Aihe: Sähkörumpujen omistajilta ja asiaa tuntevilta pari kysymystä 1 | |
---|---|
![]() 12.10.2017 17:14:03 | |
Mä olen nyt jonkinverran katsellut youTubesta lähinnä Rolandin, Yamahan ja Milleniumin demovideoita, tietokone toki äänentoistoon kytkettynä. Laatu on kyllä järjestään aika vakuuttavaa, mitä soundeihin tulee, meikäläinen tuskin erottais esimerkiksi äänitteeltä, onko jonkun biisin rummut tehty vaikka Rolandin TD 11 KV:lla, vai oikealla rumpusetillä. Mutta sitten asiaan; En ole mistään videosta voinut päätellä, että pystyykö noilla äänittämään sen koneen moduliin omaa soittoaan, esimerkiksi jonkun kappaleen pohjat? Ja sitten, että jos pystyy, niin voiko niitä äänityksiä mitenkään editoida jälkeenpäin, eniten kiinnostaa vastaava toiminto, kuin autotune lauluhommissa, mutta nyt rytmipuolella, eli voiko se kone korjata beatin tasaiseksi, jos soitossa on lieviä kiilauksia, tai sleebauksia. Ja se on kanssa merkillepantavaa, että vaikka niissä koneissa on kymmeniä rumpusettejä, niin 3-5 niistä on riittävä määrä melkein musiikkiin, kuin musiikkiin, jos ihan ääripäät jätetään pois, itselläni lähinnä mielessä ihan perusrock, iskelmä, aor (vieläköhän sellaista määritystä edes käytetään) jne. | |
![]() 12.10.2017 17:34:57 | |
kaukopoika: Mä olen nyt jonkinverran katsellut youTubesta lähinnä Rolandin, Yamahan ja Milleniumin demovideoita, tietokone toki äänentoistoon kytkettynä. Laatu on kyllä järjestään aika vakuuttavaa, mitä soundeihin tulee, meikäläinen tuskin erottais esimerkiksi äänitteeltä, onko jonkun biisin rummut tehty vaikka Rolandin TD 11 KV:lla, vai oikealla rumpusetillä. Mutta sitten asiaan; En ole mistään videosta voinut päätellä, että pystyykö noilla äänittämään sen koneen moduliin omaa soittoaan, esimerkiksi jonkun kappaleen pohjat? Ja sitten, että jos pystyy, niin voiko niitä äänityksiä mitenkään editoida jälkeenpäin, eniten kiinnostaa vastaava toiminto, kuin autotune lauluhommissa, mutta nyt rytmipuolella, eli voiko se kone korjata beatin tasaiseksi, jos soitossa on lieviä kiilauksia, tai sleebauksia. Ja se on kanssa merkillepantavaa, että vaikka niissä koneissa on kymmeniä rumpusettejä, niin 3-5 niistä on riittävä määrä melkein musiikkiin, kuin musiikkiin, jos ihan ääripäät jätetään pois, itselläni lähinnä mielessä ihan perusrock, iskelmä, aor (vieläköhän sellaista määritystä edes käytetään) jne. Ei pysty editoimaan. MIDI:nä koneelle, niin sitten voi. Yleensä niissä on sekkari. Ainakin TD-11 on ja siitä sanotaan : "Resolution: 480 ticks per quarter note_Recording method: Real-time_Maximum note storage: approx. 30,000 notes". "Lethal dose is also a lifetime supply" | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)