Aihe: Rumpupläjäykset vol. IV
1 2 3 4 5329 330 331 332 333447 448 449 450 451
ferodoz
14.04.2015 00:58:06

Epämuusikko: + edelleen: miten se soittonäyte mitään muuttaa?

Saat internetiltä hyväksynnän ja sitäkautta oikeuden dissata kaikkea mitä tänne kirjoitetaan, kunhan soitat riittävän hyvin ja oikeanlaista musaa.
Just a face in the crowd.
jazzmies
14.04.2015 07:58:48
Snarky Puppyn kappaleissa koheesio syntyy todella mukavasti improvisoinnin ja kehittyvien muotorakeittensa ansiosta. Ihan tämmöistä kombinaatiota progressiivisuutta ja jazzfuusiota ei ole aikaisemmin ollut. Jokseenkin tosin Chick Corean bändit, Focus ja Soft Machine tekivät oman aikansa viitekehyksessä saman. Se mitä on sisältö, on taas toinen juttu. SP:lla on selkeitä melodioita, selkeitä harmionoita, häiritseviä saundeja, ennalta-arvaamattomia rytmejä sekä abstrakteja muotoja. Kyllä tämä vahvalti voitolle jää.
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä."
markkuliini
14.04.2015 09:44:56

Epämuusikko:
+ edelleen: miten se soittonäyte mitään muuttaa?

Tätä mäkin aina ihmettelen, et vaan mahdu mun kaaliin.
Samalla logiikalla lähes kukaan ei vois arvostella ravintolan ruokaa (kokkaa itse suurkeittiössä kiireessä paremmin), baarin juomaa (sä et oo mikään olutmestari), lääkäriä hoitovirheestä (leikkaa itse paremmin), politiikaa (hae itse eduskuntaan jos muka tiedät paremmin) jne jne. Oikeastaan tosi harvaa mielipidettä voisi ääneen sanoa, jos tuota älytöntä sääntöä oikeasti vaadittaisiin.

Tästä on tullut vain netissä sellainen puolustusmanööveri millä puolustetaan omia suosikkeja mutta harvoin se toisen suuntaan pätee.
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Speedy
14.04.2015 10:26:30

jazzmies: Soft Machine

Vai Soft Engine? :)
Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse
-Dr.DW-
14.04.2015 10:41:23
Tää oli aika jees, sopivan hienovaraisia kikkoja ja hienolla maulla tehty!

https://www.youtube.com/watch?v=my8cWuE-td4
Bombing for peace is like fucking for virginity.
Kefiiri
14.04.2015 12:15:50 (muokattu 14.04.2015 12:16:08)
No siis eihän se soittonäytteen tökeröys sitä todista etteikö kirjoittaja voisi olla pätevä kriitikko. Mutta toisaalta, jos marisija oikeasti soittaakin vakuuttavammin kuin kritisoitava muusikko, niin antaahan se mielipiteelle painoarvoa. Harvemmin vaan semmoisiin tapauksiin törmää :)
En ole musiikin asiantuntija.
uusikaveri
14.04.2015 12:18:33
Tuli mieleeni voisiko suhtautumisessa Snarkyyn olla kyse vain erilaisista näkövinkkeleistä. Anglosaksisesta taiderokista katsoen Snarky Puppy on taidokkaasti soitettua, melodisesti gruuvaavaa, jazzin reunaa hipaisevaa rokkimausteista rytmi-iloittelua.
70-luvun afroamerikkalaisen rytmimusiikin vinkkelistä Snarky vaikuttaa hieman vähäveriseltä, varovaiselta, tekotaiteelliselta keitokselta.

Mutta tarkemmin ajatellen tässä ajassa ei ole juurikaan parempaa tarjolla. Snarkyhan on ilmavuudessaan, oikeine instrumentteineen ja torvisektioineen virkistävä poikkeus.
Vähän yritin kaivella vastavaa aktia mustalta puolelta, mutta jos nykygospel jätetään pois ei sieltä tämän kummoisempaa löytynyt.

https://www.youtube.com/watch?v=R82 … mp;feature=player_detailpage#t=1103
tomboarmageddon
14.04.2015 12:46:43
uusikaveri: Tuli mieleeni voisiko suhtautumisessa Snarkyyn olla kyse vain erilaisista näkövinkkeleistä. Anglosaksisesta taiderokista katsoen Snarky Puppy on taidokkaasti soitettua, melodisesti gruuvaavaa, jazzin reunaa hipaisevaa rokkimausteista rytmi-iloittelua.
70-luvun afroamerikkalaisen rytmimusiikin vinkkelistä Snarky vaikuttaa hieman vähäveriseltä, varovaiselta, tekotaiteelliselta keitokselta.

Mutta tarkemmin ajatellen tässä ajassa ei ole juurikaan parempaa tarjolla. Snarkyhan on ilmavuudessaan, oikeine instrumentteineen ja torvisektioineen virkistävä poikkeus.
Vähän yritin kaivella vastavaa aktia mustalta puolelta, mutta jos nykygospel jätetään pois ei sieltä tämän kummoisempaa löytynyt.

Varmaan jostain tämmösestäkin kyse. Mä en vaan löydä siitä sellasta tiettyä särmää, mikä nostas vähän niskavilloja. En löydä totostakaan ja sanon tän, vaikka olen huonompi rumpali kuin Porcaro ja Philips.
Liian lällyä suomeks sanottuna:)
Kyse on melodia , harmonia asioista ja sointukuluista
markkuliini
14.04.2015 12:52:21

Kefiiri: No siis eihän se soittonäytteen tökeröys sitä todista etteikö kirjoittaja voisi olla pätevä kriitikko. Mutta toisaalta, jos marisija oikeasti soittaakin vakuuttavammin kuin kritisoitava muusikko, niin antaahan se mielipiteelle painoarvoa. Harvemmin vaan semmoisiin tapauksiin törmää :)

No tämähän on ihan selvää. Mutta hollmin vaatimus täysin polarisoituneesta kahtiajaosta (eli joko saa tai ei saa arvostella) on aivan päätön. Etenkin kun hän itse arvostelee mennen tullen musan kuin musan. Eikö tuo pistä ketään mulla silmään?
Sorry, kun vaahtoon, mutta kaksinaismoralismille mulla on tosi matala toleranssi. :)
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Weetoz
14.04.2015 13:03:45
markkuliini: No tämähän on ihan selvää. Mutta hollmin vaatimus täysin polarisoituneesta kahtiajaosta (eli joko saa tai ei saa arvostella) on aivan päätön. Etenkin kun hän itse arvostelee mennen tullen musan kuin musan. Eikö tuo pistä ketään mulla silmään?

Pistää. Ihan naurettavaa. Monta kertaa oon meinannu heittää vähän kommenttia asiasta, mutta en oo sitten jaksanut kuitenkan vaivautua. Joku on joskus summannut asian sanomalla "ei tarvitse olla lehmä tietääkseen että maito on hapanta". Muutenkin tollanen "laitappa omaa näytettä ensin ja tuu sitten sanomaan" -tyylinen keskustelu tuo vähän huonoa ilmapiiriä tänne.
Sind Sie A-P Nikkola?
Speedy
14.04.2015 13:06:03

uusikaveri:

Tuo on kyllä hyvä esimerkki siitä miten rumpali pilaa tai pelastaa bändin. Tässä tapauksessa, sori vaan, pilaa.. Mulla on joku tupla DVD missä tuo oli toisena levynä, katsoin mutta ihan kauheaa.. muu bändi soittaa suht timmisti mutta rumpalin työskentely ei kyllä vakuuta - olkoonkin että George Brown (?) on alkuperäinen rumpali (??). Sen sijaan se ensimmäinen levy oli koko bändin osalta aika timangia, rummuissa oli joku nuori jantteri.. Brown oli "vapautettu" tehtävistä hyppimään bongo-penaksi..=)

https://www.youtube.com/watch?v=JqntQIt3RbU
Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse
sahkuifk
14.04.2015 13:09:22 (muokattu 14.04.2015 13:09:44)
markkuliini: No tämähän on ihan selvää. Mutta hollmin vaatimus täysin polarisoituneesta kahtiajaosta (eli joko saa tai ei saa arvostella) on aivan päätön. Etenkin kun hän itse arvostelee mennen tullen musan kuin musan. Eikö tuo pistä ketään mulla silmään?
Sorry, kun vaahtoon, mutta kaksinaismoralismille mulla on tosi matala toleranssi. :)

Onhan tuo huomattu, hän tekee sen ehkä räikeimmin. Mulla on tosi iso kynnys julkaista täällä mitään omaa soittoa, mutta se nyt johtuu paljolti siitä että ei nyt ole oikeastaan mitään uutta tarjottavaakaan.

https://www.youtube.com/watch?v=L4MQ_mw69Tc

Tässä ammattilainen työssään.
Silloin pitää puskee kun reikä on ruskee.
Strumbali
14.04.2015 13:25:21 (muokattu 14.04.2015 13:34:14)
Luulisin, että pääpaino on keskustelulla tällä (keskustelu)palstalla. Ei niinkään ääninäytteillä. Adam Deitch osaa kyllä polkea biitin: https://www.youtube.com/watch?v=kgYMv1nakWc

Tuossa vielä jotain kohtuu tuoretta livepätkää. https://www.youtube.com/watch?v=AEdab3iSL7k Lettucea tuli joskus kuunneltua oikein putkenaan, ja heh, en soita paremmin kuin Adam. Hyvä jos välttävästi.
Jee jee!
Niq
14.04.2015 13:34:40 (muokattu 14.04.2015 13:35:35)

Mun mielestä toi hollmin logiikka on likipitäen aukoton ja sitä voisi soveltaa muillakin elämänalueilla.

Voi sitä yhteiskunnallista voittokulkua, jos tulevissa eduskuntavaaleissa saisi äänestää vain, mikäli äänestäjältä itseltään löytyy tarpeeksi kovia näyttöjä politiikan saralta.

Entä jos ravintolassa ei saisi palauttaa ylikypsäksi mennyttä häränfileetä keittiöön, ellei itsellä olisi muutamaa michelin-tähteä tai Masterchef-voittopokaalia takataskussa? Tällöin kaikki saisivat pääasiassa herkullista ruokaa, koska yllämainittuja ei kuitenkaan esimerkiksi suomesta hirveän montaa löydy.

Ja kun tyytymätön nainen alkaisi kritisoida lyhyeksi jäänyttä coitusta, voisi hänelle tokaista että ota penis esiin ja suorita itse paremmin, mä menen nyt paskalle.

Ps. Snarky Puppy on tylsää ja kliinistä konsakikkailua pidemmän päälle. Tiivistystä ja parempia biisejä kehiin.
Vallu-Veke
14.04.2015 13:46:49 (muokattu 14.04.2015 13:55:38)
markkuliini: Eikö tuo pistä ketään mulla silmään?

Kyllä se käy joka kerta silmään. Siitä ei ilkeä mainita, kun se on tavallaan nolo asia.
Keskusteluvirhe pahimmasta päästä. Siksi nolo tapaus.
Kuitenkin on tiedossa, että oikeaakin asiaa löytyy ja on olemassa, niin miksi vesittää asiansa törkeällä virheellä, josta tulee kalabaliikki aina.
Lyhyesti. Mm. tittelien, palkintojen, saavutusten,..yms. luetteleminen on turhaa, jos ei voi perustella itse keskusteltavaa asiaa keskustelun keinoin.

Soittonäytteet kuuluu soittonäytteet osastolle.
Minusta sielläkin saa kommentoida ilman soittonäytteen antamista ensin.
Keskustelufoorumi kun on kyseessä, niin keskustelu on sallittua kaikille. Ei vaan soittonäytteen antajalle. Mutta jos jossain vaaditaan, niin olkoon se soittonäyte osasto.

Näissä soittonäytevaatimuksissa on usein lieveilmiönä vielä se, että viikkoon ei kukaan keskustele täällä yhtään mistään, koska siitä tulee aina kähinä.
Fiilis kärsii ja langoilla on hiljaista.

E:
http://www.skepsis.fi/jutut/virhelista.html
Juhani_t
14.04.2015 14:23:32
Oletteko koskaan ajatelleet miten pienissä piireissä rummunlyöntikeskusteluja käydään. 142997:sta rekisteröityneestä kayttäjästä arviolta noin 10% on rumpaloinnista kiinnostuneita, mutta noin 14,2997 henkilöä pyörittää keskusteluja rumpukamasta ja soitosta. Kas kummaa jos keskustelu urautuu, käsittelee suppeaa aluetta tai jonkun näkemykset alkavat tympiä.

Tämä oli oma osuuteni metakeskusteluun ja saa riittää.
Epämuusikko
14.04.2015 15:42:56
Adam Deitch on mielettömän hyvä.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
hollmi-5
14.04.2015 15:55:24
Weetoz: Pistää. Ihan naurettavaa. Monta kertaa oon meinannu heittää vähän kommenttia asiasta, mutta en oo sitten jaksanut kuitenkan vaivautua. Joku on joskus summannut asian sanomalla "ei tarvitse olla lehmä tietääkseen että maito on hapanta". Muutenkin tollanen "laitappa omaa näytettä ensin ja tuu sitten sanomaan" -tyylinen keskustelu tuo vähän huonoa ilmapiiriä tänne.

"Tarvitseeko olla lehmä tietääkseen, onko maito hapanta?" Kommentti on HS:n pitkäaikaisen klassiseen musiikkiin perehtyneen kriitikon, jonka arviot usein lyttäsivät konsertteja. Seppo Heikinheimo teki muistelmansa, jotka päättyivät itsemurhan syiden listaamiseen. Itsemurhan hän tekikin ennen, kuin muistelmat julkaistiin.
Soundit, piuhat ja kajarit.
tomboarmageddon
14.04.2015 16:07:36
hollmi-5: "Tarvitseeko olla lehmä tietääkseen, onko maito hapanta?" Kommentti on HS:n pitkäaikaisen klassiseen musiikkiin perehtyneen kriitikon, jonka arviot usein lyttäsivät konsertteja. Seppo Heikinheimo teki muistelmansa, jotka päättyivät itsemurhan syiden listaamiseen. Itsemurhan hän tekikin ennen, kuin muistelmat julkaistiin.

Eikös tuo oo ny kuitenkin ihan vanhakin sananlasku?. Ainakin mummovainaani hokemia oli.
Menee ny vähän hämäräks tää keskustelu pikkuhiljaa...
uusikaveri
14.04.2015 16:59:57
Tulin juuri kaffeelta ja ajattelin katsastaa, että missä mennään, sillä täällä rumpalipuolella on yleensä eläväisimmät keskustelut ja täällähän olikin paskanheitto parhaimmillaan.
Tunnen osasyyllisyyttä, koska minulta pääsi herkässä mielentilassa poleemista potaskaa tuon P-Funkin turmelemisen myötä ja siksi, että veli tomboa lyötiin aika raskaasti mielipiteidensä vuoksi.
Mutta nyt sitten toveri hollmi saa raippaa, vaikka on siinä oikeassa, että soittamatta jäisi ja itsehän peikotin tuolla 'melko taitavalla'. Toisaalta mukavaa, että yhteisö tasoittaa mahdollisia ylilyötejä ja tukee lyötyä toveria.

Voitaisko lähteä taas puhtaalta pöydältä? Laitankin pohjalle yhden mukavan sahalahtelaisen pikkuklipin.https://www.youtube.com/watch?v=I80QJGDjTms
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)