Aihe: Kesätöitä musiikkialalle
1
Novac
04.01.2007 20:00:06 (muokattu 04.01.2007 20:00:27)

Terve

Mistäköhän mahtaisi löytyä kesätöitä 15(kesän alussa 16) -vuotiaalle, musiikkiala siis kyseessä?

Lähinnä kyselen jos muilta löytyisi kokemuksia. Ainoa musiikkialan kesäduuni minkä keksin oli musakauppa. Mitäs muita..? Kertokaa ja valaiskaa.
mikä on olutta on nyt mennyttä...
Epämuusikko
04.01.2007 23:04:21
keikat?

Virhe! tyhjä tai liikaa musiikin alalla toimimista sivuava kirjoitus!
Grooving hard or hardly grooving. Bustard #1
kimurantti1
04.01.2007 23:15:29
keikat?

Joo, helppoa rahaa... ;-)
Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-)
tanjuli
05.01.2007 08:23:08
Festareille jotain muuta kun portsarointia tai kaljamyyntiä? Keikoille voi mennä vaiks roudariks tai jotain. Paikalliseen radioon kesätoimitusharjoittelijatyypiksi. Paikalliset elävän musiikin yhdistykset? Levy-yhtiöt?

Nää tuli näin aluks mieleen, ei kun onnea metsästykseen.
[i hear voices but at least they're on tune]
Yrski
10.01.2007 08:44:53
Festareille jotain muuta kun portsarointia tai kaljamyyntiä? Keikoille voi mennä vaiks roudariks tai jotain. Paikalliseen radioon kesätoimitusharjoittelijatyypiksi. Paikalliset elävän musiikin yhdistykset? Levy-yhtiöt?

Nää tuli näin aluks mieleen, ei kun onnea metsästykseen.

Olispahan se jos noin vaan menis roudaamaan ehehe....
Sinap
10.01.2007 12:26:11
Olispahan se jos noin vaan menis roudaamaan ehehe....

Kyllä töitä on. Se on eri asia saako siitä rahaa. Tuossa iässä voi mennä limpparipalkalla roudaa yms ja haistelee minkälaista meininki on.
"Siinähän se tuubi onkin."
Dolmo
10.01.2007 17:05:01 (muokattu 10.01.2007 17:18:01)
Tähän topicciin voisi listata erilaisia kesätyövaihtoehtoja tms, mitä muusikoille voisi löytyä. Niin nuoremmille kuin vanhemmillekin? Faktahan on, että vain 1/3 työpaikoista on oikeasti ilmoitettu missään, joten tässä tulee oma aktiivisuus esiin. Soittaa ne kummit, sedät&tädit läpi, jos vaikka niillä suhteilla lykästäisi. Jos ei, niin miettimään mitä haluaisi ja kuka voisi tarjota ks. työtä, puhelin kouraan ja soittelemaan.

- Ravintolat kaipaavat usein viihdykettä, joten esim. pk-seudulla DJ:lle löytyy usein hommia. Fonectasta ravintolalistat kouraan ja puhelin käteen. Tietysti valikoi ne potentiaaliset eikä lähde mihinkään ruokaraflaan soittelee.

- Aikaisemmin sanottu lähiradio esim. Kaveri tekee eräälle lähiradiolle kerran viikossa ohjelman, jossa on mm. haastateltu bändejä jne. Liksa ei päätä huimaa mutta on näyttää CV:ssä paljon paremmalle kuin McDonalds. (On se mäkkikin parempi kuin ei mitään, en dissaa sitä mitenkään. ;)

- Roudaushommia voi kysellä esim. Cine-Team henkilöstövuokrausfirmalta. Toimii ainakin pk-seudulla. Monet tsetit on väännetty. http://www.cine-team.com/ Tarjoaa siis paljon muutakin hommaa media-alalta. Suosittelen soittamista, jos osaat puhua puhelimessa ja esittää fiksua.

- Jos sattuisi olemaan bändi kasassa, työllistää itsensä keikoilla. Mikä onkaan parempaa kuin soitella hääkeikkoja, joita kesällä kyllä piisaa. Joillakin hääfoorumeilla metsästetään urakalla artisteja esiintymään.

Lisää vain tulille.

E: Päivittelyä.
Stailausta, kampaamopalveluita? Purple
aaro
21.01.2007 21:32:32
Soitonopetusta ei taidettu vielä mainita! Itse varmaankin harkitsen kyseistä vaihtoehtoa mikäli en pääse mihinkään kesätöihin.

Urkuharrastajana olen kysellyt kanttorin sijaisuuksia lähiseurakunnista. Aion tulevaisuudessa yrittää suorittaa jonkinlaisen kanttoritutkinnon ja kokemus ei ole pahitteeksi..

Kesällä on tosiaan paljon keikkoja, joihin voidaan tarvita avustajia. Ja jos ei, niin voihan sitä itse järjestää aina jonkun musatapahtuman ;)

lisäksi tuli mieleen katusoittaja, sillä vaan ei paljoa taida tienata... ;)
Sanetium
31.01.2007 22:42:15 (muokattu 31.01.2007 22:42:58)
Urkuharrastajana olen kysellyt kanttorin sijaisuuksia lähiseurakunnista.

Minä olen aina halunnut kanttoriksi. En kylläkään ole mikään kosketinsoittaja mutta ainakin tulisi omaperäistä räimettä.

Jottei viestini aiheuta kirjoitusten tason alenemaa, yritän keksiä jotain lisää.

Vaikka mainittu idea lieneekin, itse pitäisin eniten musiikkiliikkeessä työskentelystä. Eri asia onkin, miten pääset duuniin. Luultavasti nimittäin ainakin tunnetummissa liikkeissä kysyntää riittää.

THV
Sulkeudu pieneen huoneeseen koko kesäksi ja pistä purkkiin omia kappaleita. Röydä. Kesän lopuksi julkaise levy, nouse pohjalta ja muuta Amerikkaan.
/THV

EDIT. Anteeksi turha kirjoitukseni...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)