msalama 14.11.2009 19:01:13 | |
---|
hollmi-5: Ei niitä rumpuja tarvitse ruuvata millekkään "omalle ergonomialle". No joo, tuli vähäsen liioiteltua tossa, mutta kyllä mä silti olen havainnut että haikan / virvelin / pallin korkeutta joutuu joskus lainakamoilla soittaessaan pikkasen hiplaamaan. Ja siihen(kin) on hyvä kysyä omistajan lupaa, mitähäh? |
sahkuifk 14.11.2009 19:30:22 | |
---|
hollmi-5: Ei niitä rumpuja tarvitse ruuvata millekkään "omalle ergonomialle". Jos rumpali on kokenut ja osaa soittaa, asettuu rummutkin usein ergonomiseen asentoon ja siiloin setti on soitettavissa, vaikka soittajat olisivat pituudeltaan paljonkin erimittaiset. Eipä se kummoinen vaiva ole jos vähän säätää. Mutta jos on ultrapro niin sitten tietty ei tarvii. Mutta onhan se aika naurettavan näköstä jos 155 cm äijä kurkottelee parimetrisen tyypin setillä. Munsta näin :) Ei se ei ole väärin, ja itseasiassa meidän likaisten nettirunkkareiden mielissä mikään ei ole väärin |
hollmi-5 14.11.2009 19:44:58 | |
---|
sahkuifk: Eipä se kummoinen vaiva ole jos vähän säätää. Mutta jos on ultrapro niin sitten tietty ei tarvii. Mutta onhan se aika naurettavan näköstä jos 155 cm äijä kurkottelee parimetrisen tyypin setillä. Munsta näin :) En toki minäkään haluaisi tuolla sinun settauksella vetää: http://muusikoiden.net/dyn/users/58141.jpg Soundit, piuhat ja kajarit. |
sahkuifk 14.11.2009 19:51:33 | |
---|
hollmi-5: En toki minäkään haluaisi tuolla sinun settauksella vetää: http://muusikoiden.net/dyn/users/58141.jpg Olet toki tervetullut tietoinesi ja taitoinesi. Nöyrästi otan opin vastaan mitä tehdä ja mitä pidättyä tekemästä. Olenhan vain töfnää kapulapussisi pohjalla... Ei se ei ole väärin, ja itseasiassa meidän likaisten nettirunkkareiden mielissä mikään ei ole väärin |
hollmi-5 14.11.2009 20:05:00 | |
---|
sahkuifk: Olet toki tervetullut tietoinesi ja taitoinesi. Nöyrästi otan opin vastaan mitä tehdä ja mitä pidättyä tekemästä. Olenhan vain töfnää kapulapussisi pohjalla... Ei ole mulla kapulapussia. Kapulat on peltilaukussa. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Kailis 15.11.2009 00:45:22 (muokattu 15.11.2009 00:45:48) | |
---|
hollmi-5: Ei niitä rumpuja tarvitse ruuvata millekkään "omalle ergonomialle". Jos rumpali on kokenut ja osaa soittaa, asettuu rummutkin usein ergonomiseen asentoon ja siiloin setti on soitettavissa, vaikka soittajat olisivat pituudeltaan paljonkin erimittaiset. Nyt sanon; höpsis. Siis munsta. Onhan nyt jumalauta snaren, pallin ja haikan korkeus ihan helvetin tärkeä juttu soiton sujuvuuden kannalta. Eikä ainakaan mulle ole haittaa siitä ettei iskut kopise tomien kantteihin filleissä. Mutta älä sä säädä, mä säädän =D |
sahkuifk 15.11.2009 00:52:15 | |
---|
Kailis: Nyt sanon; höpsis. Siis munsta. Onhan nyt jumalauta snaren, pallin ja haikan korkeus ihan helvetin tärkeä juttu soiton sujuvuuden kannalta. Eikä ainakaan mulle ole haittaa siitä ettei iskut kopise tomien kantteihin filleissä. Mutta älä sä säädä, mä säädän =D Diu doi noinhan se mennee. Plussanm pimpautinm. Ei se ei ole väärin, ja itseasiassa meidän likaisten nettirunkkareiden mielissä mikään ei ole väärin |
hollmi-5 15.11.2009 20:29:35 | |
---|
Kailis: Nyt sanon; höpsis. Siis munsta. Onhan nyt jumalauta snaren, pallin ja haikan korkeus ihan helvetin tärkeä juttu soiton sujuvuuden kannalta. Eikä ainakaan mulle ole haittaa siitä ettei iskut kopise tomien kantteihin filleissä. Mutta älä sä säädä, mä säädän =D Munsta ja munasta... Jakkaran etäisyyden säädöllä yleensä pärjää. Toki joku tykkää ripustaa pellit korkealle... Mulla on 37 rumpuoppilasta. Jos jokaiselle ryhdytään settiä säätämään, on nopeasti tunti ohi ja koulujen budjeteilla ostetut himmelit paskana. Parempi on laittaa setti helposti soitettavaan asentoon. Oppilaani ovat 130 cm-200cm välillä. Pikkusetillä pystyy jokainen vetämään. Kohta joku kehuu, että niillä on ruokapöydät ja jakkarat himassa jokaiselle pituuden mukaan :-) Jakkaraa voi lattialla siirtää lähemmäs ja kauemmas setistä ja se säätö on ehdottomasti tärkein ja helpoin. Sen kummemmasta ei ole kyse. Soundit, piuhat ja kajarit. |
markkuliini 15.11.2009 20:45:10 | |
---|
hollmi-5: Munsta ja munasta... Jakkaran etäisyyden säädöllä yleensä pärjää. Toki joku tykkää ripustaa pellit korkealle... No jaa, mä soitan yleensä kanttilyöntejä. Se, missä asennossa ja korkeudella virveli voi olla, on aika suppea. Jotain toleranssia toki on, mutta kyllä mä yleensä virveliständiä säädän. Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem. |
hollmi-5 15.11.2009 20:50:52 | |
---|
markkuliini: No jaa, mä soitan yleensä kanttilyöntejä. Se, missä asennossa ja korkeudella virveli voi olla, on aika suppea. Jotain toleranssia toki on, mutta kyllä mä yleensä virveliständiä säädän. Älä nyt kesken keikan rupee säätelemään ;-) Tsekatkaapa joskus aivan ajatuksella: virvelin korkeus on melko usein vaikio penkin reunasta mitaten. Olipa soitaja pitkä eli lyhyt. Penkin korkeus toki tekee sitten eron, jos penkki on korkealle, ei lyhyt yllä pedaaleille. Soundit, piuhat ja kajarit. |
markkuliini 15.11.2009 21:16:01 (muokattu 15.11.2009 21:16:33) | |
---|
. hollmi-5: Tsekatkaapa joskus aivan ajatuksella: virvelin korkeus on melko usein vaikio penkin reunasta mitaten. Olipa soitaja pitkä eli lyhyt. Penkin korkeus toki tekee sitten eron, jos penkki on korkealle, ei lyhyt yllä pedaaleille. No jaa...Olen nähnyt tosi isoja ja pieniä korkeuseroja ammattirumpaleilla. Esim. Per Lindvall tai Mickey Curry. En esim. pystyis soittamaan tuolla setillä lyömättä itseäni kaksi kertaa tahdissa kiveksille. http://www.hallandoates.de/images/Band/Mickey_Curry1983_Japan-tour.jpg Siinä on myöhäistä mittanauhaa kaivaa esille ja ihmetellä että mikäs mättää jos on pallerot jo siniset ja kipeenä :D. Ja juu, ennen keikkaa säädän yleensä sopivaksi. :/ Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem. |
Niq 15.11.2009 21:43:13 | |
---|
http://niq.kapsi.fi/Untrue.wma No nyt on ääninäytettä kerrassaan. Tässä biisissä rummut, piano, kitarasoolo ja taustalaulut allekirjoittaneen käsialaa. Perusasioiden äärellä: Rummut kahdella isokalvoisella konkalla nauhoitettu (edestä ja tila). Yhdellä otolla sisään eikä yhtään editoitu. :) "An amateur practices until he gets it right. A pro practices until he can't get it wrong." |
Kailis 16.11.2009 00:25:46 | |
---|
Mulla on 37 rumpuoppilasta. Mä lupaan etten säädä sitten kun on noin monta bändiä samalla keikalla. |
Cimble 16.11.2009 15:21:11 | |
---|
Kailis: Nyt sanon; höpsis. Siis munsta. Onhan nyt jumalauta snaren, pallin ja haikan korkeus ihan helvetin tärkeä juttu soiton sujuvuuden kannalta. Eikä ainakaan mulle ole haittaa siitä ettei iskut kopise tomien kantteihin filleissä. Mutta älä sä säädä, mä säädän =D Samaa mieltä ehdottomasti. Ja lisäksi peltien asetteluissa ja sijoittelussa on joskus niin suuria eroja rumpaleiden välillä, että niitäkin on pakko mukauttaa. Nimimerkkini muuttunut Närpiöstä Cimbleksi, joka on vuosien takainen ja alkuperäinen nimimerkkini "löytyen taas"... |
Cimble 16.11.2009 15:22:32 | |
---|
Kailis: Mä lupaan etten säädä sitten kun on noin monta bändiä samalla keikalla. Itse lupaan etten säädä sitten, jos on 37 keikkaa samana iltana. Nimimerkkini muuttunut Närpiöstä Cimbleksi, joka on vuosien takainen ja alkuperäinen nimimerkkini "löytyen taas"... |
Rumba-Ali 17.11.2009 06:00:01 | |
---|
Niq: http://niq.kapsi.fi/Untrue.wma No nyt on ääninäytettä kerrassaan. Tässä biisissä rummut, piano, kitarasoolo ja taustalaulut allekirjoittaneen käsialaa. Perusasioiden äärellä: Rummut kahdella isokalvoisella konkalla nauhoitettu (edestä ja tila). Yhdellä otolla sisään eikä yhtään editoitu. :) Vika on varmaan mussa tai mun koneessa tai munassa, mut en saa tuota pyörimään. Ken esileikkiin ryhtyy, Barbie sen kestäköön. |
Niq 17.11.2009 09:55:47 | |
---|
Rumba-Ali: Vika on varmaan mussa tai mun koneessa tai munassa, mut en saa tuota pyörimään. Hiiren kakkosnamiskaa ja "Tallenna kohde levylle". Luulis sieltä soivan jos vaan jonkinlainen Windows Media Player löytyy. Muutkin ohjelmat osaa kyl. Valitan tiedostomuotoa, mutten ole vielä jaksanut Sonariin kikkailla Lame-encoderia että sais ihan normi mp3-tiedostoja aikaan sillä. "An amateur practices until he gets it right. A pro practices until he can't get it wrong." |
Rumba-Ali 17.11.2009 10:10:59 | |
---|
Niq: Hiiren kakkosnamiskaa ja "Tallenna kohde levylle". Luulis sieltä soivan jos vaan jonkinlainen Windows Media Player löytyy. Muutkin ohjelmat osaa kyl. Valitan tiedostomuotoa, mutten ole vielä jaksanut Sonariin kikkailla Lame-encoderia että sais ihan normi mp3-tiedostoja aikaan sillä. Nonni. Nyt onnistu :) Mainiot "unplugged-soundit" rummuissa ja mukava tuommonen hennosti takakenoinen meininki. Alun tilaefekti toi mieleen Bonhamin "when the levee breaks":in. :D Ken esileikkiin ryhtyy, Barbie sen kestäköön. |
Kailis 17.11.2009 14:07:07 | |
---|
Niq: http://niq.kapsi.fi/Untrue.wma No nyt on ääninäytettä kerrassaan. Tässä biisissä rummut, piano, kitarasoolo ja taustalaulut allekirjoittaneen käsialaa. Perusasioiden äärellä: Rummut kahdella isokalvoisella konkalla nauhoitettu (edestä ja tila). Yhdellä otolla sisään eikä yhtään editoitu. :) Kivaa äänimaisemaa =D Onhan siellä epätarkkuuksia mutta suht hyvin pysyy paketti kasassa. |
dumbass 19.11.2009 17:45:01 (muokattu 19.11.2009 18:04:37) | |
---|
|