Cimble 31.08.2009 15:30:35 | |
---|
matti_: Ja kun nyt alettiin tätä ruotimaan, niin olisi tosiaan kiva kuulla joku mielipide myös siitä sinkun b-puolesta. Ainakin mitä dynamiikkaan tulee. Melko tasapaksu teos, mitä dynamiikkaan tulee. Selkeästi epävalmiimpi, kuin tuo jo sinänsä mukavamman ja tehokkaamman kuuloinen eka biisi. Laulu nyt on samaa jees jälkeä. Aavistuksen tasoittaa suhteita tuo, kun ei ole niin "heavyjä" riffejä tässä biisissä. Rummut kyllä kuulostais minun korvaan olevan ehkä liian pinnassa, ei tosiaan välttämättä sovi biisin tyyliin. Tykkään sinänsä noista rumpusaundeista, hyvin jytisee ja lätisee. Mutta ehkä ne sittenkin ovat liian "hevit" tähän, varsinkin noin pinnassa ollessaan. Tähän biisiin ja tyyliin kiristäisin vielä virvelin virettä. Tosiaan melko matala ja syvä rokkipoksu, mikä ei sinänsä ole huono asia. Mutta mielestäni liian matala ja mahtipontinen tähän. Myönnän, vaikka ensin ajattelin eka biisin kohdalla jotenkin toisin. Eka biisi oli kuitenkin hevimpi, joten tuo rumpusaundi sopi vähän paremmin siihen. Minkä kokoiset tomit on, veikkaan jotain 12", 14", 16" ja matalahko vire Remon Pinstripeillä, tai sit jotkut pehmeän jytäkät Evansit? Joo, tiedän että kalvot ainakaan ei voinu osua oikein minun tuurilla... Itse rumpujen soitto aavistuksen epätarkkaa. Kiinnitän siihen huomiota, koska olette ilmeisesti ihan levyä tekemässä, jos oikein ymmärsin. Siinä sitten pitäis vähän skarpata tai käsitellä koneellisesti, jos noin soittaa. En minä sillä, että huonosti olis, mutta hitusen pisti korvaan ja aattelin mainita, kun musa muuten jotensakin kulkee varmanlaisesti. Olen takinkääntäjä. Ensin olin mahtipontisen rokin ja hevin fanaatikko, nyt minusta tuli muka järkevästi ajatteleva tuottaja. :) "Minä olen jezmi. Me jezmit olemme varsin sinklanoitua kansaa." -Tulinpahan ohimennen kommentoineeksi kerran 90-luvulla eräässä treenikellarissa, jossa oli ns. jamit hyvässä vauhdissa. |
arse 31.08.2009 16:34:47 | |
---|
Siinä sitten pitäis vähän skarpata tai käsitellä koneellisesti, jos noin soittaa. Tekisikö se noista biiseistä jotenkin parempia? My style is to follow the rhythm with snare (right hand) (free hand use for sure), left foot on both hi-hat and bass almost always which realistically by it self adds another layer or number (Hihat 1 bass drum 2), or rhythm lol! |
Rumba-Ali 31.08.2009 16:42:24 | |
---|
Närpiö: Minkä kokoiset tomit on, veikkaan jotain 12", 14", 16" ja matalahko vire Remon Pinstripeillä, tai sit jotkut pehmeän jytäkät Evansit? Joo, tiedän että kalvot ainakaan ei voinu osua oikein minun tuurilla... 12"&13" + valkoiset ambassdorit ...vai oliko ne emperorit? Ken esileikkiin ryhtyy, Barbie sen kestäköön. |
Kailis 31.08.2009 19:08:55 | |
---|
|
Cimble 31.08.2009 20:32:29 | |
---|
arse: Tekisikö se noista biiseistä jotenkin parempia? Ehkä vakuuttavampia, eikä se ollut se pointti. Kaveri pisti ääninäytettä soitostaan ja itse sitä soittoakin rohkenin kommentoida. "Minä olen jezmi. Me jezmit olemme varsin sinklanoitua kansaa." -Tulinpahan ohimennen kommentoineeksi kerran 90-luvulla eräässä treenikellarissa, jossa oli ns. jamit hyvässä vauhdissa. |
Cimble 01.09.2009 08:34:38 | |
---|
Kailis: Lisää Sinking Ship kamaa. Työnimi Delicate Features. http://www.mikseri.net/artists/sinkingship.108750.php Palautetta saa antaa. Joo no taas ihan letkeän kuuloista. Melko seestynyttä tavaraa, varmaan siksikin, koska ei ole enää yliyrittävät ja kokemattomat teinipojat kyseessä. :) Laulajalla tyyliin sopiva ja toimiva ääni, jossa otetta. Rummut kuulostaa taas melko napakasti soitetuilta. Taidat kumminkin ladata voimaa iskuihin, vaikka olet niin pop..? ;) No ei midn kunhan taas tölvin leikkimielisesti ja aiheetta. Mut minusta kuulostaa jo joissakin vuosikymmeniä vanhoissa vedoissasi, että lyöt napakasti semmoisissa sen sallivissa ja sitä vaativissa jutuissa. Kuulenko oikein? Minusta kumminkin se esim virvelin ja tomien napakkuus on yksi vahva piirre soitossasi. "Minä olen jezmi. Me jezmit olemme varsin sinklanoitua kansaa." -Tulinpahan ohimennen kommentoineeksi kerran 90-luvulla eräässä treenikellarissa, jossa oli ns. jamit hyvässä vauhdissa. |
Kailis 01.09.2009 09:07:30 | |
---|
Kyllä mä vedän tuossa ihan ruoskalla kanttiin, ei nyt voimien takaa mutta just silleen napakasti. Tomeihinkin tilanteen mukaan kanttaria, saa kivasti korostettua aksentteja. Mulle oli hieman työlästä opetella dynamiikkaa sen 80's paiskomisen jälkeen. Nyt pyrin saamaan bändivolan kuriin jotta voi kaivaa soitosta nyansseja. Nyt mua kuunnellaankin vähän paremmin kun olen yli kymmenen vuotta kitaristia ja kitaristi/laulajaa vanhempi =D Lässyn lässyn...kiitos palautteesta, vieläpä asiallisesta ja kannustavasta. |
Lemon 03.09.2009 14:38:22 | |
---|
YouTubesta löytyi video yhdeltä toukokuiselta funksoul-keikalta Lotta K & The Napkins -yhtyeen kanssa. http://www.youtube.com/watch?v=XPCsK9MUfVo Kyseessä on siis, kuten arvata saattaa, Sharon Jones & The Nap-Kings -tribuuttibändi. |
Cimble 05.09.2009 19:18:54 | |
---|
Lemon: YouTubesta löytyi video yhdeltä toukokuiselta funksoul-keikalta Lotta K & The Napkins -yhtyeen kanssa. http://www.youtube.com/watch?v=XPCsK9MUfVo Kyseessä on siis, kuten arvata saattaa, Sharon Jones & The Nap-Kings -tribuuttibändi. Melko pätevä ryhmä, hyvä meininki! En löydä mitään huomautettavaa, olette hyviä. :) Hyvin erilaista tavaraa, mitä itse olen kouliutunut kolaamaan. Täällä kun on enemmänkin näitä funk/soul/jazz/groove-juttuja soitettuna hyvin hillitysti ja taitavasti "puvut päällä ja kravatti kaulassa", niin uskallankohan ikinä laittaa tänne itsestäni jotain videomateriaalia jos sattuisinkin saamaan käsiini. ;) Oma ilmaisuni on rock ja siksi ei tekisi/tekisi mieli laittaa tänne sekoittamaan pakkaa ja aiheuttamaan anarkiaa, heh... "Minä olen jezmi. Me jezmit olemme varsin sinklanoitua kansaa." -Tulinpahan ohimennen kommentoineeksi kerran 90-luvulla eräässä treenikellarissa, jossa oli ns. jamit hyvässä vauhdissa. |
OPJ1974 06.09.2009 00:08:46 | |
---|
Lemon: YouTubesta löytyi video yhdeltä toukokuiselta funksoul-keikalta Lotta K & The Napkins -yhtyeen kanssa. Uujea. Toimii kuin Pietarin pikajunan vessa, hyvä meininki, teknikkapuoli kaikilla hallussa ja oikein mainota musaakin vielä :D Muusikolla on kolme olotilaa: Känni, krapula ja outo olo. |
Matjardo 11.09.2009 00:27:08 (muokattu 11.09.2009 10:29:51) | |
---|
Tehtiin tuon mättöbändi Kiln:n kanssa 5 biisin EP pari viikkoa sitten. Pistettiin nyt sitten näin alkuun maistiaisiksi nimikkokappale myspaceen, joten sieltä kuuntelemaan sitten. Biisi ja lätty siis kantavat nimeä Piece of Peace. E: Hehe joo, linkkikin tosiaan olisi aika hyvä! http://www.myspace.com/thekilnbandTwo beers or not two beers? |
moderndrummer88 11.09.2009 09:24:54 | |
---|
Matjardo: Tehtiin tuon mättöbändi Kiln:n kanssa 5 biisin EP pari viikkoa sitten. Pistettiin nyt sitten näin alkuun maistiaisiksi nimikkokappale myspaceen, joten sieltä kuuntelemaan sitten. Biisi ja lätty siis kantavat nimeä Piece of Peace. Linkkiä kiitos, ei sitä nykyään jaksa alkaa mitään kaivelemaan. Relaxin' At Camarillo... |
Rumba-Ali 11.09.2009 09:50:29 | |
---|
No järkytetäänpä arvon tuomaristoa sitten toisellakin tekeleellä. Tämä on siis toinen "singlelohkaisu" tuolta Hallan esikoislevyltä. Ainakaan se ei edes yritä olla mitenkään erityisen rock. http://www.mikseri.net/playsong.php?id=393429Ken esileikkiin ryhtyy, Barbie sen kestäköön. |
Speedy 11.09.2009 11:26:48 | |
---|
Lemon: YouTubesta löytyi video yhdeltä toukokuiselta funksoul-keikalta Lotta K & The Napkins -yhtyeen kanssa. http://www.youtube.com/watch?v=XPCsK9MUfVo Pointsit rummustosta ja sen asettelusta lavalla... Hieno meininki kaikin puolin..;) "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
hollmi-5 11.09.2009 11:49:03 | |
---|
Speedy: Pointsit rummustosta ja sen asettelusta lavalla... Hieno meininki kaikin puolin..;) Aika matalalla virveli... Soundit, piuhat ja kajarit. |
markkuliini 11.09.2009 11:53:32 (muokattu 11.09.2009 13:45:19) | |
---|
hollmi-5: Aika matalalla virveli... Sieltähän se olennaisista olennaisin tiivistyikin. :D No sarkasmi sikseen, hyvän kuulloista soittoa, laulua ja meininkiä. Tuossa vaiheessa on ihan sama onko virveli vaikka lattialla jos groovaa noin hyvin. "Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani." |
Cimble 11.09.2009 12:23:06 | |
---|
markkuliini: Sieltähän se olennaisista olennaisin tiivistyikin. :D No sarkasmi sikseen, hyvän kuullosita soittoa, laulua ja meininkiä. Tuossa vaiheessa on ihan sama onko virveli vaikka lattialla jos groovaa noin hyvin. Nii-in. Harmi vaan jos silti kuitenkin poiketaan siitä täsmällisestä korkeudesta, jossa jokaisen rumpalin virveli on oltava. Eli toisin sanoen sotketaan liialla persoonallisuudella se standardisoiton yleisilme. Ällistyttävää itsepäisyyttä ja uhittelua! ;) "Minä olen jezmi. Me jezmit olemme varsin sinklanoitua kansaa." -Tulinpahan ohimennen kommentoineeksi kerran 90-luvulla eräässä treenikellarissa, jossa oli ns. jamit hyvässä vauhdissa. |
Niq 11.09.2009 13:16:34 (muokattu 11.09.2009 13:17:10) | |
---|
Rumba-Ali: No järkytetäänpä arvon tuomaristoa sitten toisellakin tekeleellä. Tämä on siis toinen "singlelohkaisu" tuolta Hallan esikoislevyltä. Ainakaan se ei edes yritä olla mitenkään erityisen rock. http://www.mikseri.net/playsong.php?id=393429 Tää oli paljon parempi kuin se aikaisempi: sovitus ja soundit toimii, ihan hyvä biisikin. Täytyy tulla Bar Tonaan kattomaan teitä. :) "I have a cunning plan" -Baldrick |
hollmi-5 11.09.2009 16:38:25 | |
---|
markkuliini: Sieltähän se olennaisista olennaisin tiivistyikin. :D No sarkasmi sikseen, hyvän kuulloista soittoa, laulua ja meininkiä. Tuossa vaiheessa on ihan sama onko virveli vaikka lattialla jos groovaa noin hyvin. Hei. Ulkomusiikillista, mutta kiinnitti huomion. Soittohan toimii mallikkaasti. Soundit, piuhat ja kajarit. |
markkuliini 11.09.2009 20:31:20 | |
---|
hollmi-5: Hei. Ulkomusiikillista, mutta kiinnitti huomion. Soittohan toimii mallikkaasti. No niin. Laitetaan säännöksi että jos soittopuolella kommentoi ulkomusiikillisia asioita, niin pitää myös kommentoida soittoakin. :) "Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani." |