Aihe: Gallup Rumpukapuloista
1 2 3 4 5
12ibanez
22.08.2010 13:49:13
ite hankin jotku random 5B nylon-päiset kapulat. merkkinä luki vaa joku drummerworld..... Mut nää on iha hyvät ollu, tosin itel nää on jo iha lastuiks menny sielt puuosasta nylon-kohdan alta about 10h soiton jälkeen... sit mul on kans Millbrookin 7A:t käytös ollu alussa, iha jees neki.. vaikken ny enempää osaa sanoakaa ku vast vuoden soitellu rumpui
We all behave like children, taking off the head of our teddy bear to see what's inside, taking, not giving back.
-Dr.DW-
23.08.2010 10:13:11 (muokattu 23.08.2010 10:13:25)
Taman Ka-Shi 7a. sekä puu että nylon tipillä. Päditreeninaputtelussa Ka-Shi 5b, painavemmat...
rm_wispila
23.08.2010 22:48:25
Taman tammitikut, 5:n puupäät.

Selkeästi osoittautuneet pitkäikäisemmiksi, kapulasalkussa on noita ka shi - malleja aiempiakin - edelleen varsin käyttökelpoisina.

Aikas usein tulee vasurin keppi pyöräytettyä nurinperin lapasessa.. saa vähän potkua enemmän eikä riko niin helposti.
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
Nolte
30.09.2010 22:43:23
Kokeilin tänään Regal Tip keppejä, ostin tosin vahingossa 5B -malliset. Vähän paksut, mutta muutoin hiton hyvän tuntuiset. Kovasta yrityksestä huolimatta tipitkin kestivät rankkaa röykytystä riden selällä. Jos ne on ehjinä vielä muutamien treenien jälkeenkin, niin meikäläinen on kyllä lähes pakotettu siirtymään Regal Tip -kantaan. 5A -malliin tod.näk.

Hyvä se lakkapinta niissä. Enempi pitoa, vähempi puristusta kapulasta, paree tatsi ja jaksaminen.
Tätä en allekirjoita!
markkuliini
30.09.2010 22:50:43

Nolte: Kokeilin tänään Regal Tip keppejä, ostin tosin vahingossa 5B -malliset. Vähän paksut, mutta muutoin hiton hyvän tuntuiset. Kovasta yrityksestä huolimatta tipitkin kestivät rankkaa röykytystä riden selällä. Jos ne on ehjinä vielä muutamien treenien jälkeenkin, niin meikäläinen on kyllä lähes pakotettu siirtymään Regal Tip -kantaan. 5A -malliin tod.näk.

Hyvä se lakkapinta niissä. Enempi pitoa, vähempi puristusta kapulasta, paree tatsi ja jaksaminen.

Kokeiles huviksesi 5BX-mallia, jos 5A tuntuu vähänkään ohuelta. 5BX:t on vähän ohuemmat kuin 5B:t ja vähän pidemmät kans. Hyvä välimalli! :)

5B = 0.600" x 16.00" (halkaisija x pituus)
5BX = 0.590" x 16.25"
5A = 0.580" x 16.00"
5AX = 0.560" x 16.25"
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Nolte
30.09.2010 23:13:36 (muokattu 30.09.2010 23:16:05)
markkuliini: Kokeiles huviksesi 5BX-mallia, jos 5A tuntuu vähänkään ohuelta. 5BX:t on vähän ohuemmat kuin 5B:t ja vähän pidemmät kans. Hyvä välimalli! :)

5BX = 0.590" x 16.25"
5A = 0.580" x 16.00"
5AX = 0.560" x 16.25"

No johan on valinnanvaraa Regal Tipillä. Pietään mielessä.

Veikkaan tosin, ettei tule ikuna myyntiin meiän lähikauppaan tuommoinen X -malli. Puhuvat kylläkin, että netistäkin pystyisi nykyään tilailemaan. Huissia. :)
Tätä en allekirjoita!
jyrildo
02.10.2010 09:26:33
Mä oon jo vuosia ja vuosia käyttäny punaista Wecklin kepukkaa. Strategiset mitat: L = 16 1/4" | Dia. = .560".

kokeilin juuri Vicin 7a kapuloita ja huomasin, että oikea käsi väsyy kun puristan kapulaa liikaa. teen liikaa töitä kapulan puristamisen kanssa, kun se on niin ohut. Muut kapulat on aina liian lyhyitä tai painopiste liian edessä jolloin kapulasta jää inhottava hukkapätkä kouraan.
Music can be so much more than a cool drumbeat and someone "talking" over it, or a "fashion & dance show" on MTV. -Roine Stolt
Kailis
02.10.2010 15:46:40

markkuliini: Kokeiles huviksesi 5BX-mallia, jos 5A tuntuu vähänkään ohuelta. 5BX:t on vähän ohuemmat kuin 5B:t ja vähän pidemmät kans. Hyvä välimalli! :)

5BX = 0.590" x 16.25"
5A = 0.580" x 16.00"
5AX = 0.560" x 16.25"

Ei ole noi paksuusmerkinnätkään standardeja =(

http://www.vicfirth.com/products/americanclassic.php
http://www.vater.com/newproducts/hickory.cfm

Varsinkin 5A:ssa ero on jo merkittävä.
markkuliini
02.10.2010 16:17:50

Kailis: Ei ole noi paksuusmerkinnätkään standardeja =(

Siis mallit eivät ole standardeja. Juu, eivät todellakaan. Itse tarkoitin Regalin kapuloita tuossa aiemmin.
Pitää vain opetella muistamaan minkä paksuisista ja muotoisista tykkää. :) Musta ihan kiva että niissä on vaihtelua. Löytääpä jokainen käpälään sopivan jos on pienestä kii ja nöpönnuukaa. :D
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Kailis
02.10.2010 18:14:41

markkuliini: Siis mallit eivät ole standardeja. Juu, eivät todellakaan. Itse tarkoitin Regalin kapuloita tuossa aiemmin.
Pitää vain opetella muistamaan minkä paksuisista ja muotoisista tykkää. :) Musta ihan kiva että niissä on vaihtelua. Löytääpä jokainen käpälään sopivan jos on pienestä kii ja nöpönnuukaa. :D

Näin se on. Mä vaihtelen tahalleen silloin tällöin 5A:n ja 5B:n välillä, siis Vic Firth. Hassua miten nopeasti molempiin tottuu vaikka alussa tuntuu aina liian ohkaiselta tai paksulta. Nyt menossa 5B ja jotenki tuntuu että sen kanssa soittaessa tarvitsee käyttää vähemmän energiaa. Se kapula tekee itsessään enemmän duunia, pomput ym.
Strumbali
02.10.2010 18:48:32 (muokattu 04.10.2010 19:27:00)
Minä taas olen kokenut ohuemman kapulan työlääksi, että sillä saa saman soundin, kuin paksummalla kapulalla. Siis tuntuu siltä, että pitää yrittää lyödä lujaa, että soundi on sama, kuin paksummalla kapulalla. Työnteosta ja semmosesta en nyt osaa sanoa. Mulla on aina niin pitkiä pätkiä sama kapula käytössä, että ei pääse oikein vertaamaan. Tänään vaihdoin 4'' virvelin käyttöön, kun upouusien hyllyjen etu on se, että virveleitä ei tarvi erikseen kaivaa, vaan niitä voi oikeasti käyttääkin. 4'' tuntuma on eri verrattuna Qs puolikkaaseen.

Kevät mentiin (käsivaivojenkin takia) ohuemmalla kapulalla ja nyt ollaan taas oltu jötikässä kuukauden päivät. Taman HM3 (5B) ja HM4 (2B) kapulat kyseessä. Suht edullisia ja samalla parilla treenaa yksin kuukaudenkin, mutta bändisoitossa sitten taas tuntuu menevän vähän eri tahtiin. Ei soitto, sehän soljuu kuin unelma. Minun soittokuukausi setillä taitaa olla jossain 30 tunnin paikkeilla.

Edit. tarkistelin kapuloiden merkintöjä.
Mähän sanoin, että sä sanoit.
Ernesti
04.10.2010 20:52:35
viime aikoina tullu kammettua Pro-Markin Michael Carvin-signatureilla, eri kiva ohut keppi. ennen oli käsissä aina Gadd-malli.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)