Aihe: Mesh-kalvon kuluminen puhki nopeasti bassarikäytössä
1
elukkatheanimal
18.01.2009 21:48:02
Ongelmana on siis mesh-bassarikalvon kuluminen puhki. Käytössä on TDrumin mesh-kalvo ja bassaripedaalin nuijasta on käytössä muovipää. Se huopapää syö kalvon puhki vielä muovipäätä nopeammin.

Liimasin kalvoon kiinni Gibraltarin tuplabassarille tarkoitetun falam slam -tyyppisen vahvikkeen (ei pysynyt lätkän omalla liimalla kiinni). Tuo teki soittamisesta kuitenkin huomattavasti paljon meluisempaa kuin aikaisemmin ja tuntuma on myös todella surkea. Tuplia on ainakin puolet helpompi soittaa akustisen setin kanssa kuin tuolla virityksellä.

Kestävätkö nuo kalvot teillä muilla? Mikähän olisi hyvä kompromissi soitettavuuden ja kestävyyden suhteen? Kestävätköhän Rolandin kalvot paremmin bassarikäyttöä? Onko täällä ketään Rolandin mesh-bassarisysteemin omistajaa (tyhmä kysymys, tietysti on ;-) ?
180279
18.01.2009 23:47:44

Kokeile Aquarianin ohutta lätkää, toimii mainiosti niin akustisissa kuin sähkövehkeidenkin kanssa. Lujuus on hyvä mutta ei oo ollenkaan niin jäykkä lätkä kuin Falam. Evansin kangaslätkät toimii kanssa, mutta Aquarian taitaa olla paree. : )
: )
elukkatheanimal
20.01.2009 19:19:54
Pitääpäs testata jompaa kumpaa. Kiitos vinkistä ;-)
araz
20.01.2009 21:11:27
Minkä kokoinen kalvo? Isot kai menee helpommin rikki.
elukkatheanimal
22.01.2009 22:29:41
Minkä kokoinen kalvo? Isot kai menee helpommin rikki.

Kalvo on tosiaan isohko eli 12-tuumainen..
paice60
07.02.2009 17:22:39
Mulla on Remon kalvot eli ne Rolandin käytössä ja basarinkalvo meni äsken uusiksi, kesti vaan 7 vuotta ammattikeikkailua. Suurinpiirtein 170 keikkaa vuodessa. Maksoi 28 euroa eli ei ole iso investointi. Kannattaa ilman muuta ostaa ne Rolandin kalvot. Mulla on siis 12 tuumainen (siis basari).
Vittu näitä hommia vieläkin. COVS jäsen n:o 7.
xtrainer80
07.02.2009 17:29:27
Mulla on Remon kalvot eli ne Rolandin käytössä ja basarinkalvo meni äsken uusiksi, kesti vaan 7 vuotta ammattikeikkailua. Suurinpiirtein 170 keikkaa vuodessa. Maksoi 28 euroa eli ei ole iso investointi. Kannattaa ilman muuta ostaa ne Rolandin kalvot. Mulla on siis 12 tuumainen (siis basari).

Rolandin kalvot on varmasti todella hyviä. Yleisesti ottaen kaksikerroskalvot taitaa kestää käyttöä pidempään. Itsekin sijoitin sellaisiin omassa projektissani, ne ei tosin oo Rolandit vaan DDT:t.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)