TheRev 22.11.2016 17:59:14 | |
---|
|
VeeKoo 27.11.2016 11:17:38 | |
---|
|
sepisti 28.11.2016 05:17:35 | |
---|
VeeKoo: Haluatko miljonääriin hakiessa pittee nykyään tehä hakemusvidio. Tein sellaisen. https://www.youtube.com/watch?v=d1VB_XnAjdY Ihme ja kumma, jos et tule valituksi ohjelmaan! Hyvä video ja varmasti persoonallinen. https://www.youtube.com/watch?v=L5gGjlyzxfo |
jigsore 28.11.2016 12:17:34 | |
---|
|
statistiÖ 28.11.2016 21:11:56 | |
---|
¤ jos ei soi hiljaa, soi kovaa ¤ olennainen ¤ sidonnainen ¤ puolinainen ¤ moninainen ¤ kokonainen ¤ ainainen ¤ ihanainen ¤ |
TheRev 29.11.2016 09:14:50 | |
---|
|
TheRev 29.11.2016 16:30:13 | |
---|
|
tthei 30.11.2016 20:08:02 | |
---|
I'm not telling you what to do, I'm just recommending to use your options. |
Danko 05.12.2016 02:29:29 | |
---|
"Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903 |
Ihmis surun haaskansyöjä 05.12.2016 19:56:55 | |
---|
https://www.youtube.com/watch?v=wmmta7CCE_s Harjottelin tässä sormitekniikkaa sun muuta. Jos saa selkoa, ni saa antaa ihan mitä vaan vinkkiä. Vasen käsi on mulla aika lussu ja koitan sitä parantaa. Buzzrollia koitan myös opetella, mut en saa millään oikeen opeteltua sellasta klassista kiihtyvää tosta. Jumissa tietyssä tempossa, mistä en osaa kiihdyttää. Tai sit menee mössöseks. Toi mitä teen rideen/haikkaan esim kohdassa 2:40, ni onks toi edes mikään juttu? Ja jos on, ni millä nimellä kulkee? En oo nähny opetusvideota moisesta, mut jostain oon ton vaan omaksunut. Mutsis oli hamsteri ja faijas haisi seljanmarjoilta! |
keitiiem 06.12.2016 04:31:20 | |
---|
Ihmis surun haaskansyöjä: https://www.youtube.com/watch?v=wmmta7CCE_s Harjottelin tässä sormitekniikkaa sun muuta. Jos saa selkoa, ni saa antaa ihan mitä vaan vinkkiä. Vasen käsi on mulla aika lussu ja koitan sitä parantaa. Buzzrollia koitan myös opetella, mut en saa millään oikeen opeteltua sellasta klassista kiihtyvää tosta. Jumissa tietyssä tempossa, mistä en osaa kiihdyttää. Tai sit menee mössöseks. Toi mitä teen rideen/haikkaan esim kohdassa 2:40, ni onks toi edes mikään juttu? Ja jos on, ni millä nimellä kulkee? En oo nähny opetusvideota moisesta, mut jostain oon ton vaan omaksunut. Näyttäis, että oot jumissa olkapäittä myöten. Anna niitten olla ihan rauhassa ja siirrä pikkuhiljaa kontrollia sormia kohden. Naaman punotus johtuu varmasti samasta syystä. 2:40 eteenpäin kuulosti perus double stroke rolliin perustuvalta säädöltä, joka vapautuis samalla fixillä. Älä koita kiihdyttää, vaan hidastaa tempoa. Kun saat kontrollin hitaaseen tempoon, nopeempikin tuntuu helpolta. |
Ihmis surun haaskansyöjä 06.12.2016 05:59:26 | |
---|
keitiiem: Näyttäis, että oot jumissa olkapäittä myöten. Anna niitten olla ihan rauhassa ja siirrä pikkuhiljaa kontrollia sormia kohden. Naaman punotus johtuu varmasti samasta syystä. 2:40 eteenpäin kuulosti perus double stroke rolliin perustuvalta säädöltä, joka vapautuis samalla fixillä. Älä koita kiihdyttää, vaan hidastaa tempoa. Kun saat kontrollin hitaaseen tempoon, nopeempikin tuntuu helpolta. Oon tota buzzrollia nimenomaan hinkannu aika pitkään tolla samalla tempoalueella, mut ei se oikeen tunnu siitä nopeutuvan millään. Rennommin saan sen meneen halutessani, mut tempo ei tunnu kasvavan sitte millään, vaikka kädet roikkuis ilman kevyinä ja pelkillä sormilla. Kai se vaan sit lähtee, jos on lähteäkseen ajan myötä. Harjotus padilla saan vedettyy paljo paremmin ton, ku kimpoaa enemmän. Toi jumisuus on joo joissain asiois huono juttu, tiedostan sen. Mut joissain asioissa huomaan, et se on välttämättömyys, että mun soitto kuulostaa siltä, miltä sen haluun kuulostavan(vaikee selittää). Oon tullu siihen lopputulokseen, et se vaan kuuluu myös mun tyyliin. Esim. soitin mä mitä tahansa, ni ei musta tunnu ikinä jäykältä tai paikkoja kolota soittaessa tai sen jälkeen. Sen sijaan, jos koitan väkisin soittaa rennosti ja ilman, ettei jaloissa/käsissä oo semmosta jännitettä kokoajan, ni huomaan, etten A) kerkee ympäri setin kunnolla ja b) soitto kuulostaa omaan korvaan paskalta, koska ei lähe setistä sellaset soundit, mistä pidän. Mitä meinasit naaman punotuksella =D? Tos oli ainaki 5h bänditreenit takana, ni umpi hiessä olin ainaki, niinku aina. Mutsis oli hamsteri ja faijas haisi seljanmarjoilta! |
hollmi-5 06.12.2016 08:50:34 (muokattu 06.12.2016 08:55:10) | |
---|
Kapulaote on sinulla väärin. Siksi et saa kapulaa pomppaamaan. Rumpujen soiton peruskompastuskivi. Ehdottomasti kannattaa käydä jonkun open kanssa läpi perusjuttuja. Voi käydä niinkin, että et opi noista virheistäsi pois ja kehittyminen pysähtyy. Sinulla on kaikki virvelin lyönnit komppikohdissa samalla dynamiikalla, vaikka 16-osat soitetaan ghosteina. Eli niin, että ne juuri ja juuri kuuluu. Normaalit kakkonen ja nelonen sitten aksentoituna. Ryhtiin huomio myös. Todennäköisesti et istu ilman kapuloita noin. Ruoto suoraksi. Hartiat rennosti ja kädet roikkumaan, kuin pyykkinarut. Nyt olet mutkalla ja ja jokainen lihas sormista niskaan asti on jännittyneenä. Yrität kehittää soittoasi omalla tyylilläsi. Se ei toimi. Näytteistäsi huomaa sen, että et mene oikeaan suuntaan. Tämä on varmaan aika kovaa tekstiä, mutta kannattaa miettiä asioita tästäkin kulmasta. Soundit, piuhat ja kajarit. |
VeeKoo 06.12.2016 11:03:57 | |
---|
Hyvä sinänsä, että treenaat myös rudimentteja! Tuo buzz-roll ei vaan ehkä se kaikkein käyttökelpoisin ole, varsinkin kun noita rokkijuttuja taidat enimmäkseen soitella. Sehän nyt on vähän niinkutsuttu sirkuspärinä, eikä esim tomeihin soitettuna ole tarkoituskaan kuulostaa juuri miltään (?) Kapulakontrollin kannalta olisi varmaan hyvä ottaa aluksi ihan perus double stroke roll haltuun ja siinä samalla sit rento paradiddle. Buzz-rollin sijaan noita päristelyjä olisi hyvä tehdä nimeomaan tuplilla. Pitkä taivalhan se on, mutta samalla tulee myös kapulakontrolli paremmin kuntoon. |
EJ84 06.12.2016 14:10:48 (muokattu 06.12.2016 14:11:13) | |
---|
|
Epämuusikko 06.12.2016 14:20:07 | |
---|
Ääninäytettä vastikään suoritetusta proggiksesta. Kyseinen biisi ei sisällä yhtään musiikillisessa mielessä järkevää melodian pätkää tai yhtään "oikeaa" sointua. Tahtilajitkin piti tehdä treenimielessä. Eli kaiken kaikkiaan just meikän makuista soppaa. https://www.youtube.com/watch?v=H4AZ3lXouy8"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
sepisti 06.12.2016 14:26:02 | |
---|
Ihmis surun haaskansyöjä: https://www.youtube.com/watch?v=wmmta7CCE_s Harjottelin tässä sormitekniikkaa sun muuta. Jos saa selkoa, ni saa antaa ihan mitä vaan vinkkiä. Vasen käsi on mulla aika lussu ja koitan sitä parantaa. Buzzrollia koitan myös opetella, mut en saa millään oikeen opeteltua sellasta klassista kiihtyvää tosta. Jumissa tietyssä tempossa, mistä en osaa kiihdyttää. Tai sit menee mössöseks. Toi mitä teen rideen/haikkaan esim kohdassa 2:40, ni onks toi edes mikään juttu? Ja jos on, ni millä nimellä kulkee? En oo nähny opetusvideota moisesta, mut jostain oon ton vaan omaksunut. Minusta näyttää siltä, että sä et pysty soittamaan noita juttuja puolet hitaammalla tempolla. Ilmeisesti osa sun lyönneistä perustuu siihen, että jännityksessä olevat lihakset "tärisevät" ja näin koetat lisätä tempoa. Se ei vaan mene niin. Ja tosiaan, laita ryhti kuntoon. https://www.youtube.com/watch?v=L5gGjlyzxfo |
Ihmis surun haaskansyöjä 06.12.2016 19:07:57 | |
---|
sepisti: Minusta näyttää siltä, että sä et pysty soittamaan noita juttuja puolet hitaammalla tempolla. Ilmeisesti osa sun lyönneistä perustuu siihen, että jännityksessä olevat lihakset "tärisevät" ja näin koetat lisätä tempoa. Se ei vaan mene niin. Ja tosiaan, laita ryhti kuntoon. Eiku siis tosta buzzrollista puhuin nimenomaan. Opettelen toki kaiken aina tekemäl sitä hitaasti ja sit kiihdyttäen. Mutsis oli hamsteri ja faijas haisi seljanmarjoilta! |
Ihmis surun haaskansyöjä 06.12.2016 19:11:00 | |
---|
VeeKoo: Hyvä sinänsä, että treenaat myös rudimentteja! Tuo buzz-roll ei vaan ehkä se kaikkein käyttökelpoisin ole, varsinkin kun noita rokkijuttuja taidat enimmäkseen soitella. Sehän nyt on vähän niinkutsuttu sirkuspärinä, eikä esim tomeihin soitettuna ole tarkoituskaan kuulostaa juuri miltään (?) Kapulakontrollin kannalta olisi varmaan hyvä ottaa aluksi ihan perus double stroke roll haltuun ja siinä samalla sit rento paradiddle. Buzz-rollin sijaan noita päristelyjä olisi hyvä tehdä nimeomaan tuplilla. Pitkä taivalhan se on, mutta samalla tulee myös kapulakontrolli paremmin kuntoon. Nojoo enemmän rokimpaa toki, mut haluun silti osaa monipuolisesti kaikkee, mikä kuulostaa hauskalta ja/tai hyödylliseltä. En ton hyödyistä osaa sanoa joo, mut ''kuulosti'' just vaan hauskalta kikalta opetella & opettaa ehkä jtn rentoutta & sormien käyttöä. Mutsis oli hamsteri ja faijas haisi seljanmarjoilta! |
Ihmis surun haaskansyöjä 06.12.2016 19:22:58 | |
---|
hollmi-5: Kapulaote on sinulla väärin. Siksi et saa kapulaa pomppaamaan. Rumpujen soiton peruskompastuskivi. Ehdottomasti kannattaa käydä jonkun open kanssa läpi perusjuttuja. Voi käydä niinkin, että et opi noista virheistäsi pois ja kehittyminen pysähtyy. Sinulla on kaikki virvelin lyönnit komppikohdissa samalla dynamiikalla, vaikka 16-osat soitetaan ghosteina. Eli niin, että ne juuri ja juuri kuuluu. Normaalit kakkonen ja nelonen sitten aksentoituna. Ryhtiin huomio myös. Todennäköisesti et istu ilman kapuloita noin. Ruoto suoraksi. Hartiat rennosti ja kädet roikkumaan, kuin pyykkinarut. Nyt olet mutkalla ja ja jokainen lihas sormista niskaan asti on jännittyneenä. Yrität kehittää soittoasi omalla tyylilläsi. Se ei toimi. Näytteistäsi huomaa sen, että et mene oikeaan suuntaan. Tämä on varmaan aika kovaa tekstiä, mutta kannattaa miettiä asioita tästäkin kulmasta. Ei oo kovaa tekstiä, koska hyvin perusteltua. Juuri, mitä haen. Oon kaikesta muusta aikalailla samaa mieltä käytännössä, paitsi suhtaudun kyl vielki skeptisesti tohon ryhti hommaan. Siis toki ergonomisinta olis istua tikkusuorana 24/7, mut se vasta jäykältä & kämäseltä tuntuukin :D. Rajottavalta. Noh, koitan siitä huolimatta parantaa asiaa tieteen vuoks. Setin ulkopuolella ei oo ryhdissä mitään häikkää, tossa se vaan tuntuu luonnolliselta nojata yms. Mutsis oli hamsteri ja faijas haisi seljanmarjoilta! |