Epämuusikko 16.01.2015 21:23:41 | |
---|
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
passe 19.01.2015 11:34:42 | |
---|
"Ne levyt usein radiossa soivat - tai ne voivat olla muitakin". |
hollmi-5 19.01.2015 12:08:02 | |
---|
Soundit, piuhat ja kajarit. |
Duro 19.01.2015 12:09:22 | |
---|
hollmi-5: Hyvä meinki! Yritin vastapalloksi linkittää Kallen pätkän, jossa soittaa ilmapalloilla, vinkuleluilla ja akkuporakoneella settiä, mutta kun en löytänyt... No tossa on se mitä tänne on linkitelty sen sata kertaa: https://www.youtube.com/watch?v=P3sMhAEOeZ8 Noita, missä se pelleilee vinkuleluilla yms. löytyy tuolta useampi. Vuoden "taidot riitti, kunto ei": Duro (c) juici |
hollmi-5 19.01.2015 12:11:13 | |
---|
Soundit, piuhat ja kajarit. |
Speedy 19.01.2015 16:11:56 (muokattu 19.01.2015 16:13:54) | |
---|
Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse |
jazzmies 19.01.2015 21:24:54 (muokattu 19.01.2015 21:25:14) | |
---|
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä." |
dictatorsh*t 20.01.2015 19:20:25 | |
---|
Huhhuh mitä tykittelyä taas https://www.youtube.com/watch?v=UFF2bL2obMI Melkein hypnoottisempaa kuin komentaja Kai M. Aallon hypnoottis-magneettinen katse. Jollain tavalla tuossa kiteytyy se, että rumpujen soittaminen on aina toissijaista musiikin tai kappaleen soittamiseen nähden. Onneksi tulevat kohta Suomeen. |
statistiÖ 20.01.2015 20:28:30 | |
---|
dictatorsh*t: Huhhuh mitä tykittelyä taas https://www.youtube.com/watch?v=UFF2bL2obMIJuu. Kivaa minimalismilaittoa, ymmärrän erittäin. Uusi mulle. Hyvin hanskassa, että saa noin vähästä paljon ja tasaisesti. Intensiivisyys koko ajan huipussa vai pitäisikö sanoa kaakossa. Muttaettä rumpujensoitto toissijaista vai tarkoitatko tuota meininkiä videolla. Kannattanee kuunnella ilman kuvaa. Sanoisin että tuossa on rummut pääosassa, varsinkin jos hihat lasketaan rummuksi. Onhan siellä bdkin ahkerana. Virveliä ei montaa lyöntiä ollut, mutta sitäkin enemmän paikallaan. Tuommoista tiivistä kihinää ja availuja laskettaisin menemään kappaleisiini, mutta pitää ensin opetella, eikä ole hihattejakaan tuollaiseen, next-to-ever siis. Mulla on nyt pakkomielteenä tommyaldridge. Kai tähän on jokin lääkitys jossain, onhan. En ymmärrä erittäin. ¤ RLRR LRLR RLRR LRLR ¤ Jos ei soi hiljaa, soi kovaa ¤ ranttatantta ¤ hevi mamma, kevyt musiikki ¤ |
hollmi-5 20.01.2015 20:40:13 (muokattu 20.01.2015 21:19:41) | |
---|
dictatorsh*t: Huhhuh mitä tykittelyä taas https://www.youtube.com/watch?v=UFF2bL2obMI Melkein hypnoottisempaa kuin komentaja Kai M. Aallon hypnoottis-magneettinen katse. Jollain tavalla tuossa kiteytyy se, että rumpujen soittaminen on aina toissijaista musiikin tai kappaleen soittamiseen nähden. Onneksi tulevat kohta Suomeen. Tykittelyä! Ootko kuullu, kun tykillä ammutaan? Tässä raavitaan tikkuja, eikä saada yhtä 12-vuotiaan pennun markkinoilta ostamaa papattimattoa tuleen... Varmaan pitäis ottaa jonkun värisiä pillereitä, että pääsis moodiin? Soundit, piuhat ja kajarit. |
Vallu-Veke 20.01.2015 21:09:59 | |
---|
|
tito 20.01.2015 21:15:14 | |
---|
robbiehill.net rootsandbones.com |
dictatorsh*t 20.01.2015 23:03:30 | |
---|
hollmi-5: Tykittelyä! Ootko kuullu, kun tykillä ammutaan? Tässä raavitaan tikkuja, eikä saada yhtä 12-vuotiaan pennun markkinoilta ostamaa papattimattoa tuleen... Varmaan pitäis ottaa jonkun värisiä pillereitä, että pääsis moodiin? Ehkä on parempi ettet koita, voi tulla hassu olo. |
Speedy 21.01.2015 09:06:38 | |
---|
dictatorsh*t: Huhhuh mitä tykittelyä taas https://www.youtube.com/watch?v=UFF2bL2obMI Taas? Onkos tämä sitten jotenkin tunnettu bändi.. Kyllä minäkin vertaisin tämän enemmän papatin paukutteluun kun tykittelyyn.. Ei tässä ollu edes kiinareita..:) Mukavan kuuloista mutta pitäs varmaan kuulla koko keikka että pääsisi fiilikseen, kun ei tuossa nyt oikein tapahtunut mitään (mikä tietysti on osaltaan tarkoituskin) tai sitten just pitäs haistella jotain sieniä.. Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse |
dictatorsh*t 21.01.2015 11:08:53 (muokattu 21.01.2015 11:19:05) | |
---|
Sana 'taas' viittasi yleisesti olemassaolevaan tykittelyyn ja juuri tässä tapauksessa omakohtaiseen tulkintaani erinäisistä informaatiolähteistä, jotka tässä todellisuudessa juuri tällä hetkellä juuri minun tulkinnassani täyttivät tykittelyn kriteerit. Itse tykittely lienee myös tarkemmin määrittelemättömänä käsitteenä hieman haastava, olen pahoillani siitä. Miten tästä on tullut vuosien aikana aivan kamala narkkarifoorumi? En pidä tästä. Lisäksi haluaisin kysyä miten seuraava liittyy yhtään mihinkään? Speedy: Onkos tämä sitten jotenkin tunnettu bändi.. Tulkitsen, että annat lainauksessai ymmärtää että ns. tykittelyn mahdollisuus on olemassa ainoastaan jos bändi olisi tunnettu. Näkisin kuitenkin ettei se ole lainkaan relevantti asia keskustellessa esimerkiksi rumpupläjäyksistä (joka myös käsitteenä hieman auki) tai tykittelystä. Loppujen lopuksin olennaista lienee se, että en ilmeisestikään tuntenut tykittelyn eri määritelmiä lainkaan niin hyvin kuin muut foorumin kirjoittajat ja koitan ensi kerralla olla varovaisempi kielenkäytön suhteen. |
dictatorsh*t 21.01.2015 11:28:13 | |
---|
|
Epämuusikko 21.01.2015 11:35:45 (muokattu 21.01.2015 11:39:08) | |
---|
Itse pidin dictatorsh*tin linkin takana lymynneestä mood piecestä, ja vaikken moista jumitusta kuuntelisi vapaa-aikanani, en siinä nähnyt mitään vikaa niin kappale-kuin suoritustasolla. Toki jos pitää aina olla vaikka blues-pohjaiset kitaristit ja karismaattinen ylärekisterivoittoinen lauluääni jotta voi olla ja hengittää niin se on voi voi. Irrottakaa itsenne välillä :D oon kuunnellu viimeiset kaksi päivää lähes pelkästään tätä. vastapalloon siis no drums, just music :D https://www.youtube.com/watch?v=qoLS9We9hl4"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
dictatorsh*t 21.01.2015 11:39:57 (muokattu 21.01.2015 12:00:33) | |
---|
Toisteisuus ja minimalismi ovat parhaimmillaan best in life, esimerkkinä vaikkapa maailman parhaat Jajoukan mestarimuusikot: https://www.youtube.com/watch?v=ECqzEi7Ghcs Koska pääsin vauhtiin, niin linkitän vielä Wiren hienon arvion Nisennenmondain uusimmasta levystä, tässä käsitellään mielestäni aivan hyvin minimalistisen lähestymistavan syitä ja tarkoituksia (eritoten tietenkin Nisennenmondain kontekstissa): http://i.imgur.com/UIPTeYo.jpg |
Speedy 21.01.2015 14:25:33 | |
---|
dictatorsh*t: Sana 'taas' viittasi yleisesti olemassaolevaan tykittelyyn ja juuri tässä tapauksessa omakohtaiseen tulkintaani erinäisistä informaatiolähteistä, jotka tässä todellisuudessa juuri tällä hetkellä juuri minun tulkinnassani täyttivät tykittelyn kriteerit. Itse tykittely lienee myös tarkemmin määrittelemättömänä käsitteenä hieman haastava, olen pahoillani siitä. No ei siitä nyt kannata hermostua..=) Haluaisitko sitten kenties avata sitä omakohtaista tulkintaasi mitä tykittely on sinun mielestä? "Huhhuh mitä tykittelyä taas" lausahdus jättää lukijalle aika vapaat tulkinnat sanoista tykittelyä ja taas. Lukija saattaa äkkiseltään luulla että myös kirjoittaja mieltää ne sanat samoin kuin itse.. Niin ainakin itse tein, ja oletin että siellä linkin takana on jotain joka on ollut muutaman kerran esillä edellisillä sivuilla. Kaikkia linkkejä en oo kerenny ja jaksanu kattoa läpi joten siksi kysyin että pitäisikö tämä tietää.. Tulkitsen, että annat lainauksessai ymmärtää että ns. tykittelyn mahdollisuus on olemassa ainoastaan jos bändi olisi tunnettu. Näkisin kuitenkin ettei se ole lainkaan relevantti asia keskustellessa esimerkiksi rumpupläjäyksistä (joka myös käsitteenä hieman auki) tai tykittelystä. Loppujen lopuksin olennaista lienee se, että en ilmeisestikään tuntenut tykittelyn eri määritelmiä lainkaan niin hyvin kuin muut foorumin kirjoittajat ja koitan ensi kerralla olla varovaisempi kielenkäytön suhteen. Aika erikoinen tulkinta, mutta ei se mitään..=) Lue edellinen kappale..;) Mutta mitä minun mielestä tykittelemiseen tulee, niin se on jotain kova äänistä, räjähtelevää, isoa, suurta ja mahtavaa. Jotain sensaatiomaista tai ainakin siihen pyrkivää soittoa jossa päästellään ns. höyryjä ulos. Siksi tuommoinen minimalistinen, tasapaksuhko paikallaan junnaus oikein täyttänyt minun kriteereitä tykittelystä. Mutta tosiaan jos haluat omaa näkemystäsi avata. Vai oliko sinun tykittely vaan synonyymi paukuttelulle tai ylipäätään soittamiselle? Toisinaan tuommoisesta tykkään mutta tuosta pätkästä ei vielä tosiaan oikein irronnut mitään. Jos tuo oli paras pätkä, niin mikä on toiseksi paras? Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse |
dictatorsh*t 21.01.2015 14:43:19 | |
---|
Ei kai sentään kukaan hermostunut ole. Mutta niin, kuten aiemminkin mainitsin, jätin tykittelyn käsittenn kokonaan määrittelemättä. Ainakin tässä tapauksessa koen tykittelyllä tarkoitettavan sellaista materiaalia, joka aiheuttaa jes huhhuh miten kovaa kamaa -fiiliksen.* Se, mistä kulloinkin kyseessä oleva henkilö tuollaisen fiiliksen saa, on tietenkin täysin subjektiivista ja hyvä niin, sillä ei se kai mitenkään muuten voisikaan olla. Olikohan Sven Aerts, joka sanoi että "kaikki havaitseminen on itsensä havaitsemista" ja Wojciech Zurek taas että "se, mitä havaitsija tietää, liittyy erottamattomasti siihen, mitä havaitsija on". Ja kyllä, tuon tänne linkittäessäni tiesin varsin hyvin että on epätodennäköistä että a) joku tietää kyseisen yhtyeen b) jakaa mielipiteeni siitä. Mutta ajattelin sen olevan soveliasta rumpupläjäys-otsikon alla. Jos taas mennään käsitteiden tulkintaan ja niiden merkitysten mieltämiseen niin sehän on loputon suo se. Esimerkkinä vaikka musiikki. Kaikki tietävät omassa mielessään mitä se on mutta kukaan ei osaa selittää sitä kaikenkattavasti ja yksiselitteisesti (ja jos osaa niin on selvittänyt sen mihin yksikään musiikintutkija ei vielä ole kyennyt). En tiedä onko tuo paras pätkä mutta se oli äänenlaadullisesti YouTuben kautta löydettävästä materiaalista laadukkain. Jos haluaa kuunnella lisää niin suosittelen vilpittömästi Nisennenmondain vuonna 2013 julkaistua N-albumia, joka oli mielestäni ehdottomasti kyseisen vuoden parhaita äänitteitä. http://open.spotify.com/album/19nNUoxHIMRJsogSuExqJehttps://www.youtube.com/watch?v=HnoIXp1PHbI * Sama olisi tietty tarttua edellisen lauseen kovaa-sanaan; miten aineettomina ääniaaltoina ja värähdyksinä kulkeutuva informaatio voisi olla kovaa? Kovahan viitta selvästi johonkin fyysisen aineen ominaisuuteen. |