![]() 31.08.2018 22:57:53 (muokattu 31.08.2018 23:00:55) | |
---|---|
Hauska versio. Mieluummin kuunteli, ku nuotti nuotilta soitettua ''täydellisyyttä''. Ite en lähe oletuksia pitään yhtään muuna ku oletuksina netissä. MD:n jutuista MINÄ saan kuitenki kuvan, että hän luulee mun vittuillakseen tänne linkkaavan jtn paskaa, ja tahalleen jättäisin neuvot huomioimatta. Oletuksena hyväksyttävä. Faktaa ei siitä tee, eikä sitä todellisuudessa ole. Mä oon nyt opetus ehdotuksen hyväksyny, ja odotan tässä itse opettajan viestiä. Toivottavasti ei muiden kirjottelijoiden subjektiiviset näkemykset asian laidasta pilannut tätä, ja saanu VEEKOOTA pelästymään. Asialla on aina 2 laitaa. Itse olin/olen ideassa tosissani mukana. Ei mitään menetettävää. Ja toi Ad hd:n maininta mun osalta oli varmaan aika turhaa. Ei sano yhtään mitään jolleki, jolla ei sitä itse ole. Koin tuollon vaan olennaiseks seikaks mainita, ettei noh... aiheuta sekaannusta, jos vaikutan hermostuneelta, tai menee joku neuvo ohi yms. yms. tjs. tjs. Mutsis oli hamsteri ja faijas haisi seljanmarjoilta! | |
![]() 01.09.2018 13:29:19 | |
Onhan tuolla tuo Rockway. Ei paskempi, jos tunneille on hankala päästä. | |
![]() 01.09.2018 13:53:01 | |
Itse en tiennyt omista nepsy ongelmista vasta kuin vuosia musan opiskelun jälkeen, ehkä se oli vaan hvä, koska silloin en ajatellut en opi tätä koska minulla on tämä hyvä opettaja osaa opettaa sua, välittämättä diagnooseista. Kehityksestä: jos sulla on omasta mielestä hyvä tekniikka sormissa, treenaa seuraavaksi ranteet, sitten ku ranteet on quosis ni treenaa käsivarret. Tollaisiin ghostnuotteihin (aksentoimattomat) vois olla hyvä laittaa sellainen laki että lyöt ne tuuman päästä, ottamatta vaihtia yläpuolelta, niin että lyönti lähtee suoraan alaspäin. Sit otat aksentit kolmen tuuman päästä ja ranteilla. Anna käsivarren tehdä luonnollinen piiskaliike sivuttaissuunnassa, treenaa niitä rudimentteja jotka osaat. Jos haluat oppia lisää; ota tunteja tai tsekkaa netistä. Tärkeintä on, mikäli haluat kehittyä, ottaa joku suunta ja harjoitella, harjoitus on se mikä vie eteenpäin, ei se että joku sanoo miten asiat on. Parhaillaan näiden kolmen combo; sulla on mielikuva miltä haluat soundata, sulla on hyvä opettaja ja treenaat. Jos mikään näistä ei natsaa, ei kehitystä tapahdu ja siitä on sitten turha selitellä muttaku se sitä ja tätä itseä lähinnä huvittanut jos oon antanu jonkin läksyn ja aikuinen tulee selittään miks ei ole harjoitellut sitä, mua ei siinä vaiheessa kiinnosta ja annan saman läksyn uudestaan. Jos joku tästä halua maksaa, nii ei oo mun ongelma, mutta ammattipuolella tämä kummastuttaa minua.. jos opetan tyyppiä joka aikoo ammattilaiseksi, eikä treenaa, ei hän todennäköisesti työllisty ja huijaa vaan itseään. Volumesta: rummuilla ja cymbaaleilla on joku limitti, kuinka luja ääni niistä lähtee, selvitä se ja koeta miettiä miten saat tämän minimienergialla, ei ole hyötyä käyttää voimaa jos volume ei nouse.. Timestä: rumpalilla pitää olla niin hyvä time, että se ei heilu tahattomasti, soitti bändikaverit mitä tahansa. Jos on hyvä time ja alleviivaava fraseeraus, voit hidastaa tempoa ja nopeuttaa sitä taitteissa; puskea tai laid back. Tavoitteista: kukaan ei tule vaatimaan mitään koskaan sinulta soittajana, jos linkkaat soittoasi tällaiseen ryhmään, joku todennäköisesti antaa kommenttia, voit ottaa sen rakentavana tai lähteä puolustelemaan, pallo on sinulla. | |
![]() 01.09.2018 13:55:10 | |
https://youtu.be/c4FS7FHg9s4 Tässä on suoraan tohon rosannan perään soitettu träppibiisi multa. Tossa importti, eli alkuperäinen raita hyppää ja nappaan sitten kiinni, siitä missä ollaan menossa. Ei oo niin vakavaa xD | |
![]() 01.09.2018 14:08:55 | |
-Jere-: https://youtu.be/c4FS7FHg9s4 Tässä on suoraan tohon rosannan perään soitettu träppibiisi multa. Tossa importti, eli alkuperäinen raita hyppää ja nappaan sitten kiinni, siitä missä ollaan menossa. Ei oo niin vakavaa xD Hoho ku oli kovaa ajoa. Hi! Ask me about Impression cymbals! | |
![]() 01.09.2018 14:51:59 | |
Duro: Hoho ku oli kovaa ajoa. Juu oli. Jerellä on homma hallussa, tykkään kovasti. | |
![]() 01.09.2018 16:30:06 | |
Tnx!! Laitetaa nyt vielä täyspitkä mun tuottama progelevy, siis soitan tässä kaiken ja laulan, myös miksaukset ja video omaa settiä. Masteroinnin tein finnvoxilla Pauli Saastamoisen kanssa. Tää on niinku yhden miehen livelevy, soitin jokaisen instrumentin, 10 biisiä, alusta loppuun ilman editointeja (Leikkaa/liimaa) ja taukoja. Tietty pohjalla oli rumpukonekompit, ilman fillejä, ite en nii klikistä välitä äänitystilanteessa. Oli tietty myös demokitara, demobasso ja demolaulu, että saa biisin fiiliksen. Kyllä mä tätä pari kuukautta treenasin päivittäin pari kertaa biisit läpi, että kaikki lähtee ulkomuistista (biisien rakenteet ja tempot) Rumpuina on isot genistat, jotka on laitettu korkeaan vireeseen ambassador vahvuisilla kalvoilla. Bd 24, Tt 13, 16 ja 19. Kyl noi omat sävellykset ja työstö kesti ton osalta melkein 15 vuotta, mut sitte ite tajusin luopua autistisesta perfektionismistä ja soittaa sydämellä, välittämättä kämmeistä jotka on livetilanteessa normaaleita.. tai no on tossa yks, toisessa biisissä eka filli, päättyy siihen että kapula kolahtaa vanteeseen xD eli en jaksanut koko levyä kiskoa sen takia uusiksi tai leikata jostain muualta tomaria.. en myöskään käytä minkäänlaista quantisointia tai tunetusta. Rummut ku oli purkissa treenien jälkeen, levytysprosessi masteroinnin kanssa kesti 9kk, pitihän muutki soittimet treenata, vaikka muistankin koko p*skan ulkoa.. Mä uskon studiohommeleissa siihen yhden oton energiaan, jos ei onnistu ni on liian vähän harjoiteltu. Pauli Saastamoinen sanoi että 70-luvun vinyyliprogesoundi tuotuna nykypäivään digitaaliseksi ja oli muutenkin kovin innoissaan levyn biiseistä ja tarinasta. (suomeksi laulettu, en osaa enkkua ni en ees yritä) Mietin, että jos jengiä kiinnostaa, voisin laittaa vaikka ekan biisin rummut ja koneen päällekkäin pelkästään tänne, ni siitä kuuluu semmoinen kuminauhaefekti, miten meikä käsittää timen ja svengin. Mun mielestä tempon pitää pysyä, mutta quantisoinnin tarkka soitto ei svengaa ollenkaan. En oo miettiny vielä, että painaisin cd, koska siinä saattaa tulla vaan takkiin ja sit on iso läjä levyjä kämpillä, (oon tehnyt omakustanne vinyylin, eri tyyliä, ei nekään mee..) https://youtu.be/c2H0-7J5Spc | |
![]() 01.09.2018 20:26:20 (muokattu 01.09.2018 20:33:23) | |
-Jere-: Itse en tiennyt omista nepsy ongelmista vasta kuin vuosia musan opiskelun jälkeen, ehkä se oli vaan hvä, koska silloin en ajatellut en opi tätä koska minulla on tämä hyvä opettaja osaa opettaa sua, välittämättä diagnooseista. Kehityksestä: jos sulla on omasta mielestä hyvä tekniikka sormissa, treenaa seuraavaksi ranteet, sitten ku ranteet on quosis ni treenaa käsivarret. Tollaisiin ghostnuotteihin (aksentoimattomat) vois olla hyvä laittaa sellainen laki että lyöt ne tuuman päästä, ottamatta vaihtia yläpuolelta, niin että lyönti lähtee suoraan alaspäin. Sit otat aksentit kolmen tuuman päästä ja ranteilla. Anna käsivarren tehdä luonnollinen piiskaliike sivuttaissuunnassa, treenaa niitä rudimentteja jotka osaat. Jos haluat oppia lisää; ota tunteja tai tsekkaa netistä. Tärkeintä on, mikäli haluat kehittyä, ottaa joku suunta ja harjoitella, harjoitus on se mikä vie eteenpäin, ei se että joku sanoo miten asiat on. Parhaillaan näiden kolmen combo; sulla on mielikuva miltä haluat soundata, sulla on hyvä opettaja ja treenaat. Jos mikään näistä ei natsaa, ei kehitystä tapahdu ja siitä on sitten turha selitellä muttaku se sitä ja tätä itseä lähinnä huvittanut jos oon antanu jonkin läksyn ja aikuinen tulee selittään miks ei ole harjoitellut sitä, mua ei siinä vaiheessa kiinnosta ja annan saman läksyn uudestaan. Jos joku tästä halua maksaa, nii ei oo mun ongelma, mutta ammattipuolella tämä kummastuttaa minua.. jos opetan tyyppiä joka aikoo ammattilaiseksi, eikä treenaa, ei hän todennäköisesti työllisty ja huijaa vaan itseään. Volumesta: rummuilla ja cymbaaleilla on joku limitti, kuinka luja ääni niistä lähtee, selvitä se ja koeta miettiä miten saat tämän minimienergialla, ei ole hyötyä käyttää voimaa jos volume ei nouse.. Timestä: rumpalilla pitää olla niin hyvä time, että se ei heilu tahattomasti, soitti bändikaverit mitä tahansa. Jos on hyvä time ja alleviivaava fraseeraus, voit hidastaa tempoa ja nopeuttaa sitä taitteissa; puskea tai laid back. Tavoitteista: kukaan ei tule vaatimaan mitään koskaan sinulta soittajana, jos linkkaat soittoasi tällaiseen ryhmään, joku todennäköisesti antaa kommenttia, voit ottaa sen rakentavana tai lähteä puolustelemaan, pallo on sinulla. En hyvästä tiiä, mut jäykkiin ranteisiin verrattuna nää sormet pelaa paljo paremmin, ja niist on jtn hyötyäki. Johtunee osittain siitä, et ranteiden liikkuvuus ei oo ikinä ollu mikään liian hyvä. Hyvi vaikee vetää näit kaiken maailman tuplaisku tekniikoita haikkaan, ku ei ranteet vaan toimi. Pelkil sormilki mahollista kyl, mut se taas tuntuu täysin epäluonnolliselta, ja tuntuma soittaessa aika heikko. Oon ottanu padin kaapista pölyttymästä, ja alkanu sillä lämmitteleen ennen setin ääreen menemistä. Buzzrollia, tuplia, paradiddleja yms. Kaikkea missä en oo hyvä, mut haluun olla. Ranteen liikettä hitaasti. Sinkkuja, hertoja yms. mitkä ei tuota ongelmia, pyrin oleen soittamatta, ja keskittyyn vaikeempiin juttuihin. Soitin pitkään jokaikisen fillin sinkkuina, koska ei tullu ikin soitettua musaa, mihin se ei ois riittäny. Sit ku jossai vaihees kiinnostanu musa, missä erilaiset käsijärjestykset tärkeempiä, ni oon alkanu opetteleen niitäki. Nopeet tuplat hyvin vaikeita oppia. Paradiddlet tuntuu erittäin loogisilta & helpoilta noihin verrattuna. https://youtu.be/zQA-QnP4sR0?t=125 2:05 ranteen liike on mulle hyvin vaikee tuottaa. Hitaasti joo, tempoa nostaa, ni jäykältä tuntuu, ja on. Noi ghostit on kehittyny jonkin verran, ku on tajunnu, et ne voi oikeesti soittaa vaan hipasemalla snarea. Aiemmin oli vaikee mieltää, kuinka kovaa ne soittaa. Toi Rosanna oli 1, mikä sai tajuumaan tän, koska kuulosti ihan hirveeltä, ku vedin tota, ja iskut kuulu liian kovaa. Kuulosti koko biisi joltain paskalta funkilta, eikä ollenkaan lepposalta :d. Voin ottaa palautteet rakentavana, tai olla ottamatta. Kumpi tahansa, ni ikinä en tuu ottaa mitään universaalina totuteena, ilman asian kyseenalastamista ensin. Jos asia X pitää paikkansa, pitää pystyy perusteleen, ja kestään vastakysymyksetki. En voi olla samaa mieltä, ellen ole. Vaatii vakuuttelun. Tekstimuodossa hankalampaa. Käytännössä paljon selkeempää, ja käytännön läheistä. Esimerkki tilanne: ''Soita näin, koska X''--->Okei no en osaa, ni voitko ite näyttää, ni teen perässä parhaani mukaan, ja voit kertoo, mikä meni päin vittua. Seki auttas, jos olis tyyliin 24/7 pääsy setille. Ei mahollista, joten katon videoita, naputan pöytää, bongoja joskus, ja nyt alan tota padi vetään viikottain. Ollu toi jo jonkun aikaa tos, mut nii erilainen tuntuma ku rummuissa, et ei tunnu yhtä kehittävältä. 2 kertaa viikkoon settiä toistaseks enintään. Ehkä mahollista vähän useemminki. Mutsis oli hamsteri ja faijas haisi seljanmarjoilta! | |
![]() 01.09.2018 20:59:40 | |
Ihmis surun haaskansyöjä: ... nyt alan tota padi vetään viikottain. Ollu toi jo jonkun aikaa tos, mut nii erilainen tuntuma ku rummuissa, et ei tunnu yhtä kehittävältä. 2 kertaa viikkoon settiä toistaseks enintään. Ehkä mahollista vähän useemminki. Katso haaskansyöjä pädijuttu kamapuolelta. Semmonen jantteri ku jazzmies puhuu mielestäni asiaa aiheesta. Mnetistäkin saa ilmaisia oppitunteja, ei maksa mitään. | |
![]() 01.09.2018 22:40:07 | |
Vallu-Veke: Katso haaskansyöjä pädijuttu kamapuolelta. Semmonen jantteri ku jazzmies puhuu mielestäni asiaa aiheesta. Mnetistäkin saa ilmaisia oppitunteja, ei maksa mitään. Katoin rumpukamat/harjoituspadi osiota vähän, ja katon myöhemmin lisää. Oletan, et tota meinasit. Mutsis oli hamsteri ja faijas haisi seljanmarjoilta! | |
![]() 01.09.2018 22:42:18 | |
Rumpuja ei kannata hiplata, määrätietoinen isku lyhyen matkan päästä on hyvä kontrollin kannalta. Faktaa soitossa on: ergonomia ja fysiikan lait. Jos luet mun aiemman systeemin silleen ajatuksen kanssa, ni luultavasti saat siitä jotain irti. Mä katsoin sun videoklipit, luin muiden mielipiteet ja sun argumentit. Tämän jälkeen kommentoin itse. Mieti esim. ranteita; rystyset ylöspäin kulma on 180 astetta ja peukalot ylöspäin alle 45 astetta. Jos voi soittaa: käsivarrella, ranteella ja sormilla, kannattaa treenata kaikilla. Kun soitat bändin kanssa, soita musaa, älä mieti harjoituksia, muuten käytät muiden aikaa. Jos joku on sulle jo selittänyt ergonomiasta ja muusta, asenne en Mä tänne puhumaan tullut, soita ite kertoo jotain sun defensseistä ja siitä, että ikäänkuin haluat saada ihmiset vakuutettua, että teet asiat oikein tämä ei kehitä sinua. Rummunsoitolla, rudimenteilla ja fysiikalla on pitkät traditiot jo itsessään ja suurin osa musiikkia ammatikseen opiskelleista tietävät nämä, joten miksi käytät energiasi siihen että yrität puhua opettajasi pussiin; auktoriteettikammo? Jos haluat keksiä pyörän uusiksi, niin siitä vaan, ei kukaan sua estä ja siihen kelkkaan on melko vaikea saada ihmisiä messiin, ehkäpä joku kultti paikallaan. Laita ihmeessä joku oma topiikki aiheelle, tämä aloittelijan porukalla neuvominen, varsinkin kun tuntuu, että pitäis ilmaiseksi alkaa kertoilemaan, miksi fysiikan lait ovat totta, joutuen jatkuvasti kyseenalaistetuksi, ei ehkä kuulu tänne ääninäytettä soitosta Laita vaikka tyyliin oma soittofilosofiani Tähän laitan itse ryhmän otsikon mukaan taas vähän eri tyylistä shaibaa iteltä: https://youtu.be/mNt8V4oC_Nw Tsekkaa ihmeessä nää mun klipit, ni kuuntelen mieluusti niistä analyysiä. Itse opettajana lähden siitä, mitä oppilas tekee ja koitan saada oppilaan kyseenalaistamaan oman soittonsa, se on tehokkain keino. Toiseksi, en haluais että joku soittais niinku mä, tai yrittäis, siks en opeta omaa tyyliä, vaan fyysisiä tosiasioita, tietty myös tunneilla on aikaa mm. mielipidekeskustelulle, mutta melko harvoin olen kiinnostunut oppilaan mielipiteistä, tarkoitushan on osoittaa, että mieli joka pitää jostain asiasta, on metafysiikkaa joka vastakkainasettelun asemassa fyysistä maailmaa vastaan. Jos oon kiinnostunut sitten jonkun mielipiteistä, ni hakeudun tämän tunneille. En mä suostu ottaan rahaa siitä, että komppailen jonku mielipiteitä.. toisaalta myöskään en jaksa opettaa enää ihmisiä, koska jos määrätietoisesti treenaa ja pyrkii analyyttisesti tekemään haastavia asioita, eikä yritä valehdella itselleen saa tuloksia taatusti aikaan. Jos sä treenaat pädiä fysikaalisesti oikein 15min päivässä, kehityt sillä enemmän kuin niin, että yrität väittää ammattimuusikoille, miksi sinä teet asiat oikein. Jos sulla on kiinnostusta, ni tervetuloa kylään, Mä laitan sun soiton uusiksi, et soita niinku mä, enkä ota siitä euron latia, mutta Mä en lähde täältä mihinkään. Mut joo, jos laitat uuden topiikin, mä voin tulla siihen jauhaan, ni ei mee tää jengin soittonäyteketju usean sivun tikusta asiaa jargonin jaihamiseksi. Treenaa ne tuplat: käsivarsilla, ranteilla ja sormilla, hitaassa tempossa. Vaikka 5min jokaista päivässä ja käytä metronomia, sitte voit yhdistää, niinku oli tossa sun linkkaamassa videossa, että lyöt ranteella down stroken, joka aukaisee sormet ja sormilla up stroken. Muuten se rumpali ei esim, lyönyt keskelle snarea ja teippas dempin vuoksi rumpua -> lyö reunaan -> yläsävelsarja tulee enemmän esiin - > teippaa se piiloon.. miksi? Opettele lyömään keskelle rumpua, ni ei tarvi tehä noin. Sit jos huomasit, ni sillä muuttui aksentointi ku tempoa tuli lisää, ei näin.. aksentit pitäis olla täysin tietoisia Onhan se nepsy ongelmien takia vaikeampaa oppia jotain asioita ja mieli lähtee häröileen helposti ja sit tekee mieli vaan jamitella varsinkin ku paikat lämpenee. Itse keksin tähän sellaisen motivaation, että tein jotain harjoitusta keskittyneesti, vaikka teki mielelle kipeää ja ahdisti esim. 15min. Ja sitten palkitsin itseni antamalla luvan jamitella ja sooloilla ja härbätä. Mut jos sä vaan sooloilet ja häröilet, menee siinä äkkiä treenaamiseen tarkoitettu aika hukkaan ja tajuat joskus kolmen vuoden päästä painivasi samojen asioiden kanssa, jotka olisit saanut määrätietoisella harjoittelulla tehtyä parissa viikossa. Itse jossain vaiheessa soitin 13h päivässä.. ja oon taatusti soittanut 10000h rumpuja xD Tällä hetkellä eniten kiinnostaa musiikissa sellainen henkisyys ja tunteisiin vaikuttaminen. Sananvapauden toteuttaminen ja kannanotto, ihmisten auttaminen ja sointivärit. Nyt taisin itse sortua melkoiseen offtopiciin.. | |
![]() 02.09.2018 01:03:43 (muokattu 02.09.2018 01:16:42) | |
-Jere-: Rumpuja ei kannata hiplata, määrätietoinen isku lyhyen matkan päästä on hyvä kontrollin kannalta. Faktaa soitossa on: ergonomia ja fysiikan lait. Jos luet mun aiemman systeemin silleen ajatuksen kanssa, ni luultavasti saat siitä jotain irti. Mä katsoin sun videoklipit, luin muiden mielipiteet ja sun argumentit. Tämän jälkeen kommentoin itse. Mieti esim. ranteita; rystyset ylöspäin kulma on 180 astetta ja peukalot ylöspäin alle 45 astetta. Jos voi soittaa: käsivarrella, ranteella ja sormilla, kannattaa treenata kaikilla. Kun soitat bändin kanssa, soita musaa, älä mieti harjoituksia, muuten käytät muiden aikaa. Jos joku on sulle jo selittänyt ergonomiasta ja muusta, asenne en Mä tänne puhumaan tullut, soita ite kertoo jotain sun defensseistä ja siitä, että ikäänkuin haluat saada ihmiset vakuutettua, että teet asiat oikein tämä ei kehitä sinua. Rummunsoitolla, rudimenteilla ja fysiikalla on pitkät traditiot jo itsessään ja suurin osa musiikkia ammatikseen opiskelleista tietävät nämä, joten miksi käytät energiasi siihen että yrität puhua opettajasi pussiin; auktoriteettikammo? Jos haluat keksiä pyörän uusiksi, niin siitä vaan, ei kukaan sua estä ja siihen kelkkaan on melko vaikea saada ihmisiä messiin, ehkäpä joku kultti paikallaan. Laita ihmeessä joku oma topiikki aiheelle, tämä aloittelijan porukalla neuvominen, varsinkin kun tuntuu, että pitäis ilmaiseksi alkaa kertoilemaan, miksi fysiikan lait ovat totta, joutuen jatkuvasti kyseenalaistetuksi, ei ehkä kuulu tänne ääninäytettä soitosta Laita vaikka tyyliin oma soittofilosofiani Tähän laitan itse ryhmän otsikon mukaan taas vähän eri tyylistä shaibaa iteltä: https://youtu.be/mNt8V4oC_Nw Tsekkaa ihmeessä nää mun klipit, ni kuuntelen mieluusti niistä analyysiä. Itse opettajana lähden siitä, mitä oppilas tekee ja koitan saada oppilaan kyseenalaistamaan oman soittonsa, se on tehokkain keino. Toiseksi, en haluais että joku soittais niinku mä, tai yrittäis, siks en opeta omaa tyyliä, vaan fyysisiä tosiasioita, tietty myös tunneilla on aikaa mm. mielipidekeskustelulle, mutta melko harvoin olen kiinnostunut oppilaan mielipiteistä, tarkoitushan on osoittaa, että mieli joka pitää jostain asiasta, on metafysiikkaa joka vastakkainasettelun asemassa fyysistä maailmaa vastaan. Jos oon kiinnostunut sitten jonkun mielipiteistä, ni hakeudun tämän tunneille. En mä suostu ottaan rahaa siitä, että komppailen jonku mielipiteitä.. toisaalta myöskään en jaksa opettaa enää ihmisiä, koska jos määrätietoisesti treenaa ja pyrkii analyyttisesti tekemään haastavia asioita, eikä yritä valehdella itselleen saa tuloksia taatusti aikaan. Jos sä treenaat pädiä fysikaalisesti oikein 15min päivässä, kehityt sillä enemmän kuin niin, että yrität väittää ammattimuusikoille, miksi sinä teet asiat oikein. Jos sulla on kiinnostusta, ni tervetuloa kylään, Mä laitan sun soiton uusiksi, et soita niinku mä, enkä ota siitä euron latia, mutta Mä en lähde täältä mihinkään. Mut joo, jos laitat uuden topiikin, mä voin tulla siihen jauhaan, ni ei mee tää jengin soittonäyteketju usean sivun tikusta asiaa jargonin jaihamiseksi. Treenaa ne tuplat: käsivarsilla, ranteilla ja sormilla, hitaassa tempossa. Vaikka 5min jokaista päivässä ja käytä metronomia, sitte voit yhdistää, niinku oli tossa sun linkkaamassa videossa, että lyöt ranteella down stroken, joka aukaisee sormet ja sormilla up stroken. Muuten se rumpali ei esim, lyönyt keskelle snarea ja teippas dempin vuoksi rumpua -> lyö reunaan -> yläsävelsarja tulee enemmän esiin - > teippaa se piiloon.. miksi? Opettele lyömään keskelle rumpua, ni ei tarvi tehä noin. Sit jos huomasit, ni sillä muuttui aksentointi ku tempoa tuli lisää, ei näin.. aksentit pitäis olla täysin tietoisia Onhan se nepsy ongelmien takia vaikeampaa oppia jotain asioita ja mieli lähtee häröileen helposti ja sit tekee mieli vaan jamitella varsinkin ku paikat lämpenee. Itse keksin tähän sellaisen motivaation, että tein jotain harjoitusta keskittyneesti, vaikka teki mielelle kipeää ja ahdisti esim. 15min. Ja sitten palkitsin itseni antamalla luvan jamitella ja sooloilla ja härbätä. Mut jos sä vaan sooloilet ja häröilet, menee siinä äkkiä treenaamiseen tarkoitettu aika hukkaan ja tajuat joskus kolmen vuoden päästä painivasi samojen asioiden kanssa, jotka olisit saanut määrätietoisella harjoittelulla tehtyä parissa viikossa. Itse jossain vaiheessa soitin 13h päivässä.. ja oon taatusti soittanut 10000h rumpuja xD Tällä hetkellä eniten kiinnostaa musiikissa sellainen henkisyys ja tunteisiin vaikuttaminen. Sananvapauden toteuttaminen ja kannanotto, ihmisten auttaminen ja sointivärit. Nyt taisin itse sortua melkoiseen offtopiciin.. En vastaa nyt romaanilla kaikkeen, mut en oo väittäny tekeväni missään vaiheessa kaikkea oikein. Olennaisin juttu tässä. En myöskään oo väittäny, etten olis tänne linkannu mitään, vinkkien toivossa. Jos joku muuta väittää, ni ne väitökset perustuu oletuksiin, eikä faktoihin. Mä pyrin kirjottaan netissä AINA niin rehellisesti, ku kykenen. Jos epäonnistun, ja kirjotukset jättää epäselvyyksiä, ni se on harmillista. Oletuksia en silti pidä juuri minään, ellei aleta puhuun jostain syvällisemmästä, ku instrumentin soitosta. Faktat tärkeempiä. En sun kirjotuksias kerenny kaikkia ajatuksella lukeen, mut teen niin. Huomenna, koska kello sen verra paljon. Mulle on riittäny se omassa soitossa, että jossen oo jtn asiaa kyenny soittaan, ni oon omin neuvoin sen lopulta silti opetellu. Oonko sen oppinu ennätysajassa, vai joutunu soveltaan ''omalla tyylillä'' ja meneen omien vahvuuksien mukaan tjs? Varmasti. Onko ergonomia, ryhti, tekniikka yms. ollu suoraan oppikirjasta? Ei. En oo ikinä nii väittäny, tai sit vaadin suoran lainauksen, missä kirjaimellisesti sanon, että ''joo teiän neuvot on perseestä, enkä aio niitä kokeilla, koska kaikki on jo täydellistä''. Ja ku sanon, että oon oppinu jonkun asian(kikan, fillin, biitin, ihan sama) soittaan, ni se tarkottaa juurikin sitä, että oon sen asian oppinu soittaan identtisesti, miten se todellisuudessaki menee. Oli ranteet, sormet, tai mikä tahansa epäoptimaalisessa asennossa, ni vaikee olla näkemättä, etteikö tollanenki olis ihan oikeeta kehitystä. Tai pysymään paremmin timessa. Otetaan video pois, laitetaan 2 audiopätkää jostain asiasta X, minkä osaan soittaa 100%. Jäykkyyttä ei siitä kuule. Ei tarkota, ettenkö haluis olla avoin kaiken maailman neuvoille, ja tekniikan parantamiselle. Emmä silti soittamista aio lopettaa, muuttaa Alaskaan, ja ''syntyä uudelleen'' tai jtn. Opetusvideot, tänne kirjotus, neuvojen kysyminen yms. Kaikest on enemmän hyötyä, ku ei mistään. Mä opin silti käytännöllä, ja kaikki muu on vaan sivuseikkoja, & extraa. Rumpuopetus on käytännöllistä, ja mul ei oo tätä ideaa enää mitään vastaan. Kerran kuussa+läksyt on erittäin helppo sitoumus. Aiemmin oli käsitys, et tyyliin 10 kertaa kuuhun pitäis tunneilla käydä, jos käy. Olis mun lompakolle ollu liikaa pyydetty. Jos tästä nyt välittyy yhä joku kaikkitietävä kuva, ni en jaksa enää asiaa yrittää muuttaa. Netti on netti. En mä vittu vaa jaksa. Jokainen pitäkööt oletuksensa. Ite pitäydyn käytännössä, ja enemmän faktoissa, koska en oo meedio. En oo myöskään pahoillani, etten oo kauheen hyvä lammas, ja ''yes sir, vedetään paremmin jatkossa'' linjalla. En vaan toimi näin. En opi mitään tolleen. About kaikki puutteet soitossani on tiedossa. En nyt vaan yhen yön, enkä sadan aikana niitä tuu onnistuun korjaamaan. En ainakaan yksin. Näin sanoo realismi. Rumputunnit on nyt jokatapauksessa idea, jossa pitäydyn. Tähän ketjuun kirjotan, koska aktiivisin. Mutsis oli hamsteri ja faijas haisi seljanmarjoilta! | |
![]() 02.09.2018 09:31:17 | |
Mun mielestä Haaskansyöjä on asia tyyppi, ja hänen logiikkansa tavallaan pitää kutinsa, mutta tilannetta voi katsoa monesta kulmasta. Toki on mahdollista oppia vetämään jutut yksi yhteen, vaikka tekniikka ei olisi optimaalinen. Mutta se vaatii tarpeettoman paljon vaivaa verrattuna siihen, että sujuvalla tekniikalla vetelisi tuosta vaan ja voisi paremmin seurata mitä ympärillä tapahtuu ja kehitellä musiikillisia hienosäätöjä. Alusta sakka olen tykännyt siitä, että haaskansyöjä jaksaa vastailla kommentteihin verrattain provosoitumattomasti. Moni jo häipyisi korvat punoittaen, mutta haaskansyöjä jaksaa käydä dialogia. Arvostan! En ole musiikin asiantuntija. | |
![]() 02.09.2018 09:32:38 | |
Miksi sä lainaat edellisen kirjoittajan koko kirjoituksen, vaikka et vastaa mihinkään? Kirjoitat tähän, koska aktiivisin ketju? -> haluat huomiota. Mä en oo mistään oppikirjaergonomiasta puhunut mitään, itse olen viimeisen päälle käytännön ihminen, teorian oon kuitenkin ottanut opiskeluaikana haltuun. Teoria on matematiikkaa ja musiikin kieli. Jos et ymmärrä sitä, niin se on verrannollista puhekieleen esimerkkinä: opin uuden fillin ja tungen sitä joka mestaan -> opin uuden sanan ja käytän sitä kokoajan Kuitenkin tuo menee sille tasolle, että osaat kirjoittaa uuden oppimasi sanan. Sitten kun opitkielen perustan, osaat kirjoittaa asioita ylös, on kyse kummasta tahansa. Jos aakkosia on 29kpl, on 16 osa rytmejä 16 ja 8 osa trioleita 8, eli rytmiikan aakkoset on 24 kirjainta.. Kielioppiin en tässä mene, äidinkielen tai musan osalta.. Jospa siis käyttäisit energian, minkä käytät tänne kirjoittamiseen, vaikka nuotinnukseen, olisit jo pitkällä. Kukaan ei väitä mitään, itse oletat että joku olettaa, eli olet tuplakuplassa. Tässä mun soittamaa v2007: https://youtu.be/a2c4C1UTK8Q (Että pysyn aiheessa, ääninäytettä soitostaNNE) | |
![]() 02.09.2018 20:30:40 (muokattu 02.09.2018 20:33:32) | |
-Jere-: Miksi sä lainaat edellisen kirjoittajan koko kirjoituksen, vaikka et vastaa mihinkään? Koska sanoin et luen, ja katon noi sun kaikki pätkäs ajatuksella. Vastaan sit, jos keksin kysyttävää. Koko pätkä tuli vahingos, ja koska tää editori ei oo niin tuttu. Noi rudimentti jutut sun muut on jtn, missä en voi lähtee päteen myöskään, koska tiedät niistä niin paljo enemmän. Eli ei hirveesti sanottavaa niistä. Suoria kysymyksiä tossa ei montaa ollu, enkä suoralta kädeltä voi mistään noista olla eri mieltäkään. Poislukien mun motiivien kyseenalastaminen, jonka jo ilmotin vääräksi, & turhaks analyysiks. Ei ole auktoriteetti kammoa, ellei auktoriteetti vaadi itselleen kuuliaista orjaa, joka on hiljaa, ja vaan tekee. Edelleen, koska en tolleen mitään opi. Kirjoitat tähän, koska aktiivisin ketju? -> haluat huomiota. Juu. Tai en ainakaan pidä kritiikkiä pahanakaan. Joku spesifisempi ketju aika turha näille kyssäreille, mitä oon kysyny, ku joutuis oottaan vastausta jonkun vuoden. Todella pieniä ketjuja tuol, mitkä ei aktiivista oo nähnykkää. Mä en oo mistään oppikirjaergonomiasta puhunut mitään, itse olen viimeisen päälle käytännön ihminen, teorian oon kuitenkin ottanut opiskeluaikana haltuun. Nojoo, mut kaipa nyt kuka tahansa HALUAIS osata tehä kaiken täydellisesti. Eri asia, löytyykö sellasta yksilöö mistään. Jos napin painalluksella sais ihmeitä aikaan, ja mun soittotekniikan 10/10, ni kyllä mä ainaki sitä painaisin :D. Teoria on matematiikkaa ja musiikin kieli. Jos et ymmärrä sitä, niin se on verrannollista puhekieleen esimerkkinä: opin uuden fillin ja tungen sitä joka mestaan -> opin uuden sanan ja käytän sitä kokoajan Kuitenkin tuo menee sille tasolle, että osaat kirjoittaa uuden oppimasi sanan. Sitten kun opitkielen perustan, osaat kirjoittaa asioita ylös, on kyse kummasta tahansa. Jos aakkosia on 29kpl, on 16 osa rytmejä 16 ja 8 osa trioleita 8, eli rytmiikan aakkoset on 24 kirjainta.. Kielioppiin en tässä mene, äidinkielen tai musan osalta.. No, mä olin aina sysipaska matikassa ;D. 10 oppilas kielissä aina. Ei teoriaa mitään vastaan, mut rummut on kuitenki tekemistä. Tekemisen oppii eniten tekemällä. Teoriaa vaatii myös, mut enemmän käytäntöä. Ainaki mulla näin. Jospa siis käyttäisit energian, minkä käytät tänne kirjoittamiseen, vaikka nuotinnukseen, olisit jo pitkällä. Ei tähän hirveesti energiaa mee. Oon sanavalmis. Oon koittanu nuotteja kattoa. Ne simpletoni ''nuotit'', tabit, mitä lie jossain Drumeon videoilla yms. käytetään on ok seurata. Kunnon nuotit on niin sekavia, et ei, ei, ei. Ei tuu hevonvittuakaan omin nokkineni noit hieroglyfei dekryptatessa. En ehkä välttämät myöskään nää, mitä nuottien luku taidolla tekisin tällasena harrastelijana? Käytännössä. Eiks RLRLRR LRLRLL pääse jo pitkälle? Kukaan ei väitä mitään, itse oletat että joku olettaa, eli olet tuplakuplassa. Tässä mun soittamaa v2007: https://youtu.be/a2c4C1UTK8Q (Että pysyn aiheessa, ääninäytettä soitostaNNE) Nosiis... vaikka toi, minkä MD heitti tohon viimeks. Tyly, asiat hyvin yksinkertaistava(asiat harvoin sitä on, kuten ilmenee, ku tohon avasin aiempia ongelmia) kommentti, mikä perustuu sillä hetkellä YHDEN(1) muun nimimerkin kokemuksiin musta. Hyvin lyhyt kohtaaminen toiki, mut sentään käytännössä, eikä netissä tekstin perusteella. MD ''joutui'' siis olettamaan(koska ei todellakaan tunne mua pätkääkään) noi väitteensä, vaikka ei ollu ees kuullu tarinan toista puolta. ''Jaaha selvä, näinhä se asia oliki, koska tuntematon nimimerkki nyt sano mulle niin''. Olettaminen ei oo väärin. Pitää vaan tuoda ilmi, että se on sitä. Samaten, jos jauhaa mielipiteitä(kuten mä usein teen), ni turha ees yrittää esittää niitä faktoina, tai mennään heti mettään. Mutsis oli hamsteri ja faijas haisi seljanmarjoilta! | |
![]() 02.09.2018 21:19:32 | |
No, mä olin aina sysipaska matikassa ;D. 10 oppilas kielissä aina. Ei teoriaa mitään vastaan, mut rummut on kuitenki tekemistä. Tekemisen oppii eniten tekemällä. Teoriaa vaatii myös, mut enemmän käytäntöä. Ainaki mulla näin. Jos sä saat 16 osa pohjaisia rytmejä tosiallisesti ja faktuaalisesti muodostettua 65536kpl tasan, niin meinaatko sattuman kautta saada ne selville. vai kannattaako se purkaa osiin, että opit sen. Jos oot hyvä muusikko, sun bändikaveris arvostaa sua, jos opit rytmin, jonka se on tehnyt ja muistat sen myös seuraavalla kerralla. Tietenkin jos kumpikin vedätte fiiliksellä, ni ootte jotain tunteilevia poikia, hikisessä treenikmpässä, soittamassa toisillenne tunnetta, jota huippulahjakkaat äidinkielen oppilaat eivät kuitenkaan osa sanoiksi pukea. Tössä meikän versio aiheesta, levy mustanmetallin lyrikoilla atonaalista triphoppia, kahden päivän projekti, Meikä hoitaa kaiken muun, paitsi tuon räppäämisen. 1-6 https://youtu.be/CFzr1rVwEos 7-10 https://youtu.be/oK8pneVTbfA Rumpuina ja mikityksenä sama, mikä rosannassa ja trappihommassa. | |
![]() 02.09.2018 21:21:43 | |
^ ainii, levy ykkösellä purkkiin, ei mulla oo aikaa alkaa mitään komppeja treenaamaan ku oon säveltämässä albumia, mää oon ne treenannu jo xD | |
![]() 02.09.2018 21:41:14 | |
-Jere-: No, mä olin aina sysipaska matikassa ;D. 10 oppilas kielissä aina. Ei teoriaa mitään vastaan, mut rummut on kuitenki tekemistä. Tekemisen oppii eniten tekemällä. Teoriaa vaatii myös, mut enemmän käytäntöä. Ainaki mulla näin. Jos sä saat 16 osa pohjaisia rytmejä tosiallisesti ja faktuaalisesti muodostettua 65536kpl tasan, niin meinaatko sattuman kautta saada ne selville. vai kannattaako se purkaa osiin, että opit sen. Jos oot hyvä muusikko, sun bändikaveris arvostaa sua, jos opit rytmin, jonka se on tehnyt ja muistat sen myös seuraavalla kerralla. Tietenkin jos kumpikin vedätte fiiliksellä, ni ootte jotain tunteilevia poikia, hikisessä treenikmpässä, soittamassa toisillenne tunnetta, jota huippulahjakkaat äidinkielen oppilaat eivät kuitenkaan osa sanoiksi pukea. Tössä meikän versio aiheesta, levy mustanmetallin lyrikoilla atonaalista triphoppia, kahden päivän projekti, Meikä hoitaa kaiken muun, paitsi tuon räppäämisen. 1-6 https://youtu.be/CFzr1rVwEos 7-10 https://youtu.be/oK8pneVTbfA Rumpuina ja mikityksenä sama, mikä rosannassa ja trappihommassa. Tottakai kannattaa. Mä opettelen kaiken eka hidastettuna, ja sit nopeempana. Tai toisinpäin, koska jotkut(aika harvat imo) asiat on helpompi soittaa nopeesti. Tai sit jos asia X on liian monimutkanen auetakseen ykkösellä, ni pilkon sen osiin, ja opettelen ne osat yksitellen. Lisäillen aina, ku eka juttu alkaa toimii. Mul on hyvä korvakuulo siin mielessä, et jos kuulen vaikka jossain biisissä esim. fillin, ni kiinnitän noihin pieniin yksityiskohtiin huomiota, ja tajuun, mitä siin tehään. Et aika siltä pohjalta lähen rakentaan, jos jonkun jutun haluun oppia. Tutorialit sun muut myös. Kuuntelin 1-6 biisiä 10 minaa. Ei mun genre, mut soitto viihdyttävää, joka ainoo mil merkitystä. Mutsis oli hamsteri ja faijas haisi seljanmarjoilta! | |
![]() 02.09.2018 22:09:53 | |
Kefiiri: Mun mielestä Haaskansyöjä on asia tyyppi, ja hänen logiikkansa tavallaan pitää kutinsa, mutta tilannetta voi katsoa monesta kulmasta. Toki on mahdollista oppia vetämään jutut yksi yhteen, vaikka tekniikka ei olisi optimaalinen. Mutta se vaatii tarpeettoman paljon vaivaa verrattuna siihen, että sujuvalla tekniikalla vetelisi tuosta vaan ja voisi paremmin seurata mitä ympärillä tapahtuu ja kehitellä musiikillisia hienosäätöjä. Alusta sakka olen tykännyt siitä, että haaskansyöjä jaksaa vastailla kommentteihin verrattain provosoitumattomasti. Moni jo häipyisi korvat punoittaen, mutta haaskansyöjä jaksaa käydä dialogia. Arvostan! Haluun uskoa ihmisen perus-hyvyyteen, joten en loukkaannu ;D. Ehkä välillä netissä kirjottaessa närkästyn kyllä, koska mun kirjotustyylissä on jtn, minkä porukka tulkitsee monesti ihan nurinkurin. Sen selvittämiseen menee sit ikuisuus. Livenä tätä ongelmaa ei oo ikinä ollu, koska kanssakäynti on paljon interaktiivisempaa, eikä mun esitystavassa pääsee epäselvyyksiä syntyyn. Sanon, niinku asiat näen. Sujuvan tekniikan paremmuudesta en voi olla eri mieltä, enkä oo ikinä ollukkaan. Se millä siihen pisteeseen päätyy, ja kuinka nopeasti on eri asia, johon en osaa vastata. Koska en oo sitä saavuttanut. Mutsis oli hamsteri ja faijas haisi seljanmarjoilta! | |
![]() 02.09.2018 22:21:59 | |
Tietty kaikki perusasiat kannattaa treenata hitaasti ja nopeasti, kaikki välimallit. Kuitenkin niin, että maksiminopeudrssa ei tule minkäänlaista jännitystä lihaksistossa ja muistaa samalla hengittää, että lihakset saavat happea. Meinaan kuitenkin, että nuo kaikki muodosuvat 4/4 tahtilajissa, mikä raaja tekee minkä rytmin ja millä dynamiikalla. Puhutaan siis layereista. Tossa mun pätkässä on jännä se että biisit 7-10 on kuitenkin ensimmäisen päivän soitot. Lisäksi kaikissa on sama tempo, mutta jokaisessa eri soundi ja fraseeraus. Kuitenkin oon keksinyt 10 eri komppausta, ei komppia kahden päivän aikana jossa on tunnistettava klangi, joka tekee levystä kuitenkin kokonaisuuden. Tossa on siis timen puolesta vaikka vapaaseen harjoitteluun, fraseeraus ja timetreeni levyksi, kaikille ilmatteeks vapaaseen käyttöön.. ei muutaku luurit korville ja treenaamaan, mun tyyliä saa vapaasti kopsaa, jos pystyy. Huvittais nähä joku konsanörtti tekemässä transkriptioo meikän soitosta. Ite en jouda tsekkaan, miten pitää soittaa, ku muut tsekkaa meikältä xD | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)