Aihe: Kenestä suomalaisrumpalista haluaisit nähdä henkilökuva?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
gulfstream650
26.10.2006 14:28:03

Hyviä ehdotuksia soljuu kovasti. Uskokaa tai älkää, mielipiteillänne on merkitystä.
Svengaa kuin saksanhirvi.
savopie
26.10.2006 14:56:47
Joku Nuori rumpali pitäs esitellä, alle parikymppinen.
Pietu.
hollmi-5
26.10.2006 17:31:32
Joku Nuori rumpali pitäs esitellä, alle parikymppinen. Miksi? Siksikö, että on alle parikymppinen?
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
nappo
26.10.2006 21:22:48 (muokattu 26.10.2006 21:23:19)
quote: Miksi? Siksikö, että on alle parikymppinen?

Hehe, katkera vanhus puhuu! :D

t: hieman alle kolmekymppinen

ps. eikös se joku Louhivuoren jannu ole erittäin pätevä parikymppinen?
Lets fucking die!
Epämuusikko
26.10.2006 21:36:18
alta parikymppisistä se olkoon Jonatan Sarikoski. Vaikka siitä on jo henkilökuvat teeveessä pyörinyt muutamankin kerran.
TOTO on parhaimmillaankin TOTOa. Bustard #1
hollmi-5
26.10.2006 21:37:33
Hehe, katkera vanhus puhuu! :D Arvasin, että joku tarttuu syöttiin ;-)

Jon Bonham oli Zeppeliinin ykköstä tehdessään 19v. Ian Paicekin alle 20, kun Deep Purple teki ensimmäisiä levyjään. Tony Williams tais olla vain 16v. , kun breikkasi Miles Davisin bändissä. Buddy Rich vasta pikkupoika, kun jo perheelle leipää rumpalina tienasi.

Joku alle kaksikymmppinen voisi olla hyvä, mutta mikä hänen nimensä on? Sellainen, jolla on nimeä ja kiinnostavuutta yleisesti.
lkx
26.10.2006 22:41:47

Jon Bonham oli Zeppeliinin ykköstä tehdessään 19v. Ian Paicekin alle 20, kun Deep Purple teki ensimmäisiä levyjään. Tony Williams tais olla vain 16v. , kun breikkasi Miles Davisin bändissä. Buddy Rich vasta pikkupoika, kun jo perheelle leipää rumpalina tienasi.

Mistä tulikin mieleeni:

"Virgil Donati was born in Melbourne Australia, and got his first drumset at age 3. He started playing right away with his fathers showband, and kept on doing these shows until he was around 6 years old."

Showt käsitti vissiin jotain ravintolakeikkoja yms. :D
Hilfe! Ich bin ein Fisch.
markkuliini
27.10.2006 01:49:36

Onko kukaan kuullut Kai Hahdon soittavan jazzia? Meinaan vaan että kun täällä keskustellaan kaverin jazz-soitosta, niin onko kukaan kuullut keikalla? Jazz-rumpaleiden tunneilla käynti tai jazz-juttujen treenaushan ei vielä tee kenestäkään jazz-rumpalia. Ja nyt tarkoitan sellaista syvällisempää jazz-ilmaisua mitä vaikka Mäkysen tai Kallion soitossa kuulee. Kuka vaan voi kyllä opetella vaikka Chapinin kirjan etuperin ja takaperin, mutta jazzin soitossa on kyse paljon muustakin kuin sen teknisestä hallinnasta. Kyllähän Nykänenkin on treenannut jazz-jutskat todella huolella aikanaan, mutta jos Anssilta kysyy osaako jazzia, niin vastaus on "En!" ja räkätystä päälle. :)

Ja siis tämä kaikella kunnioituksella Kain kykyjä kohtaan. Jotenkin vain olen skeptinen asian suhteen.
www.vasamayhtye.com
hollmi-5
27.10.2006 01:57:16
Melkein kaikki rumpalit aloittavat nuorena. Mikko Kaakkurinniemi sanoi olleensa 19 v, ennen kuin aloitti ihan tosissaan rumpuja soittamaan, mutta paljonkohan oli ikää, kun jo settiä ensi kertaa tapaili?

Nuoruus on erittäin yes. Rumpalit tahtovat ikää kartuttaessaan myös kypsyä soittajina. Toiset paremmaksi ja osa jopa taantuu. Ei se Jeff Porcarokaan kovin vanha ollut, kun breikkasi, mutta suhteellisen nuorena valitettavasti jo poistui pallilta.
J. Cool
27.10.2006 04:39:44

Yksi juttu mikä tästä tuli mieleen; sellainen Drummer World -tyyppinen esittelevä nettisivusto suomalaisrumpaleista! Kaikki tunnetut rumpalit Aaltosesta Österbergiin. Heh, montakohan nimikettä alkuun löytyisi? Ja millä perusteella rumpali olisi ansainnut paikkansa sinne. Nyt vain asiantunteva ja innokas tiimi koolle, melkoinen projektihan se olisi :-)

täysin toteutettavissa. vaan se innokas tiimi, joka on valmis uhraamaan oman aikaansa ja rahansa systeemin rakentamiseen ja pyörittämiseen... haiskahtaa sellaselta projektilta, ettei siitä sais kulujakaan pois. olishan se kiva kun tuollasia kaikennäkösiä olis. Noita odotellessa, mitä jos kovimmat suomalaiset nimet koitettais lobata varsinaiseen drummerworld.com -saittiin. sais samalla suomalaisille rumpaleille näkyvyyttä!
Joku tykkä humpa, joku tykkä hevi.
welho
27.10.2006 10:07:28

Hauska olisi saada myös kunnon Humpanveivaajan ajatuksia narulle! Siis joku kunnon kapakkaäijä joka vääntää reilut 250keikkaa vuoteen! Sais hieman perspektiiviä:)
www.welhodrum.com
beethro
27.10.2006 10:09:27 (muokattu 27.10.2006 10:09:55)
Onko kukaan kuullut Kai Hahdon soittavan jazzia? Meinaan vaan että kun täällä keskustellaan kaverin jazz-soitosta, niin onko kukaan kuullut keikalla? Jazz-rumpaleiden tunneilla käynti tai jazz-juttujen treenaushan ei vielä tee kenestäkään jazz-rumpalia. Ja nyt tarkoitan sellaista syvällisempää jazz-ilmaisua mitä vaikka Mäkysen tai Kallion soitossa kuulee. Kuka vaan voi kyllä opetella vaikka Chapinin kirjan etuperin ja takaperin, mutta jazzin soitossa on kyse paljon muustakin kuin sen teknisestä hallinnasta. Kyllähän Nykänenkin on treenannut jazz-jutskat todella huolella aikanaan, mutta jos Anssilta kysyy osaako jazzia, niin vastaus on "En!" ja räkätystä päälle. :)

Ja siis tämä kaikella kunnioituksella Kain kykyjä kohtaan. Jotenkin vain olen skeptinen asian suhteen.

Samaa olen itsekin usein miettinyt. Aina hänen kykyjään jazzin saralla hehkutetaan, mutta en minä ainakaan ole kuullut Kain soittavan mitään jazziin päin viittaavaakaan. Liekö kyse siitä, että häntä yritetään jotenkin puolustella tällä jazz-argumentilla, kun silloin tällöin tälläkin palstalla suhtautuminen metallirumpaleihin on melkoisen negatiivinen.
Enkä minäkään halua Hahtoa vähätellä. Taitava jannu, joskaan ei kuulu omiin kotimaisiin suosikkeihini.
Other moneyish
Fuzzy Boner
27.10.2006 11:11:09 (muokattu 27.10.2006 11:12:47)
Onko kukaan kuullut Kai Hahdon soittavan jazzia? Meinaan vaan että kun täällä keskustellaan kaverin jazz-soitosta, niin onko kukaan kuullut keikalla?

Mä oon soittanu jazzia sekä Hahdon että Nykäsen kanssa. Mahtavia omantyylisiään soittajia molemmat!

Hahtohan on musikaallisuus-hirmu. Jatsit yms jutut toimii. Ei kysyttävää. Supermukava jätkä kans. Niinku Anssikin.
Möllisty
Epämuusikko
27.10.2006 12:06:35 (muokattu 27.10.2006 12:08:48)
Ainakin funk-fuusiopuoli Hahdolta irtoaa. Olen omin korvin kuullut.

EDIT:jos mun mielipide siis mitään painaa.

EDIT2: Samaa olen itsekin usein miettinyt. Aina hänen kykyjään jazzin saralla hehkutetaan, mutta en minä ainakaan ole kuullut Kain soittavan mitään jazziin päin viittaavaakaan. Liekö kyse siitä, että häntä yritetään jotenkin puolustella tällä jazz-argumentilla, kun silloin tällöin tälläkin palstalla suhtautuminen metallirumpaleihin on melkoisen negatiivinen.

Nykyään muuallakin yritetään aina, kärjistetysti, "ostaa istumapaikka vastapuolen leiristä" viittaamalla johonkin tämmöiseen. "Esa-Pekka Salonen on käynyt myös Radioheadin keikalla". So What!?!?!?
TOTO on parhaimmillaankin TOTOa. Bustard #1
beethro
27.10.2006 12:31:32
Nykyään muuallakin yritetään aina, kärjistetysti, "ostaa istumapaikka vastapuolen leiristä" viittaamalla johonkin tämmöiseen. "Esa-Pekka Salonen on käynyt myös Radioheadin keikalla". So What!?!?!?

Nimenomaan.
Other moneyish
MK73
27.10.2006 12:32:48
jos Anssilta kysyy osaako jazzia, niin vastaus on "En!" ja räkätystä päälle. :)

Hoho! Viimeisillä Pekka Pohjolan "sähköbändin" keikoilla v.2002 Anssi sai soittaa Views -levyn jazz-kappaleita, ja kuulemma melkein sekosi siitä :-) Näin rumpali kertoo Bassokenraali -kirjassa.

Olin itsekin Tavastian keikalla todistamassa tapahtumaa, hauskaa oli...
gulfstream650
27.10.2006 12:41:27

Torniaisen Kallen kanssa on lyöty lukkoon jo kuvauspäivät...
Svengaa kuin saksanhirvi.
fish-eye
27.10.2006 12:57:28
Mikko Siren! Soittaa mahtavasti Apocalyptican kanssa! (single pedaalilla)
Nobody cares what you feel.
sharoles
27.10.2006 16:20:17
Kai Hahto!
HeavyMachinery
27.10.2006 21:26:25

No vittu Se mannonen sinne Perhana...

Welhon ideassa kunnon huttukepistä oli hieno.. sellainen kunnon perusleipiintynyt humppa muusikko kertomaan hieman sitä keikkailun hunajaista puolta...
Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa....
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)