Aihe: Chick Corea
1 2 3
freeze
21.09.2007 18:57:28 (muokattu 21.09.2007 18:57:48)
HOHO. tältä se voisi kuulostaa jos Oscar Petersson lyötäisiin rodesin varteen..on muuten corea läksynsä bluesin osalta soittanut :)

http://www.youtube.com/watch?v=eOpsFPgJNYA
gorgonoidi
21.09.2007 19:04:03

Aika tiukka mies on todellakin.

Return to Foreverillä soittaa tiukkaa settiä, varsinkin Romantic Warrior levyllä.
Anonymous-jazz
21.09.2007 20:17:56

http://www.youtube.com/watch?v=ztCczC3FhQk

Se on ihme että osat jazz diggarit diggaavat Elektrik bändiä ja toiset dissaavat. Corea oli kuitenkin näinä 80-vuosina aika musiikillisesti tulessa.
Juristi-isä pojansa uravalinnasta: "Tanssiorkesterin rummunlyöjä, onpa siinäkin ammatti".
jazzmies
22.09.2007 14:35:47
muuten corea läksynsä bluesin osalta soittanut :)

Näytteen perusteella kyllä on tunnollisesti erilaisia blues-läksyjä tehnyt, mutta missä on soolon punainen lanka ja koheesio? Soolo on kokoelma erillisiä kiertoja eikä koskaan päästä oikein asiaan. Tulee ihan Sonny Rollinsin ja Monkin johdonmukaisuutta ikävä.
Amatöörit eivät oikeasti nauti musiikista ammattilaisia enempää - amatöörit eivät vain oikeasti osaa soittaa.
freeze
23.09.2007 04:59:13
Näytteen perusteella kyllä on tunnollisesti erilaisia blues-läksyjä tehnyt, mutta missä on soolon punainen lanka ja koheesio? Soolo on kokoelma erillisiä kiertoja eikä koskaan päästä oikein asiaan. Tulee ihan Sonny Rollinsin ja Monkin johdonmukaisuutta ikävä.

"nälkä lähtee syödessä, ja jano juodessa" ...eikös hesa ole täynnä levy kauppoja josta saa sonny rollinsin ja monkin johdonmukaisuus levyjä. mutta kyllä se on selvä että chick corea kuuluu samaan nerojen listaan vaikka eri tyylillä.
JC
13.03.2008 23:59:18
(Huom! Olen kirjoittamassa yli 172 päivää vanhaan ketjuun!)

Return To Forever on valmistelemassa reunion-kiertuetta. Tässä kuvaa ja ääntä harjoituksista:

http://www.youtube.com/user/ReturnToForeverTV

http://www.return2forever.com/
sub zero
14.03.2008 09:29:39
(Huom! Olen kirjoittamassa yli 172 päivää vanhaan ketjuun!)
Return To Forever on valmistelemassa reunion-kiertuetta. Tässä kuvaa ja ääntä harjoituksista:

Lenny White sano et tänä vuonna US tour ja ens vuonna kai European tour
huile alimentaire et la nudité est la paix mondiale
gorgonoidi
15.03.2008 10:34:16

Lenny White sano et tänä vuonna US tour ja ens vuonna kai European tour

Tulisivatko muka Suomeen asti?
sax machine
26.03.2008 00:00:22
Tulee ihan Sonny Rollinsin ja Monkin johdonmukaisuutta ikävä.

Täysin samaa mieltä. Olen aina vältellyt Corean levyjä lähes yhtä paljon kuin Oscar Petersonin. Kertokaa minulle mikä näissä kahdessa viehättää. Miksette kuuntele vaikka Bill Evansia, Keith Jarrettia tai David Kikoskia?
Free form of jazz is like a license to shit on a street -Lemmy Kilmister
Leevo
27.03.2008 10:43:52

Tulisivatko muka Suomeen asti?

Kirjurinluoto Arena 17.7. Return to Forever

Chick Corea , piano & keyboards
Al DiMeola , guitar
Lenny White , drums
Stanley Clarke , bass
"Räkä-Malmi rääkyy ja mä oon ympäri lavaa." -Andy McCoy
sub zero
27.03.2008 11:58:46 (muokattu 27.03.2008 12:41:10)
toi on kyllä se bändi, minkä ehkä kaikista olemassa olevista bändeistä mieluiten näkisin, mutta en mä jaksa poriin asti lähteä (eikä varmaa ois rahaakaan). pori jazzin tunnelmakin on kuulema samaa tasoa kuin vappuaattona helsingin keskustassa. olisivat tulleet helsinkiin.
Sir
28.03.2008 22:24:04
toi on kyllä se bändi, minkä ehkä kaikista olemassa olevista bändeistä mieluiten näkisin, mutta en mä jaksa poriin asti lähteä (eikä varmaa ois rahaakaan). pori jazzin tunnelmakin on kuulema samaa tasoa kuin vappuaattona helsingin keskustassa. olisivat tulleet helsinkiin.

Toi kyllä kuullostaa ehkä jotensakin ristiriitaiselta nyt. oHHoh. mutta minä menen
Kaikki musiikki on paskaa, paitsi hevi ja metalli ja ne ne vasta paskaa onkin.
gorgonoidi
28.03.2008 22:55:46

Mäkin taidan olla menossa. Santanaa luultavasti menen myös katsahtamaan perheeni kanssa.
reino
29.03.2008 21:56:14
Porissa nähdään!
ding-dong
LaRZa
30.03.2008 13:47:54
Ja fuusiodiggareille on samalla lipulla luvassa myös muuta korvia hivelevää musiikkia Metro Special Editionin muodossa. Lauteilla Chuck Loeb(gtr), Mitchel Forman(keys), Randy Brecker(trp), Eric Marienthal(sax), Gerald Veasley(bass) ja Dave Weckl(drs).
BobHope
30.03.2008 22:47:51

Kaipa sitä munkin on sitten Poriin lähdettävä kun rahatilannekin sen sallinee. Tuleepahan Kikka Koreakin sitten nähtyä.
"Perse!", tokaisi Olli. "Paska!", vastasi Antti salamana.
Epämuusikko
31.03.2008 14:33:29
Ja fuusiodiggareille on samalla lipulla luvassa myös muuta korvia hivelevää musiikkia Metro Special Editionin muodossa. Lauteilla Chuck Loeb(gtr), Mitchel Forman(keys), Randy Brecker(trp), Eric Marienthal(sax), Gerald Veasley(bass) ja Dave Weckl(drs).

Ooh. Tukka kuntoon, avoauto alle.
"Joskus annoin. Voi jumalauta sitä pieremistä"-Noir. Bustard #1
BobHope
11.04.2008 21:31:10

Kaipa sitä munkin on sitten Poriin lähdettävä kun rahatilannekin sen sallinee. Tuleepahan Kikka Koreakin sitten nähtyä.

Kääk! Töitä pukkaa. Jazzit jää.
"Perse!", tokaisi Olli. "Paska!", vastasi Antti salamana.
HCW
22.04.2008 11:54:09
Voishan tuo Kikan täydellinen ranteen asento olla näkemisen arvoinen ja varsinkaan, kun ne ei tee musiikissa eikä varsinkaan elämässä virheitä,
"Pysy loitolla, lakkaa piipittämästä, älä vittuile, ole hyvä."-J.Leskinen.
sub zero
26.04.2008 19:50:13
Corean "Inside Out" on mun lemppareita ja "Paint the World" on vähän saman tyylinen. Onkohan muilla artisteilla tyyliltään samoilla seuduilla liikkuvia levyjä..? Toi "Inside Outhan" on niinkun jossain fuusion ja ei-fuusion rajoilla menevää sähköistä matskua, jossa on kokeellistakin puolta runsaasti ja aikamoisen energinen meininki.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)