Täällähän oli valmiiksi jo tällainen aihe, joten tulenpa itsekkin vähän utelemaan asioista. Mä oon melko samoilla linjoilla, kuin Suomimies alkuviestissä, mutta oma ongelma on se että olen kuitenkin parin kuukauden päästä sen 20-vuotta vanha. Ikää löytyy vähän enemmän, mutta ammattikoulusta saan kohta paperit media-assistentiksi ja ois kova himo sitten päästä opiskelemaan musiikkia. Idea vain tuntuu epärealistiselta, koska musiikinteoria tietämykseni on surkea (itseoppineena) ja kitaraa on tullut soitettua "vasta" päälle 3-vuotta. Kesän paikkeilla oisin muuttamassa turkuun päin ja toivoisin sieltä löytäväni mahdollisuuksia musiikin opiskeluun. Itse en niinkään itsepäisesti halua elättää itseäni musiikilla, vaikka rakastankin musiikkia. Haluaisin kuitenkin pitää työn ja musiikin erillä. Päätavoite olisi päästä joskus perustamaan varteenotettava ja ammattitaitoinen bändi. Olisiko se ihan epärealistista ja liian myöhäistä? Päteekö minuunki samat neuvot, mitä olette tuossa aikaisemmin antaneet Suomimiehellekkin? Olet velkaa mulle perseraiskauksen ;) |
Selvitä Turun alueen musiikkioppilaitokset. Monasti täällä puhutaan suoraan konvervatoriosta tai Sibiksestä, mutta voit aloittaa AIKUISENA myös perustasolta musiikkikoulusta/musiikkiopistosta. Osta Tohtori Toonika, siitä sulle selviää, miten homma menee. Ja siihen kun ostat vielä opettajan osan, tai jos sulla ei sitä ole, niin varmasti tältä sitelta saat sivut, jotka pitää osata. Perustasolle periaatteessa pääset tyhjältä pöydältä, sisäänpääsykoe tosin mitä todennäköisimmin on. Mutta tosissaan selvitä oppilaitos, kaikki eivät ota "aikuisia". Opiskelet siellä varttuneempien (16-20v) opiskelijoiden kanssa. Mitä mulla on kokemuksia, ikä ei ole koskaan noissa korkean motivaation oppilaitoksissa ongelma. |
Ei ole myöhäistä. Jahtaa unelmaasi ja käytä kaikki energiasi treenaamiseen, koulutukseen ja verkostoitumiseen. Helppoa se ei ole ja isolla todennäköisyydellä epäonnistut( anteeksi tuosta). Musiikilla voi tienata leipäänsä, olemalla soittaja, roudari, miksaaja, valomies, promoottorointi jne. Skaala on iso, mitä enemmän osaat hommia sen varmemmin pääset unelmaasi. |