![]() 28.01.2016 18:03:02 (muokattu 28.01.2016 18:06:06) | |
---|---|
Kailis: Missä vaiheessa näin on käynyt? Mä oon soittanut Vic Firtheillä vuosikausia, viimeisen setin tilasin muutama vuosi sitten, enkä ole moista huomannut. Uskoisin että luurien ja keppien laadulla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Mulla oli aikaisemmin Bayerdynamic DT 770M luurit jotka on varta vasten rumpaleille suunniteltu. Myin ne pois hankittuani Shuren nappimonitorit. Ekan kerran miulla tuli tätä broileripuu Vic Firthiä vastaan noin viitisen vuotta sitten... Välissä olivat suht ok ja nyt taas viimeisin satsi oli tätä silkkoa. T-kapausta tulivat. Eikä ole miun soittotekniikan puutteista tai symbaalien kulmista koska esim. Pro Markin kepit kestää menoa oikein hienosti. Ongelma on siis se, että nämä sekunda Vic Firthit hajoavat semmosina pitkinä syynmyötäisinä suikaleina ihan palasiksi. Yks pari on kestänyt noin kolmisen viikkoa ennen kuin on pakko vaihtaa. Ja tätä samaa outoa suikaloitumista tapahtuu jopa treenipädin kanssa,(Tehty vanhasta 13" tomista, lyhennetty rumpua ja mesh-kalvo päällä.) siitä huolimatta etten todellakaan mätä kanttiin koko ajan. Meidän kitaristi vaihtoi myös merkkiä koska hänellä ilmeni tätä samaa ongelmaa, hänelle näitä silppuuntuvia Vic Firthejä on tullut vastaan vielä enemmän kuin miulle. Eikä niillä kepeillä olekkaan luurien laadun kanssa mitään tekemistä, se oli vaan semmonen sarkastinen heitto kun joku kävi tossa sanomassa etteivät ne luurit ole oikein mistään kotoisin. ;) Kuitenkin mietin tässä että enpä rupea arpomaan vaan tilaan Vaterin keppejä seuraavan kerran. | |
![]() 28.01.2016 22:46:04 | |
Hammarberg: Ekan kerran miulla tuli tätä broileripuu Vic Firthiä vastaan noin viitisen vuotta sitten... Välissä olivat suht ok ja nyt taas viimeisin satsi oli tätä silkkoa. T-kapausta tulivat. Eikä ole miun soittotekniikan puutteista tai symbaalien kulmista koska esim. Pro Markin kepit kestää menoa oikein hienosti. Ongelma on siis se, että nämä sekunda Vic Firthit hajoavat semmosina pitkinä syynmyötäisinä suikaleina ihan palasiksi. Yks pari on kestänyt noin kolmisen viikkoa ennen kuin on pakko vaihtaa. Samaa ongelmaa mullakin, joten et ole yksin! Kapuloiden painosta jo huomaa että nyt tuli silkkopaskaa. Naapurikämpän rumpali sanoi samaa, eli jotain kummallisia laatueroja Vic Firthin kapulaerissä on. When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro | |
![]() 29.01.2016 08:41:47 | |
Vic Firthiltä tulee kyllä välillä tosi huonoja kapuloita, mutta toisaalta sitten usein myös niin hyviä... Niitä luureja en suosittele kenellekään, lojuvat jossakin varastossa. Osta hyvät on-ear kuulokkeet (Beyerdynamic T51 esim.) - saat erinomaisen äänenlaadun ja -eristyksen. | |
![]() 29.01.2016 13:43:26 (muokattu 29.01.2016 13:47:47) | |
Bacchus: Samaa ongelmaa mullakin, joten et ole yksin! Kapuloiden painosta jo huomaa että nyt tuli silkkopaskaa. Naapurikämpän rumpali sanoi samaa, eli jotain kummallisia laatueroja Vic Firthin kapulaerissä on. Okei, eli kyse ei ole pelkästään huonosta tuurista vaan tää on ihan yleisempi trendi nykysin... Sitä mie ihmettelin kaverille taannoin, että miten helkkarissa Vic Firth joka on tunnettu kapuloiden laadusta kehtaa työntää markkinoille selkeästi broileripuusta/jämäpaskasta väsättyjä keppejä täydellä hinnalla? Kyllä mie ne Novat ymmärrän, se on uusi brändi jolla on tarktus myydä se ihan täysi paskakin eteenpäin, mutta että noi normihintaisetkin ovat välillä täyttä kuraa nykyään.. En käsitä. Kitaristi on nyt soitellut jo pitkän aikaa Vaterin kepeillä, kertoi niiden olevan erittäin tasalaatuisia joten niitä lähtee seuraavaksi tilaukseen. Mie oon ihan liian tiukoilla rahallisesti että miulla ois varaa tuhlata 12€/pari semmoseen sysipaskaan mitä osa noista Vic Firtheistä on ollut. Ikäväähän tää vaan on, kun toi on ollu "miun" merkki jo vuosia, mutta laatu ratkaisee, ei nimi. | |
![]() 29.01.2016 13:48:26 | |
Minulla on joku 80+ paria käyttämättömiä kapuloita ja silti etsin täydellisesti toimivaa keppiä. Vic Firthit sopii hyvin käteen, mutta kestävyydessä on erittäin paljon toivomisen varaa. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 29.01.2016 13:51:47 | |
Minulla on ollut muutamia Vic Firthejä ja täytyy sanoa, että ne on halki helposti. Jossain kosteammassa ympäristössä voi olla ettei samaa ongelmaa ole... Harrastelija harrastelija rumpali | |
![]() 29.01.2016 14:05:11 | |
fish-eye: Vic Firthiltä tulee kyllä välillä tosi huonoja kapuloita, mutta toisaalta sitten usein myös niin hyviä... Niitä luureja en suosittele kenellekään, lojuvat jossakin varastossa. Osta hyvät on-ear kuulokkeet (Beyerdynamic T51 esim.) - saat erinomaisen äänenlaadun ja -eristyksen. Ei ehkä lähes 300 € hinnalla istu hakukriteereihin eikä noiden eristävyys riitä ainakaan mulle. Hi-fi käytössä varmaan erinomaiset. JuhaHo: Lienen sokea, mutta en näe linkkiä missään. | |
![]() 29.01.2016 16:59:37 | |
Kailis: Ei ehkä lähes 300 € hinnalla istu hakukriteereihin eikä noiden eristävyys riitä ainakaan mulle. Hi-fi käytössä varmaan erinomaiset. Ymmärrän. Löysin omani 109 €:lla vuosi sitten. Oletko kokeillut soittaa juuri noiden luurien kanssa? Olen hämmentynyt eristävyydestä. Minulla on kuitenkin mm. elacinin 25 db tulpat ja lähes kymmenen paria eri nappikuulokkeita, ja nuo päihittävät ne kaikki mennen tullen. Ultimate Earsin triple fi pro 10:t foamipäillä vievät eristävyydessä, mutta niiden läpi saundi on melko tunkkainen. | |
![]() 29.01.2016 19:29:10 | |
fish-eye: Ymmärrän. Löysin omani 109 €:lla vuosi sitten. Oletko kokeillut soittaa juuri noiden luurien kanssa? Olen hämmentynyt eristävyydestä. Minulla on kuitenkin mm. elacinin 25 db tulpat ja lähes kymmenen paria eri nappikuulokkeita, ja nuo päihittävät ne kaikki mennen tullen. Ultimate Earsin triple fi pro 10:t foamipäillä vievät eristävyydessä, mutta niiden läpi saundi on melko tunkkainen. Halvalla sait. En ole juuri noita kokeillut, mutta mulla aiheuttaa ongelmia osaltaan silmälasit kun sangat kohottaa tyynyjä. En tosin ymmärrä mikä noissa voisi olla se tekijä joka muihin luureihin verrattaessa aiheuttaisi konkreettisen eron. Pitää testata joskus jossain. JuhaHo: Lienen sokea, mutta en näe linkkiä missään. | |
![]() 29.01.2016 20:23:38 (muokattu 31.01.2016 13:42:05) | |
Miulla tosiaan käyny nyt kehno mäihä noiden VIc Firthien kanssa. Kahtoos josko Vaterit hoitais homman kotiin. :/ Kävin tänään treeniksellä vaihteeksi ja päätin kokeilla mitä tapahtuu kun Muumimusan päälle soittaa death metallia... :D Koitin säätää basareita vähän paremmin kuuluviin. Motörhead videossa jäivät ehkä turhan hiljaselle. https://www.youtube.com/watch?v=d0JIMZxeeZ8 EDIT: Lisää sitä muumimusaa, tällä kertaa ei niin hillittömällä mättämisellä, ei sopisi tähän biisiin mitenkään. https://www.youtube.com/watch?v=bwbttV2A6x0 | |
![]() 31.01.2016 14:24:25 (muokattu 31.01.2016 14:26:06) | |
Hammarberg: Miulla tosiaan käyny nyt kehno mäihä noiden VIc Firthien kanssa. Kahtoos josko Vaterit hoitais homman kotiin. :/ Mitkä Vaterit löysit korvikkeeksi? Itsellä käytössä Vic Firthin perus classic 5B. Kiinnostaisi kokeilla Vatereita. EDIT: Muumeille peukkua! Haha, sai suupielet nousemaan. Biisihän menisi tuollaisenaan jossain Korpiklaanin keikalla.;) When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro | |
![]() 31.01.2016 15:28:23 (muokattu 31.01.2016 15:28:33) | |
Bacchus: Mitkä Vaterit löysit korvikkeeksi? Itsellä käytössä Vic Firthin perus classic 5B. Kiinnostaisi kokeilla Vatereita. EDIT: Muumeille peukkua! Haha, sai suupielet nousemaan. Biisihän menisi tuollaisenaan jossain Korpiklaanin keikalla.;) Tämmösiä olen syynäillyt: http://www.thomann.de/fi/vater_xd5bn_drum_sticks_nylon.htm Eli 5B nylontipeillä missä on pikkasen lisää pituutta, käytännössä noi on lähes täsmälleen samoja kuin Vic Firthin 5BN Extremet. Olen nyt joitain kuukausia soittanut noilla vähän normaalia pidemmillä kapuloilla ja se noin 1,5cm lisäys auttaa miun soittomukavuutta just passelisti, vähän luo lisää ulottuvuutta ja saa sopivasti enempi volyymiä irti pienellä vaivalla ilman että ne kapulat painaa liikaa. Esmes 2B on jo liiankin raskas. Kiitti! :D Noissa muumibiiseissä on aika paljon semmosta tavaraa minkä sais sovitettua jollekkin metallibändille hyvinkin helposti... Muuten aivan älyttömän hyvää työtä noi musat ylipäätään, ei monessa piirretyssä ole noin hyviä musiikkeja eikä noin paljon. Onkohan noita biisejä ja niiden variaatioita jotain päälle toista sataa. | |
![]() 31.01.2016 20:11:04 | |
Tässä sitä taas ois. Sliparilta Before I Forget. Katotaan josko sais ens viikoks vielä uutta heti perään :) https://www.youtube.com/watch?v=q2u-tuOpVlk&feature=youtu.be | |
![]() 31.01.2016 23:28:44 | |
TheRev: Tässä sitä taas ois. Sliparilta Before I Forget. Katotaan josko sais ens viikoks vielä uutta heti perään :) https://www.youtube.com/watch?v=q2u-tuOpVlk&feature=youtu.be Hyvät soundit ainaki. Hyvin kuulee kaiken. Soittoki suju hyvin. Tunkkasen kuulonen snare, mikä voi olla hyväki juttu. Minkä merkkinen? | |
![]() 01.02.2016 09:20:09 | |
Ei nyt ihan puhtaasti mene soittonäytteestä, mutta tällainen sinkku + raina julkaistiin juuri. Kyllä, poppia sanan varsinaisessa merkityksessä. :) https://www.youtube.com/watch?v=p0CvpiZrVMs&feature=youtu.be | |
![]() 01.02.2016 10:23:09 | |
Ihmis surun haaskansyöjä: Hyvät soundit ainaki. Hyvin kuulee kaiken. Soittoki suju hyvin. Tunkkasen kuulonen snare, mikä voi olla hyväki juttu. Minkä merkkinen? Kiitti! Toi snare on 14x6,5" kumun koivurungolla varustettu pearlin Free floater. Viime kesänä täältä torilta ostin ja on kyllä ollut erinomaisen hyvä :) siitä tuli aika nopeesti uus lemppari :D | |
![]() 02.02.2016 00:37:31 | |
Äänittelin tänään rumpuraidan ja jaksoin kamerat viritellä mukaan pitkästä aikaa. Muutama otto meni suht hyvin läpi ja tässä toinen niistä. En tiedä päätyykö levylle tällaisenaan vai ei. Ääni on tässä 50% lähimikkejä ja 50% kameran mikkiä. Ei ole mitenkään miksattu, snaressa ja bassarissa hieman kompuraa. Jonkin sortin funkrokkia http://youtu.be/oWno0KVTWaw Jos mikään muu ei auta, niin tee jotain! | |
![]() 02.02.2016 17:03:11 | |
https://www.youtube.com/watch?v=b0ZA4Q-u_9s Ei tuore video, mut menkööt paremman puutteessa. Nahkaa, niittejä & moottoripyöriä. | |
![]() 02.02.2016 17:35:30 | |
drummerolli: Äänittelin tänään rumpuraidan ja jaksoin kamerat viritellä mukaan pitkästä aikaa. Muutama otto meni suht hyvin läpi ja tässä toinen niistä. En tiedä päätyykö levylle tällaisenaan vai ei. Ääni on tässä 50% lähimikkejä ja 50% kameran mikkiä. Ei ole mitenkään miksattu, snaressa ja bassarissa hieman kompuraa. Jonkin sortin funkrokkia http://youtu.be/oWno0KVTWaw Hienosti ja rennosti menee. Taittaako mun silmät vai onko tuo pedaali ihan suorassa kulmassa tuohon basariin nähden? Näyttäisi kuin olisi vähän kääntynyt... Silloin pitää puskee kun reikä on ruskee. | |
![]() 02.02.2016 18:12:51 | |
No niin! Miun ensimmäinen yhteistyvideo netin syövereistä löytyneen bassotaiteilijan kanssa on valmis. Löysin tämän basistin ihan sattumalta ja tykkäsin kaverin soitosta, kokeilin kepillä jäätä ja kysyin kiinnostaisiko yhteistyö ja sehän kiinnosti. Kiinnosti niin paljon että toinen video on jo tekeillä. Biisi on Megadethin Wake Up Dead, minä soitan rummut ja Bruno Martins harrastaa basismia. Minä miksasin ja basisti editoi videon. :) https://www.youtube.com/watch?v=LtufdNLkorQ | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)