![]() 01.01.2007 16:55:19 | |
---|---|
Enimmäkseen olen soitellut rokkibändeissä ja punkkia silloin, kun sitä oikeasti tehtiin. Usko silti, että Lipsasten keikoilla vedetään rokilla asenteella. Toisin sanoen et ole soittanut rokkia silloin kun sitä "oikeasti tehtiin"? :) | |
![]() 01.01.2007 17:26:59 | |
Toisin sanoen et ole soittanut rokkia silloin kun sitä "oikeasti tehtiin"? :) Rockrock ;-) http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm | |
![]() 01.01.2007 18:42:21 | |
Pilkkua viilatakseni muusikko on nimenomaan tutkintonimike. Näinhän se on, mutta itse näkisin niin, että siinä vaiheessa kun henkilö tienaa elantonsa vain soittamalla on hän muusikko. Anyone using any such item
will be tortured to death by making him/her listen Dave Weckl's solo material for one 24 hours | |
![]() 01.01.2007 22:09:21 | |
...sä oot ogelispede... Vaikka vaste ei ollutkaan minulle suunnattu, tartun tähän siitä huolimatta. Tunnustan olevani varsinainen ogelispede, joka on käynyt koulun siellä ja jäänyt sinne opettamaan. Eli varsinainen superSPEDE! Toisaalta olen varsin huojentuntut siitä, että olen ogelispede. Minun ei tarvitse millään tavalla enää todistella olevani rokrok, koska ensimmäisestä päivästäni siellä spedeily johti munattomuuden ylivaltaan. Kannattaa kuunnella Juice Leskisen kappale 'Oulunkylä / Åggelby', siinä lauletaan suorat sanat työpaikastani ja siellä tehtävästä musiikista. Uskon ja toivon ettei heitto ollut suoranaisesti PJK:n päälle heitetty, vaan yleisesti pop/jazzmusiikin opiskelun aiheuttavaa stereotyppistymistä vasten. Tottakai opinnot päättänyt muusikko kuulostaa ohjaajiensa vaikutuksella joiltakin osin "standardilta", sillä opiskelijat harjoittelevat myös "standardia" kamaa. Keskiverto opiskelija, kuten minä, on melko standardi, ja friikithän tai itseohjautuvat eivät tunnetusti kauaa olekaan talossa viipyneet. Se on molempien osapuolien etu. Mutta toisaalta minä, keskiverto-superogelispede, olen saanut työllistettyä itseni spedeilyllä ja ohjaan lisää ihmisiä spedeilyn pariin. Ja se on mahtavaa se. Eipä tarvitse enää tehdä keskivertokeikkoja superjuntti-idioottien kanssa pitkin Härmää ja nähdä soittokaverieni intohimon ja soittotaidon ruostumista eikä päihdeongelmaista turoilua enää päivääkään, jos sitä en tahdo. Ennen vahvasti uskoin että muusikot ovat paratiisiin valittuja ja todellisia henki-olioita, mutta aikojen saatossa lähes jokaisesta on paljastunut suunnattomia urpoja sekä bisnes, logiikka, logistiikka ja muissa ammatillisissa asioissa keikkamatkalla Nurmekseen. Pidän varsin anteeksiannettavana sitä, että rokrok vähenee ja tilalle tulee ripaus ogelispedeä ja aimo annos kaikenlaisia muusikon yleistaitoja, jotta saisi vaikka asunnon ostetuksi tekemällä musiikkia. Siis muusikkona. Toki sitä pitää harrastaa itsensä ilmaisua "artisti maksaa" -periaatteella, niin kuin minäkin teen koko ajan opettajan työni ohessa, sillä muuten minulla ei ole mitään mitä opettaa. Tällä hetkellä kirjoitan graduani Philly Joe Jonesista ja se on sitä mitä opetan ja samalla artisti, siis minä, maksaa sen kaiken työtunteina. Ja muusikko on ihminen, joka toimii musiikin esittäjänä, tekijänä tai tuottajana ammatillisissa yhteyksissä joko päätoimisesti tai sivutoimisesti. Amatöörit eivät oikeasti nauti musiikista ammattilaisia enempää - amatöörit eivät vain oikeasti osaa soittaa. | |
![]() 01.01.2007 22:41:27 (muokattu 01.01.2007 22:43:38) | |
Vaikka vaste ei ollutkaan minulle suunnattu, tartun tähän siitä huolimatta. Tunnustan olevani varsinainen ogelispede, joka on käynyt koulun siellä ja jäänyt sinne opettamaan. Eli varsinainen superSPEDE! Toisaalta olen varsin huojentuntut siitä, että olen ogelispede. Minun ei tarvitse millään tavalla enää todistella olevani rokrok, koska ensimmäisestä päivästäni siellä spedeily johti munattomuuden ylivaltaan. Kannattaa kuunnella Juice Leskisen kappale 'Oulunkylä / Åggelby', siinä lauletaan suorat sanat työpaikastani ja siellä tehtävästä musiikista. Uskon ja toivon ettei heitto ollut suoranaisesti PJK:n päälle heitetty, vaan yleisesti pop/jazzmusiikin opiskelun aiheuttavaa stereotyppistymistä vasten. Tottakai opinnot päättänyt kuulostaa ohjaajiensa vaikutuksella joiltakin osin "standardilta", sillä opiskelijat harjoittelevat myös "standardia" kamaa. Keskiverto opiskelija, kuten minä, on melko standardi, ja friikithän tai itseohjautuvat eivät tunnetusti kauaa olekaan talossa viipyneet. Se on molempien osapuolien etu. Mutta toisaalta minä, keskiverto-superogelispede, olen saanut työllistettyä itseni spedeilyllä ja ohjaan lisää ihmisiä spedeilyn pariin. Ja se on mahtavaa se. Eipä tarvitse enää tehdä keskivertokeikkoja superjuntti-idioottien kanssa pitkin Härmää ja nähdä soittokaverieni intohimon ja soittotaidon ruostumista eikä päihdeongelmaista turoilua enää päivääkään, jos sitä en tahdo. Ennen vahvasti uskoin että muusikot ovat paratiisiin valittuja ja todellisia henki-olioita, mutta aikojen saatossa lähes jokaisesta on paljastunut suunnattomia urpoja sekä bisnes, logiikka, logistiikka ja muissa ammatillisissa asioissa keikkamatkalla Nurmekseen. Pidän varsin anteeksiannettavana sitä, että rokrok vähenee ja tilalle tulee ripaus ogelispedeä ja aimo annos kaikenlaisia muusikon yleistaitoja, jotta saisi vaikka asunnon ostetuksi tekemällä musiikkia. Siis muusikkona. Toki sitä pitää harrastaa itsensä ilmaisua "artisti maksaa" -periaatteella, niin kuin minäkin teen koko ajan opettajan työni ohessa, sillä muuten minulla ei ole mitään mitä opettaa. Tällä hetkellä kirjoitan graduani Philly Joe Jonesista ja se on sitä mitä opetan ja samalla artisti, siis minä, maksaa sen kaiken työtunteina. Ja muusikko on ihminen, joka toimii musiikin esittäjänä, tekijänä tai tuottajana ammatillisissa yhteyksissä joko päätoimisesti tai sivutoimisesti. Jäiköhän lukematta se kohta missä mainittiin kärjistämisestä? Vai onko oikeesti noin tuskaa? Nyt vähä teetä kuppiin ja pulssi normilukemiin. Lupaan tästedes pitää punaista pellenenää kun on kyse huumorista. edit: vs. räkähcpunk? hoho. edit II: mikä/kuka se olikaan se PJK? | |
![]() 01.01.2007 22:47:48 | |
Jäiköhän lukematta se kohta missä mainittiin kärjistämisestä? Vai onko oikeesti noin tuskaa? Nyt vähä teetä kuppiin ja pulssi normilukemiin. Lupaan tästedes pitää punaista pellenenää kun on kyse huumorista. edit: vs. räkähcpunk? hoho. edit II: mikä/kuka se olikaan se PJK? No ei ole tuskaa, sen kuin vain kirjoitin itseäni ja muita viihdyyttääkseni. Ja PJK on ogelin nykyisen nimen lyhenne. Hyvää uutta vuotta! Amatöörit eivät oikeasti nauti musiikista ammattilaisia enempää - amatöörit eivät vain oikeasti osaa soittaa. | |
![]() 01.01.2007 23:07:05 | |
Miksi kukaan ei täällä huutele MAOLin polttamista ja kaatamista (se taulukkokirja joka sai olla yo-kirjoituksissa mukana). C'mon, sehän tasapäistää kaikki laskutoimitukset. Missä luovuus? Grooving hard or hardly grooving.
Bustard #1 | |
![]() 02.01.2007 00:53:57 | |
Miksi kukaan ei täällä huutele MAOLin polttamista ja kaatamista (se taulukkokirja joka sai olla yo-kirjoituksissa mukana). C'mon, sehän tasapäistää kaikki laskutoimitukset. Missä luovuus? Aika klassinen tämä musiikin rinnastaminen matikkaan, taiteet ja luonnontieteet pidettäköön kuitenkin omissa bokseissaan. Matemaatikoita emme ole, fyysikoiksi emme halua tulla, olkaamme siis soittimien lyöjiä:-) Less is less | |
![]() 02.01.2007 02:42:31 | |
Matemaatikoita emme ole, fyysikoiksi emme halua tulla, olkaamme siis soittimien lyöjiä:-) No vittu joku sentään tajuaa! :) | |
![]() 02.01.2007 09:37:23 | |
Aika klassinen tämä musiikin rinnastaminen matikkaan, taiteet ja luonnontieteet pidettäköön kuitenkin omissa bokseissaan. Ei niitä voi edes sijoittaa eri laatikoihin, koska niissä on ihan liikaa yhdistäviä tekijöitä. Miten se menikään - ääniaallot ovat taiteellinen käsite ja kappaleen tempo määritellään luovuustutkimuksella. Ja kristittyjen Jumala puhuu kauttamme, kun teemme taidetta. 'Taide'-käsite tulee kreikankielisestä sanasta tekhne, mikä tarkoittaa 'taitoa' ja 'tietoa', mutta passen mielestä taide on puhdasta estetiikkaa. Paljon on ollut kaikenlaisia diletantteja heilumassa pensseleiden ja kapuloiden kera luomassa tietämätöntä ja taitamatonta höpönlöpöä, mistä superlatiiveimmat, kuten The Shaggs, jäävät historiaan ääriesimerkkeinä ultrahöpönlöpöstä. Eläköön luovuus, estetiikka, rokrok ja taide! Ilmaiskaa itseänne sydänverellänne ja tehkää itsestänne vielä supelatiivimpia itseilmaisijoita ja tehkää lisää omakustannekasetteja. Amatöörit eivät oikeasti nauti musiikista ammattilaisia enempää - amatöörit eivät vain oikeasti osaa soittaa. | |
![]() 02.01.2007 10:36:12 (muokattu 02.01.2007 11:26:30) | |
Ei niitä voi edes sijoittaa eri laatikoihin, koska niissä on ihan liikaa yhdistäviä tekijöitä. Miten se menikään - ääniaallot ovat taiteellinen käsite ja kappaleen tempo määritellään luovuustutkimuksella. Ja kristittyjen Jumala puhuu kauttamme, kun teemme taidetta. 'Taide'-käsite tulee kreikankielisestä sanasta , mikä tarkoittaa 'taitoa' ja 'tietoa', mutta passen mielestä taide on puhdasta estetiikkaa. Paljon on ollut kaikenlaisia diletantteja heilumassa pensseleiden ja kapuloiden kera luomassa tietämätöntä ja taitamatonta höpönlöpöä, mistä superlatiiveimmat, kuten The Shaggs, jäävät historiaan ääriesimerkkeinä ultrahöpönlöpöstä. Eläköön luovuus, estetiikka, rokrok ja taide! Ilmaiskaa itseänne sydänverellänne ja tehkää itsestänne vielä supelatiivimpia itseilmaisijoita ja tehkää lisää omakustannekasetteja. No kylläpäs sitä nyt on otettu siipeen, oliko liian laihat aamukahvit? Tämä se on komeata kun ei väännä rautalangasta, niin johan sanoo Passe sitä ja tätä. äikän maikka se aina sanoi, että älä aliarvioi lukijaa. Mitähän sekin sekoili:-) Joka asiasta on olemassa kaiken asteisia välimalleja, musiikissa ja muusikoissakin. Ihan kaikki ei ole mustavalkoista. Tuskin Da Vinci luki omaa Maol:iaan siinä maalaillessaan, eikohän hän pikemminkin pyrkinyt unohtamaan matikan "luomishetkellä" ja keskittynyt olennaiseen, matikkahommat oli jo yliopittu... Yritätko sinä nyt kategorisoida minut johonkin sinun omaan "nämä klassiset elämäntaiteilija lässyttäjät"-boksiisi? Aika lailla ilmoille ammuskeluksi menee siinä tapauksessa. Koko tuo "hien haju" keskustelu lähti ainakin minun puhumastani pointista sivuraiteille jo alkumetreillä. Minä puhuin siitä, että rock ja metal ovat tyoläisluokan ahdistusta, kapinaa ja vitutusta (ja miksei sitä hien hajuakin). Kohtuulliseen määrään rumpaleita olen matkan varrella tormännyt, ihan kaikenlaisiin ja kaiken ikäisiin. Niin ogelispedeihin kuin true-punkkareihin, itse olen jotakin siitä väliltä(worst of both worlds...). Pointtini oli se, että en ole vielä toistaiseksi tormännyt yhteenkään "ogeli-rumpaliin", jolta hoituu rock ja metal yhtä uskottavasti kuin esim. jo mainitulta twist twistiltä tai vaikkapa Scott Travisilta. Ja taas muistetaan mitä Musti sanoi (piti senkin sanoa se perhana joka väliin, rasittavaa:-) Samaan hengenvetoon, tämä ei ole mikään kovin suuri uutinen eikä sillä ole oikeastaan paskankaan väliä(ainakaan keskustelussa, jonka otsikkoa dominoi rudimentit). Mutta tulipahan nyt todettua oma mielipiteeni. On olemassa asioita joita ei oikein voi oppia, sisältä päin jne... Sitten tässä kohtaa pitää vielä muistaa, että tämäkin oli vain omaa ääneen ajatteluani eikä mitenkään kovin olennaista siihen asti vallinneeseen keskusteluun. Sivuraide vain, yksi nyanssi siinä mainitsemassasi estetiikassa. Hollmi se vain kieltäytyi luopumasta rumpalin putkinäostä (huom! tämä on vitsin katkuinen provo). Mitään valmiita totuuksia minulla ei ole, sinä päivänä kuin niitä alan viljelemään, niin lopetan musisoinnin. Lupaan! Less is less | |
![]() 02.01.2007 11:32:45 | |
Sainpa sohaistua. Mutta miksi te aikuiset ihmiset täällä kinastelette? Menkää keikoille tuulettumaan. T: Trivium ja Kvadrivium Grooving hard or hardly grooving.
Bustard #1 | |
![]() 02.01.2007 11:51:54 | |
Mutta miksi te aikuiset ihmiset täällä kinastelette? Menkää keikoille tuulettumaan. Keikkataukoa helmikuun 3. päivään asti. Pitää treenata rudimentteja ;-) http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm | |
![]() 02.01.2007 12:00:08 (muokattu 02.01.2007 12:42:02) | |
Keikkataukoa helmikuun 3. päivään asti. Pitää treenata rudimentteja ;-) Kohdallani keikkataukoa riittää pitkälle tulevaisuuteen, sillä nyt kolme kuukautta keikoilta poissa olleena olen tuulettunut jo melko hyvin. Edit: meni vähän överix Amatöörit eivät oikeasti nauti musiikista ammattilaisia enempää - amatöörit eivät vain oikeasti osaa soittaa. | |
![]() 02.01.2007 16:02:30 | |
Minä puhuin siitä, että rock ja metal ovat tyoläisluokan ahdistusta, kapinaa ja vitutusta (ja miksei sitä hien hajuakin). Tästä johtuen kaikista kovimmat tekijät tulevat ent. itäblokista, ex-Neuvostoliitosta tai Kiinasta... Tällä mittarilla luultavimmin "kaikkien mättäjien isä" lienee Kim Il Sung ;) Pitäiskö tänne meillekin saada luokkayhteiskunta, että rupeaisi rock-hommat toimimaan? Kapulakieli = rumpalien oma kieli. | |
![]() 02.01.2007 17:00:40 | |
Minä puhuin siitä, että rock ja metal ovat tyoläisluokan ahdistusta, kapinaa ja vitutusta (ja miksei sitä hien hajuakin). Kohtuulliseen määrään rumpaleita olen matkan varrella tormännyt, ihan kaikenlaisiin ja kaiken ikäisiin. Niin ogelispedeihin kuin true-punkkareihin, itse olen jotakin siitä väliltä(worst of both worlds...). Työläisluokan ahdistusta, niinpä niin... tuolla logiikalla esimerkiksi Joe Strummer ei ollut mitenkään rokrok kun oli diplomaatin poika. Ja miksi ihmeessä pitäisi yleensäkään täyttää joku kriteerilista jotta kuuluisi tr00 katu-uskottavien rokrok-soittajien kaartiin? Jos keikalla ei haise hiki niin se ei voi olla rockia? Ja se ns. kapina on sumuverhoa, yksi markkinointikeino muiden joukossa, sanoo tämä keski-ikäistyvä kyynikko. Metallin kapinallisuus on käsitteenä täysi paradoksi, sen konservatiivisempaa tyylilajia tuskin on, siinä kun on tarkkaan rajatut musiikilliset ja ulkomusiikilliset konventiot jotka tulee täyttää. Lisäksi metallin harrastus voi olla aika putkinäköistä eli se asenne "metalli on paskimmillaankin parasta". Mutta ei viitsi avautua enempää kun menee ihan offtopiciksi. "It's not really what you play, but what you leave out that counts." Rick Danko, 1976 | |
![]() 02.01.2007 18:42:29 (muokattu 02.01.2007 18:46:27) | |
Tästä johtuen kaikista kovimmat tekijät tulevat ent. itäblokista, ex-Neuvostoliitosta tai Kiinasta... Täh, Kiinastako Teijo ja Travis ovat? Tällä mittarilla luultavimmin "kaikkien mättäjien isä" lienee Kim Il Sung ;) Eksponentiaalinen yhtälö? Mistäs tämä nyt tuli? Pitäiskö tänne meillekin saada luokkayhteiskunta, että rupeaisi rock-hommat toimimaan? Hah, ja meilläkö ei sitä sitten ole! Lainataan loppuun itseään, oma ääni paras ääni:-) "Samaan hengenvetoon, tämä ei ole mikään kovin suuri uutinen eikä sillä ole oikeastaan paskankaan väliä(ainakaan keskustelussa, jonka otsikkoa dominoi rudimentit). Mutta tulipahan nyt todettua oma mielipiteeni..." "...Sivuraide vain, yksi nyanssi siinä mainitsemassasi estetiikassa." Less is less | |
![]() 02.01.2007 18:54:55 (muokattu 02.01.2007 18:55:51) | |
Mutta miksi te aikuiset ihmiset täällä kinastelette? No höh, eksä nynniinku snaijaa... Tääl ku notkuu niinku pari tuntii päivässä niinku ni, siinä pikkuhiljaa sit kehittyy paremmaks ja musikaalisemmaks muusikoks niinku... Tämähän on mitä loistavin paikka tulla karkuun treenausta, kaiken maailman padin naputusta sun muuta. Pari tuntia päivässä täällä niin kyllä rudimentit petraantuu:-) Less is less | |
![]() 02.01.2007 19:15:48 | |
Moi idolini, Mä osaan feikkipyörityksen tosi vakuuttavasti! Niin no yhtä feikkipyöritystähän sun päiväduunikin on Oho!-lehden päätoimittajana. Sitä ennenhän sä olit duunissa Seiskassa, eikö? Mut ei siinä mitään, kylhän Ohosta sitä räkähcpunk-asennetta löytyy. Siellähän on duunissa myös entinen 7 päivää -lehden kuvatekstivirtuoosi Vesa Häkli, joka aikoinaan tunnettiin Vandaalit-yhtyeen laulajana... Oliko tää off-topikkia? | |
![]() 02.01.2007 23:39:06 | |
Oliko tää off-topikkia? Oli tämä. Feikkipyöritys sujuu minultakin oikein hyvin oikealla kädellä. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)