Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Työ musiikkialalla »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Opiskelemaan musiikin teoriaa
1
Frosti
07.09.2018 14:53:37 (muokattu 07.09.2018 14:55:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Musiikin teoria on sen verran seksikästä, että homma on vienyt meikäläisen mennessään. Tästä syystä olen ottanut tähtäimeen SibAn sävellyksen/musiikinteorian koulutusohjelman ja harjoitellut teorian saloja intensiivisesti viimeiset puoli vuotta (äänenkuljetus, harmonia, kontrapunkti, kappaleiden analyysi, sävelkorvan kehittäminen jne)
 
Onko muusikoiden.netissä kyseisessä ohjelmassa opiskelevia/opiskelleita? Mitä olet pitänyt/pidit opiskeluista?
 
Pohdin myös kovasti miten syvää teoriaa pitää osata hakiessaan ja mihin kaikkeen tulisi kiinnittää erityishuomiota hakiessaan. Taustastani sen verran, että olen itseopiskelun lisäksi suorittanut opistoteoriat 3/3 ja soittanut pianoa sekä kitaraa n. 10 vuotta. Prima vista menee molemmilla soittimilla, mutta on todellakin hakusessa.
 
Kaikki vinkit, tarinat ja turinat ovat tervetulleita myös muiden Siban koulutusohjelmien opiskelijoilta. :)
 
nisumaka
11.09.2018 13:05:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

https://www.f-musiikki.fi/nuotit/ki … 3QIVDg8YCh1ETwjOEAAYASAAEgIQLvD_BwE
 
Katsopa vaikka tosta. Tuo on mielestäni ensimmäisen vuoden ensimmäisiä kirjoja, mitä siellä käytetään. Itse olen täydennysopiskelijana opiskellut Mutessa (SibA Musiikkiteknologia). Oli tasokoe 3/3 mun mielestäni, mutta huomaa, että avoin puoli eroaa kokonaan tutkintotavoitteellisesta opiskelusta.
 
Frosti
18.09.2018 18:28:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vinkistä! Pitääpä hommata tuo kirja jostain. Oikeastaan ainoa asia mikä huolestuttaa on se haastattelutilanne, varsinkin kun prima vistat ovat vielä vähän hakusessa ja tietäen hakijoiden tason, niin siellä on (näin kärjistetysti sanottuna) jotain konserttipianistin tasoisia tyyppejä kilpailemassa paikoista.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «