-Dr.DW- 25.02.2012 18:03:02 | |
---|
Viina on viisaiden juoma, vaan nousee se tyhmäänkin päähän! .Ai fakin laav tö rhythym! |
Laakstr 25.02.2012 18:44:48 (muokattu 25.02.2012 19:11:38) | |
---|
rockstar: ... Tuon Zoom Q3 oli kyllä hyvä ostos, oman soiton kuuntelu ja varsinkin katselu on kyllä todella suora palaute. Näkee heti jos/kun tekee asioita väärin. Täältä sitten kokeneemmilta loput ohjeet. :) Olihan tuo huomattavisti laadukkaampaa tekemistä, kun mun "sähellys" pari viestiä ylempänä. Mulle jäi tosin päälimmäiseksi mieleen et tässä sun pätkässä on kiire...(?) Tuon nauhurin tarpeellisuuden kun olis hokassu jo aiemmin, olen täysin samaa mieltä ! Parhaiten tuhlattu parisataaeuronen mun rumpukamoissa ;) |
rockstar 25.02.2012 20:23:50 (muokattu 25.02.2012 20:25:46) | |
---|
Laakstr: Mulle jäi tosin päälimmäiseksi mieleen et tässä sun pätkässä on kiire...(?) Toi on muuten ihan totta, jostain syystä tulee melkein aina yksinään soiteltua liian nopeassa temmossa. Metronomin kanssa vois tehdä useammin sellaista 60-90bpm- treeniä niin löytäisi kaivattua rentoutta soittoon. Toisaalta, bändin kanssa en kuitenkaan kiilaa enkä laahaa. Sen siitä saa kun ei nuorena kunnolla opetellut, piti vaan soittaa rokkia. Nyt saa sitten oppia huonoista tavoista eroon. No, onpaha haastetta eikä tarvi miettiä mitä treeniksellä tekis. Soittoasento, iskutekniikka, temmot... Ja aina nauhalle niin seuraava kerta menee edellistä paremmin! :D "You work a hi-hat like it's dropping dollar bills and the rent is due tonight!" |
hollmi-5 25.02.2012 20:24:03 | |
---|
rockstar: Niska ja hartiat on muuten ollut viime aikoina lukossa... Luulin että johtuu duunista mutta kyllä tuo huono soittoasentokin niitä tietysti jumittaa. Tuon Zoom Q3 oli kyllä hyvä ostos, oman soiton kuuntelu ja varsinkin katselu on kyllä todella suora palaute. Näkee heti jos/kun tekee asioita väärin. Täältä sitten kokeneemmilta loput ohjeet. :) Omaa soittoa kuvaamalla tulee paljon arvokasta infoa. Ajattele soittamisen aikana tuota rentoutta, niin se oikeasti auttaa. Rentous on todella tärkeä juttu rumpuja soittaessa. Soundit, piuhat ja kajarit. |
-Dr.DW- 25.02.2012 20:30:11 (muokattu 25.02.2012 20:31:13) | |
---|
hollmi-5: Omaa soittoa kuvaamalla tulee paljon arvokasta infoa. Ajattele soittamisen aikana tuota rentoutta, niin se oikeasti auttaa. Rentous on todella tärkeä juttu rumpuja soittaessa. Ja jos ei ole mahdollisuutta kuvata/nauhoittaa, niin soittaa kuin joku kuvais/nauhottais=D E: Mutta sekin voi mennä "överiksi", että ei kehtaa mennä vikaan, vaan jumittuu raiteilleen. Viina on viisaiden juoma, vaan nousee se tyhmäänkin päähän! .Ai fakin laav tö rhythym! |
-Dr.DW- 25.02.2012 20:39:43 | |
---|
Laakstr: Uskaltaudumpa laittaa tämän "kriitikoiden rytättäväksi". https://www.youtube.com/watch?v=u9ynmWmG8pY Tuli testailtua uutta Q3:sta ja soiteltua vaan IPod:sta biiseä. Tämä biisi itsessään on peruskauraa - mutta siinäkin onnistuin sakkaamaan ne muutamat fillit sekä kiirehdittyä tahtiin yhdessä kohdassa ;) Soitannallisesti parempaakin matksua tallentui mutta ilmeet oli sit sitä luokkaa et "äijät" kuolis nauruun jos näkis... Kommentoikaapa ja antakaapa vinkkejä mihin kiinnittää soitossa huomiota! Eteenki tuo virppa liinnittää huomiota, erittäin hyvä time! Siula on hyvä ajantaju, vielä kun nappaset tuon koordinaation taskuun, avot! Huomaa, että musiikkia on tullu kuunneltua ja jammailtua sen mukana. Lähe ihan perus kompista liikkeelle. Sitten kun saat sen soitettua "kiilaamalla"/groovaamalla -taskun, eli klikin pisteen lisäksi, rupea kattomaan aksentointeja ja fillejä. Mikään ei ole tärkeämpää, ku vakaa pohja. Viina on viisaiden juoma, vaan nousee se tyhmäänkin päähän! .Ai fakin laav tö rhythym! |
hollmi-5 25.02.2012 20:49:47 | |
---|
-Dr.DW-: Eteenki tuo virppa liinnittää huomiota, erittäin hyvä time! Siula on hyvä ajantaju, vielä kun nappaset tuon koordinaation taskuun, avot! Ei muuten ole time kohdallaan tai ajantaju. Fillit kompastelee. Meidän kielessä: oksa vuolemisessa. Mielestäni sisäinen time vaatii paljon vielä treeniä. Kannattaa laittaa mielimusaa luureihin ja soittaa sen mukana paljon. Soundit, piuhat ja kajarit. |
-Dr.DW- 25.02.2012 20:55:14 | |
---|
hollmi-5: Ei muuten ole time kohdallaan tai ajantaju. Fillit kompastelee. Meidän kielessä: oksa vuolemisessa. Mielestäni sisäinen time vaatii paljon vielä treeniä. Kannattaa laittaa mielimusaa luureihin ja soittaa sen mukana paljon. No hö, miun mielestä tuossa alussa, ainakin -oli erittäin paahaava time! Oonko mie noin puurokorva? Viina on viisaiden juoma, vaan nousee se tyhmäänkin päähän! .Ai fakin laav tö rhythym! |
hollmi-5 25.02.2012 23:21:47 | |
---|
-Dr.DW-: No hö, miun mielestä tuossa alussa, ainakin -oli erittäin paahaava time! Oonko mie noin puurokorva? Et ole. Komppi tulee timessa (huojuen). Fillit tulee alueelle ;) Soundit, piuhat ja kajarit. |
EJ84 25.02.2012 23:26:39 | |
---|
-Dr.DW-: No hö, miun mielestä tuossa alussa, ainakin -oli erittäin paahaava time! Oonko mie noin puurokorva? Rehellisyyden nimissä ainakin täälläpäin on sun asiantuntemusta epäilty jo pidempi tovi mitä erikoisempien kommenttien ansiosta. Tai voi se olla se alkolukon puutekin. "If we are ignorant about a phenomenon, that is a fact about our state of mind, not a fact about the phenomenon itself." |
Tankero 26.02.2012 00:17:52 (muokattu 26.02.2012 00:18:08) | |
---|
hollmi-5: ... ja sen lisäksi kannattaa kiinnittä huomio painottomilla iskun osilla oleviin snaren 16-osanuotteihin, joiden pitäisi olla paljon hiljaisempia, kuin iskulle tulevat... Soittoasennossa ja kapulaotteessa olisi myös hiomista. Huomaa, kun lähdet etutomille, niin peukalot ovat lähes toisissaan kiinni ja peukalonkynnet kohti kattoa. Käännä kämmenselkiä enemmän vaakaan ja jätä kapuloiden väliin kulmaa, joka snarella tulisi olla melkein 90-astetta. Vartalo on hiukan jännittyneenä. Hartiat snadisti lukossa. Särkeekö muuten päätä? Niskan ja hartian jännittyneisyys on vaikea itse havaita. Komppi huojuu ja fillit ryntäilevät. Summa summarum: peruslyöntien harjoittelua vaan paljon lisää, jolloin lyönneistä tulee laadukkaampia, soundi ja time paranee... Sattaa tuntua karulta, mutta kun et ole enää poika, niin siksi hiukan kriittisempi katsanto ;) HOHO. Humppajyrä |
Epämuusikko 26.02.2012 02:33:34 | |
---|
EJ84: Rehellisyyden nimissä ainakin täälläpäin on sun asiantuntemusta epäilty jo pidempi tovi mitä erikoisempien kommenttien ansiosta. Tai voi se olla se alkolukon puutekin. Ei bottien ohjelmointi ole edennyt tarpeeksi pitkälle. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
Laakstr 26.02.2012 12:00:55 (muokattu 26.02.2012 12:01:11) | |
---|
Kiitokset -Dr.DW-:lle ja hollmi-5:lle kommenteista. Hienoa että kokeneemmat viitsivät käyttää aikaa näiden pätkien katseluun ja komentointiin! Mä kyllä aluksi melkein "säihkähdin" -Dr DW- kommentia timesta ;) Muistaakseni olin jo intissä aikoinani se joka konkkelehti tahtia korjaten ruokalaan ajatellen "eikö me fhiddu voitas vaan lompisia sinne ja lopettaa toi vasen vasen kaks..." :) Back to Basics ja klikki harjoituksia sekä tekniikka/koordinaatiota kuntoon niin kyllä mä ne oksat vielä tasaan vuoleskeluissani...jos en kuukauden tai kahden niin sit muutaman vuoden sisään. |
hollmi-5 26.02.2012 12:32:46 | |
---|
Laakstr: Kiitokset -Dr.DW-:lle ja hollmi-5:lle kommenteista. Hienoa että kokeneemmat viitsivät käyttää aikaa näiden pätkien katseluun ja komentointiin! Mä kyllä aluksi melkein "säihkähdin" -Dr DW- kommentia timesta ;) Muistaakseni olin jo intissä aikoinani se joka konkkelehti tahtia korjaten ruokalaan ajatellen "eikö me fhiddu voitas vaan lompisia sinne ja lopettaa toi vasen vasen kaks..." :) Back to Basics ja klikki harjoituksia sekä tekniikka/koordinaatiota kuntoon niin kyllä mä ne oksat vielä tasaan vuoleskeluissani...jos en kuukauden tai kahden niin sit muutaman vuoden sisään. Se on pienistä jutusita lopulta kiinni, miten se setti alkaa soimaan ja soitto kuulostamaan musiikilta ;) Tahtoo monilla olla ongelma saada itsensä motivoitua ihan perustekemiseen. Kapulaote kuntoon, perustekniikkatreeniä paljon. Musan kuuntelua ja sen mukana soittamista... Filleihin ei kannata suhtautua kuin pituushyppyyn. Eli moni tähtää lankulle ja vetää sitten mahdollisimman pitkälle ;) Siis tiedostamattaankin jännittää koko kroppaansa ja se sitten saa kompin ja fillin suhteen turhan suuren eron balanssissa. Fillejä voi treenata ihan erikseen. Ilman että vetää pelkästään bänditreeneissä tai kompin sekaan toivoen, että tippuu jaloilleen. Mel Baysin julkaisema Killer Fillers on monipuolinen. Siinä on pelkkiä fillejä. Tosin nuotteja pitää osata lukea. Rumpunuotit on kuitenkin nopea oppia. Leevi Leppäsen Rokkaavat rummut on yksi helpoimmista nuotinluvun opetteluun, koska siinä harjoitus muuttuu niin vähän seuraavaan komppiin siirryttäessä ja fillt ovat helppoja. Kannattaa itseopiskella myös. Netti on pullollaan vapaata materiaalia. Esim Vic Firthin rudimenttisivut: http://www.vicfirth.com/education/rudiments.php Kirja ja sen tueksi DVD on hyvää itseopiskelumateriaalia. Mika Säilyn Settisoiton perusteet on hyvä: http://www.youtube.com/watch?v=g6ayjPZ4R6E Samoin Tommi Rautiaisen Groove in: http://www.youtube.com/watch?v=g6ayjPZ4R6E Soundit, piuhat ja kajarit. |
Laakstr 26.02.2012 12:55:41 | |
---|
hollmi-5: ... Mel Baysin julkaisema Killer Fillers on monipuolinen. Siinä on pelkkiä fillejä. Tosin nuotteja pitää osata lukea. Rumpunuotit on kuitenkin nopea oppia... Jep - pari vuotta takaperin kun aloitin uudelleen "kolistelut" niin nuotit tuli otettua (auttavasti) haltuun - huomasin soittavani aina vaan samoja ja samoja juttuja ilman niitä...helpottavat kummasti uusien komppien jne opettelua! Uudet "työn alla" olevat biisit pyrin myös nuotittamaan itse, koska siinä oppii paljon myös musiikista itsestään. Vähintään kuitenkin etsin nuotit netistä onlinedrummer.com :sta löytyy aika paljon eri biisejä yms. Pojalleni olen myös kokoajan painottanut että pitää ne nuotit soiton opiskelussaan mukana. Tuota oppimateriaalia on liikaakin tyrkyllä nykyään ;) Mulla tulee vaan ahnehdittua liian nopeasti uutta, joten omalla kohdalla päätin palata alkeisiin takaisin. Tommy Igoe Groove Essential I ja II on musta loistavat DVD:t - tekniikkaoppeja sit enemmänkin youtubesta. Syncopation ja Rokkaavat rummut on hyvät bumaskat myös. Nämä on hiljattain lisätty treeniohjelmaan uudelleen... |
-Dr.DW- 26.02.2012 18:31:10 (muokattu 26.02.2012 18:53:37) | |
---|
EJ84: Rehellisyyden nimissä ainakin täälläpäin on sun asiantuntemusta epäilty jo pidempi tovi mitä erikoisempien kommenttien ansiosta. Tai voi se olla se alkolukon puutekin. rehellisyys maan perii. Sehän taasen ei ole minun vika ollenkaan, ettet kestä kirjoituksien perässä. Onhan minulla toki välillä aika jännä tapa ilmaista asiat, mutta en olekaan raiteilleni jämähtänyt. Ja mitä tuohon asiantuntemukseen tulee, olenko joskus väittänyt minkään alan asiantuntija olevani? Tuossa em. klipissä nyt vaan sattui alussa olemaan virvelin iskut, minun korvaan kohdallaan E: Tarkista vaikka ite tap tempon omaavalla kapistuksella. 55bpm täytti minun koje ainakin ihan tasaisesti. Viina on viisaiden juoma, vaan nousee se tyhmäänkin päähän! .Ai fakin laav tö rhythym! |
aap 26.02.2012 22:37:46 | |
---|
Netissä ei ole tilaa totuudelle. |
hollmi-5 27.02.2012 09:03:45 | |
---|
-Dr.DW-: r E: Tarkista vaikka ite tap tempon omaavalla kapistuksella. 55bpm täytti minun koje ainakin ihan tasaisesti. Protoolsilla rumpuraitaa korjaillessa tulisi tenniskyynerpää ja jännetupentulehdus ;) Kyllä se komppi alueella pysyy, kun taitaa musa tulla luureista. Tahdin sisällä on monesti iskut eri kohdissa, kuin pitäisi... Soundit, piuhat ja kajarit. |
-Dr.DW- 27.02.2012 10:45:05 (muokattu 27.02.2012 10:58:53) | |
---|
Tässä on miun ihka ensimmäinen video, ever! Anteeksi kaikki virheet, mutta iski niin paha rec-kammo, että tärisee kädet vieläkin! =D Ja tuo on ihan mitä sattui ekalla tulemaan=P http://youtu.be/JqR4fvJgrK0 E: Niin ja anteeksi "rummuista"=P Viina on viisaiden juoma, vaan nousee se tyhmäänkin päähän! .Ai fakin laav tö rhythym! |
markkuliini 27.02.2012 11:16:14 | |
---|
-Dr.DW-: Tässä on miun ihka ensimmäinen video, ever! Anteeksi kaikki virheet, mutta iski niin paha rec-kammo, että tärisee kädet vieläkin! =D Ja tuo on ihan mitä sattui ekalla tulemaan=P http://youtu.be/JqR4fvJgrK0 E: Niin ja anteeksi "rummuista"=P Ihan hyvä meno! :) Tossa alussa oli mun mielestä kivoja ideoita, jossa selvästi kuuntelit omaa soittoa ja kehitit sitä eteenpäin aina edellisen idean perusteella. Loppua kohden alkoi vähän ideat hajoamaan, mutta siihen auttaa kun pysyy tyynenä ja muistaa kuunnella koko ajan. Jos tuohon laittaisi vähän kolmimuunteisuutta (eli shufflea) mukaan niin olisi vähän samantyyppistä rytmiikkaa mitä Gene Krupa soitti. ;) Ihan lupaavaa, olisi kiva kuulla miltä kuullostata setin kanssa. Tuossa olin aistivinani että saat padeista suht.ok soundin irti (kyllä pädisoitossakin tatsi vaikuttaa soundiin) mutta setillä sen kuulis selvemmin. Oletko ottanut tunteja vai opetellut tekniikkaa omin päin? Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |