Aihe: Kaksi erilaista pedaalia? Tuplabasarit.
1
Weturi
22.03.2025 19:23:33 (muokattu 22.03.2025 19:26:40)
Niin. Kaikki välitangot on liian lyhyitä itselle ja jopa ihan uudessa Taman välitangossa( ei tämä uutuus mirrorrod, josta ei kokemusta, joka on vain noin 50cm leveä, eli liian lyhyt, susi jo syntyessään) on valmiiksi klappia.

https://www.thomann.de/fi/tama_tmr1000_mirror_rod.htm

Niin olen soitellut oikealla( oikeakätinen ja jalkainen syntyjään) jalalla Taman dyna syncillä.
Vasemmalla on Tama iron Cobra acd: n suoravetopalikoilla. Tämä oli aluksi oikealla.
Tätä ennen oli Tama speed cobra tuplat, joihin asensin nämä acd:n suoravetopalikat. Täältä torilta löytyi edullisesti. Suosittelen. Itselle sopi erinomaisesti, ne suoravetopalikat ketjujen sijaan. Mutta siis laitoin siis kaksi erillistä basaria. Saa jalat niin leveälle kuin haluaa. Itsellä väli jotain 80+ senttimetriä.

Vaikka osaan soittaa "väärinpäin" ja openhanded ja tykkään niin tehdä alvariinsa, niin vasen jalka on erilainen kuin oikea. Kyllä myös sama homma käsien kanssa.
Eli. Jotkut kipaleet on vain paljon kivempi soittaa vasurina ja jotkut kipaleet oikealla, siis jalalla.

Diandran ihanaa coveria waspin kappaleesta I wanna be somebody soitan paljon mieluummin, kevyen helposti ja napakan oikein vasurilla( basari).

Led Zeppelinin immigrant song taasen oikealla pedaalilla on itsestään selvyys. Vasemmalla ei oikeen kulje.

Alunperin oli tarkoitus laittaa myös vasurille dyna sync, mutta nyt olen alkanut epäilemään ajatusta. Nimittäin Taman speed cobran tuplilla vasuri oli aikalailla kehno.
Pettymys oli suuri, kun siirryin pearlin halpiksista speed cobriin. Pearleissa oli lyhyet boardit ja speed cobrissa pitkät, kuin myös dyna synceissä.

Nyt sitten pitääkin vaihtaa pedaalit päikseen ja katsoa, että mihin se johtaa.
Semmoinen asia jäi mainitsematta, että Taman speed cobra tuplien jälkeen soitin pitkään sinkku pedaalilla. Alko tökkiin se vasuri. Sinkku speed, sitten iron ja sitten dyna.
Mutta sitten taas halusi tuplia, niin laitoin iron cobran vasemmalle. Ja oikein oikein hyvä ratkaisu. Voi mikä ilo ja riemu.

Mitä ajatuksia tulee mieleen, siis omista kokemuksista?
Erilaiset pedaali, identtiset pedaalit jne.

Varmasti myös soittotyyli ja musiikkityyli ratkaisee.
ja että onko kaksi erillistä pedaalia vai tuplat välitangolla.

Eli omalle vasurille on tähän asti passannut lyhyt jalkio paljon paremmin kuin pitkä.
Oikealle taasen pitkä laittaa koko potentiaalin kehiin.
JanneO
24.03.2025 08:25:03
Itse soitan ja soitin tuplapedaaleilla, vaikka olisi ollut 2 basaria.
jotenkin se vaan on omaan mieleen että pedaalit on identtisiä. Hieman eri säädöt minulla on, eli vasen nuija on hieman lähempänä kalvoa kuin oikea, puhutaan n parista - 3 sentistä. En tiedä miksi, mutta näin saan kulkemaan ne tasaisemmin.

Aiemmin jalat ovat olleet kovin erilaiset ja on vieläkin, mutta parin vuoden takainen nilkan hiusmurtuma "pakotti" soittamaan enemmän vasurilla ja se sai siitä hyvää buustia tarkkuuteen kyllä.

Tuohon mitä sanoit tuosta että sinulle nuo välitangot ovat olleet liian kapeita, niin oletko poikkeuksellisen pitkä, koska tuo 80cm tuntuu kyllä mahdottoman pitkältä? Vai istutko kenties kovin matalalla?
Ergonian kannalta polvet ovat vain hivenen leveämällä kuin itse hartiat ovat, silloin kuin se soittokorkeus on optimaali. Muuten kyllä alkaa tuntumaan lantiossa pitkät soittosessiot ja sitä myöten myös muuallakin kropassa
Weturi
24.03.2025 18:53:20 (muokattu 24.03.2025 21:07:44)
JanneO: Itse soitan ja soitin tuplapedaaleilla, vaikka olisi ollut 2 basaria.
jotenkin se vaan on omaan mieleen että pedaalit on identtisiä. Hieman eri säädöt minulla on, eli vasen nuija on hieman lähempänä kalvoa kuin oikea, puhutaan n parista - 3 sentistä. En tiedä miksi, mutta näin saan kulkemaan ne tasaisemmin.

Aiemmin jalat ovat olleet kovin erilaiset ja on vieläkin, mutta parin vuoden takainen nilkan hiusmurtuma "pakotti" soittamaan enemmän vasurilla ja se sai siitä hyvää buustia tarkkuuteen kyllä.

Tuohon mitä sanoit tuosta että sinulle nuo välitangot ovat olleet liian kapeita, niin oletko poikkeuksellisen pitkä, koska tuo 80cm tuntuu kyllä mahdottoman pitkältä? Vai istutko kenties kovin matalalla?
Ergonian kannalta polvet ovat vain hivenen leveämällä kuin itse hartiat ovat, silloin kuin se soittokorkeus on optimaali. Muuten kyllä alkaa tuntumaan lantiossa pitkät soittosessiot ja sitä myöten myös muuallakin kropassa

185 cm. Ehkä jalat vähän pitkän puoleiset? Kädet on pitkät. Syli on joitain senttejä päälle 190 vaikka ei ole pitkät sormet.
Tämä oli uus ja mielenkiintoinen juttu toi polvien ja hartioiden suhde. Pitää tutkia.
Tuolin yläreuna on jossain 66-65cm, mutta menee senttikaupalla lyttyyn. On semmonen hengittävä. Perhanan hyvä tuoli. Laitan linkin loppuun.

Trickin välitankoa oon kytännyt jo ainakin pari vuotta thomanilta. Aina on ilmoitus, että saatavana useamman kuukauden päästä...
Hinta on noussut jostain 130 eurosta 181 euroon. Sen leveys on 63cm. Sitten pitää Haikka siirtää taas vasemman pedaalin vasemmalle puolelle. Nyt on pedaalin välissä.
Kaapelihaikka on myös ostoslistalla. On vaan niin paljon kaikkea muutakin rahanmenoa, että on kivuliaan pitkä tie hommailla noita rumpukamoja vähän kerrallaan.

Offsett setti on sitten maali joskus.
Tykkään soittaa jalat levällään.
Oppia ikä kaikki. Oon soitellut vajaa kuusi vuotta tässä, kun nyt rupesin yli viiskymppisenä soittaa uudestaan. Nuorena soittelin joitakin vuosia.
Ja iskiaksen takia jouduin opettelemaan soittaan vasurilla. Ei halunnut lopettaa soittamista.
Mun iskias ei parane kuin naulaamalla eli jäykistämällä alaselkä. Tuomio tuli muutama vuosi sitten. Liian pitkä Saikku. Ei pysty olleen tän nykyisen hallituksen leikkaamalla sairaspäivärahalla jopa vuoden pois töistä.

Nyt on ollut parempi taas keskimäärin. Hermojuuripuudus tehtiin kerran kun en halunnut leikkaukseen ja kävely oli yhtä tuskaa, tai kaikki oli.
Kipulääkitys on hyvä. Cabrion, mutta vain iltaisin. Tulin voimakkaille kipu/ tulehduskipulääkkeille immuuniksi aika nopeasti.
Laitoin ton lääkkeen nimen tarkoituksella esille. Jos vaikka on samoja vaivoja, niin voi lopettaa sen kunnanlääkärin Burana reseptin...

Edit;
Se linkki siihen tuoliin;

https://www.dlxmusic.fi/tuotteet/ru … perkussiot/tuolit/gibraltar-9808arw

On kyllä hyvä. Ei perse hikoa. Laitoin vielä pyyhkeen kaksinkerroin laitettuna päälle.
Täältä torilta löytyi vielä pearlin selkänoja, joka odottaa kiinni ruuvaamista.
JanneO
25.03.2025 08:35:27
Weturi: 185 cm. Ehkä jalat vähän pitkän puoleiset? Kädet on pitkät. Syli on joitain senttejä päälle 190 vaikka ei ole pitkät sormet.
Tämä oli uus ja mielenkiintoinen juttu toi polvien ja hartioiden suhde. Pitää tutkia.
Tuolin yläreuna on jossain 66-65cm, mutta menee senttikaupalla lyttyyn. On semmonen hengittävä. Perhanan hyvä tuoli. Laitan linkin loppuun.

Sellainen aika hyvä nyrkkisääntö istuinkorkeuteen on että penkin taso on suurin piirtein sun polvilumpion yläosassa. Mutta siihen ergonimiaan tietysti vaikuttaa kaikki muukin :)

Weturi: Trickin välitankoa oon kytännyt jo ainakin pari vuotta thomanilta. Aina on ilmoitus, että saatavana useamman kuukauden päästä...
Hinta on noussut jostain 130 eurosta 181 euroon. Sen leveys on 63cm. Sitten pitää Haikka siirtää taas vasemman pedaalin vasemmalle puolelle. Nyt on pedaalin välissä.

ACD:ltä saa pidennettynä tuota välitankoa. Kuulin huhuja ettei Trick toimittaisi tällä hetkellä eurooppaan noita tankoa jälleenmyyntiin ja ongelmia ollut jo pidemmän aikaa saada niitä edes amerikkaan markkinoille myyntiin?
Ongelma tuossa ACD:ssä on että hinta on suolainen 248€, toki Pearlin z-link tanko taitaa maksaa 458€ :D
Weturi
25.03.2025 21:21:46
JanneO: Sellainen aika hyvä nyrkkisääntö istuinkorkeuteen on että penkin taso on suurin piirtein sun polvilumpion yläosassa. Mutta siihen ergonimiaan tietysti vaikuttaa kaikki muukin :)

ACD:ltä saa pidennettynä tuota välitankoa. Kuulin huhuja ettei Trick toimittaisi tällä hetkellä eurooppaan noita tankoa jälleenmyyntiin ja ongelmia ollut jo pidemmän aikaa saada niitä edes amerikkaan markkinoille myyntiin?
Ongelma tuossa ACD:ssä on että hinta on suolainen 248€, toki Pearlin z-link tanko taitaa maksaa 458€ :D

Ok.

Joo pitää siirtää katse ACD:n suuntaan jos ei kesään mennessä ala noita Trickin tankoja näkyyn myynnissä. Oli ostoilmokin tällä muutaman kerran, mutta tuloksetta.
Pearlin tanko on lyhyt. Noin suurinpiirtein samaa luokkaa Taman kanssa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)