Tasapaino 06.03.2008 23:28:10 | |
---|
Läskibasso jytkyttää, piano kilisee, haikka suhisee ja James laulaa, mikään ei voisi olla paremmin. Aivan upeaa musiikkia. http://www.myspace.com/josejamesquartet/ On siellä urkujakin. Hesarin tuomari antoi täydet viisi pojoa ja kehui The Dreamer -levyä kenties vuoden kiinnostavimmaksi jazz-levyksi. http://nyt.hs.fi/musiikki/artikkeli/1135234413710 Vielä en levyä omista, mutta eiköhän se ole oma jo huomenna. Uskomattoman hienoa musiikkia ainakin noiden myspaceraitojen osalta. Ora et labora. |
antti.merikapteeni 07.03.2008 01:10:01 | |
---|
Oujee. Pari päivää nyt kuunnellut levyä, ja vaikkakin coverilla mielenkiintoni heräsi, niin on Jamesin omatkin sävellykset laadukkaita. Taivaallinen ääni ja hieno piano-trio taustalla, plus hienoa flirttailua niin hip hopin, kuin drum'n'bassin suuntaan. "Hey. They laughed at Louis Armstrong when he said he was gonna go to the moon. Now he's up there, laughing at them." |
ganesha 22.03.2008 00:05:54 | |
---|
radiosta kuullut yhden biisin, ja jo sen perusteella menee hankintalistan kärkeen. aivan mahtavaa shittiä! (se radiossa soinut biisi oli jotain rumpubasso-jazzia, todella mainiota!) viina. hanuri. ja naiset. |
Sala 22.03.2008 19:55:40 | |
---|
Itse olen vannoutunut metallimies ja pakko tunnustaa että jazz iski myös vahvasti sydämeen kuullessani José Jamesia ensimmäisen kerran toissapäivänä Anttilan top tenissä. Voisinpa melkein väittää että noissa musiikkityyleissä on jonkinverran myös yhtäläisyyksiä. Ja mikä siinä iski; hieno basso-soundi, piano, laulu, kokonaisuus, sopivasti kaikkea sekasin, rytmimuutokset jne.. Pakko käydä hakemassa levy ens viikolla. Hei, kertokaapas enemmän kyseisen skenen musaa diggailevat, että mikä olisi seuraava hankinta jos pitäisi saada samantyyppistä kamaa lisää arkistoon. |
Funktioner 04.04.2008 17:24:37 | |
---|
Onks jengi tääl tosissaan? En tuohon levyyn ole tutustunut sen kummemmin, mutta kuuntelin myspacesta jose jamesin biisejä Nyt-liitteen arvostelun innoittamana ja täytyy sanoo, että olen kyllä harvinaisen yllättynyt.. "Kiinnostavin jazz-levy"?? Lähinnä nolottaa soittajien puolesta, että ovat julkaisseet tuollaista matskua. Tai siis trio toimii, mutta ne muut soittajat.. Huh.. Eikä asiaa auta yhtään se, että biisit ovat lähinnä eri biisien yhdistelemistä.. Älkää käsittäkö väärin. Olen jazz- soul- ja funk-musiikin suurkuluttaja, mutta nuo kuuntelemani biisit eivät tehneet minkäänlaista vaikutusta - hyvä idea, paska toteutus... Mut mikäs siinä jos tykkää. |
Sala 23.01.2009 22:35:38 (muokattu 23.01.2009 22:36:34) | |
---|
Itse olen vannoutunut metallimies ja pakko tunnustaa että jazz iski myös vahvasti sydämeen kuullessani José Jamesia ensimmäisen kerran toissapäivänä Anttilan top tenissä. Voisinpa melkein väittää että noissa musiikkityyleissä on jonkinverran myös yhtäläisyyksiä. Ja mikä siinä iski; hieno basso-soundi, piano, laulu, kokonaisuus, sopivasti kaikkea sekasin, rytmimuutokset jne.. Pakko käydä hakemassa levy ens viikolla. Hei, kertokaapas enemmän kyseisen skenen musaa diggailevat, että mikä olisi seuraava hankinta jos pitäisi saada samantyyppistä kamaa lisää arkistoon. Pakko on palata aiheeseen kun ei ole edelleenkään parempaa tietoa... Pieni tauko tuli tämän skenen musiikissa, mutta pari päivää sitten laitoin soimaan Jose Jamesin levyn uudestaan ja kyllä kolisee! Mitäs muuta juuri tämän tyyppistä musaa olisi tarjolla ja mihin kannattaisi tutustua? |