Kefiiri 09.04.2015 08:51:10 (muokattu 09.04.2015 08:51:39) | |
---|
jazzmies: Ei tässä mitään sarkasmia ole. Sanoin Ulrichia Van Halenia paremmaksi rumpaliksi. Kuunnellumpi, näkemyksellisempi, persoonallisempi ja merkityksellisempi. Bonham on taas eri soittaja. Dr DW viittasi vissiin Jabajeen läppään, eikä sinun kommenttiisi. Mutta se on ihan hyvä kysymys, että onko kännissä soittaminen yleisön aliarviointia, jos soittaa kännissä paremmin kuin selvänä? En ole musiikin asiantuntija. |
-Dr.DW- 09.04.2015 09:12:25 | |
---|
Kyllä. Virhe jne... Bombing for peace is like fucking for virginity. |
House Band 09.04.2015 10:58:35 | |
---|
No jopas on ... Eikun kättä pystyyn,kuka luulee olevansa niin valmis rumpali, että on varaa arvostella kollegan soittoa huonommaksi kuin omaansa? No?! Soundi painaa,mutta haitari vain painaa. |
ostany 09.04.2015 11:07:51 | |
---|
Speedy: Mutta, nyt tulee viisaita sanoja, kuunnelkaa tarkkaan.. Arvostus nousi entistä korkeammalle - ja yllättäviäkin asioita selvisi.. Uskoisin, että tämä mies olisi oikeastikin arvostanut Larssia.. https://www.youtube.com/watch?v=dQ6tzbKsKKk Kiitos tästä, tämä oli hyvempi kuin hyvä! ...Tuo kännissä paremmin soittaminen on kyllä sen sortin urbaanilegenda, että sen uskomuksen soisi häviävän soittajien keskuudesta. |
Strumbali 09.04.2015 13:57:45 | |
---|
ostany: Kiitos tästä, tämä oli hyvempi kuin hyvä! ...Tuo kännissä paremmin soittaminen on kyllä sen sortin urbaanilegenda, että sen uskomuksen soisi häviävän soittajien keskuudesta. Oli tai ei ollut, mutta kyllä näissä niska tuppaa alkaa nykimään, Bonham Tukholmassa: https://www.youtube.com/watch?v=EZZY4mrm--g Kuunnellessa aloin taas mielessäni harmittelemaan miten kauas tästä on menty nykypäivänä musiikin tekemisessä. Jee jee! |
jazzmies 09.04.2015 14:11:07 | |
---|
hollmi-5: Ja jazzmiehelle terveiset: surkeaa analyysia muuten, paitsi levymyynnin suhteen. Ei pidä paikkaansa. Itse olen perustanut soittoni Tony Williamsiin, Terry Bozzioon ja Lars Ulrichiin. Minne asti olenkaan päässyt näillä luovuusgeneraattoreilla? Pitkälle mitä tulee suomalaisena muusikkona toimimiseen. Ja minne sinä oletkaan joutunut seuratessasi John Bonhamia, Buddy Richiä, Cozy Powellia ja Alex Van Halenia? Kelaa sitä! "Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä." |
jabajee 09.04.2015 15:18:03 | |
---|
jazzmies: Ei pidä paikkaansa. Itse olen perustanut soittoni Tony Williamsiin, Terry Bozzioon ja Lars Ulrichiin. Minne asti olenkaan päässyt näillä luovuusgeneraattoreilla? Pitkälle mitä tulee suomalaisena muusikkona toimimiseen. Ja minne sinä oletkaan joutunut seuratessasi John Bonhamia, Buddy Richiä, Cozy Powellia ja Alex Van Halenia? Kelaa sitä! Lipsasiin :D Hollmi-5:
Siihen aikaan tehtiin rummut paremmasta kamasta, kuin nykyään. Siitä sulla tosin ei ole kokemusta, kun sinun omat tuon aikakauden kamat edustaa nykyajan Milleniumtasoa... |
hollmi-5 09.04.2015 19:28:56 | |
---|
jazzmies: Ei pidä paikkaansa. Itse olen perustanut soittoni Tony Williamsiin, Terry Bozzioon ja Lars Ulrichiin. Minne asti olenkaan päässyt näillä luovuusgeneraattoreilla? Pitkälle mitä tulee suomalaisena muusikkona toimimiseen. Ja minne sinä oletkaan joutunut seuratessasi John Bonhamia, Buddy Richiä, Cozy Powellia ja Alex Van Halenia? Kelaa sitä! Minun rumpaliesikuvani on Phil Rudd. Yli 200 miljoonaa myytyä albumia bändillä. Ilmeisen kova rumpali ;) Soundit, piuhat ja kajarit. |
hollmi-5 09.04.2015 19:38:17 | |
---|
jabajee: En viitsi laittaa omaa soittonäytettä, ettei kaltaisillesi ammattilaisille tulisi paha mieli siitä, että tällainen harrastelija on niin paljon kovempi soittaja. Huumoria ja sarkasmia :) Kuten aiempinkin viestini. Paitsi se, etten arvosta tai diggaa sitä, jos artisti esiintyy umpikännissä maksavalle yleisölle/faneilleen. Enkä sellaisen meiningin ihannointia. Jos se on totta, miten runsaan juomisen kanssa kikkaileva Alex on rundeja vedellyt, niin ihmettelen. En ihaile. Muutaman muunkin elämänkerran olen musabisneksen parista lukenut. Esim Pekka Pohjola luki Hesarista pelastaneensa Porin Jazzit, vaikka ei muistanut Porissa käyneensäkään. Itse en osaa kovin juovuksissa edes soittaa. Menee sormiin ja bassarijalkaan... Soundit, piuhat ja kajarit. |
-Dr.DW- 09.04.2015 19:52:29 | |
---|
hollmi-5: Jos se on totta, miten runsaan juomisen kanssa kikkaileva Alex on rundeja vedellyt, niin ihmettelen. En ihaile. Muutaman muunkin elämänkerran olen musabisneksen parista lukenut. Esim Pekka Pohjola luki Hesarista pelastaneensa Porin Jazzit, vaikka ei muistanut Porissa käyneensäkään. Itse en osaa kovin juovuksissa edes soittaa. Menee sormiin ja bassarijalkaan... Sama vika rahikaisella. Nämäkin hyvin vähäiset keikat olen soittanut ihan täysin selvinpäin. Ei edes janokaljaa... Se seuraa sitten keikan jälestä:P Reeneissä sama juttu. Kännissä miusta tulee täysi käsi, mitä noihin musiikkijuttuihin tulee... Muutenhan siis olen humalassa oikein "karismaattinen" tapaus, ainakin omasta mielestä: https://www.youtube.com/watch?v=RdRPNIvTTUo Bombing for peace is like fucking for virginity. |
statistiÖ 09.04.2015 20:00:11 (muokattu 09.04.2015 20:09:51) | |
---|
jazzmies: ...taustat lyövät Emmanuelle Capletten vastaavat mennen tullen. Kiva kun rumpalinaisia mainitaan. Vaihteluksi menisi tosin puhdas kehuminen, vaikka koko pu8. Mitkä muuten on Capletten taustat? Tekniikkaa tuolla ymmärtääkseni piisaa, vaikka muille jakaa. Siis useimmille soittajille.. Ja keikkaa. -Dr.DW-: Lars.. Mutta Bonhamin kanssa hänestä ei voi puhua vakavin naamoin, edes samassa lauseessa. Juuri olin tulossa kertomaan, että Lars on nykyajan Bonham. Ei samanlainen soitoltaan vaan asemaltaan. Hänkin soittaa itseään, nothing else matters. Levy jokin ostossa.. Van Halenista en tiedä kuin kappaleen Jump. Katson ja palaan, ehkä.. Ja kuulemma myös kappaleen Panama, ilmeisesti muitakin. Mielenkiintoinen virvelin synkopointikuvio rumpalilla, ainako, omako. Avoin, vapaa suhtautuminen. Rokrok. ¤ RLRR LRLR RLRR LRLR ¤ Jos ei soi hiljaa, soi kovaa ¤ ranttatantta ¤ hevi mamma, kevyt musiikki ¤ |
-Dr.DW- 09.04.2015 20:22:38 (muokattu 09.04.2015 20:24:20) | |
---|
statistiÖ: Kiva kun rumpalinaisia mainitaan. Vaihteluksi menisi tosin puhdas kehuminen, vaikka koko pu8. Mitkä muuten on Capletten taustat? Tekniikkaa tuolla ymmärtääkseni piisaa, vaikka muille jakaa. Siis useimmille soittajille.. Ja keikkaa. Juuri olin tulossa kertomaan, että Lars on nykyajan Bonham. Ei samanlainen soitoltaan vaan asemaltaan. Hänkin soittaa itseään, nothing else matters. Levy jokin ostossa.. Van Halenista en tiedä kuin kappaleen Jump. Katson ja palaan, ehkä.. Ja kuulemma myös kappaleen Panama, ilmeisesti muitakin. Mielenkiintoinen virvelin synkopointikuvio rumpalilla, ainako, omako. Avoin, vapaa suhtautuminen. Rokrok. Caplette aloitti soiton ihan penskana ja soitti nuoruutensa erilaisissa corp. meiningeissä. Muistaakseni niitti ihan isoakin menestystä kilpailuissa. TV keikkaa soittanut jonkun verran. Itse diggaan kyllä paljonkin hänen soitostaan ja ei ole oikeastaan mitään pahaa sanottavaa! Ihan ehdottomasti yksi lempparirumpaleistani! E: http://emmanuellecaplette.com/biography/ Bombing for peace is like fucking for virginity. |
jazzmies 09.04.2015 22:46:17 (muokattu 09.04.2015 22:48:13) | |
---|
statistiÖ: Mitkä muuten on Capletten taustat? Taustoilla tarkoitin sitä etäisesti musiikkia muistuttavaa äänikerrostumaa rumpujen soiton esittelyn taustalla. Paremmat taustat oli tällä italianolla. Minä soittamassa Kikan kanssa https://youtu.be/BX8pMJ1Jgrw "Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä." |
Duro 09.04.2015 22:53:14 | |
---|
jazzmies: Taustoilla tarkoitin sitä etäisesti musiikkia muistuttavaa äänikerrostumaa rumpujen soiton esittelyn taustalla. Paremmat taustat oli tällä italianolla. Minä soittamassa Kikan kanssa https://youtu.be/BX8pMJ1Jgrw Uissaamars. Ässä lähti hihasta :D Vuoden "taidot riitti, kunto ei": Duro (c) juici |
sahkuifk 10.04.2015 00:31:39 | |
---|
Silloin pitää puskee kun reikä on ruskee. |
-Dr.DW- 10.04.2015 00:50:46 | |
---|
jazzmies: Taustoilla tarkoitin sitä etäisesti musiikkia muistuttavaa äänikerrostumaa rumpujen soiton esittelyn taustalla. Paremmat taustat oli tällä italianolla. Minä soittamassa Kikan kanssa https://youtu.be/BX8pMJ1Jgrw Eikö se olisi kannattanut sinunkin lyödä semmoinen kunnon löylyytys päälle... Raidikohkaaminen? Vai oliko se jonkinsorttinen linjaus, että musiikin on kuulostettava kuivalta? Bombing for peace is like fucking for virginity. |
Kailis 10.04.2015 00:52:40 | |
---|
TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin. |
-Dr.DW- 10.04.2015 01:11:58 | |
---|
Bombing for peace is like fucking for virginity. |
Kailis 10.04.2015 01:37:59 (muokattu 10.04.2015 01:39:55) | |
---|
No joo. Vähän aikaa mennyt SP:n pläjäyksistä joten; https://www.youtube.com/watch?v=L_XJ_s5IsQcTästä käsittämättömyydestä tuli jo tippa linssiin. Miten helvetin maagisesti toi rakentuukaan. Kosketinsoittajan soolo on sanoinkuvaamaton... TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin. |
-Dr.DW- 10.04.2015 02:03:19 | |
---|
Kailis: No joo. Vähän aikaa mennyt SP:n pläjäyksistä joten; https://www.youtube.com/watch?v=L_XJ_s5IsQc Tästä käsittämättömyydestä tuli jo tippa linssiin. Miten helvetin maagisesti toi rakentuukaan. Kosketinsoittajan soolo on sanoinkuvaamaton... Muttamutta... Eihän tuo edes kuulostanut hyvältä... Niinkuin ollenkaan... Bombing for peace is like fucking for virginity. |