Aihe: Rumpupläjäykset vol. IV
1 2 3 4 5372 373 374 375 376447 448 449 450 451
jarome
07.01.2017 14:16:42
https://www.youtube.com/watch?v=t21rGZjjJfE

Tässäkin on aika hyvät tomikulmat ja penkin korkeudet.
time decorating
moderndrummer88
07.01.2017 14:26:15 (muokattu 07.01.2017 14:27:32)
hollmi-5: Jäbä aina pää punaisena piipittää kommentteja minun kommenteista. Vatasin penkin korkeutta koskevaan kommenttiin. Minkäs sille mahtaa jos ei osaa lukea/ymmärrä lukemaansa.

"Minusta minulla on ollut..." Jaahas. Sinun kommentit on hyviä? Tottakai, kun niistä itse annat itsellesi arvosanan.

En ole pää punaisena raivonnut, vaan ihan koittanut vain keskustelua herättää, jonka sinä sitten kuittasit kateellisten pää punaisena piipittämisestä. Asioita viime ajoilta joita sinä haukut pää punaisena piipittämiseksi: kommentoit puulajien käyttöä soittimissa, tosin sivuutit täysin kasvupaikan, eli kasvaako puu hitaasti vai venähtääkö jossain viidakon laidalla ja kuinka puu on työstetty, tästä huomautin ja minusta se oli ihan validi pointti. Gospelchops-pätkästä en tajunnut, että se on silloin sallittua jos se kestää noin puoli minuuttia. Tai tämä nykyinen settikorkeuskeskustelu, onhan se ihan mahdottomuus, että joku 160cm pitkä rumpali koittaisi soittaa noin matalassa asennossa, mitä Robinson soittaa, varsinkin jos etutomi on jotain 14x10 luokkaa, ei siitä tarvitse suuttua totesin vain.

Tämä menee jo vähän provon puolelle, mutta linkataan vielä sinun bravuuri muutaman vuoden takaa:

hollmi-5: Jos kerran ruotsit ja norjat on täynnä halpoja huipusettejä, niin miksi sinulla ei sieltä ole sellaisia hommattuna?

MD88: Ostin vähän kalliimmalla ihan mieluisan huippusetin Suomesta.

hollmi-5: Ai sen Remon pahvisetin?

MD88: Premierin Signiat. Remot on oikein näppärät treenirummut, muistaakseni eräskin holeström on sanonu, että Remot ostaessaan tekee hyvät kaupat.

Olikohan se jotenkin tähän suuntaan..? Kerro sinä kun en oikein muista tarkemmin :/

hollmi-5"...Ihan laadukkaan oloisista rummuista puhutaan. HW on kelvokasta ja rummut kuulostavat hyvältä. Haluttavuus on kuitenkin melko laimeaa, joten se laskee hintaa. Remoista innostunut rumpali tekee hyvät kaupat."

Ihan turhaa öykkäröintiä ja vielä puhuit itsesi pussiinkin
Vallu-Veke
07.01.2017 14:56:06
Rideen ja lattiatomiin ylettymiseen vaikuttaa myös se kulma, miten istuu suhteessa bassariin. Minulla rintamasuunta on melkein suoraan bassariin, hihat on enemmän edessä, kuin yleensä pidetään. Enemmän normaali tapa on kait istua hieman vasemmalle kääntyneenä suhteessa bassariin ja hihat enemmän siellä vasemmalla.
hollmi-5
07.01.2017 15:13:53
moderndrummer88:

Ihan turhaa öykkäröintiä ja vielä puhuit itsesi pussiinkin

Remon pahvipurkkeja saa melkein ilmaiseksi, joten hyvät kaupat.

Signioitakin saa arvoansa alempaan hintaan. Hyvät kaupat.

Puulajien vaikutuksesta, kasvupaikasta ja varsinkin siitä, ettei puulajin nimellä sinänsä ole vaikutusta lopputulokseen, jos materiaali ei ole hyvää ja toteutus myös, olen melko paljon kirjoittanut.

Antti on nyt turhan pitkävihainen.
Soundit, piuhat ja kajarit.
hollmi-5
07.01.2017 15:24:52
Vallu-Veke: Rideen ja lattiatomiin ylettymiseen vaikuttaa myös se kulma, miten istuu suhteessa bassariin. Minulla rintamasuunta on melkein suoraan bassariin, hihat on enemmän edessä, kuin yleensä pidetään. Enemmän normaali tapa on kait istua hieman vasemmalle kääntyneenä suhteessa bassariin ja hihat enemmän siellä vasemmalla.

Sen lisäksi etäisyys settiin vaihtelee. Toinen istuu munat virpassa kiinni, toisella virveli on polvien välissä. Itse olen aika staattisesti ylävartalon suhteen ja siksi istun hiukan kauempana ja penkki ylempänä. Ihmettelin Markkuliinin kommenttia Ludwigin Supesensitiven mattokoneiston suojaraudoista. Sitten huomasin, että hän istuu lähempänä virveliä, kuin minä. Minua ei ne raudat häiritse yhtään.

Riden paikka toisen etutomin tilalla saa toiset laittamaan kaksi etutomia bassorummun viereen telineeseen. Se siirtää haitsun paikkaa pallilta katsoen vasemmalle ja taakse.

Omassa asettelussani haluan vaivattomasti yltää jokaiseen rumpuun ja symbaaliin. Tärkeimpänä ride ja haitsu, joita tulee eniten soitettua. Sen takia minulla on bassorummuissa kukkakeppistandi, että saan riden ihan tomin viereen. Tai sitten puomiteline. Suoralla standilla ride jää liian kauas.
Duro
07.01.2017 16:02:03
hollmi-5: Ihmettelin Markkuliinin kommenttia Ludwigin Supesensitiven mattokoneiston suojaraudoista.

Itse asias, tossa Phonicin Hi-Techissä on kanssa kohtalaisen levee mattokoneisto. Ei niin levee kuin SS:ssässässä, mutta kuitenkin. Huomasin joskus kun olin normaalista poiketen aika lähellä snarea ja polvet hinkkas koneistoon. Yleensä soittelen näin pitkäjalkaisena verrattaen kaukana snaresta.
Hi! Ask me about Impression cymbals!
markkuliini
07.01.2017 17:23:26

hollmi-5:

Riden paikka toisen etutomin tilalla saa toiset laittamaan kaksi etutomia bassorummun viereen telineeseen. Se siirtää haitsun paikkaa pallilta katsoen vasemmalle ja taakse.

Mä tein just näin vastikään, niin että tomitelineen jalka menee just bassarin kyljestä sentin päässä. Vieläpä 12" ja 13" tomit ja rims:eillä.
Haitsua piti siirtää ehkä tuuman verran vasemmalle ja ridea ehkä tuuman verran oikealle. Todella pieni vaikutus. Nyt tomien välinen rako on just snaresta suoraan eteenpäin.
Kokeilin laittaa myöskin molemmat tomit bassarin päälle. Silloin tuntui että tomit ja ride on monta kymmentä senttiä liikaa oikealla ja kymmenen senttiä liian korkealla. Olis pitänyt vääntää selkä mutkalle jatkuvasti että olis kyennyt soittaa mitään. Ihan karsee asettelu mun kropalle.
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
markkuliini
07.01.2017 17:27:10

Pakko vielä sanoa että täällä on taas pari sivua sellaista meininkiä, että muista taas miksi tulee käytyä harvemmin ja harvemmin. :(
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
jarome
07.01.2017 18:02:43
Täällä alkaa lasten tasoinen väittely kun aina halutaan olla oikeassa.

Valitettavan usein osallisina samat henkilöt.
Ei minun oma ulosanti varmaan sen hienompaa ole, mutta tämä Robinson ja hänen pätkät on vaan jotain ihan todella hienoa minun mielestä ja siksi niitä on kiva jakaa.
Ihan uskomatonta, että sen takia pitää kaksi sivullista taistella tomikulmista.

Jokainen laittakoon rumpunsa kuten haluaa
time decorating
Vallu-Veke
07.01.2017 18:25:34
jarome: tämä Robinson ja hänen pätkät on vaan jotain ihan todella hienoa

Kaveri tuntuu nauttivan rumpujen soitosta. Hänessä on aikalailla hieman samanlaista positiivisuutta kuin Bernard "Pretty" Purdiessa.
Epämuusikko
07.01.2017 18:50:53
JR:n käsien venkuloinnista, jos kyseessä olisi aloittelevampi rumpali, tulisi kireää palautetta. Meikältäkin. Mutta kummasti onnistuu. Tämä ei siis ole kehoitus vetämään miten sattuu, mutta viitaten yhteen toiseen ketjuun jossa kehotettiin tsekkailemaan omaa soittotekniikkaansa (oon tsekkaillu omaani moneen otteeseen ja nyt tulee se pihvi):

älkää muuttako soittotapojanne rajusti, lennosta ja "uudella" tyylillä paljon äkkiä treenaten. Monessa Pitkän Linjan ukossa huokuu se, että niillä on menty mitä on ollu, ja pitkään. Kyllä kroppa tottuu monenlaiseen, jos ei ihan otsalohkolla haitsua hakata. Tämä siis ei ole edelleenkään kehoitus vetämään sillä kuuluisalla Omalla Tyylillä läpi kivien ja kantojen vaihtelevalla menestyksellä, kunhan länkyttelin itsestäänselvyyksiä.

Asettelu mallia "kaikki samassa linjassa" kiehtoo. Jossain vaiheessa varmaan lyön ihan Larsiksi. Mm. Al Fosteria ei tunnu haittaavan. Ja sen jätkän asettelu vasta onkin melkoista. Mutta koskaan en oo kuullu hänen jäätyvän.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Duro
07.01.2017 19:53:24
Epämuusikko: Al Foster

https://www.youtube.com/watch?v=aHJXjos0b_0

Joo. En sano enää kenenkään asettelusta koskaan yhtään mitään.
Vallu-Veke
07.01.2017 21:04:46
Duro: https://www.youtube.com/watch?v=aHJXjos0b_0

Tuossahan on ratkaisu meikäläisen tapaiselle ujolle miehelle. Symbaaleista tuollainen seinä, niin ei yleisöä tarvitse jännittää.
hollmi-5
07.01.2017 21:17:05

Näytti Foster olevan sen verran pelleissä, että hyvä vaan, että oli symbaalit varjostamassa.
Vallu-Veke
07.01.2017 21:35:23
hollmi-5: Näytti Foster olevan sen verran pelleissä, että hyvä vaan, että oli symbaalit varjostamassa.

Hienosti vetää ja mahtavasti soi pinstripet hip gigeissä.
Kefiiri
07.01.2017 21:37:29
hollmi-5: Sen lisäksi etäisyys settiin vaihtelee. Toinen istuu munat virpassa kiinni, toisella virveli on polvien välissä.

Ja kolmannella on niin isot munat, että molemmat ehdot toteutuvat.
En ole musiikin asiantuntija.
RNold
07.01.2017 23:38:09
Yleensä en tän tyyppistä rupellusta kuuntele, mutta ei ole huonokuntosen hommaa.

https://www.youtube.com/watch?v=0LZOkbhegpE
Epämuusikko
08.01.2017 00:41:25

Jos se toimii niin se toimii. Foster vetelee vielä ainakin parin vuoden takaisilla liveillä ikäisekseen hyvin, ja edelleenkään ei jäädy ikinä, soittaa _aina_ freesisti (tai jos ei niin niitä pätkiä/biisejä/levyjä ei oo tullu vastaan) jnejnejne.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
VeKrio
08.01.2017 00:51:46

Vallu-Veke: Hienosti vetää ja mahtavasti soi pinstripet hip gigeissä.

Kyllä. Mä vielä oikeesti joskus ostan tomeihin pinstripet. Asettelukeskustelussa voi jatkossa mainita vain Al Fosterin.
"Tuon väristä meillä on." -Kailis
Duro
08.01.2017 07:30:45 (muokattu 08.01.2017 07:31:14)
VeKrio: Asettelukeskustelussa voi jatkossa mainita vain Al Fosterin.

Olis erinomainen keskusteluntappoväline kyl. Hyvä käyttää aina kun hommat alkaa eskaloitua.

"Eihän tuolleen kukaan voi soittaa nillinnillin." -> "Al Foster."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)