Aihe: Pistäkää ääninäytettä soitostanne 3
1 2 3 4 5335 336 337 338 339399 400 401 402 403
VeKrio
09.11.2017 16:06:51 (muokattu 09.11.2017 16:38:22)

-----------
"Tuon väristä meillä on." -Kailis
Hammarberg
12.11.2017 23:09:54 (muokattu 13.11.2017 16:29:58)

Eka äänitys uudella rumpusetillä, Toistaseksi tää on basareiden osalta vielä sekasetti, 80-luvun Yamahaa koko roska kuitenkin. Uuden biisin rumpuraita ihan semmosenaan, treenidemotus yhellä dynaamisella mikillä, ihmeellisiä miksailuja ei ole tehty, vähän EQ-käyrää väännelty, monialuekompura ja kaikua.

Noiden syvien tomien hankkiminen oli paras idea pitkään aikaan, olkoot niistä jengi mitä mieltä hyvänsä. Ei mitään helkkarin kurkkupurkkeja. Emperor/Ambassador kalvotus pelittää hiton hyvin näissä. Pitäis joskus kokeilla Pin Stripea päälle.

Rumpuraita on pitkälti Nick Menzan ja Gar Samuelsonin tyyliä mukailevaa touhua. Eli soudetaan syvällä 80-luvun thrash metallin suossa sillä erotuksella että tässä on muutakin kuin suoraa tykitystä.

https://www.youtube.com/watch?v=yBgDNRmwCXs
hollmi-5
13.11.2017 11:14:31
Hammarberg: Eka äänitys uudella rumpusetillä...
https://www.youtube.com/watch?v=yBgDNRmwCXs

Missä mikrofoni oli? Symbaalit tulee nyt ylikovaa muuhun settiin verrattuna. Hyvät perustelut siihen, miksi rumpusettisi on tuollainen. Olet tiesi valinnut ja se on hyvä.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Hammarberg
13.11.2017 16:23:10 (muokattu 13.11.2017 16:24:40)

hollmi-5: Missä mikrofoni oli? Symbaalit tulee nyt ylikovaa muuhun settiin verrattuna. Hyvät perustelut siihen, miksi rumpusettisi on tuollainen. Olet tiesi valinnut ja se on hyvä.

Joo, tää setti on miun tarkoituksiin melko lailla täydellinen. :) Harmi vaan ettei ihan niin hyvin ovellu sesmes funkjuttuihin... Pitäis tokana settinä olla joku simppeli vintagehenkinen setti.

Mikki sojotti tod näk liian korkeelle, eli pelteihin päin, se oli noin 2m setin edessä keskellä.
Phil
16.11.2017 17:25:28

Pitkästä aikaa uutta rumpucoveria https://youtu.be/Lh289pPN2vo . Olisi tarkoitus vetää tämä 26.11. DAF:n rumpupäivillä ja jutella jotain groovehenkistä asiaa :)
ultra
16.11.2017 19:08:40
Phil: Pitkästä aikaa uutta rumpucoveria https://youtu.be/Lh289pPN2vo . Olisi tarkoitus vetää tämä 26.11. DAF:n rumpupäivillä ja jutella jotain groovehenkistä asiaa :)

Kerrassaan murhaava suoritus. Hienoja fillejä. Jos en edelleen olisi täällä about 12 tunnin lentomatkan päässä niin tulisin paikalle aivan varmasti. Itse painottaisin groovessa kanssamuusikoiden merkitystä. Niitä kun ei ihan joka kerta saa valita mielensä mukaan..
I'm a gooner
hollmi-5
16.11.2017 21:46:12
Phil: Pitkästä aikaa uutta rumpucoveria https://youtu.be/Lh289pPN2vo . Olisi tarkoitus vetää tämä 26.11. DAF:n rumpupäivillä ja jutella jotain groovehenkistä asiaa :)

Todellakin! Nyt jo mietin, miten saisin aikataulutettua saman viikonlopun studiohommat ja rumpupäivät samaan nippuun. Huippuhyvä!
Ihmis surun haaskansyöjä
18.11.2017 01:09:39 (muokattu 18.11.2017 01:10:04)

Hammarberg: Joo, tää setti on miun tarkoituksiin melko lailla täydellinen. :) Harmi vaan ettei ihan niin hyvin ovellu sesmes funkjuttuihin... Pitäis tokana settinä olla joku simppeli vintagehenkinen setti.

Mikki sojotti tod näk liian korkeelle, eli pelteihin päin, se oli noin 2m setin edessä keskellä.

0:11 alkava Conjuring komppi on kyl legendaarinen :D. Nii ihmeellinen valinta, soittaa noita Peace sellsilla monessaki biisis, mut luonnetta tost ei puutu. Polaris on silti Menzan mestariteos ja varsinki se ihan lopun riden kilkatus, tuplabasari bursti komppi, mikä kuulostaa nii erikoiselta. Ymmärrän mitä hait noilla soundeilla. Onnistuit siinä.
Mutsis oli hamsteri ja faijas haisi seljanmarjoilta!
Ihmis surun haaskansyöjä
18.11.2017 02:42:43 (muokattu 18.11.2017 02:44:36)

https://www.youtube.com/watch?v=MfDEBUzXjWk Pahamaineinen sorminaputtaja iskee jälleen! En voi valehdella: video on vaan 30% huumorilla tehty, mut koska en voi himassa soittaa rumpuja, ni oon tälleen ihan vakavissani treenannu sormitekniikkaa sun muuta. Tälleen mun rumpuautismi aikoinaan alko, ennen ku olin settiin koskenukkaan :D. Pulpetti oli kova sana kans koulussa.

Muusikoiden netin facebook sivulla mun aiempi Pantera sormitus coveri oli btw sen viikon katsotuimpia videoita :Dd. Hyvä tietää, et jollain muulki on yhtä autistinen käsitys viihteestä ;).

Ps. nyt ku sain kaverilta bongot lahjaks, ni ne vasta alkaaki paukkua jossain vaiheessa. Naapurit tulee nauttiin mun tribaali jameista.
Hammarberg
18.11.2017 09:10:10

Ihmis surun haaskansyöjä: 0:11 alkava Conjuring komppi on kyl legendaarinen :D. Nii ihmeellinen valinta, soittaa noita Peace sellsilla monessaki biisis, mut luonnetta tost ei puutu. Polaris on silti Menzan mestariteos ja varsinki se ihan lopun riden kilkatus, tuplabasari bursti komppi, mikä kuulostaa nii erikoiselta. Ymmärrän mitä hait noilla soundeilla. Onnistuit siinä.

Kiitos.

Mie matkin Samuelsonia ihan surutta, vähän varioimalla sen äijän kompeista saa paljon irti semmosta mitä ei metallimusassa paljoa kuule. Ja rässiporukka kyllä tunnistaa ne vaikuteet mikä ei ollenkaan haittaa.

Kattoos mitä soundeille käy kun oon äänityslaitteistoa hankkimassa piakkoin, voipi lähimikityksellä kuulostaa aika mainiolta.

Muuten hyvä pätkä toi Fear Factory pöytärummutus. Heh, kokeiles joskus vetää kaks raitaa tota, eri kohtaan pöytää niin tulee eri soundi. :D
Duro
18.11.2017 09:13:19
Hammarberg: Mie matkin Samuelsonia ihan surutta, vähän varioimalla sen äijän kompeista saa paljon irti semmosta mitä ei metallimusassa paljoa kuule. Ja rässiporukka kyllä tunnistaa ne vaikuteet mikä ei ollenkaan haittaa.

Garia ja Lombardoa määkin sun soitossas kuulen tosi paljon. Ei huonot vaikutteet tosin. Old school parempi näissä jutuissa minustakin. Ja kanttipöntöistä plussaa, harmittaa kun piti omista luopua.
Hi! Ask me about Impression cymbals!
Hammarberg
18.11.2017 13:27:34

Duro: Garia ja Lombardoa määkin sun soitossas kuulen tosi paljon. Ei huonot vaikutteet tosin. Old school parempi näissä jutuissa minustakin. Ja kanttipöntöistä plussaa, harmittaa kun piti omista luopua.

Nuo kaksi jos siitä läpi kuuluu, niin sitten on homma mennyt ihan oikein. Molemmat henk koht suosikkeja ihan sieltä kärkipäästä. Joo, kanttitomien soundi on tähän ihan omiaan... Tolla yhden mikin äänityksellä sais aika helposti semmosta Black Sabbath tyylistä tavaraa narulle aika autenttisen kuulosesti. Vielä kun löytyis se syvähkö bassorumpu jostain, en viitsi kahta erikokoista pitää samassa setissä.

Miksi piti luopua? Ei olis kannattanu, jos sitä soundia kaipaa, niin hyvähän noita on olla. Ovat vaan himppasen kiven alla nykysin, ehkä Taman vehkeitä löytyis helpommin... Tosin eilispäivän syvät tamat taitaa kaikki olla tuuman matalampia, ei sillä kyllä paljoa merkitystä ole jos tota kaheskytluvun powertomisoundia hakee.
jarome
18.11.2017 14:05:09
Tehtiin tälläinen musiikkivideo syksyisessä Savonlinnassa :)

https://youtu.be/KNMtBACTgi0
time decorating
Duro
18.11.2017 15:12:58 (muokattu 18.11.2017 15:15:13)
Hammarberg: Miksi piti luopua? Ei olis kannattanu, jos sitä soundia kaipaa, niin hyvähän noita on olla. Ovat vaan himppasen kiven alla nykysin, ehkä Taman vehkeitä löytyis helpommin... Tosin eilispäivän syvät tamat taitaa kaikki olla tuuman matalampia, ei sillä kyllä paljoa merkitystä ole jos tota kaheskytluvun powertomisoundia hakee.

Joo, Sonor Phonic Plussathan mulla oli, mutta elämäntilanne heitti häränpersettä niin piti likvidoida sähkörummut ja yksi seteistä että olisi käteistä kun sitä tarvii. Phoniceista laskin saavani vähimmällä vaivalla eniten, joten ne saivat mennä.

Tammukan lähes kanttikokosia pönttöjä on aika riittämiin torilla vähän väliä. Noita aidosti kanttikokosia pyörii paljon harvemmin, joo. Onhan minulla onneksi nuo Rockstarba DX:t, jotka on juurikin noita melekeen-kantikas-wannabe-purnukoita. Sitten jos tarvii matalampia tomeja käyttää niin toises setis on sit sellaset. Eli ei täs asiat hullusti ole vaikka kenkutti suunnattomasti noista Phoniceista luopua.
Hi! Ask me about Impression cymbals!
Ihmis surun haaskansyöjä
18.11.2017 19:55:32

Hammarberg: Kiitos.

Mie matkin Samuelsonia ihan surutta, vähän varioimalla sen äijän kompeista saa paljon irti semmosta mitä ei metallimusassa paljoa kuule. Ja rässiporukka kyllä tunnistaa ne vaikuteet mikä ei ollenkaan haittaa.

Kattoos mitä soundeille käy kun oon äänityslaitteistoa hankkimassa piakkoin, voipi lähimikityksellä kuulostaa aika mainiolta.

Muuten hyvä pätkä toi Fear Factory pöytärummutus. Heh, kokeiles joskus vetää kaks raitaa tota, eri kohtaan pöytää niin tulee eri soundi. :D

:D joo pyrin tossa mahollisimman triggerimäiseen soundiin, ni naputtelin mattoa.
Biisivalintana just siks tollast robottimaista basari kikkailua, mihin toi bändi perustuu hyvin pitkälti. Oma padi on nii kämäsen kuulonen, ettei oo suuri nautinto sitä usein soitella.
-Dr.DW-
19.11.2017 08:47:57

Oli kyllä hienosti soitettu! Harmi kun rumpupäivä on niin kaukana, ettei veny... Joskus tee tuollaisesta kevyehköstä biisistä sellainen Aaron Spearsmainen myllytys! Varmasti olisi kiihkeä ja viihdyttävä! Semmoinen koko tunteen palo ja kirjo ympättynä yhteen biisiin, mutta sovitettuna. Mukava olis katsoa kun ammattilainen oikeasti menee rajoilla, varmaankin melkolailla jokaisesta täällä? More is more! eikumikäsenyoli...
"Lethal dose is also a lifetime supply"
hollmi-5
19.11.2017 10:13:47
-Dr.DW-: Oli kyllä hienosti soitettu! Harmi kun rumpupäivä on niin kaukana, ettei veny... Joskus tee tuollaisesta kevyehköstä biisistä sellainen Aaron Spearsmainen myllytys! Varmasti olisi kiihkeä ja viihdyttävä! Semmoinen koko tunteen palo ja kirjo ympättynä yhteen biisiin, mutta sovitettuna. Mukava olis katsoa kun ammattilainen oikeasti menee rajoilla, varmaankin melkolailla jokaisesta täällä? More is more! eikumikäsenyoli...

Minulle myllytykset ovat merkityksettömiä. Mieluummin yksinkertaista, mutta maukasta.
-Dr.DW-
19.11.2017 10:37:06
hollmi-5: Minulle myllytykset ovat merkityksettömiä. Mieluummin yksinkertaista, mutta maukasta.

Etkö muka itse syyllisty koskaan riekkumiseen? :D
hollmi-5
19.11.2017 13:34:13
-Dr.DW-: Etkö muka itse syyllisty koskaan riekkumiseen? :D

Aikoinaan, kun piti olla tuplasetti kadeksalla tomilla ja peltimetsällä ;)
-Dr.DW-
19.11.2017 18:32:23
hollmi-5: Aikoinaan, kun piti olla tuplasetti kadeksalla tomilla ja peltimetsällä ;)

Heheh, se on ollut jo ihan asiallisen kokoinen paletti! Mikäs sellaisella on riekkuessa, saa äkkinäinenkin itsensä ilmaistua! :D
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)