Aihe: Musiikkiteknologit huomio!
1 2 3
Dirty Hero
05.04.2009 21:35:17
Mä jätin sittenkin hakematta. Koitan vääntää läpi tän viimeisen vuoden elektroniikkalinjalla ja koitan tuonne vuoden päästä. Nyt on vuosi aikaa väsätä kotona joku oikein vakuuttava biisi, jolla tuonne pääsee suoraan ;)

Tulee tässä vuosi lisää ikääkin, sekin voi helpottaa tuonne pääsemistä..
samantien
06.04.2009 21:02:42
tulipas sitten itsekin haettua tuonne. jännityksellä odotellaan kutsua...
"haista paska. mistä tiiät? ootko soittanu? NÄttää hyvältä, muute iha pasnoja?" - Juzzu.
Hirsimäki
16.04.2009 17:44:27
Tänään tuli kutsu tuonne pääsykokeisiin :D
Onko muille jo tullut?
Aina ei voi soittaa...
samantien
16.04.2009 18:37:57
Hirsimäki: Tänään tuli kutsu tuonne pääsykokeisiin :D
Onko muille jo tullut?

mulle tuli kans. kaikki hakijat kutsuttiin pääsykokeisiin tänä vuonna. nyt pitääkin sitten alkaa raapimaan sitä demoa kasaan jostain :D
"haista paska. mistä tiiät? ootko soittanu? NÄttää hyvältä, muute iha pasnoja?" - Juzzu.
jaska jokunen
18.04.2009 01:41:30
Meikäläinenkin haki tonne Orimattilaan :)
bluDi
19.04.2009 21:06:08
Hain yllättäen myös tuonne Orimattilaan. Oli vielä ainut paikka, minne keksin hakea. Onneksi saan paikallisen studion omistajalta apua demon tekemisessä, kunhan hommiltaan ehtii.

Jonkin verran olen ollut itse studiollakin katsomassa äänitystä, miksausta ja mitä vielä. Paras paikka inspiraatioille demoa varten ;) Demoa selvityksineen voin kuulostella täälläkin jahka haastattelu on ohi.
jaska jokunen
26.04.2009 13:39:10
Pääsykoe tiistaina. Mitä tuolla Orimattilassa ylipäätään on? Onko joku solukämppä? Ois nääs Tampereelta sinne muutto edessä, jos pääsisin.
Hirsimäki
26.04.2009 14:46:32 (muokattu 26.04.2009 14:47:03)
jaska jokunen: Pääsykoe tiistaina. Mitä tuolla Orimattilassa ylipäätään on? Onko joku solukämppä? Ois nääs Tampereelta sinne muutto edessä, jos pääsisin.

Itellä on maanantaina. Ilmainen solukämppä taisi opiskelijoille olla.

P.S. Minkälaista matskua ootte demolle tyrkänny?
Aina ei voi soittaa...
samantien
26.04.2009 15:20:17 (muokattu 26.04.2009 15:22:13)
Hirsimäki: Itellä on maanantaina. Ilmainen solukämppä taisi opiskelijoille olla.

P.S. Minkälaista matskua ootte demolle tyrkänny?

just sain kasaan oman demon. vähän vajaat kymmenen minuuttia omaa matskua. 4 biisiä ja erilaista musatyyliä. puolet sähköistä bändisaundia ja puolet akustisempaa klassisen musan suuntaan painottunutta. tiistaina pääsykokeisiin.

E: paitsi taidan vielä käydä autossa kuuntelemassa jos tuohon pitää tehdä jotain korjauksia. vielä ehtii hyvin!
Atsu
28.04.2009 17:27:52
No mites on jengillä kokeet menneet? Itsellä koe vasta huomenna, just sain demon valmiiksi. Ite viskelin tohon viimesen vuoden ajalta kaikkea leffa- ja konemusaa, poppia (?), metallia, hiphop biittejä yms. Alko tekee toi 10min kyllä tiukkaa eli sai leikkailla aikalailla, mutta kai siitä aika tiivis paketti tuli.
Hirsimäki
28.04.2009 17:29:38
Miun mielestä ei ollu mikään erityisen haastava koe... Saa nähdä, miten käy. Niin paljon porukkaa kuitenkin pääsykokeisiin kutsuttiin.
Aina ei voi soittaa...
jaska jokunen
28.04.2009 18:31:20
Oma koe meni hyvin. Demolle soitin Jimi Hendrixiä ja omaa blues-kamaa. Olin siellä solussa yötä, ja rento paikka ja rennot ihmiset. Vahtimestarin puheista ei saanu kyllä aina selvää. =)
konehes
29.04.2009 11:52:02
Vahtimestarin puheista ei saanu kyllä aina selvää. =)

Ei jumalauta, Tane on kyllä ihan kunkku! Siitä miehestä saisi vaikka romaanin aikaiseksi, melkoinen äijä. Tulee erittäin tutuksi, jos vain asuntolassa asustaa.

"Miten oot viihtyny?"
"Onko ollu rauhallista?"
cherub with heavy metal machine
samantien
29.04.2009 13:14:59
tjaa.. kuuntelut olis voinu mennä paremminki, mutta syytän sitä luokkahuonetta. kotona kun kuunteli samoja teoksia niin oli ihan eri meininki. :P

nyt se on siitä demosta kiinni. toivon mukaan ne kuunnellaan kokonaan, eikä vain pari ekaa sointua.

tietääkö kukaan muuten koska nää tulokset selviää?
Esp
01.05.2009 15:04:24

konehes: Ei jumalauta, Tane on kyllä ihan kunkku! Siitä miehestä saisi vaikka romaanin aikaiseksi, melkoinen äijä. Tulee erittäin tutuksi, jos vain asuntolassa asustaa.

"Miten oot viihtyny?"
"Onko ollu rauhallista?"

Tanelle annettiin koodinimi Sulevi silloin kun itse asuin tuolla, koska kun näin miehen ensimmäisen kerran, olin aivan varma, että hänen nimensä on Sulevi. Mies on ihan Sulevin näköinen.

Asiasta vielä, Orivillessä tosiaan on ilmainen majoitus opiskelijoille ja koulu on muutenkin tasokas. Tietysti jos haluaa oikeasti saada koulusta irti paljon, niin täytyy tehdä järjetön määrä omaa duunia. Itse vietin lukemattomia tunteja iltamyöhään koulun tarkkaamoissa väkertäen vaikka minkänäköistä äänihommaa omalla ajallani. Vaikka opetuksen taso on hyvää, ei se kuitenkaan riitä, että istut päivän tunneilla ja illalla menet kotiin katsomaan televisiota.
Täh?!?
konehes
07.05.2009 09:38:35
Asiasta vielä, Orivillessä tosiaan on ilmainen majoitus opiskelijoille ja koulu on muutenkin tasokas. Tietysti jos haluaa oikeasti saada koulusta irti paljon, niin täytyy tehdä järjetön määrä omaa duunia. Itse vietin lukemattomia tunteja iltamyöhään koulun tarkkaamoissa väkertäen vaikka minkänäköistä äänihommaa omalla ajallani. Vaikka opetuksen taso on hyvää, ei se kuitenkaan riitä, että istut päivän tunneilla ja illalla menet kotiin katsomaan televisiota.

Asuntolassa asumisessa on juurikin se hyvä puoli, että siellä ei voi tehdä yhtään mitään. Väistämättäkin tulee oltua koululla puuhastelemassa iltakymmeneen joka päivä, myös viikonloput.
cherub with heavy metal machine
PolkaTulk
13.05.2009 18:24:02
Onko kukaan hakenut aikasemmin tonne hesan pop&jazzin musateknologi-linjalle?!
Haen rumpalina ja kiinnostais todella paljon saada infoa että mitä siellä pitää esiintymisen puolesta tehdä?
Tekniikkahommat tiedän kyllä, että on miksausta ja kasausta, mutta mitä siellä tarkkaan ottaen tehdään muuta?

Kiitoksia vastauksista etukäteen!
bluDi
17.05.2009 14:15:21
Olin sattumoisin viimeinen kokeesta poislähtijä, tuolla orimattilassa, niin pääsin parin röökin verran juttusille Maran kanssa. Kovin toisti, että koittavat saada mahdollisimman inhimillistä tuosta hakijoiden karsimisesta, niin en ihmettele jos pari sointua riittääkin siihen, että "ei nyt tää kaveri lentää kyllä roskiin..", kun hakijoitakin oli mitä 156 tms, varmaan enemmänkin. Ei vais, reilun oloinen kaveri oli, aika varmaa on, että jokaisen demo kuunnellaan kokonaan läpi.

Tulokset tulevat kenties ensi kuun puolessa välissä. Hauskaa oli, että ei osannut luvata, että kaikille tulee kirjallinen ilmoitus joko hyväksymisestä tai hylkäämisestä. Hyväksytyille luulisi tulevan, mutta jos mitään ei kuulu jonnekin Heinäkuun loppuun mennessä.. Parempi onni ensi kerralla.

Itse lupasin demoani kuulostella, mutta laiskuuttani vain kerron, että tein nimenomaan sitä varten pari biisiä, toinen jotain rokkipunkkia ilman lyriikoita ja toinen sampleista kasattu rytminen ralli. Kolmas biisi oli joku coveri minkä tyttöystäväni soitti pianolla, ja minkä itse nauhoitin "Stereo XY:nä" ja tilamikillä. Pari lyhyttä mainos- tai tunnusmusarallia otin sellaisenaan mukaan ja pari muuta nauhoitusta vähän miksailin.

Koe oli kyllä pettymys. Haastattelun korvaaminen parilla pöllöllä kirjallisella kysymyksellä harmitti aika paljon. Pelottaa että tuli vähän liiankin imelää tekstiä heitettyä niihin kysymyksiin.. Jotenkinhan se innostus alalle piti tulla esiin, eikö? No, onnea kuitenkin kaikille ja katotaan sitten syksyllä kuka näkee ja kenet siellä.
bluDi
04.06.2009 11:34:15
En voinut muokata, mutta jos en väärin ymmärtänyt, niin 12. päivä on sellainen raja, että sitä aikaisemmin oppilaitokset eivät saisi ilmoittaa sisäänpääsijöistä/sisäänpääsijöille yms. Vähän helpottaa jännitystä, kun ei tarvitse koko ajan odotella postia.
samantien
04.06.2009 15:58:23
ahaa. ei tarvi enää kauhoa jännäkakkaa housuista sitten. hyvä homma.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)