Aihe: Rumpupläjäykset vol. III
1 2 3 4 544 45 46 47 48122 123 124 125 126
moderndrummer88
01.05.2010 09:29:09
Kulkunen: On ja paljonkin. En vain näe mitä iloa siitä on kenellekään väkisillä katsella tuollaisia videoita, jos sen tietää että se on omasta mielestä väistämättä paskaa. Ja nimenomaan huudella sitä joka käänteessä.

Eikä juuri tuo kyseinen musiikki minuakaan suuremmin lämmitä (vaikka samansuuntaista tulee kuunneltua paljonkin), pidänpähän vain tyypin soitosta teknisellä tasolla. Tuollaiseen musiikkiin ihan omiaan.

Kai täällä saa ilmaista mielipiteensä jonkun linkittimästä videosta. Semmonen jenkkien jees-meininki se vasta vituttaakin, enemmän kuin hollmin kommentit.
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
hollmi-5
01.05.2010 10:09:07
moderndrummer88: Kai täällä saa ilmaista mielipiteensä jonkun linkittimästä videosta. Semmonen jenkkien jees-meininki se vasta vituttaakin, enemmän kuin hollmin kommentit.

Kuuntelin tänä aamuna linkin näytteet uudelleen. Mielipiteeni ei juuri muuttunut.

Positiivista oli kaverin rento soitto, joka kuitenkin oli monin osin yllättävän epätarkkaa. Beattikohdat ihan sohjoa ja ilman tukevuutta.

Musiikki oli hyvinkin poukkoilevaa ja tuntui olevan enemmänkin itsetarkoituksellista kikkailua ilman mietintää siitä, miten musiikkia oikein tehdään. Pikametallikliseiden kokoelma...

Rumpusoundit olivat ihan kamalat. Pienen pienet tomit oli yritetty saada kuulostamaan isoilta, virveli oli onneton ja ponneton. Bassorumpu oli täynnä fylliä. Soundi ilmeisesti trigattu (ja erittäinkin epäonnistunut), eikä kuulostanut rummulta ollenkaan.

Settibalanssi oli hyvinkin epänormaali ja setti ei soinut yhtenäisenä instrumenttina. Oli kokoelma soundeja... Ja mikä ihmeen tapa se on, kun chinaan kompataan räkäkomppia. Iho nousee kananlihalle. Symbaaleista ei sada kuin yhtä soundia. Osaisikohan tämä kaveri soittaa setillä, jossa ei ole tuplapedaalia ja vain kaksi symbaalia plus haitsu?

Kuuntelen ja yritän ymmärtää, mutta sori vain kaikki muutkin kuin mustiin huppareihin ja tribaalitatskoihin sonnustautuneet: ei toimi millään tasolla tämäkään näyte.
Soundit, piuhat ja kajarit.
jussimi
01.05.2010 10:50:21
hollmi-5: Kuuntelin tänä aamuna linkin näytteet uudelleen. Mielipiteeni ei juuri muuttunut.

Positiivista oli kaverin rento soitto, joka kuitenkin oli monin osin yllättävän epätarkkaa. Beattikohdat ihan sohjoa ja ilman tukevuutta.

Ihan hyvin toi veti mun mielestä. En kuullu epätarkkuuksia kyllä liikaa..

Musiikki oli hyvinkin poukkoilevaa ja tuntui olevan enemmänkin itsetarkoituksellista kikkailua ilman mietintää siitä, miten musiikkia oikein tehdään. Pikametallikliseiden kokoelma...

Rumpusoundit olivat ihan kamalat. Pienen pienet tomit oli yritetty saada kuulostamaan isoilta, virveli oli onneton ja ponneton. Bassorumpu oli täynnä fylliä. Soundi ilmeisesti trigattu (ja erittäinkin epäonnistunut), eikä kuulostanut rummulta ollenkaan.

Saundiestetiikka oli aika normi death metal. Buddy Rich jne. tyylinen avoin saundi varmaan noin nopeessa musassa ei toimisi.

Symbaaleista ei sada kuin yhtä soundia. Osaisikohan tämä kaveri soittaa setillä, jossa ei ole tuplapedaalia ja vain kaksi symbaalia plus haitsu?

Ton kortin vetäminen näissä jutuissa on musta aina hassua. Tossa musassa on tarkotus kuitenkin soittaa mahdollisiman tarkasti ja nopeasti. Aika sama mulle, lähteekö tolta peruskomppi vai ei ja saako symbaaleista useita eri värejä. Työtunteja on kuitenkin pistetty, että saadaan tuo genre haltuun. Joten hatunnoston arvoinen suoritus.
Kulkunen
01.05.2010 11:03:59 (muokattu 01.05.2010 11:18:17)
moderndrummer88: Kai täällä saa ilmaista mielipiteensä jonkun linkittimästä videosta. Semmonen jenkkien jees-meininki se vasta vituttaakin, enemmän kuin hollmin kommentit.

Saa, mutta en ymmärrä miksi samat tyypit kerrasta toiseen pakottavat itsensä katsomaan nuo, kun eivät tuollaisen musiikin päälle ymmärrä mitään. Jos tuon kommentin olisi heittänyt joku joka kuuntelee metallia tai soittaa sitä itse, se olisi ihan mielenkiintoista kuulla että mikä siinä mättää. Nyt siitä tulee vaan sellanen norsunluutornista huutelu -fiilis.

Sanotaan näin: eikö se tuntuis vähän tyhjänpäiväiseltä ja tyhmältä, jos vaikkapa minä, joka en jatsia kuuntele kuin satunnaisia Trio Töykeiden biisejä, enkä varsinkaan vähänkään monimutkaisemman ja haastavamman jatsin päälle ymmärrä yhtään mitään, kävisin kommentoimassa jokaista djäzz-videota mallia "ihan paskaa, äijä hiplas kannuja eikä ollenkaan fiilistä ollut soitossa, basari soi tosi pitkään ja musiikki aiheuttaa näppylöitä"? Kyllä musta itsestäni ainakin tuntuisi.

E:

Kuuntelin tänä aamuna linkin näytteet uudelleen. Mielipiteeni ei juuri muuttunut.

Eikä varmasti tule muuttumaan, eikä tarvikaan. Sen sijaan mun mielestä sun ei tarvi sitä mielipidettä olla huutamassa joka väliin, kyllä se tiedetään jo.

Minäkään en sieltä epätarkkuuksia juuri löytänyt ja beattikohdat olivat mielestäni aika pienessä roolissa. Jos me beattikohdat edes käsitetään samalla tavoin.

Tuosta olen kutakuinkin samaa mieltä. Mutta jos kaverit tykkää sellaista soittaa ja tehdä sekä yleisöä löytyy, so not.

Pienet tomit on todennäköisesti valittu ergonomian vuoksi ja setin kompaktina pitämiseksi. Metalliiin yleensä tykätään hakea tukevampaa ja matalampaa sointia tomareihin, normaalivireeseen pistetty 8" saattaisi kuulostaa typerältä kontekstissa. Ehkä. Yhden videon kommentin perusteella tyypin basari on löysälle viritetty ja sisässä on yksi tyyny. Triggerikysymykseen se ei vastannut, todennäköisesti triggeri on käytössä. Mikä on käytännössä pakollista kun temmot ylittävät tietyn rajan.

Settibalanssi oli hyvinkin epänormaali ja setti ei soinut yhtenäisenä instrumenttina. Oli kokoelma soundeja... Ja mikä ihmeen tapa se on, kun chinaan kompataan räkäkomppia. Iho nousee kananlihalle. Symbaaleista ei sada kuin yhtä soundia. Osaisikohan tämä kaveri soittaa setillä, jossa ei ole tuplapedaalia ja vain kaksi symbaalia plus haitsu?

En tiedä. Osaisitko sinä soittaa nuo biisit (tai vastaavia juttuja) perässä samanlaisella kattauksella? Mitä sillä on väliä?

Kuuntelen ja yritän ymmärtää, mutta sori vain kaikki muutkin kuin mustiin huppareihin ja tribaalitatskoihin sonnustautuneet: ei toimi millään tasolla tämäkään näyte.

Eikö se sitten ois sun omankin mielenterveyden kannalta vaan parempi jatkossa ohittaa nämä olankohautuksella.
The downward spiral never ends.
hollmi-5
01.05.2010 11:49:57
Tossa musassa on tarkotus kuitenkin soittaa mahdollisiman tarkasti ja nopeasti. Aika sama mulle, lähteekö tolta peruskomppi vai ei ja saako symbaaleista useita eri värejä. Työtunteja on kuitenkin pistetty, että saadaan tuo genre haltuun. Joten hatunnoston arvoinen suoritus.

Me ymmärrämme musiikin ja soittamisen hiukan eri tavalla. Minulle nopeus ei ole mitään. Kaikki osaavat olla nopeita, kun pistetään "työtunteja".
Kailis
01.05.2010 12:09:22

Täällä ollaan taas perusasioiden äärellä. Mä taidan perustaa uuden puolueen, PeMu eli perusmuusikot. Ohjelmassa kielletään kaikki muu musiikki paitsi suomalainen perinnemusiikki. Ulkomaisen musiikin maahantuonti on lopetettava!
hollmi-5
01.05.2010 12:39:27
Kailis: Täällä ollaan taas perusasioiden äärellä. Mä taidan perustaa uuden puolueen, PeMu eli perusmuusikot. Ohjelmassa kielletään kaikki muu musiikki paitsi suomalainen perinnemusiikki. Ulkomaisen musiikin maahantuonti on lopetettava!

Voisiko siihen liittyä, vaikka tykkää AC/DC:sta?
jussimi
01.05.2010 12:46:48
hollmi-5: Voisiko siihen liittyä, vaikka tykkää AC/DC:sta?

Joo, PeMussa on vielä yksi oinosen paikka vapaana. ;)
Kailis
01.05.2010 12:58:01 (muokattu 01.05.2010 12:58:59)

hollmi-5: Voisiko siihen liittyä, vaikka tykkää AC/DC:sta?

Kakkaako karhu metsään? Onko paavi puolalainen? Tykkääkö Soini somaleista?

Oikeat vastaukset; Kyllä, Ei, Ei.
Epämuusikko
01.05.2010 15:35:59 (muokattu 01.05.2010 15:38:21)
Kulkunen: Sori jos näitä on ollut jo.

Nuori kaveri, jolla on metallirumpalointi ainakin omaan korvaan ja silmään melko hyvin hallussa. Kevyen näköisesti (pl. naaman ilmeet) ja tarkasti lähtee, independence myös ihan kadehdittavalla tasolla.

http://www.youtube.com/watch?v=Y6rTpLpf2wE&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=SxJh1mSyv48&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=rtOZo3IIRx0&feature=related

Biisit itsessään on vähän turhankin ADHD että jaksaisi ilman videoita kiinnostaa. Videoissakin meinaa ensin keskittyä tyypin naamaan enemmän kuin soittoon :D

Lajissaan hyvän kuuloista settiä.
Ämpärit täyttyvät, mieli on iloinen.
Epämuusikko
01.05.2010 15:36:28 (muokattu 01.05.2010 15:37:53)
hollmi-5: Me ymmärrämme musiikin ja soittamisen hiukan eri tavalla. Minulle nopeus ei ole mitään. Kaikki osaavat olla nopeita, kun pistetään "työtunteja".

Mene vittuun lol.
hollmi-5
01.05.2010 15:44:28
Epämuusikko: Mene vittuun lol.

Ooppa muniinpuhalteleva kansanmuusikko hiljempaa siellä, ettei tartte lähettää iskää käymään teillä.
hollmi-5
01.05.2010 15:45:34
hollmi-5: Ooppa muniinpuhalteleva kansanmuusikko hiljempaa siellä, ettei tartte lähettää iskää käymään teillä.

Menit muuten vaihtamaan postaustasi tuosta ylempää. Eikö enää pisteitä tullutkaan? Vai että tarkkaa? Korvat pois tukan alta...
Speedy
01.05.2010 15:53:48

hollmi-5: Me ymmärrämme musiikin ja soittamisen hiukan eri tavalla. Minulle nopeus ei ole mitään. Kaikki osaavat olla nopeita, kun pistetään "työtunteja".

No mihinkäs sinä olet pistänyt "työtuntisi" (tai mihin pistäisit)?

Ja haluaisin kyllä kuulla sinun määritelmän soittamisesta ja musiikista, miten sinä sen ymmärrät? Ja jos voit kertoa ymmärryksesi niin, että et dissaa tai korosta mitään musatyyliä.. Paremminkin, jos et mainitse mitään musiikillista tyyliä, kerrot vain ymmärryksesi soittamisesta ja musiikista.. Jookos kookos?
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
Sa(n)kari
01.05.2010 15:56:48
Speedy: No mihinkäs sinä olet pistänyt "työtuntisi" (tai mihin pistäisit)?

Ja haluaisin kyllä kuulla sinun määritelmän soittamisesta ja musiikista, miten sinä sen ymmärrät? Ja jos voit kertoa ymmärryksesi niin, että et dissaa tai korosta mitään musatyyliä.. Paremminkin, jos et mainitse mitään musiikillista tyyliä, kerrot vain ymmärryksesi soittamisesta ja musiikista.. Jookos kookos?

Eiiii taas..

Vitut, go ahead, boys!
Mitä tarkoittaa akustiikka ? -Huono onni.
Epämuusikko
01.05.2010 16:00:44
hollmi-5: Menit muuten vaihtamaan postaustasi tuosta ylempää. Eikö enää pisteitä tullutkaan? Vai että tarkkaa? Korvat pois tukan alta...

Olen to-della väsynyt.
Deino
01.05.2010 16:01:33

hollmi-5: Me ymmärrämme musiikin ja soittamisen hiukan eri tavalla. Minulle nopeus ei ole mitään.

...Buddy Rich?...
hollmi-5
01.05.2010 16:09:41 (muokattu 01.05.2010 16:11:14)
Deino: ...Buddy Rich?...

Rich oli nopea, mutta en sitä nyt ihan tarkoittanut, kun pikametallimiehiä lähdetään seulomaan.

Minun mielestä näiden pikaukkojen esikuviakin voisi hiukan tuoda esiin, kun vilkkaan keskutelun aiheuttaman postauksen rumpalin kaltaisia soittajia on hurjan paljon ja youtubesta voi löytää todella paljon samaa matskua.

Miksi esimerkikis Dave Lombardosta ei paljoa puhuta, vaikka varmasti moni metallirumpali hänet tuntee?

http://www.youtube.com/watch?v=dvr2nuvtCpQ&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=xTRj4YGxeto

Näin puolen minuutin hakemisella. Minä pidän Daven rehellisestä tyylistä ja toki siitäkin, että hänellä on oikean kokoinen setti tuohon meininkiin. Eikä niitä hemmetin minichinoja ja 8" tomeja :-)
Epämuusikko
01.05.2010 16:29:05
hollmi-5: Eikä niitä hemmetin minichinoja ja 8" tomeja :-)

Argumentaatiosi jaksaa hämmästyttää.
passe
01.05.2010 16:31:25
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)