mkok 13.11.2011 10:46:15 | |
---|
Deino: http://www.youtube.com/watch?v=H5KXOFWnJcE 'itun tyhmää yrittää viimeisellä viikolla yhtenä päivänä säätää jotain improa ja miksata/editoida koko kakka siinä samalla. Mutta menkööt. Lopetin katsomisen ensimmäiseen editointikohtaan. Tsori. Kyllä tuommoseen kilpailuun mun mielestä pitää osallistua luomupätkällä. ja tätä ja tätä ja tätä ja tätä |
moderndrummer88 13.11.2011 11:52:45 | |
---|
|
tomboarmageddon 13.11.2011 13:08:12 | |
---|
moderndrummer88: http://www.youtube.com/watch?v=zSfh7OI2rpg siinäpä minun korteni kekoon. Koitin saada jonkinlaista eheää kaarta tuohon soolon, enkä niinkään hienoja likkejä tai kapulanpyörityskikkoja... Mä tykkäsin kyllä tästä! Musikaalinen ja ei silti liian baskeri vinossa. Myös tuo,ettei vältsinä soiteta ihan hihoja tyhjiks, kaikki likit mitä osaan meiningillä. Itsekkin yritin omaani sisällyttää samaa ajatusta, tuli vaan paljon juntimpi. Mutta minkäs teet. Soolo soittajansa näkönen:) |
dumbass 13.11.2011 13:46:03 (muokattu 13.11.2011 13:46:15) | |
---|
Deino: http://www.youtube.com/watch?v=H5KXOFWnJcE 'itun tyhmää yrittää viimeisellä viikolla yhtenä päivänä säätää jotain improa ja miksata/editoida koko kakka siinä samalla. Mutta menkööt. Olisit voinut suunnitella vähemmän ja pitäytyä alun groovessa ja rakentaa siihen (palikat oli hienosti kasassa), jotenkin menee ohi kun ideoita esitellään kolmen minuutin aikana 14 yhden/kahden sijaan.. Mut olihan toi aika makee kuitenki. Vähän malttia ja kuulijan härnäämistä ois voinu olla. |
Deino 13.11.2011 15:07:35 (muokattu 13.11.2011 15:09:19) | |
---|
mkok: Lopetin katsomisen ensimmäiseen editointikohtaan. Tsori. Kyllä tuommoseen kilpailuun mun mielestä pitää osallistua luomupätkällä. Jooh... tätä tarkoitinkin kommentillani "'itun tyhmää". Tosin säännöissä tota ei kielletty, ja tuolla oli vastaavia videoita ennen minua. Mutta mun tuurilla tää nyt varmaan tämän takia menee 'ituiksi. :) |
mkok 13.11.2011 16:01:18 | |
---|
Deino: Jooh... tätä tarkoitinkin kommentillani "'itun tyhmää". Tosin säännöissä tota ei kielletty, ja tuolla oli vastaavia videoita ennen minua. Mutta mun tuurilla tää nyt varmaan tämän takia menee 'ituiksi. :) Olihan noissa kilpailuvideoissa ronskimpiakin leikkauksia. Itse arvostan leikkaamattomia rumpusooloja siksi että itse en kykyne soittamaan kolmen minuutin rumpusooloa ilman lukuisia kämmejä :) Katoinpa tuon videon kokonaisuudessaankin ja hyvähän se oli! Onnea kisaan! ja tätä ja tätä ja tätä ja tätä |
VeKrio 13.11.2011 22:00:52 | |
---|
Jos sun mieles on tyyni niinkuin keväinen sää, on helppo sinun silloin kitaraasi virittää |
hollmi-5 13.11.2011 22:07:47 | |
---|
VeKrio: And we have winner jos multa kysytään!:D On kaverilla aika omalaatuinen ote oikeassa kädessä. Onks toi niinku open thumb? http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=VszLqwXgX6k Valitettavasti näissä kisoissa ja musiikissa yleensäkään ei ole sarjoja ikäluokittain tai sukupuolen perusteella... Tai onneksi ei ole. En yhtään ymmärrä näitä vanhempia, jotka laittavat täyisin kritiikittömästi (kun ei itse tajua ja osaa) lapsiaan esiin ja vieläpä luulevat lapsen olevan tosi hyvä... No... Veljen tytär oli eilen Talentissa, mutta mielestäni veti hirveen paljon paremmin, kuin yksikään rumpusoolokisan tenavista... Soundit, piuhat ja kajarit. |
VeKrio 13.11.2011 22:12:51 | |
---|
hollmi-5: Valitettavasti näissä kisoissa ja musiikissa yleensäkään ei ole sarjoja ikäluokittain tai sukupuolen perusteella... Tai onneksi ei ole. En yhtään ymmärrä näitä vanhempia, jotka laittavat täyisin kritiikittömästi (kun ei itse tajua ja osaa) lapsiaan esiin ja vieläpä luulevat lapsen olevan tosi hyvä... Mun mielestä toi jamppa oikealla tiellä. Ulkopuolinen opastus tekisi tietty hyvää, kunhan toi into ja asenne säilyis. Harvassa tollaset esiintyjät ihan iästä riippumatta. Jos sun mieles on tyyni niinkuin keväinen sää, on helppo sinun silloin kitaraasi virittää |
hollmi-5 13.11.2011 22:33:13 | |
---|
VeKrio: Mun mielestä toi jamppa oikealla tiellä. Ulkopuolinen opastus tekisi tietty hyvää, kunhan toi into ja asenne säilyis. Harvassa tollaset esiintyjät ihan iästä riippumatta. Kaikki, jotka laskee itselleen rytmin kapuloilla ja vetää silti eri tempoon, ovat aika masentavia ;) Tällä jampalla on ihan mahdolisuudet. Sitä ei pidä kieltämän... Soundit, piuhat ja kajarit. |
Jupi57 14.11.2011 00:09:03 (muokattu 14.11.2011 00:13:10) | |
---|
moderndrummer88: http://www.youtube.com/watch?v=zSfh7OI2rpg siinäpä minun korteni kekoon. Koitin saada jonkinlaista eheää kaarta tuohon soolon, enkä niinkään hienoja likkejä tai kapulanpyörityskikkoja... Onnistuit! Mielestäni hieno tarina. |
Speedy 14.11.2011 00:57:29 | |
---|
VeKrio: Mun mielestä toi jamppa oikealla tiellä. Ulkopuolinen opastus tekisi tietty hyvää, kunhan toi into ja asenne säilyis. Harvassa tollaset esiintyjät ihan iästä riippumatta. Hyvin soittaa kyllä.. Mutta tie tulee olemaan pitkä ja kivinen.. Hälle pitää olla hyvä opettaja, joka saa opettua kapulatekniikan oikeaksi, ja soiton innostuksen säilymään. Voi käydä nimittäin niin että turhautuminen iskee "pikkumaisen" kapulatekniikan opettelussa, varsinkin kun kaikki jo osatut asiat pitää opetella uudestaan. On kuitenkin soittanut ja opetellut kaiken tuolla tavalla monta vuotta, voi olla aika hankalaa päästä tuosta eroon. Tiedän että kapulaotteita on monia, mutta ainakin minun käytämän/opettaman kapulaotteen painopiste on ihan päin vastoin.. Tai voikai tuohonkin erikoistua, jos on tuon tekniikan osaava opettaja. Tuolla tavalla tuskin pystyy kauaa jatkamaan, näyttää aika pahalta tuo vasemman käden back-beatti tuolla puolessa välissä videota.. "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
dumbass 14.11.2011 11:11:13 (muokattu 14.11.2011 11:17:52) | |
---|
hollmi-5: Kaikki, jotka laskee itselleen rytmin kapuloilla ja vetää silti eri tempoon, ovat aika masentavia ;) Kaikki, jotka luulevat tempon muuttuvan tuossa alussa ovat aika masentavia ;) |
hollmi-5 14.11.2011 11:43:14 | |
---|
dumbass: Kaikki, jotka luulevat tempon muuttuvan tuossa alussa ovat aika masentavia ;) Katsohan noita lapsien pätkiä uudelleen. Soundit, piuhat ja kajarit. |
dumbass 14.11.2011 11:50:47 | |
---|
hollmi-5: Katsohan noita lapsien pätkiä uudelleen. no, tulkitsin että tuosta yhdestä pätkästä oli nimenomaan kyse. |
Lieto Pst 14.11.2011 21:43:45 | |
---|
Vieno: Tässä on ideaa! Tykkään vaikkei tässä mitään yber vaikeita kikkailu juttuja olekkaan.. http://www.rumpusoolokilpailu.fi/ki … pailuvideot/iiro-laitinen---take-15 Tuo oli yks mun suosikeistani tuolla. Hyvä meininki, vaivaton ja rento ote. Ei liikaa häröilyä muttei todellakaan liian naivististakaan. Omaperäisen tuntuista myöskin, ei tule heti ekana fiilistä et "aa täs on ihan selkeesti otettu vaikutteet tästä ja tuosta". Ei liian pitkä eikä liian lyhyt vaan juuri sopuisan mittainen pitääkseen soolon mielenkiintosena ja raikkaana. Soolosta huokuu vahvasti että se on kohtalaisen tarkasti suunniteltu alusta loppuun, useinmiten siitä on mun mielestäni haittaa koska monet rumpalit (eritoteen hiukan kokemattomammat, mutta myös kokeneemmatkin) sortuvat liialliseen kaavamaisuuteen joka heijastuu sitten konemaisuutena tai jäykkyytenä soitossa. Eli tatsi kärsii ja groovi katoaa.. Tässä oli mun mielestä hyvä poikkeustapaus. Ei antanut kuulijalle sellasta häiritsevää liiallisen yrittämisen tuomaa epäonnistumisenpelon luomaa jähmeää tunnelmaa, joka saa kuulijankin pelkäämään että millon sil menee kapulat solmuun. Jos mun pitäis keksii joku ketä mul tulis edes jollain asteella tuosta äkkiseltään mieleen niin ehkä Steve Smith (Journey yms). Kilpailus oli mun mielest monia loistavia osanottoja ja on paha lähteä ketään varsinaista mielitietty listaamaan, toivotaan että paras mies (tai nainen) voittaa! Onnea kilpailuun osallistuneille! |
Epämuusikko 14.11.2011 22:45:43 (muokattu 14.11.2011 22:52:33) | |
---|
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
mukis 15.11.2011 15:39:42 | |
---|
hollmi-5: Kaikki, jotka laskee itselleen rytmin kapuloilla ja vetää silti eri tempoon, ovat aika masentavia ;) Kaikki, jotka luulee, että pelkkä tempon pitäminen on se "juttu" ovat aika masentavia. |
ferodoz 15.11.2011 16:37:32 | |
---|
mukis: Kaikki, jotka luulee, että pelkkä tempon pitäminen on se "juttu" ovat aika masentavia. Masentavaa että käänsit tämän siihen että puhuttiin pelkästä tempon pitämisestä. Se on kuitenki mun mielestä olennainen osa kyseistä lajia. Handmade in Finland. #348 |
mukis 15.11.2011 18:28:51 | |
---|
ferodoz: Masentavaa että käänsit tämän siihen että puhuttiin pelkästä tempon pitämisestä. Se on kuitenki mun mielestä olennainen osa kyseistä lajia. Tosi yliarvostettua mun mielestä. Kukaan ei uskalla soittaa enää fiiliksellä, kun rumpalin pitää pitää metronomitempo aina ja iänkaikkisesti. |