![]() 25.05.2009 09:35:29 | |
---|---|
Epämuusikko: Otitko ns. mikkihiirirummut????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? Ihan Mikkihiirisetti: 22 bd, 16 ft, 13 tt ja 6,5x14" sd. 15" hh 18 ja 20 crash ja 22" Medium. Melkein hävetti, kun mulla oli niin pieni setti ;-) Mutta verrattuna 26, 18,16,14... -settiin, on tuo paljon hiljaisempi. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 25.05.2009 11:42:29 | |
Sonormies: Niq: "Jotain heviähän voi tosiaan soittaa hiljaa, mutta eihän se sitten ole enää heviä, vaan laittia." :DDDD Mä ostin tän. Ok, Niq? Hehe, siittä vaan. :) "I have a cunning plan" -Baldrick | |
![]() 25.05.2009 17:14:00 | |
Moniosaaja. Svedujen(??) musiikkiteollisuus. Vientituote. Risukepeistä päädyttiin näihin, ehh. Pelkkänä kurjana harrastajamuussikkon planttuna hyppään junasta ja menen soittelemaan niillä risukepeillä. | |
![]() 25.05.2009 23:23:39 (muokattu 25.05.2009 23:28:15) | |
Mä oon välillä vetänyt timbaletikuilla, kun on tarttenut vetää extrahiljaa, mutta silti on halunnut päästä hieman käskemään settiä notta saa tunnelmaa soittoon. Ne on erilaiset tietty kuin palikat tai risukepit, mutta kun niihin tottuu niin on itseasiassa ihan hauska vetää. Soundi on aika kiva kanssa, omanlaisensa. Etuna risuihin verrattuna on se, että lyödessä kuuluu ihan selkeä ääni eikä jotain epämääräistä tsuhahdusta, etenkin haitsuun ja komppipeltiin soittaessa ero on iso. Jos risuissa on enemmän botnea, vähemmän selkeyttä verrattuna palikoihin, timbaletikuissa taas on vähemmän botnea mutta paljon napsua. Soitan normaalistikin 7A:lla joten noiden keveys ei niinkään haittaa meikäläistä - risut itseasiassa tuntuvat usein liian raskailta, etenkin kun ei tuu reboundia. Timbalekepeillä tulee jonnin verran, joten siinäkin suhteessa ne on jees. Kaikilla voi tok vetää hissuttelukeikalla, palikoilla, risuilla tai noilla tikuilla... riippuu biisistä ja fiiliksestä minkä itse kaivan kapulapussista. CU
--
Eki | |
![]() 26.05.2009 07:30:26 | |
Halsu: Mä oon välillä vetänyt timbaletikuilla, kun on tarttenut vetää extrahiljaa, mutta silti on halunnut päästä hieman käskemään settiä notta saa tunnelmaa soittoon. Mistä noista timbaletikkuja saa? Kattelin musaliikkeiden sivuja ja ei oikein tärpännyt silmään. No kyllä ne musaliikkeissä tietty tietää, mutta kiinnostaa katsella vähän netistäkin, jos löytyisi. Onko niillä myös joku toinen nimi tms.? KVG:stäkään ei tärpännyt. | |
![]() 26.05.2009 09:05:15 | |
B-Stickin Taffelit. Problem solved. "BMMMBMMMBMMMMMMMM". Kesy animaali #1 | |
![]() 26.05.2009 13:40:58 (muokattu 26.05.2009 13:41:41) | |
Vallu-Veke: Mistä noista timbaletikkuja saa? Kattelin musaliikkeiden sivuja ja ei oikein tärpännyt silmään. No kyllä ne musaliikkeissä tietty tietää, mutta kiinnostaa katsella vähän netistäkin, jos löytyisi. Onko niillä myös joku toinen nimi tms.? KVG:stäkään ei tärpännyt. En ole perkussioasiantuntija (sangen kaukana siitä), mulla ei ole harmainta aavistusta mikä noiden virallinen nimi on. Omani ostin jostain Helsingin keskustan musaliikkeestä, olisiko ollut Musamaailma - ihan hyllykamana niitä kuitenkin oli, heräteostosmeiningillä otin kokeiluun. Saksankaupan tuotehaulla "timbale sticks" tuntui löytyvän tutunnäköisiä tikkuja: http://www.thomann.de/fi/search_dir … p;sw=timbale+sticks&x=0&y=0 CU
--
Eki | |
![]() 26.05.2009 13:48:17 (muokattu 26.05.2009 13:51:14) | |
Tosiaan, olen menossa tänään illalla kämpälle, jos löytyy sopiva rako treenien lomassa, koitan vetää malliksi pienen pätkän nauhalle kepeillä, tikuilla ja risuilla. CU
--
Eki | |
![]() 26.05.2009 14:05:01 | |
Halsu: Tosiaan, olen menossa tänään illalla kämpälle, jos löytyy sopiva rako treenien lomassa, koitan vetää malliksi pienen pätkän nauhalle kepeillä, tikuilla ja risuilla. Olisi mukava kuulla, kun itsellä ei ole kuin noita keppejä ;) Katselin netistä suomeksi sillä timbaali-nimellä. Menee kasvis-osastolle hyvin pitkälti. Lontoon kielellä löytyy jo vähän paremmin jotain tikkuja, jotka saattaa sopia rumpalointiinkin. | |
![]() 26.05.2009 14:25:24 | |
Vallu-Veke: Lontoon kielellä löytyy jo vähän paremmin jotain tikkuja, jotka saattaa sopia rumpalointiinkin. No, ei noi paljon kukkakepeistä poikkea ;-) CU
--
Eki | |
![]() 26.05.2009 21:46:18 | |
Epämuusikko: B-Stickin Taffelit. Problem solved. Mä tykkään näistä, halvempia ja etupainoisempia: http://www.verkkoapteekki.fi/produc … anufacturers_id/24/products_id/1628 :) Seriously, olen itse fiilistellyt Vaterin Yambu Jazz -mallia viime aikoina, mukava pikkukeppi. My style is to follow the rhythm with snare (right hand) (free hand use for sure), left foot on both hi-hat and bass almost always which realistically by it self adds another layer or number (Hihat 1 bass drum 2), or rhythm lol! | |
![]() 27.05.2009 02:43:02 | |
Halsu: Tosiaan, olen menossa tänään illalla kämpälle, jos löytyy sopiva rako treenien lomassa, koitan vetää malliksi pienen pätkän nauhalle kepeillä, tikuilla ja risuilla. Ei löytynyt rakoa tällä kertaa - oli tiivistä työskentelyä, meni sen verran pitkään ettei treenien jälkeenkään saanut aikaiseksi... mutta seuraavalla kerralla sitten ;-) ...ylihuomenna on toisen bändin treenit, ehkä silloin natsaa. CU
--
Eki | |
![]() 27.05.2009 09:42:49 | |
arse: Mä tykkään näistä, halvempia ja etupainoisempia: http://www.verkkoapteekki.fi/produc … anufacturers_id/24/products_id/1628 :) Seriously, olen itse fiilistellyt Vaterin Yambu Jazz -mallia viime aikoina, mukava pikkukeppi. Jaahas, pitää tutustua. Nuo taffelit kun on vaahteraa, niin ovat vieläpä kevyet! Esim. Erskinen ja Stewartin mallit ei oo mun kouraan koskaan sopinu. Taffeleista pidän. "BMMMBMMMBMMMMMMMM". Kesy animaali #1 | |
![]() 27.05.2009 10:45:04 | |
Jos hiljaa pitää soitella, niin itse vedän kepeillä suurimman osan biiseistä. Nopeimmat rallit sitten riisikepeillä. Vielä hiljaisempaan soittoon sitten märillä sukilla paljaille persposkille ;) | |
![]() 27.05.2009 14:55:05 | |
Muistelen, että täällä olisi ollut jonkinmoinen threadi "tee se itse risukepeistä!.. En meinaa millään löytää sitä, kun ei ainakaan risukeppi nimellä löydä vastauksia. Kilpikonnat rockkaa! | |
![]() 27.05.2009 15:03:00 | |
Bumbarr: Muistelen, että täällä olisi ollut jonkinmoinen threadi "tee se itse risukepeistä!.. En meinaa millään löytää sitä, kun ei ainakaan risukeppi nimellä löydä vastauksia. Taisi olla nimimerkki "Fifehole" jolla oli joku hyvä ohje noihin..en kyllä itsekään enää muista missä keskustelussa oli... Menevällä miehellä on kivekset peräkkäin! | |
![]() 27.05.2009 15:39:50 | |
Osta isohkoa kutistesukkaa ja grillivartaisiin tarkoitettuja puutikkuja. Laita kutistesukkaan keppejä sopivasti ja sukkaa riittävästi. Kuumailmapuhaltimella sukka kutistuu tiukasti keppien ympärille. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 27.05.2009 17:01:16 | |
dumbass: Ei ne nyt mahdottomat ole soittaa, ongelmana on juuri se että sieltä tahtoo tulla sellainen kanttimäjäys tai sitten sellainen hipsaus. Mutta harjoittelulla niillä risukepeillä saa ihan hyvän saundin virpasta ja kaikesta muustakin. Tekniikkaahan se vaatii jopa enemmän kuin normaalit kapulat. iskun täytyy tulla virppaan just oikeassa kulmassa ja oikealla nopeudella. Risutikuissa harmittaa mua eniten se, että kaikki ghost-notet kuulostaa ihan kuralta ja näin ollen pitää jättää soittamatta. Toiseksi vaikeinta taitaa olla myös basarin volyymin hallinta.. Yks vinkki mulla tulee mieleen, laita meilkein risujen päähän ilmastointiteippiä. Sitoo paketin vähän tiukemmaksi ja ehkä kapulan hallinta helpottuu. E: Mikitysteknisiä neuvoja..? Miten olisi, jätä mikittämättä? Soitan sujuvasti kapuloilla, sudeilla, risuilla ja käsin - tilanteen mukaan. Kaikissa on omat hyvät ja huonot puolensa. Mitään ei siis kannata ylenkatsoa... Tosin mulla on sellaiset halkomallisetkin risut, niissä rupeaa soundi jo lähestymään kapulaa. Niistä syntyy vaan eläimellinen fiilis, kun ne on niin paksut kännyissä. Tai jos ihan tarkkoja ollaan, ainoa rumpalointivehje jonka olemassaoloa en ole hoksannut, on muovisudit! Niistä kun ei saa ääntä laahaamalla eikä lyömällä, ei vaikka olen teipannut karvat toisiinsa maalarinteipillä... Risuilla soitettaessa peltikattaus pitää olla herkemmästä päästä. Pellit kyllä aina määrittää setin kokonaisvolan (tai sen kuinka lujaa yleisö sen kuulee). Pienissäkin kinkereissä voi jytistellä tomeilla reippaamminkin, kun taas crassikompit ottaa korvaan isommissakin luukuissa (ja miksaajatkin kovasti tykkää). Sellaiset biisit, joissa on kompissa oleellisena osana ghost-noteja, käännän vasurin risun toisin päin; tolla mollukalla saa tarvittaessa kapulaa vastaavan tatsin. Ei tartte jättää soittamatta. Samalla otteella saa tarvittavat kantitkin kolisteltua, kun lyö lähelle vannetta. Hankalampia on noi poikittaiset mailat; niihin ei meinaa kaikista virpoista saada volaa. Taannoin keksin korvikkeen; pidän risun alapään virpassa, mutta napautan poikittaisen joko etutomin tai lattiatomin kanttiin. Vanhasta Royalstarin setistä sai tuolla tavalla ihan reilusti kuuluvan soundin (jota pystyi mukavasti vielä varioimaan kahden eri tomin välillä) Kapulakieli = rumpalien oma kieli. | |
![]() 27.05.2009 19:37:25 | |
rm_wispila: Soitan sujuvasti kapuloilla, sudeilla, risuilla ja käsin - tilanteen mukaan. Kaikissa on omat hyvät ja huonot puolensa. Mitään ei siis kannata ylenkatsoa... Tosin mulla on sellaiset halkomallisetkin risut, niissä rupeaa soundi jo lähestymään kapulaa. Niistä syntyy vaan eläimellinen fiilis, kun ne on niin paksut kännyissä. Tai jos ihan tarkkoja ollaan, ainoa rumpalointivehje jonka olemassaoloa en ole hoksannut, on muovisudit! Niistä kun ei saa ääntä laahaamalla eikä lyömällä, ei vaikka olen teipannut karvat toisiinsa maalarinteipillä... Risuilla soitettaessa peltikattaus pitää olla herkemmästä päästä. Pellit kyllä aina määrittää setin kokonaisvolan (tai sen kuinka lujaa yleisö sen kuulee). Pienissäkin kinkereissä voi jytistellä tomeilla reippaamminkin, kun taas crassikompit ottaa korvaan isommissakin luukuissa (ja miksaajatkin kovasti tykkää). Sellaiset biisit, joissa on kompissa oleellisena osana ghost-noteja, käännän vasurin risun toisin päin; tolla mollukalla saa tarvittaessa kapulaa vastaavan tatsin. Ei tartte jättää soittamatta. Samalla otteella saa tarvittavat kantitkin kolisteltua, kun lyö lähelle vannetta. Hankalampia on noi poikittaiset mailat; niihin ei meinaa kaikista virpoista saada volaa. Taannoin keksin korvikkeen; pidän risun alapään virpassa, mutta napautan poikittaisen joko etutomin tai lattiatomin kanttiin. Vanhasta Royalstarin setistä sai tuolla tavalla ihan reilusti kuuluvan soundin (jota pystyi mukavasti vielä varioimaan kahden eri tomin välillä) No hempskutti.. Nyt tulikin hyviä vinkkejä. Muutama funk kipale tulee settiin ja on tuntunu niin pirskuleen köyhältä soittaa ilman ghosteja. Samoin tulee "poikittaisia mailoja", jotka olen joutunut soittamaan tavallisina iskuina. Pistetäänpä heti huomenna kokeiluun treeneissä. Kiitoksia vielä kaikille neuvoja antaneille. Kilpikonnat rockkaa! | |
![]() 27.05.2009 19:38:00 | |
hollmi-5: Osta isohkoa kutistesukkaa ja grillivartaisiin tarkoitettuja puutikkuja. Laita kutistesukkaan keppejä sopivasti ja sukkaa riittävästi. Kuumailmapuhaltimella sukka kutistuu tiukasti keppien ympärille. Varmaan ihan rautakauppaan on matkani siis? Kilpikonnat rockkaa! | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)