Aihe: Pistäkää ääninäytettä soitostanne 3
1 2 3 4 5321 322 323 324 325399 400 401 402 403
jarome
02.03.2017 16:37:03
VeKrio: Mun makuun ruoto on aivan riittävän ryhdissään. Päinvastoin musta tuntuu että olkapäitä nostetaan tässä vähän liikaa ja niissä on vähän jännitystä. Rentoutta vaan kehiin. Hyvä komppi ja ihan kuosissa. En tiä minkä verran menee kameran piikkiin, mutta snaren aksenttiin kaipaisin lisää paukkua. Soitatko kanttiin? Siitäkin saa vähän eri sävyjä. Tää sävy on vähän pliisuhko. Hyvä hyvä muuten!!

Olkapäät nousee välillä kun on monta tuntia treenannut. Unohtuu välillä tarkkailla soittoasentoa kun soitto imee mukaansa. :)
Kanttiin en tuossa soittanut. Joskus kyllä. Kiitos kiitos!
time decorating
moderndrummer88
02.03.2017 17:23:59
jarome: Olkapäät nousee välillä kun on monta tuntia treenannut. Unohtuu välillä tarkkailla soittoasentoa kun soitto imee mukaansa. :)
Kanttiin en tuossa soittanut. Joskus kyllä. Kiitos kiitos!

Snarea ylös. Sitten ei enää käsi jää lepäämään reidelle ja ryhtikin saattaa sen myötä oieta
Kailis
02.03.2017 20:05:52

moderndrummer88: Snarea ylös. Sitten ei enää käsi jää lepäämään reidelle ja ryhtikin saattaa sen myötä oieta

Joo kandee kokeilla. Mulla snaren ylävanne on about vyön soljen korkeudella ja rumpu hieman tiltattu soittajaan päin.
JuhaHo: Pien yrittäjän kohdalla tämä näkyy, kun pöydän vastapuolelle sattuu oman elämänsä huutoneuvoskeisari, joka teeskentelee sydänhalvausta hintoja kuullessaan, oli ne posi- tai negatiivisia.
jarome
02.03.2017 20:48:48
Kailis: Joo kandee kokeilla. Mulla snaren ylävanne on about vyön soljen korkeudella ja rumpu hieman tiltattu soittajaan päin.

Joskus virveli on kyllä ylempänä. Roudailujen välillä saattaa jäädä eri korkeudelle. Mutta täytyy laittaa joku merkintä vaikka.
time decorating
VeKrio
04.03.2017 01:24:58

Yritin vetää jämäkkää beatia. Ja kyllä siitä aika jämäkkä tulikin. Jotenkin tuntuu että basari lähtee aina kiilaamaan. Mutta hei, nyt löyty saundin puolesta aika kiva paikka kuvaamiseen.

https://www.youtube.com/watch?v=r7hpaftn2V8
"Tuon väristä meillä on." -Kailis
jarome
04.03.2017 13:46:10
Tuli tuossa käytyä hommaamassa Zoom H4n Pro.

En tehnyt mitään muita säätöjä kuin laitoin Recording levelin ykköseen tuosta laitteesta ja suuntasin virveliä kohti oikean olkapään yli osoittamaan.

http://maihinnousu.net/s/27069
time decorating
Degree
06.03.2017 17:37:04

Pari rallia Psycherosionia! Kunnollinen kamera unohtui ikävä kyllä ottaa studioon mukaan.

1.Welcome to your nightmare
https://www.youtube.com/watch?v=bmF7O-id7Ig

2. I love you to death
https://www.youtube.com/watch?v=2iyo6hGtKaE

Settinä Pearlin MMX:ät. 20" 10" 12" 14" ja Mapexin 14" Limited edition hevimöhkäle.
VeeKoo
06.03.2017 17:53:32 (muokattu 06.03.2017 17:54:22)

Koulun puolesta tuli soiteltua etnorokkia koko kevättalvi. Tapani mukaan äänittelin pajan biisejä kuullakseni oman meininkini ja parannettavat kohdat. Tässäpä Ruotsalainen polska, tosin aika rokki sellainen. Hoven Droven- Brekken.

14" etutomi lähinnä humoria ja itseni motivointia eri kattausten kautta...

https://www.youtube.com/watch?v=PBiVzjKD3LE&feature=youtu.be
moderndrummer88
07.03.2017 09:38:35
Tässäpä olisi tuorein kappale musiikkivideon kera meidän Jonas And I -bändiltä

https://www.youtube.com/watch?v=857I_g3ocMc Jonas And I ft. Marco Hietala - Savo's Song

http://www.soundi.fi/uutiset/165-vu … as-and-i-nightwishin-marco-hietala/
Ihmis surun haaskansyöjä
12.03.2017 03:22:24

https://www.youtube.com/watch?v=iDxhRX8oDIw Frank Zappaa. Ei mitää elämää suurempaa. Ryhtiin yritän keskittyä, ku siitä tullu aina sanomista. Suorassa istuin, mut pään roikotus tulee näköjää tiedostamatta silti :d.
Mutsis oli hamsteri ja faijas haisi seljanmarjoilta!
sahkuifk
12.03.2017 23:08:37
Ihmis surun haaskansyöjä: https://www.youtube.com/watch?v=iDxhRX8oDIw Frank Zappaa. Ei mitää elämää suurempaa. Ryhtiin yritän keskittyä, ku siitä tullu aina sanomista. Suorassa istuin, mut pään roikotus tulee näköjää tiedostamatta silti :d.

Juu mää ainakin siitä joskus huomautin, ihan vaan ettet suotta saa soittaessa paikkoja kipeäksi. Papua sulla on päätäs kannattaa mutta ehkä se rentous menis sitten soittoonkin?
Ootko muuten varma tuosta virvelin sweet spotista? Voisin ajatella kokeilevani keskemmältä?
Tosi rento vasemman ranteen ote sulla.
Silloin pitää puskee kun reikä on ruskee.
Ihmis surun haaskansyöjä
13.03.2017 04:52:28

sahkuifk: Juu mää ainakin siitä joskus huomautin, ihan vaan ettet suotta saa soittaessa paikkoja kipeäksi. Papua sulla on päätäs kannattaa mutta ehkä se rentous menis sitten soittoonkin?
Ootko muuten varma tuosta virvelin sweet spotista? Voisin ajatella kokeilevani keskemmältä?
Tosi rento vasemman ranteen ote sulla.

Jep ja oikeassa olit/oot tietty. Oon niin laiska hifisteleen virityksen kanssa, et mäiskin aikalailla sitä kohtaa mistä lähtee haluttu soundi ja tatsi aina. Ku ei oo snare 100% balansissa siis yleensä. Aika keskelle pitäis kyl iskut osua silti, mut pitää tarkkailla jatkossa. Tää viritys tyyli on myös osittain tahallista, koska saan tietyn kuulosen snaren näin. Ei varmaan oikeaoppinen tapa toki.

Oliko sarkasmia ranteen rentous vai oikeesti sitä mieltä?
Ite en osaa ottaa kantaa liikaa, mut kuhan varmistan =). Välillä menee netissä ohi multa.
sahkuifk
13.03.2017 11:30:40
Tarkoitin kämmentä, et juuri purista turhia.
Silloin pitää puskee kun reikä on ruskee.
Ihmis surun haaskansyöjä
13.03.2017 15:07:35

sahkuifk: Tarkoitin kämmentä, et juuri purista turhia.

Alright. Vasuri ainaki paljo lussumpi monissa asioissa mulla.
Vallu-Veke
13.03.2017 17:20:04
Haaskansyöjän kannattaisi nostaa snarea ehkä hieman ylemmäksi. Kädet saisi enemmän 90-asteen kulmaan olkavarsi/kyynärvarsi. Ehkä silleen ulottuisi tomareihinkin pienemmillä siirroilla. Nythän snare on kuin trad.gripkapulapystyssäalaspäinmiehillä, aika alhaalla.
Kuvakulma voi vääristää tosin.
Ihmis surun haaskansyöjä
13.03.2017 17:39:06

Vallu-Veke: Haaskansyöjän kannattaisi nostaa snarea ehkä hieman ylemmäksi. Kädet saisi enemmän 90-asteen kulmaan olkavarsi/kyynärvarsi. Ehkä silleen ulottuisi tomareihinkin pienemmillä siirroilla. Nythän snare on kuin trad.gripkapulapystyssäalaspäinmiehillä, aika alhaalla.
Kuvakulma voi vääristää tosin.

Oon kokeillu ylempänä joskus soittaa, ni tuntuu et loppuu tila kesken ja pitää nostaa
ihan hartioitaki, mikä on puuduttavaa. Toki pieni nostaminen tuskin olis nii dramaattista. Mut miks tomeihin ylttäis mielestäs paremmin? Oisko se sit valmiiks enemmän niitten linjassa tyyliin?
Vallu-Veke
13.03.2017 21:41:00
Ihmis surun haaskansyöjä: Oon kokeillu ylempänä joskus soittaa, ni tuntuu et loppuu tila kesken ja pitää nostaa
ihan hartioitaki, mikä on puuduttavaa. Toki pieni nostaminen tuskin olis nii dramaattista. Mut miks tomeihin ylttäis mielestäs paremmin? Oisko se sit valmiiks enemmän niitten linjassa tyyliin?

Fiilispohjalta vaan. Nostaisin itse snarea ylemmäksi ja enemmän vaateriin. Kanttilyönnitkin onnistuu paremmin. Ajattelen jotenkin niin, että kun snare on ylempänä, niin vaikka filli joka menee O snare, V snare, O ET, O snare, V snare O LT
matkat lyhenisi.
Lisäksi ranne saattaa rasittua jos snare on liian alhaalla. Mikä taas hidastaa ja jäykistää. Jos snare on liian ylhäällä hartiat puolestaan ehkä rasittuu.
Jotain tuollaista ajatelmaa hain.
Ihmis surun haaskansyöjä
13.03.2017 21:48:30

Vallu-Veke: Fiilispohjalta vaan. Nostaisin itse snarea ylemmäksi ja enemmän vaateriin. Kanttilyönnitkin onnistuu paremmin. Ajattelen jotenkin niin, että kun snare on ylempänä, niin vaikka filli joka menee O snare, V snare, O ET, O snare, V snare O LT
matkat lyhenisi.
Lisäksi ranne saattaa rasittua jos snare on liian alhaalla. Mikä taas hidastaa ja jäykistää. Jos snare on liian ylhäällä hartiat puolestaan ehkä rasittuu.
Jotain tuollaista ajatelmaa hain.

Hmmm. Voihan siin perää olla, vaikee arvioida. Pitää tesmailla lisää. Kanttilyönnit tosiaan tulee melkeen itestään, ku snare on ylempänä ja vaikka vähemmän kallellaan, verrattuna tohon, miten tossa oli.
hollmi-5
14.03.2017 07:45:08
Ihmis surun haaskansyöjä: Oon kokeillu ylempänä joskus soittaa, ni tuntuu et loppuu tila kesken ja pitää nostaa

Setin asettelu on minulle ihan millipeliä. Sinun asettelu ei toimisi minulle. Yhtenä tuo virveli, joka on liian alhaalla. Jos ei pysty rimshotteja lyömään, niin silloin se on liian alhaalla. Samalla ryhtiäkin vetää ruttuun tuo asettelu.

Riden paikkakin voisi olla enemmän vasemmalla. Cihnan paikalla. Ridea käytetään paljon.

Näytteessä fillit ja aksentit tulevat jotenkin päälleliimatun ja tähdätyn oloisesti ja ovat kompista irrallaan.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Duro
14.03.2017 08:13:54
Mun silmään (ja omaan makuun) snare on myös luonnottoman paljon munissa kiinni. Myönnettäköön että oon aika pitkäkätinen, jolloin snaren liian lähellä pitäminen ei o muutenkaan kovin järkevää. Joutuis vetään kyynärpäitä iha hitosti taakse. Videolla kuitenkin vähän sellanen tulee mieleen et sentin pari snarea eteenpäin siirtämällä sweet spottiakin tulis pätkittyä useammin. Tiiä sit.
Hi! Ask me about Impression cymbals!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)