Aihe: Rolandin takuu
1
Amnesty8
11.08.2019 19:40:02

Ostin Rolandin TD-11K sähkörummut n. puolitoista vuotta sitten. Keväällä yksi lautanen lakkasi toimimasta. Vein osan tietenkin takuuhuoltoon ja yllätyksekseni takuu ei korvannutkaan rikkoutunutta osaa. Lautanen oli sisältä halki ja sain kuulla, että olin rummuttanut liian kovaa. Onko tämänlainen "takuu" normaalia sähkörumpujen kanssa? Olen rummuttanut istualtaan puukapuloilla, eikä lautanen ole vahingossa pudonnut korkealta, ollut missään puristuksissa tms. Voiko tällaisia takuupäätöksiä haastaa jotenkin? Näettekö siihen perusteluita?
NØ INFØ HERE...
xerxes
11.08.2019 21:45:19 (muokattu 11.08.2019 21:45:39)
Kyllä sen pitäiisi kestää pitempään. Takuuhan on oikeasti vaan 'kiva lisä' siihen mitä tavaroiden tulisi oikeasti kestää. Tuosta voi lähteä liikenteeseen. https://www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta/
Relax. Prediction is very difficult, especially about the future.
Amnesty8
18.08.2019 09:47:35

2 vuoden takuu tosiaan oli vielä voimassa, mutta juuri tämänlainen halkeaminen nähtiin rumpujen väärinkäyttönä eikä siten takuuseen kuuluvana hajoamisena.
Kiitos linkistä. Pitää katsoa, jos kuluttajasuojan kautta saisi asialle jotain tehtyä.
NØ INFØ HERE...
JanneO
19.08.2019 10:50:16
Amnesty8: 2 vuoden takuu tosiaan oli vielä voimassa, mutta juuri tämänlainen halkeaminen nähtiin rumpujen väärinkäyttönä eikä siten takuuseen kuuluvana hajoamisena.
Kiitos linkistä. Pitää katsoa, jos kuluttajasuojan kautta saisi asialle jotain tehtyä.

Takuu on materiaaliin ja valmistusvirheisiin. Jos se tässä tapauksessa olisi jompaan kumpaa liittyvä, noita takuujuttuja olisi valmistajalle tullut useampia vastaan.
Jos kyse yksittäisestä tapauksesta, on aika helppoa sanoa että se on käyttäjälähtöinen vika. Sekin on aika helppo todeta, siis teoriassa.
Oikeasti tuo olisi aika pieni vaiva Rolandin hoidella takuuna ja hoitaa tilalle uusi symbaali.
Oliko tuossa CY-12 se rikkoontunut symbaali?
Jos on, niin aika helkkarin kovaa sitä olisi saanut hakata että sen oikeasti murtumaan saisi. Mulla on ollut tuota symbaalia pari kipaletta ja olen niitä hakannut varmaan sen 5 vuotta kuitenkin :)
Amnesty8
31.08.2019 11:38:29

JanneO: Takuu on materiaaliin ja valmistusvirheisiin. Jos se tässä tapauksessa olisi jompaan kumpaa liittyvä, noita takuujuttuja olisi valmistajalle tullut useampia vastaan.
Jos kyse yksittäisestä tapauksesta, on aika helppoa sanoa että se on käyttäjälähtöinen vika. Sekin on aika helppo todeta, siis teoriassa.
Oikeasti tuo olisi aika pieni vaiva Rolandin hoidella takuuna ja hoitaa tilalle uusi symbaali.
Oliko tuossa CY-12 se rikkoontunut symbaali?
Jos on, niin aika helkkarin kovaa sitä olisi saanut hakata että sen oikeasti murtumaan saisi. Mulla on ollut tuota symbaalia pari kipaletta ja olen niitä hakannut varmaan sen 5 vuotta kuitenkin :)

Symbaali oli CY-8.
NØ INFØ HERE...
Weturi
19.01.2020 10:02:16 (muokattu 19.01.2020 10:05:57)
Amnesty8: Symbaali oli CY-8.

Mulla kans pimeni kyseinen symbaali eilen.
Vuoden päivät oon paukuttanut. Soitan hard rockia ja aika kovaa.
Mutta.
Setti on ostettu noin 8 vuotta sitten pojalle. Eli ei tietenkään takuuseen. Poika soiti melko vähän. Oon varmaankin soittanut vuoden aikakana paljon enemmän.

Eli.
Katselen tilalle cy-12 c.

Vinkki.
Mulla on yks cy-8 haikkana. Toimii. Vaihdoin cy-5 haikasta cy-8 pellin tilalle. Toimii.

Edit.
Moduli on td9
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)