Aihe: Eri tekniikoiden integroituminen rummunsoiton traditioon
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
hollmi-5
16.06.2024 15:49:30
Sera: Haukuhan tuo vaikka seuraavaksi.

https://www.youtube.com/watch?v=_-9lV60LbZQ

Sinulla on kyllä erittäin omalaatuinen käsitys rumpalin tehtävästä musiikissa.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Sera
16.06.2024 15:53:46
hollmi-5: Sinulla on kyllä erittäin omalaatuinen käsitys rumpalin tehtävästä musiikissa.

Improvisaation soittaminen on vähän eri asia kuin soittaa jossain orkesterissa joku kappale siten kuin se on harjoiteltu.

Katsoin sinun improvisaatiovideosi, eikä se ollut kovinkaan kummoista soittoa. Sen pohjalta ei kannata kauheasti valittaa muiden improvisaatiosta.
Neliraajamotoriikka-vokaalivastaavuus-mekaniikan keksijä
Epämuusikko
16.06.2024 17:40:34
Sera: Aiemmin kyllä totesit, että rytminen rotaatio koskee mielestäsi vain vispiläsoittoa, mutta nyt väität, että et ole edes kuullut asiasta.

no totta helvetissä rotaatio liikeratana liittyy moneen asiaan, mutta ei mitään käryä tuosta rytmisestä rotaatiosta.

pidä tunkkis, pöljä.
LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN!
Sera
16.06.2024 17:41:53
Epämuusikko: no totta helvetissä rotaatio liikeratana liittyy moneen asiaan, mutta ei mitään käryä tuosta rytmisestä rotaatiosta.

pidä tunkkis, pöljä.

Ei ole minun vikani, että ymmärryksesi asiassa ei riitä.
Seba
16.06.2024 18:54:41

Sera: Haukuhan tuo vaikka seuraavaksi.

https://www.youtube.com/watch?v=_-9lV60LbZQ

Katselin muutaman näitä irwineitä ja hyvällä tahdollakaan en pysty sanomaan että pysyisit timessa missään niistä mutta ehkä se kuuluu improvisaatioon että ollaan kokoajan vähän ajoissa tai myöhässä.

Mutta toki varmaan mun käsitys timesta on vaan väärä kun en ymmärrä sattumanvaraisesti seilaavia iskuja.
Sera
16.06.2024 18:58:52
Seba: Katselin muutaman näitä irwineitä ja hyvällä tahdollakaan en pysty sanomaan että pysyisit timessa missään niistä mutta ehkä se kuuluu improvisaatioon että ollaan kokoajan vähän ajoissa tai myöhässä.

Mutta toki varmaan mun käsitys timesta on vaan väärä kun en ymmärrä sattumanvaraisesti seilaavia iskuja.

Edelleenkin voit kertoa miten haluat kappaleet soitettavan, niin niitä voidaan harjoitella haluamallasi tavalla. Ja voit myös esitellä omasta mielestäsi hienoa improvisaatiota, niin tiedetään minkälaista se mielestäsi on. Kukaan ei opi mitään, kun et osaa kertoa mitä haluat.
Seba
16.06.2024 19:25:30

Sera: Edelleenkin voit kertoa miten haluat kappaleet soitettavan, niin niitä voidaan harjoitella haluamallasi tavalla. Ja voit myös esitellä omasta mielestäsi hienoa improvisaatiota, niin tiedetään minkälaista se mielestäsi on. Kukaan ei opi mitään, kun et osaa kertoa mitä haluat.

https://youtu.be/wnuUVpcthkk?si=1AxKgK6AD-o195sJ

Otetaan tosta nyt vaikka ensimmäinen tuubin tarjoama video ja heti ollaan ihan eri levelillä. Kompeissa on järkeä ja iskut on siellä missä pitää js paketti pysyy kasassa ilman taustanauhaakin.

Harjoitteluun kannattaisi varmaan käyttää klikkiä.
Sera
16.06.2024 19:29:53 (muokattu 16.06.2024 19:34:44)
Seba: https://youtu.be/wnuUVpcthkk?si=1AxKgK6AD-o195sJ

Otetaan tosta nyt vaikka ensimmäinen tuubin tarjoama video ja heti ollaan ihan eri levelillä. Kompeissa on järkeä ja iskut on siellä missä pitää js paketti pysyy kasassa ilman taustanauhaakin.

Minkä kappaleen hän siinä improvisoi? Vasen jalka oli aika toimeton ja bassokompit aika maneerisia. Ei tee kauhean suurta vaikutusta.

Pyysit aiemmin esittelemään jotain coolia, mutta kun esittelin sinulle tuplabassoparadiddlejä, et edes noteerannut asiaa vaikka siihen asiaan kykenee hyvin harva soittaja maailmassa.
Stoalainen
16.06.2024 20:46:03 (muokattu 16.06.2024 20:48:44)
https://youtu.be/5LxHow0iI_A?si=weOJ_T1YwUH_t6YW

Siitä malli pätevästä biisi-improvisaatiosta, kalustosta lähtien. Iskut osuu minne pitääkin ja paketti pysyy kasassa loppuun saakka. Rumpalin tärkein tehtävä on kuitenkin ylläpitää rytmiä, merkata tahtilajit ja kannatella muita soittajia, ei muokata sitä mielensä mukaan - oli improa tai ei.

Sykettä täytyy ymmärtää ja se pitää tuntea.
Voihan tuulikello sentään.
Sera
16.06.2024 20:54:55 (muokattu 16.06.2024 21:42:39)
Stoalainen: h Rumpalin tärkein tehtävä on kuitenkin ylläpitää rytmiä, merkata tahtilajit ja kannatella muita soittajia, ei muokata sitä mielensä mukaan - oli improa tai ei.

Sykettä täytyy ymmärtää ja se pitää tuntea.

Silloin harvoin kun äänitän uutta materiaalia, niin yritän soitossa hakea rajani, jotta jälkikäteen osaan hahmottaa missä olin missäkin vaiheessa. Jos tarkoituksella latistan soiton "basisteille" sopivaksi, en saa siitä mitään itse irti, eikä se kerro mitään siitä missä olin silloin kun uusi äänitys tehtiin.
Seba
16.06.2024 23:08:11 (muokattu 16.06.2024 23:17:09)

Sera: Minkä kappaleen hän siinä improvisoi? Vasen jalka oli aika toimeton ja bassokompit aika maneerisia. Ei tee kauhean suurta vaikutusta.

Pyysit aiemmin esittelemään jotain coolia, mutta kun esittelin sinulle tuplabassoparadiddlejä, et edes noteerannut asiaa vaikka siihen asiaan kykenee hyvin harva soittaja maailmassa.

Tarviiko improvisointiin kappaleen? Eikö se ole vahan luovuuden rajallisuutta jos tarvitsee?
Pääasia lienee siinä että se kuulosti hyvältä, siinä oli ideoita jotka toimi, kaikki pysyi kasassa alusta loppuun rytmisesti.

Sun hommat ei ole kyllä mikään tehnyt vaikutusta kun ne ei pysy läjässä kuin ehkä sinun mielestä.
Edes rumpujen viritys ei oikein näytä sujuvan kun molemmat basarit kuulostaa eri planeetoilta niin sekin on melko tympeää kuunneltavaa.
Seba
16.06.2024 23:10:19

Sera: Silloin harvoin kun äänitän uutta materiaalia, niin yritän soitossa hakea rajani, jotta jälkikäteen osaan hahmottaa missä olin missäkin vaiheessa. Jos tarkoituksella latistan soiton "basisteille" sopivaksi, en saa siitä mitään itse irti, eikä se kerro mitään siitä missä olin silloin kun uusi äänitys tehtiin.

Onhan se kiva jos saat itse soitostasi jotain irti. Harmi ettei siitä oikein kukaan muu saa mitään iloa eikä se ole käyttökelpoista missään kontekstissa mutta jatka ihmeessä siellä maailman parhaiden harhassa vellomista ja nauti itsestäsi täysin siemauksin.
Sera
16.06.2024 23:13:40
Seba: Ei ole kyllä mikään tehnyt vaikutusta kun ne ei pysy läjässä kuin ehkä sinun mielestä.
Edes rumpujen viritys ei oikein näytä sujuvan kun molemmat basarit kuulostaa eri planeetoilta niin sekin on melko tympeää kuunneltavaa.

Voit tulla ne virittämään, jos koet siinäkin olevasi asiantuntija. Ammattilaiselle maksan 40 - 60 euroa tunti, mutta odotan myös tuloksia äänimaailman parantumisen suhteen.

Anna jo olla. Olet lähinnä nyt vain pelkkä aikavaras, jolla on joku ihme tarve jankuttaa, vaikka et ymmärrä mitään asiasta josta jankutat. Kukaan ei opi jutuistasi mitään, sinä itse vähiten.
Sera
16.06.2024 23:14:45
Seba: Harmi ettei siitä oikein kukaan muu saa mitään iloa eikä se ole käyttökelpoista missään kontekstissa mutta jatka ihmeessä siellä maailman parhaiden harhassa vellomista ja nauti itsestäsi täysin siemauksin.

Enemmän minun improvisaationi on saanut Yotubessa kehuja kuin sinun tai kenenkään Suomen ns. ammattilaisen improvisaatiot.
Seba
16.06.2024 23:20:51

Sera: Voit tulla ne virittämään, jos koet siinäkin olevasi asiantuntija. Ammattilaiselle maksan 40 - 60 euroa tunti, mutta odotan myös tuloksia äänimaailman parantumisen suhteen.
Aika hassua että basistikin osaa virittää rummut mutta maailman kärkirumpali ei.

Anna jo olla. Olet lähinnä nyt vain pelkkä aikavaras, jolla on joku ihme tarve jankuttaa, vaikka et ymmärrä mitään asiasta josta jankutat. Kukaan ei opi jutuistasi mitään, sinä itse vähiten.

Harmiksesi täällä on mielipiteen vapaus.
Mitä sun jankkauksesta oppii?
Sen että luulet itsestäsi hieman liikoja. Ei muuta.
Seba
16.06.2024 23:21:49

Sera: Enemmän minun improvisaationi on saanut Yotubessa kehuja kuin sinun tai kenenkään Suomen ns. ammattilaisen improvisaatiot.

En kyllä nähnyt videoissa juurikaan kommentteja tai peukkuja mutta kai niitä on sitten tuhansia piiloitettuina.
Sera
16.06.2024 23:21:59
Seba: Aika hassua että basistikin osaa virittää rummut mutta maailman kärkirumpali ei.

Harmiksesi täällä on mielipiteen vapaus.
Mitä sun jankkauksesta oppii?
Sen että luulet itsestäsi hieman liikoja. Ei muuta.

"Pysähdyin tuijjottamaan. Olen rumpalina säestänyt, Fredin, Dannyn, Koivuniemen. Jampan, Einin, Katri-helenan ja ne muut. Mixannut myös Liwe-rokkia. Tässä löytyi lahjakkuus. Nykii kun tarttee miettiä minne hakkais, mutta kiva melodiakorva ja rummut vireessä. Itse hakkaan piisit ihan paskaksi harjotellessa. Keikalla voi kans leikitellä. Studiossa pelataan siististi. Hyvä!"
Sera
16.06.2024 23:23:56
Seba: En kyllä nähnyt videoissa juurikaan kommentteja tai peukkuja mutta kai niitä on sitten tuhansia piiloitettuina.

Kommentit ja peukut ei kuitenkaan määrittele kenenkään musikaalista tasoa. Oma improvisaationi on saanut paljon enemmän kehuja Youtubesssa kuin yhdenkään Suomen ammattilaisen.
Sera
16.06.2024 23:26:30
Seba: Aika hassua että basistikin osaa virittää rummut mutta maailman kärkirumpali ei.

Et ole esitellyt vielä rumpuja, jotka olet virittänyt. Eli näytöt puuttuu.
Stoalainen
16.06.2024 23:29:20
Sera: Oma improvisaationi on saanut paljon enemmän kehuja Youtubesssa kuin yhdenkään Suomen ammattilaisen.

Kyl mäkin osaisin itteeni kehua. Joko suoraan tai useiden nimimerkkien takaa.
Voihan tuulikello sentään.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)