Aihe: Soitonopetus kotona
1 2 3
sickboy
23.08.2011 13:18:34 (muokattu 23.08.2011 13:19:52)

Eli kysymys, ihan asiallisesti ja provoamatta olisi, että jos kokenut soitonopettaja tekee tasan 40 h viikossa töitä, montako tuntia siitä voisi olla opetusta ja montako tuntia pitäisi käyttää tuntien valmisteluun.

Laitoksissahan 45min opetuksesta maksetaan 1h palkka, joten valmisteluun on varattu ainakin teoriassa 15min/45min oppitunti. Se miten paljon aikaa käyttää tunnin valmisteluun on kunkin oma asia. Kyllähän jo pelkän opetusmateriaalin kopioimiseen menee aikaa jonkin verran.

Kyllä mä voin rehellisesti väittää, että mulla menee keskimäärin ton verran tunnin valmisteluun. Joskus en valmistele/ei tarvitse valmistella ja joskus tekee omia transkriptioita/harjoituksia, jolloin aikaa menee enemmän.

Kun hommaa on tehnyt hyvin järjestelmällisesti vuosia, niin toki siinä kertyy jo niin paljon materiaalia ja kokemusta, että ilman valmistelua selviää pitkälle. Uran alkuvaiheessa valmisteluun menee kuitenkin paljon enemmän aikaa, joten eiköhän tämä kompensoi tulevaa.

EDIT: Mun opetusmäärä on tosin osastoa 13h/viikko, ei suinkaan tota 40h/viikko.
18is9
23.08.2011 13:49:21

sickboy: Laitoksissahan 45min opetuksesta maksetaan 1h palkka, joten valmisteluun on varattu ainakin teoriassa 15min/45min oppitunti.

No jotain tuommoista uumoilinkin issekseni (en ole opetus- enkä edes musiikkialalla töissä).
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)