![]() 03.01.2017 08:59:15 | |
---|---|
jazzmies: Rumpuystävät ja -viholliset. Julkaisin 1.1.2017 liven vuodelta 2010. Mika Säily Quartet: Janne Murto - tenorisaksofoni, Rob Dominis - piano, Pasi Huttula - kontrabasso ja Mika Säily - rummut, sävellykset. Miksaus on Mikko Murtoniemen. Albumi on julkaistu vain digitaalisena https://open.spotify.com/album/46xUWFiTCY39TKQHgnL9uO Setti on Gretschiä 18-12-13-14 ja SD 6,5 ja symbaalit Sabiania. Toistaiseksi jazztaiteilijanurani oli sitten tässä. Sain tehtyä kolme levyä. Ensiksi tuli Jamazen Around the World 2013 (Spotify), joka oli enemmän bändilevy, jolla 8/11 raidoista oli omia. Marraskuussa 2016 julkaisin Bikutsi taiteilijanimellä levyn Mozaique (Spotify), joka on ihan älyttömän kova ja luova lätty. Mutta perussuomessa taide on ennenkin mennyt ohi, joten totesin ettei tässä ole järkeä kiusata itseäni kulttuuri- ja koulutusvihamielisessä Suomessa. Pitäkööt tunkkinsa ja kohta sataa. Nyt iski meitsiin ku tuhat volttia - Mozaique! Törkeen hieno. Ja, vittu, et oli intensiivistä rumpua.. Jännitys tiivisty ja tiivisty ja sit se pehmee fonisoolo päälle.. Kiitos! | |
![]() 04.01.2017 03:13:16 | |
Ihmis surun haaskansyöjä: https://www.youtube.com/watch?v=HHPUhl-1qdo Mustaa sapattia ekalta levyltä. En oo Bill Ward. Soitin omalla tyylilläni, eli liikaa kaikkea varmaan monen mielestä ;D. Tässä on kyllä arvostettavaa oman linjan säilyttämistä ja piittamattomuutta siihen, mitä monet ammatikseen rumpuja soittavat koittaa sinulle neuvoa. Toivottavasti ei tulevaisuudessa koidu ongelmia kropan kanssa tästä valitsemastasi "omasta tyylistä"! | |
![]() 04.01.2017 04:48:42 | |
moderndrummer88: Tässä on kyllä arvostettavaa oman linjan säilyttämistä ja piittamattomuutta siihen, mitä monet ammatikseen rumpuja soittavat koittaa sinulle neuvoa. Toivottavasti ei tulevaisuudessa koidu ongelmia kropan kanssa tästä valitsemastasi "omasta tyylistä"! No en nyt piittaamattomuudeksi menis sanomaan kuitenkaan. Kyl mä koitan parhaani mukaan parantaa kaikkea mahollista, missä puutteita, mut helpommin sanottu, ku tehty. Minkälaisia ongelmia esim. voisi pahimmassa tapauksessa odottaa? Ei kroppa ainakaan koskaan mitään hälytys signaaleja lähettele. Mutsis oli hamsteri ja faijas haisi seljanmarjoilta! | |
![]() 04.01.2017 17:06:30 | |
Ihmis surun haaskansyöjä: No en nyt piittaamattomuudeksi menis sanomaan kuitenkaan. Kyl mä koitan parhaani mukaan parantaa kaikkea mahollista, missä puutteita, mut helpommin sanottu, ku tehty. Minkälaisia ongelmia esim. voisi pahimmassa tapauksessa odottaa? Ei kroppa ainakaan koskaan mitään hälytys signaaleja lähettele. Aika monet viisaampien neuvot olet tuntunut kuittaavan sillä, että "tää on mun oma tapa ja paras tapa minulle" En tiedä kuinka pitkiä pätkiä soitat kerrallaan, mutta itse en voisi kuvitella suoriutuvani vaikkapa kolmen setin keikasta tuollaisella soittotavalla. Jos treenaat pitkiä pätkiä, niin veikkaan, että lähitulevaisuudessa on luvassa ongelmia niskan kanssa, koska roikotat päätä todella ikävän näköisesti. Käsien/ranteiden todella jäykän näköinen tekniika povaa jännetuppitulehduksia ja muuta kivaa. | |
![]() 04.01.2017 18:04:18 | |
mukis: Nyt iski meitsiin ku tuhat volttia - Mozaique! Törkeen hieno. Ja, vittu, et oli intensiivistä rumpua.. Jännitys tiivisty ja tiivisty ja sit se pehmee fonisoolo päälle.. Kiitos! Kiitos nuori ihminen! Väitän, että Mozaique on levy, jonka vain minä pystyn tekemään. Kappaleiden takana on tosi erikoisia tarinoita ja raaka-aineivarantoja, joiden haalimiseen on mennyt "puoli elämää". CD-versiossa on iso sepostus tarinoista kappaleiden taustalla. "Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä." | |
![]() 04.01.2017 18:17:51 (muokattu 04.01.2017 18:18:32) | |
Ihmis surun haaskansyöjä: No en nyt piittaamattomuudeksi menis sanomaan kuitenkaan. Kyl mä koitan parhaani mukaan parantaa kaikkea mahollista, missä puutteita, mut helpommin sanottu, ku tehty. Minkälaisia ongelmia esim. voisi pahimmassa tapauksessa odottaa? Ei kroppa ainakaan koskaan mitään hälytys signaaleja lähettele. Muutama pointsi + Sinulla on kelpo time feel ja pocket raskaan musiikin soittamiseen + Diggaat rummuttamisesta ja olet tuonut soittosi julki muiden silmille, korville ja kommentoitavaksi + Soitat yhdessä toisen ihmisen kanssa bändimeininki + Jamimeininki - Kapulaotteesi, grippisi, seilaa molemmissa käsissä soitettavan materiaalin mukana. Tsekkaa tämä https://www.youtube.com/watch?v=QBNWpvZ_mwA - Setin asettelu hankaloittaa soittamista. Virveli on liian matalalla ja ride turhan sivulla. Joudut kurottelemaan aina kun vaihdat soitettavaa rumpua/symbaalia - Rumpalin perusduunia on tekemättä: rudimenteilla saisit lineaarisuutta ja dynamiikkaa, koordinaatioharjoituksilla saisit monitasoisuutta ja yllättävyyttä, timeharjoituksilla saisit fillit/unisonot kohdilleen, blokkaamalla saisit sanavarastoa, settiharjoituksilla saisit setistä melodisemman "Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä." | |
![]() 04.01.2017 21:13:49 | |
Hyvä. Todella mielenkiintoista musaa teitte. En tunne alkuperäistä kappaletta, ehkä. Hämmentävästi kuulostaa jatsilta olematta sitä. Kivoja ideoita. Mun mielestä tuossa oli vokapulaaria jo liikaakin, tarkoituksen ja sanoman kustannuksella. jazzmies: - Kapulaotteesi, grippisi, seilaa molemmissa käsissä soitettavan materiaalin mukana. Miten tämä on huono asia. Sehän avaa kokonaisen laatumaailman verrattuna yhteen kokoajan paikallaan pysyvään otteeseen. Tietysti jos lapsi menee pesuveden mukana, niin sitten on huonoa. - Setin asettelu hankaloittaa soittamista. Virveli on liian matalalla ja ride turhan sivulla. Joudut kurottelemaan ... Ei se ole kurottelemista vaan paremminkin vääntymistä. Iso mies soittaa pikkupojan settiä. Tuuppaa kaikkea rumpua kauemmaksi eteen, niin ei tarvitse kiemurrella soittimien perässä. Ja soittimien ylöspäin nostokin toki. Ja sama juttu kuin hepalla ratsastaessa, selkä suoraan, katse eteenpäin. Armeijassa myös olalle vie. ¤ jos ei soi hiljaa, soi kovaa ¤ olennainen ¤ sidonnainen ¤ puolinainen ¤ moninainen ¤ kokonainen ¤ ainainen ¤ ihanainen ¤ | |
![]() 04.01.2017 21:57:57 | |
moderndrummer88: Aika monet viisaampien neuvot olet tuntunut kuittaavan sillä, että "tää on mun oma tapa ja paras tapa minulle" En tiedä kuinka pitkiä pätkiä soitat kerrallaan, mutta itse en voisi kuvitella suoriutuvani vaikkapa kolmen setin keikasta tuollaisella soittotavalla. Jos treenaat pitkiä pätkiä, niin veikkaan, että lähitulevaisuudessa on luvassa ongelmia niskan kanssa, koska roikotat päätä todella ikävän näköisesti. Käsien/ranteiden todella jäykän näköinen tekniika povaa jännetuppitulehduksia ja muuta kivaa. Niin siis just tohon soittoergonomiaan oon viitannut tolla ainoastaan. Siinä myönnänki luottavani omaan arvostelukykyyni enemmän, koska ei oo mitään fyysistä tekijää, mistä huomais, että tekee pahaa. Kyl semmoset jopa 5h putkeen monesti soitettu, eikä vitullisen hikoilun lisäks juurikaan esim. paikat kramppaile, jumiudu, saati kipuile. Kaiken muun oon todellaki ottanut ihan tosissani ja pyrin vinkit hyödyntämään. Tekniikka, timen parannus, kaikki tällanen mua kiinnostaa suuresti. Toki oon itsepäinen ihminen, ja semmonen radikaali parannus tuskin on tapahtumassa mulla yhtä nopee, ku sellaselle joka 100% orjallisesti seuraa annettuja ohjeita. Niinku yleensäki mulla, ni täytyy vaan grindaa, kunnes koen AHAA-elämyksen ja tajuan/opin jtn, mikä ei aiemmin onnistunut. Oikeen suunnan näyttäminen aina auttaa. Vaikka on ammattimuusikkoja yms. ni tiedostan silti, että monella on semmonen mentaliteetti(siis elämässä ylipäätänsä), että jokin asia on ainoa oikea tapa, koska on itse tehnyt niin, joten en silti sokeasti kaikkea ota itsestäänselvyytenä, vaikka kuulostaisikin loogiselta. Pyrin selvittämään asiaa useammalta kantilta. Luen, katson youtube videoita, sun muuta, mitä moderni ihme internet tarjoaa. Mutsis oli hamsteri ja faijas haisi seljanmarjoilta! | |
![]() 04.01.2017 22:24:59 | |
Ihmis surun haaskansyöjä: Niin siis just tohon soittoergonomiaan oon viitannut tolla ainoastaan. Siinä myönnänki luottavani omaan arvostelukykyyni enemmän, koska ei oo mitään fyysistä tekijää, mistä huomais, että tekee pahaa. Kyl semmoset jopa 5h putkeen monesti soitettu, eikä vitullisen hikoilun lisäks juurikaan esim. paikat kramppaile, jumiudu, saati kipuile. Kaiken muun oon todellaki ottanut ihan tosissani ja pyrin vinkit hyödyntämään. Tekniikka, timen parannus, kaikki tällanen mua kiinnostaa suuresti. Toki oon itsepäinen ihminen, ja semmonen radikaali parannus tuskin on tapahtumassa mulla yhtä nopee, ku sellaselle joka 100% orjallisesti seuraa annettuja ohjeita. Niinku yleensäki mulla, ni täytyy vaan grindaa, kunnes koen AHAA-elämyksen ja tajuan/opin jtn, mikä ei aiemmin onnistunut. Oikeen suunnan näyttäminen aina auttaa. Vaikka on ammattimuusikkoja yms. ni tiedostan silti, että monella on semmonen mentaliteetti(siis elämässä ylipäätänsä), että jokin asia on ainoa oikea tapa, koska on itse tehnyt niin, joten en silti sokeasti kaikkea ota itsestäänselvyytenä, vaikka kuulostaisikin loogiselta. Pyrin selvittämään asiaa useammalta kantilta. Luen, katson youtube videoita, sun muuta, mitä moderni ihme internet tarjoaa. Internetissä on se homma kyllä, että neuvoja voi olla kaikkea väliltä lehtori, noviisi, tai koulutettu muusikko, kuten tämä sivu osoittaa. Suosittelen: osaava opettaja ja rumputunnit. Juuh elikkäs | |
![]() 04.01.2017 22:25:26 | |
jazzmies: Muutama pointsi + Sinulla on kelpo time feel ja pocket raskaan musiikin soittamiseen + Diggaat rummuttamisesta ja olet tuonut soittosi julki muiden silmille, korville ja kommentoitavaksi + Soitat yhdessä toisen ihmisen kanssa bändimeininki + Jamimeininki - Kapulaotteesi, grippisi, seilaa molemmissa käsissä soitettavan materiaalin mukana. Tsekkaa tämä https://www.youtube.com/watch?v=QBNWpvZ_mwA - Setin asettelu hankaloittaa soittamista. Virveli on liian matalalla ja ride turhan sivulla. Joudut kurottelemaan aina kun vaihdat soitettavaa rumpua/symbaalia - Rumpalin perusduunia on tekemättä: rudimenteilla saisit lineaarisuutta ja dynamiikkaa, koordinaatioharjoituksilla saisit monitasoisuutta ja yllättävyyttä, timeharjoituksilla saisit fillit/unisonot kohdilleen, blokkaamalla saisit sanavarastoa, settiharjoituksilla saisit setistä melodisemman Okei. Hyvä, että jtn hyvääki löytyy silti. Toistaa joutuu itseään, mut allekirjotan varmasti kaikki noi puutteet yhä. Mietin vaan sitä, että onko setin asettelu loppujen lopuks pääasiassa yksilöllinen asia? Oon kokeillut erilaisia setuppeja, mut tän tyylisestä on muodostunut vakio. Ylimäärästä ei ainakaan juuri ole tossa siinä mielessä, et kaikkea käytän. Isoimman tomin ottais pois, ni riden sais vähän lähemmäks, mut ei tossa hirveen isoa väliä ole, ennen kun osuis jalkoihin. Totuttelu kysymys varmastikin. Tuollahan toki samalla setillä soittaa useampi henkilö miinus mun pellit/snare/haikka yms. mitä en jätä yleiseen käyttöön, ni aina ei toki kerkeä(vaivaudu) asettelemaan kaikkea täydellisesti. Grippi mietityttää. Eikö toi ote itessään ole ainaki aika perus? Jäykkä varmasti, mut siis meinaan millä sormilla pidän kiinni. Jtn häikkää siin kaiketi on, koska noita ghosteja sun muita soittaessa, täytyy päästää tolleen enemmän parin sormen varaan hetkellisesti, että kimpoaa kunnolla. Katon ton videon, minkä linkkasit. Mutsis oli hamsteri ja faijas haisi seljanmarjoilta! | |
![]() 04.01.2017 22:26:52 | |
Ihmis surun haaskansyöjä: Niin siis just tohon soittoergonomiaan oon viitannut tolla ainoastaan. Siinä myönnänki luottavani omaan arvostelukykyyni enemmän, koska ei oo mitään fyysistä tekijää, mistä huomais, että tekee pahaa. Kyl semmoset jopa 5h putkeen monesti soitettu, eikä vitullisen hikoilun lisäks juurikaan esim. paikat kramppaile, jumiudu, saati kipuile. Kaiken muun oon todellaki ottanut ihan tosissani ja pyrin vinkit hyödyntämään. Tekniikka, timen parannus, kaikki tällanen mua kiinnostaa suuresti. Toki oon itsepäinen ihminen, ja semmonen radikaali parannus tuskin on tapahtumassa mulla yhtä nopee, ku sellaselle joka 100% orjallisesti seuraa annettuja ohjeita. Niinku yleensäki mulla, ni täytyy vaan grindaa, kunnes koen AHAA-elämyksen ja tajuan/opin jtn, mikä ei aiemmin onnistunut. Oikeen suunnan näyttäminen aina auttaa. Kuten sanoin, tulevaisuudessa voi olla ongelmia, jos jatkat samaa rataa. Tervemenoa perse edellä puuhun, siellä sitä on itsekkin tullut aikanaan käytyä ja oppirahat maksettu. | |
![]() 04.01.2017 22:40:02 | |
Ihmis surun haaskansyöjä: Grippi mietityttää. Eikö toi ote itessään ole ainaki aika perus? Jäykkä varmasti, mut siis meinaan millä sormilla pidän kiinni. Jtn häikkää siin kaiketi on, koska noita ghosteja sun muita soittaessa, täytyy päästää tolleen enemmän parin sormen varaan hetkellisesti, että kimpoaa kunnolla. Katon ton videon, minkä linkkasit. Kapulaote ja pompun kontrolli ovat tärkein tekijä hyvästä soitosta ja soundista. Niihin sinun kannattaa satsata. Ihan turhaa on miettiä jonkun biisin soittamisen kuvioita. Ne kaikki on sisällä perustekniikassa ja rudimenteissa. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 05.01.2017 00:42:45 | |
jazzmies: Tsekkaa tämä https://www.youtube.com/watch?v=QBNWpvZ_mwA Ohos, täähän on kova ja menny aiemmin jostain syystä ohi. Vaikuttaisi siltä että fyysisen harjoitteen muutoksen ylikorostamiseen olisi haettu mallia urheiluvalmennuksen puolelta, johon on syynsä! Kymmenen pistettä! | |
![]() 05.01.2017 00:55:26 (muokattu 05.01.2017 01:04:11) | |
Edelleen haluan mainostaa känsiäni pikkurillieni tienoilla :D Tervetuloa. Haaskansyöjälle suosittelisin kans muutamaa rumputuntia, mutta en pikaisen osittain äänettömän tsekkailun perusteella keksi mikä tuossa olisi se _pahin_ ongelma. Don't get me wrong, niitä kyllä piisasi, mutta on helppoa sanoa että kaiken takana on nainen tai pompun tai paidan puute. Jos tämän palstan neuvojen ottamisessa on ongelmia (mikä ei välttämättä ole aina huono juttu), niin kuuntele ja katso itse tuo video ja kysy itseltäsi, miten suoritusta / musiikillis-tyylillis-improvisatoris-whatever- johtoajatuksiesi välittymistä /kappaletta/ mitä vaan muuta musiikin tai soiton osatekijää jonka itse pystyt havainnoimaan, pystyisi parantamaan? Jos löydät edes jonkun esimerkin siitä mikä mättää niin olet jo matkalla. Jos et, niin jonkun täytyy näyttää se sinun puolestasi, ja silloin täytyy olla valmis ottamaan vastaan kritiikkiä. Tai jotain. Vitustako minä tiiän. Ihmis surun haaskansyöjä: ni täytyy vaan grindaa Voihan sitä hakata päätä seinään, mutta vaihtoehtojakin on. Work smart, not hard. Tämä on se kohta jossa itse saisin maata kuten petaan, mutta hoho. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 | |
![]() 05.01.2017 01:27:07 (muokattu 05.01.2017 01:29:33) | |
Epämuusikko: Edelleen haluan mainostaa känsiäni pikkurillieni tienoilla :D Tervetuloa. Haaskansyöjälle suosittelisin kans muutamaa rumputuntia, mutta en pikaisen osittain äänettömän tsekkailun perusteella keksi mikä tuossa olisi se _pahin_ ongelma. Don't get me wrong, niitä kyllä piisasi, mutta on helppoa sanoa että kaiken takana on nainen tai pompun tai paidan puute. Jos tämän palstan neuvojen ottamisessa on ongelmia (mikä ei välttämättä ole aina huono juttu), niin kuuntele ja katso itse tuo video ja kysy itseltäsi, miten suoritusta / musiikillis-tyylillis-improvisatoris-whatever- johtoajatuksiesi välittymistä /kappaletta/ mitä vaan muuta musiikin tai soiton osatekijää jonka itse pystyt havainnoimaan, pystyisi parantamaan? Jos löydät edes jonkun esimerkin siitä mikä mättää niin olet jo matkalla. Jos et, niin jonkun täytyy näyttää se sinun puolestasi, ja silloin täytyy olla valmis ottamaan vastaan kritiikkiä. Tai jotain. Vitustako minä tiiän. Voihan sitä hakata päätä seinään, mutta vaihtoehtojakin on. Work smart, not hard. Tämä on se kohta jossa itse saisin maata kuten petaan, mutta hoho. Löydän paljonkin parannettavaa. Siks mä näitä alunperinkin videoin ja pistän tännekin. Paljo clippejä kuvaan aina, missä treenaan millonki mitä, ja jälkeenpäin sit analysoin, miten parantaa. Suurin osa ei tänne päädy. En mä ketään viihdyttää/raivostuttaa näillä pätkillä koita =D. Neuvot on pääasiassa hyviä pelkästään senki vuoksi, että 90% tän ketjun käyttäjistä on kokeneempia kuin minä. Mä yritän vaan sanoa tässä sitä, että mielestäni järkevä ihminen ei missään asiassa sokean uskon turvin vaan niele kaikkea kokonaisena, varsinkaan jos ei aina ymmärrä täysin mitä haetaan edes takaa. Täytyy osaa suodattaa ees vähäsen. Vaikkei näkyis noista pikkupätkistä, ni itse koen saaneeni selkeää hyötyä saamastani palautteesta. Ei, musta ei oo kuoriutunut jumalallista rumpalia vielä, mut ei tässä oo, ku aikalailla tasan vuos menny, ku ekan pätkän tänne linkkasin. Aattelin loppuelämän soitella. Suurin muutos on ollu toi yhteissoitto, mikä sujuu paremmin, ku aiemmin. Ennen soitto näytti jäykältä & paikat saatto myös tuntua jumisilta. Nykyään vaan näyttää, mut paikat tuntuu todella rennoilta. On seki jtn kehitystä se? Mutsis oli hamsteri ja faijas haisi seljanmarjoilta! | |
![]() 05.01.2017 02:04:30 | |
Ihmis surun haaskansyöjä: Suurin muutos on ollu toi yhteissoitto, mikä sujuu paremmin, ku aiemmin. Ennen soitto näytti jäykältä & paikat saatto myös tuntua jumisilta. Nykyään vaan näyttää, mut paikat tuntuu todella rennoilta. On seki jtn kehitystä se? Tai kroppa on vain tottunut siihen jatkuvaan jumitilaan... | |
![]() 05.01.2017 10:33:10 | |
Ihmis surun haaskansyöjä: Nykyään vaan näyttää, mut paikat tuntuu todella rennoilta. On seki jtn kehitystä se? En nyt muuhun kommentoi, mutta toi niska kannattaa oikeesti oppia pitämään suorana sen luonnollisella paikalla. Pitkässä juoksussa sen roikottaminen aiheuttaa ongelmia. Itse soitin ensimmäiset pari vuotta tietoakaan ergonomiasta ja pää roikkui juurikin tuolla tavalla. Tuo pään roikotus yhdistettynä päätetyöskentelyyn aiheutti virheasennon niskaan, joka vetää niskan lihakset kireelle ja sitä kautta olkapään sen verran juntturaan, että välillä nostaminenkin sattuu. Vaiva on toki korjattavissa ammattilaisen paikkojen avaamisella sekä aktiivisella omalla niskan jumppaamisella, että niska tottuisi olemaan oikeassa asennossa ja vaivan synty vaatii pitkällistä "väärää"asentoa. Näin kun taaksepäin itse katsoo, näkisin helpommaksi opetella alusta asti pitämään ruotu pystyssä. PS. Täällähän on syntynyt ihan keskustelua, ilman tarpeetonta vittuilua | |
![]() 05.01.2017 12:07:30 | |
Ihmis surun haaskansyöjä: Vaikkei näkyis noista pikkupätkistä, ni itse koen saaneeni selkeää hyötyä saamastani palautteesta. On seki jtn kehitystä se? On joo ja tuota pätkää katselessa huomaa kyllä eron niihin ensimmäisiin pätkiin. Esim.ghosnotet ja etuheleet on nyt jo paremman kuuloisia. Tekemistä niidenkin parissa riittää, mutta parempaan päin. Pari rumputuntia maksaisi varmaan joo itsensä takaisin pitkässä juoksussa. Perusasiat kuntoon ja sitten lisää vaa aktiivista soittelua. | |
![]() 05.01.2017 22:30:57 | |
![]() 05.01.2017 22:36:57 (muokattu 05.01.2017 22:38:18) | |
Sbiogenecto: Solonpätkä. =D https://www.youtube.com/watch?v=sghRB12RJgQ Hyvä! Ruhkainen repäisy, joka lyhyydelläänkin sitten teki kunnarin. EDIT: Hieno kuvauspaikka. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)