Kefiiri 14.04.2015 17:37:00 (muokattu 14.04.2015 17:37:24) | |
---|
uusikaveri: Voitaisko lähteä taas puhtaalta pöydältä? Laitankin pohjalle yhden mukavan sahalahtelaisen pikkuklipin.https://www.youtube.com/watch?v=I80QJGDjTms Sopii ainakin minulle! Kunnon meininkiä, ei valituksia liiasta kliinisyydestä. Ihan heti en tajunnutkaan miten homma oikein tapahtuu :D En ole musiikin asiantuntija. |
Epämuusikko 14.04.2015 20:17:45 (muokattu 15.04.2015 00:54:14) | |
---|
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
-Dr.DW- 14.04.2015 20:26:57 | |
---|
Epämuusikko: Hoho! Mahtavaa! Sallinette mun puolelta hieman negistelyä: kuunnelkaapa tämän kappaleen basariniskujen sijoittelua. Pää hajoaa. https://www.youtube.com/watch?v=f8w-zDdtZMY Ihan hiton loisto soundit muutenkin... Rammstein osaa kyllä olla muuten aika hemmetin rok! Bombing for peace is like fucking for virginity. |
Speedy 15.04.2015 11:36:57 (muokattu 15.04.2015 11:58:02) | |
---|
Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse |
-Dr.DW- 16.04.2015 10:44:11 | |
---|
Bombing for peace is like fucking for virginity. |
Speedy 16.04.2015 11:10:05 | |
---|
Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse |
Epämuusikko 16.04.2015 11:14:44 | |
---|
Eikö tuo linkkini ylittänyt uutiskynnystä?? Miten tuollaista on voitu päästää levylle? "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
ostany 16.04.2015 11:37:34 | |
---|
|
tomboarmageddon 16.04.2015 11:57:16 | |
---|
Epämuusikko: Eikö tuo linkkini ylittänyt uutiskynnystä?? Miten tuollaista on voitu päästää levylle? Kait tuo on tahllaan tehty, pakko olla? En oo kiinnittäny huomioo vaikka kuullu sivukorvalla mtveeltä joskus tuon monestikkin sillon kun julkastiin... |
Strumbali 16.04.2015 12:56:49 | |
---|
Epämuusikko: Eikö tuo linkkini ylittänyt uutiskynnystä?? Miten tuollaista on voitu päästää levylle? Heh, en tiiä. Olihan se vähän oudon kuuloinen kyllä ja mietitytti, kun olen Rammsteinin nähnyt livenäkin useammin kerran enkä ole pitänyt rumpalia mitenkään epätarkkana. Tosin konserttitilanteet on olleet pääasiassa luokkaa mammutti, niin eihän siellä niin tarkkaan kuule kaikkea, paitsi tietenkin erään Ulrichin osalta. ;) Jossain vaiheessa mielenkiinto bändiin lopahti ja en ole tuota levyä enää hankkinut/kuunnellut. Vieläkin hymyilyttää, kun ihan puun takaa näin Rammsteinin ekan kerran Roskildessa 90-luvulla. Kyllä siinä meinas olla vähän ihmeissään mikä porukka tämä oikein. Jee jee! |
EJ84 16.04.2015 14:53:36 | |
---|
Epämuusikko: Eikö tuo linkkini ylittänyt uutiskynnystä?? Miten tuollaista on voitu päästää levylle? Ei taida olla ainutlaatuista. Muistelen joskus pitkän tauon jälkeen kuulleeni jotain kappalettaan ja ihmettelin miten iskut ei oikein osuneet kohdilleen. |
Kailis 16.04.2015 23:41:55 | |
---|
TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin. |
Epämuusikko 17.04.2015 10:57:27 | |
---|
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
Speedy 17.04.2015 12:02:44 (muokattu 17.04.2015 12:05:31) | |
---|
Kailis: 125 bpm sharp, ja soitto niin gridissä että kiristää päätä. No kiihtyminen ehkä vähän harhaan johtava ilmaisu.. Jos ekat 6 tahtia on leidback ja viimeiset kaksi tahtia nokillaan, niin 1/4-grid voi silti olla paikallaan. Livetempolla kuuntelin niin alku pyöri noin 124,x ja lopussa se sai 125,x jotain, mutta en tuohon luota ihan satavarmasti ainakaan 1bpm heiton sisällä tapahtuvissa ilmiöissä, koska se heittelee muutenkin. Muisteleisin että Dirty Loopin kohdalla ihmeteltiin tätä kiihtyvyys anturin hälyttämistä jonkin toisenkin kappaleen kohdalla.. Mielenkiintoinen "efekti" E: Tai itseasiassa kun laulu lähtee, niin kolmannen ja puolen tahdin kohdalla alkaa tapahtua, kunnes taas palaa takaisin.. sama toisessa fraasissa Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse |
Kailis 17.04.2015 13:02:12 (muokattu 17.04.2015 13:13:45) | |
---|
Pysyn kannassani. Se on hemmetin tarkasti tasan 125 bpm gridiin soitettu, mutta sovituksellla ja soiton nyansseilla on saatu fiilis kiilaamisesta. Voin mä sen vielä kerran kuunnella ihan sillä korvalla. EDIT Ihan helvetin tarkkaan koko ajan gridissä ja tempo niin tasatahtinen kuin olla pystyy. Ainoa makuasia on about 1:53 kohdalla tuleva filli jossa saattaa yksi isku olla johonkin päin kallellaan. Luulen että toi fiilis kiilaamisesta on saatu aikaan lähinnä bassolinjan vaihtelulla ja puhaltimilla. Jos ei ole ihan puukorva tää on helppo tsekata vaikka; http://a.bestmetronome.comToi "Tap here for custom tempo" on näppärä ominaisuus. TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin. |
Speedy 17.04.2015 13:31:54 | |
---|
Kailis: http://a.bestmetronome.com Toi "Tap here for custom tempo" on näppärä ominaisuus. No tuohan kertoo vaan miten tasaisesti sinä painat nappia.. Lähdemateriaalin kanssa tuolla ei ole mitään tekemistä. Tai en ainakaan huomannut sellaista ominaisuutta missä se ottaisi tempon suoraan musiikista? Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse |
Kailis 17.04.2015 14:10:05 | |
---|
Speedy: No tuohan kertoo vaan miten tasaisesti sinä painat nappia.. Lähdemateriaalin kanssa tuolla ei ole mitään tekemistä. Tai en ainakaan huomannut sellaista ominaisuutta missä se ottaisi tempon suoraan musiikista? Ei ota. Mutta jos on vähääkään rytmitajua ja katsoo sen tuloksen "avg 20" laatikosta" niin kyllä se parin- kolmenkymmenen tahdin jälkeen on aika siinä. Kokeile vaikka ton DL:n biisin kanssa. Sitten kuuntelet sillä 125 tempo taustalla koko biisin läpi ja analysoit uudelleen. Sulla on nyt looppi päällä. TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin. |
markkuliini 17.04.2015 14:33:32 (muokattu 17.04.2015 14:34:44) | |
---|
Välihuomautuksena: klikin kanssa tietyssä tempossa soitto ja "gridissä olo " on ihan kaksi eri asiaa. Yleensä rummutuksen sanotaan olevan gridissä silloin kun kaikki iskut ovat tietokoneella siirretty just millisekunnilleen "oikeille" paikoilleen, ja tuloksena tosi konemainen time ja fiilis . Tai voihan livesoitosta, jos se on ihan ybertarkkaa,sanoa myös että se on gridissä. Se että jos soitetaan niin ettei musa kiila tai hidastu, ei tarkoita vielä sitä että se olis gridissä. Ja näin tarkat tempoanalyysit vaatii todellakin jotain tarkempaa kuin mukana naputettava metronomi, sen analyysin jättäisin omaan arvoonsa. Esim LiveBPM olis jo paljon tarkempi mittari. Pitäsköhän kuunnellaan tuo biisi? :-D Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
markkuliini 17.04.2015 14:51:03 (muokattu 17.04.2015 14:51:34) | |
---|
Korvakuulolta tehty analyysi kertoo sitä että klikin kanssa soitettu, mutta ei "gridissä". Tuo välillä hieman etukenoinen tunnelma syntyy mun mielestä siitä että rumpali soittaa välillä etenkin snarea vähän eteen. Tämä ei siis moite,vaan ihan hyvä taito se on. Sillä saa makeasti musan tuntuvan eteenpäinmenevältä ja vähn.hiljaa hysteeriseltäkin vaikka tempo ei kiilaa. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Kailis 17.04.2015 16:01:57 | |
---|
Vai niin. Kuuntelin nyt neljättä kertaa biisin läpi metronomin kera ja vieläkin olen sitä mieltä että snare hakkaa ihan tempon kakkosille ja nelosille, niissä puitteissa kun liverumpalin on mahdollista. Puukorva taidan olla. TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin. |