Parempia soundeja haettaessa kannattaa tsekata: http://www.vexpressionsltd.com/ Latasin yhden paketin tuolta (40 akustista settiä) TD-8:iin ja soundit on suoraan sanottuna törkeän paljon paremmat kuin alkuperäiset. TD-9:iin ne saa ladattua vielä helposti USB:n kautta. Eikä ole mielestäni kovin kallista, 40 dollaria tuo paketti jonka latasin. Totta, pitää itekin joku setti hommata jahka td-8:n saan käsiini. | |
![]() 22.03.2009 18:07:17 | |
blim360: Eli olen päivittämässä Pearlin Export rumpuja parempaan. Alussa katselin muita akustisia mutta juuri tajusin että sähkörummut sopisivat ehkä paremmin. Olen katsellut lähinnä Rolandin TD-9 ja TD-12 settejä. Tuo TD-12 taitaa olla melkein 4 vuotta vanha (?) eli kannattaisiko odottaa seuraajaa? Odottaminen ei häiritse sillä 3 tonnia ei ihan ole kasassa ;). Onkos tuo tonnin hintaero muuten kannattava? TD-12:ssa olisi: - Paremmat aivot - Parempi räkki - Parempi haikka - Parempi basari - 1 symbaali enemmän Nojaa, nyt kun nuo luettelee niin melko suuria erojahan siinä on. Mitäs te olette mieltä asiasta? Mutta, itse asiaan. - Miten sähkörumpuja voi käyttää kerrostalossa? Kuuluvatko äänet seinien läpi? - Miltä tuntuu kun vaihtaa sähköihin kun kalvot ovat paljon pienemmät kuin akustisissa? - Missä etelä-suomessa voi kokeilla Rolandin sähkörumpuja? - Miten vaikka TD-12 ja TD-9 rummut kestävät? Voiko niitä takoa yhtä kovaa kuin akustisia? - Milloinkohan TD-12:sta seuraaja tulee? Kiitoksia etukäteen. Kuten tuossa aiemmin mainitsin, sain juuri muutama päivä sitten Rolandin TD-20 setin kämpille. En ole mikään suuri virtuoosi sähkäreillä enkä kyllä akustisillakaan, mutta sen verran kommentoisin, että: 1) eka huomioni verrattuna TD-9:än on se, että setin dimensiot ovat enemmän "oikean setin luokkaa". TD-9 tuntuu olevan aivan sylissä ja siksi tuntui hieman oudolta. Siihen tottunee, kuten monet kokeneemmat ovat täälläkin kirjoittaneet. Kuitenkin uskoisin, että TD-12 on "isompi" ja helpommin lähestyttävä, jos on akustisilla soitellut. En ole sillä setillä edes kokeillut, mutta tämä jo prosyyritiedonkin perusteella selviää. 2) Ääniä ei kuulu kyllä nimeksikään. Jos laittaa huoneen ovan kiinni, tuskin erottaa esim. television taustaäänen takaa. 3) itsellenikin selvisi se, että kyllä noita voi ja pitääkin "paukutella" (jos ei mikään 2b tikuilla soittava raskaskäsi ole) smalla tavalla. Kun volyymit säätää kuulokkeisiin riittävän isolle, unohtaa hyvin äkkiä, että hakkaa muovilätkiä ! Sitten vielä sellainen "tunne/harha", että cd:n mukana soittaessa oivaltaa eri tavalla esim. rumpubreikit, kun saundit on edes jollain lailla samaa kun taustalla soivassa musiikissa. Ehkä siinä kehittyykin rumpalina jotenkin, mutta ainakin tuntuu, kuin olisi hypännyt asteen ylöspäin soittotaidoissa. On sen varran helppo soittaa noilla vampaimilla. Ehkä itselläni selittyy osin sillä, että setissä on kaikki lähempänä ja niin on helpomi soittaa. Ainakin omaan akustiseen settiini verrattuna (Tama Superstarit). -Jos näet panssarivaunun, on liian myöhäistä...!
- Hyvä lääke se on pienikin lääke ! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)