Aihe: R.I.P. Pekka Pohjola
1 2 3
pahala
12.12.2008 07:29:20
8)
Jucciz
14.12.2008 22:08:23
Ja helkkarin kuustoista, missasin:
http://www.telkku.com/?oid=20081214202563&autoload=true

Saiko kukaan talteen? Olisin erittäin kiinnostunut.
okkis
15.12.2008 00:11:53
Otan osaa, Keesojen Lehto
Sammo
15.12.2008 15:56:55 (muokattu 16.12.2008 18:37:41)
EDIT : Ohi meni
If the White House calls... Tell them... 'I'm out in the field'...
Jucciz
29.12.2008 22:37:35
Kulttuuriteko tai ei, täälläpä radiolähetyksiä:
http://jucciz.com/pohjola/
root daddy
09.01.2009 22:11:26 (muokattu 09.01.2009 22:12:39)
Mestari on poissa, musiikki elää..Pekka Pohjolan muistokonsertti Tavastiaklubi (Helsinki) ke 14.1.2009
- muusikkoystävät soittavat Pekka Pohjolan kappaleita
Laatte
10.01.2009 02:30:57

Pekka Pohjolan muistokonsertti Tavastiaklubi (Helsinki) ke 14.1.2009
- muusikkoystävät soittavat Pekka Pohjolan kappaleita

Taitaapi olla tuo keikka ihan normaaliin tapaan rajoitettu täysi-ikäisten kuultavaksi... Olisi hienoa olla mukana kunnioittamassa Peksin muistoa.
"Kenelläkään ei olisi tavaroitani lainassa, jos minulla ei olisi ystäviä."
Kikolaa
12.01.2009 17:50:11
Taitaapi olla tuo keikka ihan normaaliin tapaan rajoitettu täysi-ikäisten kuultavaksi... Olisi hienoa olla mukana kunnioittamassa Peksin muistoa.
Samaa mieltä.
One O'Clock Jump
mollie
25.01.2009 14:43:46
Oliko kukaan katsomassa Verneri pohjolan Miles Davisia olisiko ollut Kolilla tammikuussa? Harmittaa kun en itse päässyt katsomaan..
Wahi
25.01.2009 22:58:54
Oliko kukaan katsomassa Verneri pohjolan Miles Davisia olisiko ollut Kolilla tammikuussa? Harmittaa kun en itse päässyt katsomaan..

Mikäs tämä? Oliko Sketches Of Spain vai sekoitanko johonkin toiseen tapahtumaan?
Shine on you crazy diamond
tiukkapipo
15.08.2009 15:16:45
Kirjoitan nyt tällekin keskustelualueelle tiedoksi:

"Pekka Pohjola In Memoriam"
Kuulin mainiolta vaikuttavasta ohjelmasta äsken vain loppua. Tulee radiosta uusintana maanantaina klo 10.

Ohjelman lopussa soi "Risto" live-äänityksenä Tavastialta muistokonsertista, bassossa oli Lauri Porra.

Tuolta ohjelman voi kuunnella netin kautta ensi viikon ajan:

http://www.yleradio1.fi/musiikki/valilevyja/
--------------------------------------------------------------------------------
Pekka Pohjola In Memoriam
15.8.2009 klo 14:03 | Kesto 00:56:50 | Kuunneltavissa 7 päivää Vain Suomi
Viime vuonna vain 56-vuotiaana edesmennyt Pekka Pohjola jätti jälkeensä rakastetun musiikillisen perinnön ja määritteli uuden vaatimustason suomalaisen populaarimusiikin esittäjille ja säveltäjille. Välilevyt kunnioittaa Pohjola-teemaohjelman muodossa tämän hienon suomalaisen säveltäjän muistoa. Toimittajana Olli Virtaperko
Laatte
27.08.2009 19:50:38

"Kenelläkään ei olisi tavaroitani lainassa, jos minulla ei olisi ystäviä."
Youni
21.09.2009 09:12:21
Orrenmaa Bandin levyllä varmaankin viimeisiä Pohjolan nauhoituksia.
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
Jucciz
24.09.2009 22:39:34 (muokattu 24.09.2009 22:39:56)
Youni: Orrenmaa Bandin levyllä varmaankin viimeisiä Pohjolan nauhoituksia.

Valitettavasti... Pekan viimeiseksi jäänyt levytys. :(

Pahvinen hautakivi.
Kiksaus
26.09.2009 11:07:13

Kävin lainaamassa levyn pari viikkoa sitten ja olin todella pettynyt. Niin, paljon mitä sitä mulle hehkutettiin, ni ei kyllä täyttänyt odotuksia. Ainoat valopilkut levyllä ovat juurikin Pohjola ja Cobham muutamassa biisissä.
"Oh, what sad times are these when passing ruffians can say Ni at will to old ladies. There is a pestilence upon this land, nothing is sacred. Even those who arrange and design shrubberies are under considerable economic stress in this period in history."
Jucciz
28.09.2009 08:18:30
Kiksaus: Kävin lainaamassa levyn pari viikkoa sitten ja olin todella pettynyt. Niin, paljon mitä sitä mulle hehkutettiin, ni ei kyllä täyttänyt odotuksia. Ainoat valopilkut levyllä ovat juurikin Pohjola ja Cobham muutamassa biisissä.

Todetaan vaan näin, että mä olin syvästi järkyttynyt kun kuuntelin tuon levyn Spotifystä. Jos levyllä on koko ajan 3-4 eri timeä, se kuulostaa aika kauhealta. Jopa Cobhamin kolistelussa oli monin paikoin ihan kummallista haparointia. Kitaristina mua järkytti kuitenkin kaikista eniten "sävellykset" sekä Tupun soitanta. Kuulin käsittääkseni miehen soitantaa vasta nyt ensimmäistä kertaa ja kieltämättä ei tullut yhtään "Miksi, oi miksi en ole aiemmin tähän soittajaan törmännyt?"-olo.

Olen lukenut netistä ylistäviä hehkutuksia levystä, mutta jostain kumman syystä kaikki tuntemani ihmiset, jotka levyä ovat kuulleet, ovat olleet noista nettiarvioista täysin ymmällään. Kuinka paljon kitara voikaan kiilata ja kuinka epämääräinen voi soittajan time olla? Tuolta levyltä se selviää.

Tätä tarkoitin Pohjolan pahvisella hautakivellä.
Notefix
30.09.2009 17:53:22

Pitääkin käydä tsekkaamassa Spotifystä.

Tosiaan, Pekka ehti ennen soittaa yhteen omaan projektiinikin bassot, mistä olen hyvin kiitollinen. Enpä tiennyt että oli ollut viimeisten sessioiden joukossa.

Toivottavasti Pohjolan sävellyksistä tulee vielä jotain tallennetta. Käsittääkseni niitä oli kuitenkin useampia nauhoittamatta.
"Layers of layers of shit!"
BaariMikko
19.01.2010 11:39:20 (muokattu 19.01.2010 11:39:32)

Notefix: Pitääkin käydä tsekkaamassa Spotifystä.

Tosiaan, Pekka ehti ennen soittaa yhteen omaan projektiinikin bassot, mistä olen hyvin kiitollinen. Enpä tiennyt että oli ollut viimeisten sessioiden joukossa.

Toivottavasti Pohjolan sävellyksistä tulee vielä jotain tallennetta. Käsittääkseni niitä oli kuitenkin useampia nauhoittamatta.

Nyt olisi tulossa jotain:

"UMO julkaisee Ylen arkistosta löytyvistä soitannoistaan kootun Pekka Pohjola -albumin "Beauty and the Beast" 11.2.2010. Tarjolla on livesoittoa ja studiotyötä. Mukana ainakin Us, Dancing in the Dark ja nimibiisi."
http://maihinnousu.net/tellus
Jucciz
13.02.2010 17:07:48
BaariMikko: Nyt olisi tulossa jotain:

"UMO julkaisee Ylen arkistosta löytyvistä soitannoistaan kootun Pekka Pohjola -albumin "Beauty and the Beast" 11.2.2010. Tarjolla on livesoittoa ja studiotyötä. Mukana ainakin Us, Dancing in the Dark ja nimibiisi."

Kiitosshhh!

Meni saman tien tilaukseen. Ja luonnollisesti kun säästäväinen olen, tllasin samoilla postikuluilla 12 muutakin äänitettä...
Jucciz
16.03.2010 23:42:58 (muokattu 17.03.2010 11:45:44)
Levy tuli eilen jälkitoimituksena. Pari havaintoa ekan kuuntelun perusteella:

Sampoliinissa meinaa biisi levitä oikein lahjakkaasti käsiin kun tempoa on ja ainakin kolme eri timeä juoksee rinnakkain kun kaikki eivät tahdo pysyä toistensa kyydissä... elävää musiikkia. :)

Vuoden 2000 live-vedoissa harmittaa Pekka Sarmannon kontrabassotyöskentely - se ei mielestäni oikein tee oikeutta Pohjolan sävellyksille ollen paikoin harmillisen epätarkkaa ja epävireistä, jos nyt erityisen idearikastakaan... sen sijaan Pohjolan oma bassottelu levyn alkupään raidoilla on komeaa kuultavaa.

Pohjola-fanille joka tapauksessa ehdottomasti hankkimisen arvoinen julkaisu. Nykäsen rumputyöskentely päätösraidalla on jälleen uskomattoman jämäkkää kuunneltavaa, nam.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)