![]() 06.01.2017 19:43:51 | |
---|---|
time decorating | |
![]() 06.01.2017 20:25:54 | |
jarome: https://www.youtube.com/watch?v=QlzIfLXR2g4 Kuningas. John, vaikka onkin junior, taitaa olla iso mies. Täällä moni tykkää, että asettelu vaikeutuu, jos bd on yli 20". Johnilla on 24" bd ja bassorummun ja tomien välissä ilmaa toistakymmentä senttiä reilusti. Soittohan oli ihan päällikkötasoa. Kuten hänellä on ollut tapana jo vuosikymmenet. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 06.01.2017 20:29:44 (muokattu 06.01.2017 20:32:10) | |
hollmi-5: John, vaikka onkin junior, taitaa olla iso mies. Täällä moni tykkää, että asettelu vaikeutuu, jos bd on yli 20". Johnilla on 24" bd ja bassorummun ja tomien välissä ilmaa toistakymmentä senttiä reilusti. Soittohan oli ihan päällikkötasoa. Kuten hänellä on ollut tapana jo vuosikymmenet. Näinpä, jalat on ihan 90 asteen kulmassa ja John istuu kokoonsa suhteessa erittäin matalalla, ihmiset on eri mittaisia joillekkin tuollainen asettelu voi jo olla melkoisen hankala, että istuisi noin matalalla suhteessa ja tomit olisi noin korkealla ja olisi noin iso basari. | |
![]() 06.01.2017 20:34:22 | |
moderndrummer88: Näinpä jalat on ihan 90 asteen kulmassa istuu kokoonsa suhteessa erittäin matalalla, ihmiset on eri mittaisia. Itse olen 182 cm. 26" basorumpu 10"x14" tomilla on ihan hyvin asteltavissa, vaikka tomi ei ole Larskulmassa. Ihmetyttää noiden asettelujen minibassorummut ja tomi silti basorummun vieressä. Paitsi että ne on kauhean näköiset katsella, tulee etutomin ja lattaiatomin välille hirveän pitkä siirtymä. No se soittokin on sitten sitä kautta rajoittunutta. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 06.01.2017 21:02:13 | |
Johnilla nuo tomit ovat korkealla siksikin että snare on jyrkässä kulmassa ja sen yleisön puoleinen reuna on korkealla. Tomit ei voisikaan olla tuota matalemmalla. Tsekatkaa tästä kulmasta. https://www.youtube.com/shared?ci=KbBUfb7TSsk Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c | |
![]() 06.01.2017 21:23:55 | |
markkuliini: Johnilla nuo tomit ovat korkealla siksikin että snare on jyrkässä kulmassa ja sen yleisön puoleinen reuna on korkealla. Tomit ei voisikaan olla tuota matalemmalla. Tsekatkaa tästä kulmasta. https://www.youtube.com/shared?ci=KbBUfb7TSsk Asettelu on erikoinen, mutta tulostahan tuolla on tullut. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 06.01.2017 21:42:45 | |
markkuliini: Johnilla nuo tomit ovat korkealla siksikin että snare on jyrkässä kulmassa ja sen yleisön puoleinen reuna on korkealla. Tomit ei voisikaan olla tuota matalemmalla. Tsekatkaa tästä kulmasta. https://www.youtube.com/shared?ci=KbBUfb7TSsk Katohan! Heti alkuhämmennyksen jälkeen silmiin pisti se kuinka snare on etutomien kanssa kokolailla samassa kulmassa/linjassa. Kaikki on vähän niin kuin yhtä ja samaa pintaa. Liekä sitten tuo ollut kaverilla ajatuksena. "Ne levyt usein radiossa soivat - tai ne voivat olla muitakin". | |
![]() 06.01.2017 21:52:25 | |
hollmi-5: Asettelu on erikoinen, mutta tulostahan tuolla on tullut. Taitaa hevi-tyypeillä olla usein tuolleen? Nickolla esim. | |
![]() 06.01.2017 23:52:13 (muokattu 07.01.2017 00:19:21) | |
Pöllinyt asettelun perlindvallilta. Samat selkävaivat näkyy vaanivan, vaikkei ihan yhtä matalalla istu. JR on mainio kaiffa, jos haluat oppia vähällä etsiskelyllä paljon fillaamisesta. Time. Varsinkin nuo ei-linjaarikkovat tai merkkaavat fillit. Pienilläkin aika-arvoilla säilyttää melodisuuden tomeissa. Näpsäköitä aika-arvoyhdistelmiä. Ei sorru singerifilleihin. Jne. Komppaus taas on turkasen tylsä verrattuna muihin samantasoisiin ja muihinkin. Onhan siitä oletettavasti ilmeisen kauan hälle maksettu, joten. ¤ jos ei soi hiljaa, soi kovaa ¤ olennainen ¤ sidonnainen ¤ puolinainen ¤ moninainen ¤ kokonainen ¤ ainainen ¤ ihanainen ¤ | |
![]() 07.01.2017 03:13:25 | |
hollmi-5: Itse olen 182 cm. 26" basorumpu 10"x14" tomilla on ihan hyvin asteltavissa, vaikka tomi ei ole Larskulmassa. Ihmetyttää noiden asettelujen minibassorummut ja tomi silti basorummun vieressä. Paitsi että ne on kauhean näköiset katsella, tulee etutomin ja lattaiatomin välille hirveän pitkä siirtymä. No se soittokin on sitten sitä kautta rajoittunutta. En ymmärrä mikä ihmeen "nykynuoriso on pilalla" -sota sinulla on meneillään näiden settiasetteluiden suhteen. Jos vertaa esimerkiksi tuota Markkuliinin linkittämää pätkää Robinsonista ja vertaa tuohon videoon missä soitat 26" basarilla, niin onhan istumakorkeudessa huomattava ero. https://www.youtube.com/watch?v=EzV4_ikX9KY toki tuossa on bassorummussa halkaisijaa vielä lisää se reilu viisi senttiä, mutta on tuo sinun istuma-asento paljon korkeampi, mitä Robinsonilla. Enemmän kuin viisi senttiä. Uskotaan! Tarpeeksi korkealle penkkiä nostettaessa, voi isoakin settiä soittaa ilman Lars-kulmia, mitä ihmettä sinä vauhkoat aina asiasta? Pointtina se, että lyhyempi kaveri ei vain yllä samaan tapaan soittamaan mitään isolla basarilla ja syvillä etutomeilla varustettua settiä, jos haluaa istua suhteellisen lähellä tuota 90 asteen kulmaa. Itsekkin istuin ennen huomattavasti korkeammalla, mutta tässä vuosien mittaan penkki on tullut alaspäin ja jalat on enää hieman isommassa kuin 90 asteen kulmassa. Olen tämän havainnut paremmaksi omalle alaselälle, mulle ei tule silloin semmoista oloa, että alan "nojaamaan setin päälle" pysyy selkä edes vähän enemmän suorassa, sekä tarvittaessa saan basariin enemmän voimaa, kuin korkealla istuttaessa. | |
![]() 07.01.2017 07:50:46 | |
Itsekään en istu mitenkään jalat aivan ysikympissä, ja olen yli 190cm pitkä. 22":lla basarilla 13" syvä etutomi Phoniceissa alkaa kuitenkin olla basarin päällä pikkasen liikaa, ellei sitä halua kenottaa ihan vittuna. Toki voisin nostaa penkkiä sillai et jalat olis tollai ku hollmilla tuos videos, mut itellekin tollanen soittokorkeus on ihan järjettömän epämukava kaikin puolin eikä basarille saa annettuu kunnolla leipää enää. 10"x10" ja 12"x12" menee edessä/basarin päällä ihan hienosti ilman lersakulmia. Jos basari olis kaksnelonen niin tilanne oli todennäkösesti aivan toinen. Rockstarin setissä menee lähes kanttikokoset tomit (10/12/13) kaikki hienosti basareiden päällä omalla soittokorkeudella, mut siinä onkin taas vaan 20" pasuunat. Sen verran samat mielet hollmin kanssa että yksinäinen etutomi basarin vieressä on ollut itselle aina vähän mysteeri että mitä hienoo siinä on. Matka lattiatomille kasvaa ja suoralla ständillä crashiakaan ei saa hyvälle paikalle itse. Mut niin, tylsäähän tää ois jos kaikki soittais ja asettelis settinsä aina samalla tavalla, saatika aina sillain kun joskus vuonna dinosaurus. Hi! Ask me about Impression cymbals! | |
![]() 07.01.2017 08:39:18 | |
moderndrummer88: Uskotaan! Tarpeeksi korkealle penkkiä nostettaessa, voi isoakin settiä soittaa ilman Lars-kulmia, mitä ihmettä sinä vauhkoat aina asiasta? Sinun ainoa pointtisi on se, että pitää minun kommentteja päästä kommentoimaan. En tiedä, mistä sinä noin kateelliseksi olet tullut? Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 07.01.2017 11:41:17 | |
Duro: Itsekään en istu mitenkään jalat aivan ysikympissä, ja olen yli 190cm pitkä. 22":lla basarilla 13" syvä etutomi Phoniceissa alkaa kuitenkin olla basarin päällä pikkasen liikaa, ellei sitä halua kenottaa ihan vittuna. Toki voisin nostaa penkkiä sillai et jalat olis tollai ku hollmilla tuos videos, mut itellekin tollanen soittokorkeus on ihan järjettömän epämukava kaikin puolin eikä basarille saa annettuu kunnolla leipää enää. En enää istu noin korkealla. Ennen istuin niin alhaalla, kuin penkki vain meni. 22" bassorummun päällä oli 9"x13" tomi. Kaverit valittivat, kun ei noin alhaalla olevalta penkiltä pysty soittamaan. Noin ysikympissä polvet silloinkin muka oli. Pelle miljardi vetää baarijakkaralta melkein seisovassa asennossa. Erkinharju istuu polvet suussa. Taitaa olla henkilökohtainen asia tuokin. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 07.01.2017 11:47:02 (muokattu 07.01.2017 11:51:22) | |
hollmi-5: Taitaa olla henkilökohtainen asia tuokin. Sitähän se. Isokokosten rumpujen kanssa joutuu matalalla soittava tekemään vähän erilaisia kompromisseja vaan. Kuten vaikka Brant Björk: http://blowthescene.com/wp-content/ … ds/2013/10/Vista-Chino-band-074.jpg Kyllä iteki noin _pystyisin_ soittamaan, mut ei se mikään optimitilanne olis. En ole soittokorkeuden suhteen erityisen ronkeli kuitenkaan. Keikoillakin harvoin tulee sellasta tilannetta että on joku 14" syvä kanuuna etutomina niin kyl niihin rumpuihin matalaltakin osuu. Säätäminen settien välissä on kuitenki sen verran perseestä että en jaksa yleensä hirveesti ees penkin kans temppuilla. Koskaan ei o tosin liian korkeelta tarvinu soittaa. Hi! Ask me about Impression cymbals! | |
![]() 07.01.2017 11:52:47 | |
hollmi-5: Pelle miljardi vetää baarijakkaralta melkein seisovassa asennossa. Erkinharju istuu polvet suussa. Taitaa olla henkilökohtainen asia tuokin. Pelle miljoona on edelläkävijä tässäkin asiassa. Äärimmäinen kyykkyasento + turvavyö jotta pysyy varmasti penkillä https://www.youtube.com/watch?v=Udmex9dmAQE | |
![]() 07.01.2017 12:26:37 | |
Duro: Sen verran samat mielet hollmin kanssa että yksinäinen etutomi basarin vieressä on ollut itselle aina vähän mysteeri että mitä hienoo siinä on. Matka lattiatomille kasvaa ja suoralla ständillä crashiakaan ei saa hyvälle paikalle itse. Mut niin, tylsäähän tää ois jos kaikki soittais ja asettelis settinsä aina samalla tavalla, saatika aina sillain kun joskus vuonna dinosaurus. Riippuu vähän siitä kuinka paljon se tomi siitä bassarista on sivussa. Mulle on PALJON tärkeämpää se, että ride bassarin oikealla puolella ei ole liian kaukana, vaan melkeinpä siinä edessä. Tämä taas ei onnistu jos tomi on suoraan bassarin päällä, rideä (etenkin isokokoista) joutuu tällöin siirtämään liikaa oikealle, ja etenkin kellolle tulee matkaa. Se, että onko pikkutomilta vähän enemmän matkaa lattiatomille on aika yhdentekevää koska nopeita juoksutuksia soitetaan ehkä kerran kaksi per biisi, mutta rideä paljon enemmän. Mitä enemmän oikeaa kättä joutuu kääntämään oikealle päästäkseen rideen ja etenkin kellolle, sitä enemmän hartioihin tulee jännitystä ja kroppa väsyy nopeammin. Kokeilkaa: laittakaa vasen käsi oikealle hartialle niin että sormet yltävät hartioiden yli selkäpuolelle, laittakaa oikea käsi niin kuin ride olisi edessä, ja sitten kääntäkää sitä oikealle. Huomatkaa miten hartian seutu jännittyy. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c | |
![]() 07.01.2017 12:55:47 | |
markkuliini: Mitä enemmän oikeaa kättä joutuu kääntämään oikealle päästäkseen rideen ja etenkin kellolle, sitä enemmän hartioihin tulee jännitystä ja kroppa väsyy nopeammin. Kokeilkaa: laittakaa vasen käsi oikealle hartialle niin että sormet yltävät hartioiden yli selkäpuolelle, laittakaa oikea käsi niin kuin ride olisi edessä, ja sitten kääntäkää sitä oikealle. Huomatkaa miten hartian seutu jännittyy. Tämän takia olen useimmiten yhden etutomin kattauksella. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 07.01.2017 12:57:44 | |
No juu, rideasettelun kannalta homman ymmärtää toki paremmin. Itellä ei vaan koskaan o ollu ongelmaa ridelle ylttämisen kans vaikkei se nyt ihan kokonaan basarin päällä oliskaan. Mut oonki tämmöne apina. Enkä o koskaan käyttäny yli 22" rideä, joten kellollekaan ei o ollu kiire. Hi! Ask me about Impression cymbals! | |
![]() 07.01.2017 13:29:20 | |
hollmi-5: Sinun ainoa pointtisi on se, että pitää minun kommentteja päästä kommentoimaan. En tiedä, mistä sinä noin kateelliseksi olet tullut? Minusta minulla on ollut varsin hyviä pointteja. Toisin kuin sinulla, et kommentoinut mitään tuohon korkeusasiaan, vaan vastasit ihme piikittelyllä. Ei, en ole sinulle kateellinen, lähinnä allerginen epäjohdonmukaisuuksille ja öykkäröinnille. | |
![]() 07.01.2017 13:53:42 (muokattu 07.01.2017 14:23:01) | |
moderndrummer88: Minusta minulla on ollut varsin hyviä pointteja. Toisin kuin sinulla, et kommentoinut mitään tuohon korkeusasiaan, vaan vastasit ihme piikittelyllä. Ei, en ole sinulle kateellinen, lähinnä allerginen epäjohdonmukaisuuksille ja öykkäröinnille. Jäbä aina pää punaisena piipittää kommentteja minun kommenteista. Vastasin penkin korkeutta koskevaan kommenttiin. Minkäs sille mahtaa jos ei osaa lukea/ymmärrä lukemaansa. "Minusta minulla on ollut..." Jaahas. Sinun kommentit on hyviä? Tottakai, kun niistä itse annat itsellesi arvosanan. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)