Aihe: Pistäkää ääninäytettä soitostanne 3
1 2 3 4 5275 276 277 278 279399 400 401 402 403
Hammarberg
14.01.2016 23:05:28 (muokattu 14.01.2016 23:09:45)

Uusinta uutta. Hankin juuri Paiste 2002 14" Rock Hats haikan jota tietenkin pitää päästä videon muodossa testaamaan. Se on toi "aux" haikka mikä on harmi kyllä kinukin ja ride/crashin alla suht piilossa. Soundi on hunajaa.

Biisi on taas vaihteeksi Doom 2 pelimusaa, tämä ralli muistaakseni EI ole suoraan lainattu joltain tunnetulta bändiltä? Voin olla väärässäkin, hyvä biisi joka paranee loppua kohden. ;) Tätä on kiva soittaa.

https://www.youtube.com/watch?v=v_4jlK3606U
Kailis
14.01.2016 23:15:07

Hammarberg: Uusinta uutta. Hankin juuri Paiste 2002 14" Rock Hats haikan jota tietenkin pitää päästä videon muodossa testaamaan. Se on toi "aux" haikka mikä on harmi kyllä kinukin ja ride/crashin alla suht piilossa. Soundi on hunajaa.

Biisi on taas vaihteeksi Doom 2 pelimusaa, tämä ralli muistaakseni EI ole suoraan lainattu joltain tunnetulta bändiltä? Voin olla väärässäkin, hyvä biisi joka paranee loppua kohden. ;) Tätä on kiva soittaa.

https://www.youtube.com/watch?v=v_4jlK3606U

Aika avantgardistisia fillejä ainakin 1:50 ja 4:09 kohdissa =D
JuhaHo: Lienen sokea, mutta en näe linkkiä missään.
TheRev
15.01.2016 00:07:40

Sysi & Savi Livepätkää viime kesän LinnaCruisingista Hämeenlinnassa. https://www.youtube.com/watch?v=ZZbrp6TO7hQ&feature=youtu.be
Hammarberg
15.01.2016 00:12:50 (muokattu 15.01.2016 00:17:49)

Kailis: Aika avantgardistisia fillejä ainakin 1:50 ja 4:09 kohdissa =D

Joo, pitäähän sitä kikkailla... Vaikka meniskin vähän päin persettä välillä. ;) Ai niin mutta mites se menikään, yksi virhe on vain virhe, kaksi virhettä on paskaa soittoa ja kolme tai enemmän on jazzia, tai tässä tapauksessa avantgardistista taidemusaa. Kaikelle on aina selitys.

Tämä ralli oli tämmönen hetken mielijohde, piti tota haitsua päästä testaamaan ja hyvältähän se kuulostaa. Korvilla kuultuna miltei vielä paremmalta kuin mikitettynä, paremmalla laitteistolla tosta sais varmasti vielä enemmän irti.
dictatorsh*t
15.01.2016 01:10:43
Hammarberg: Joo, pitäähän sitä kikkailla... Vaikka meniskin vähän päin persettä välillä. ;) Ai niin mutta mites se menikään, yksi virhe on vain virhe, kaksi virhettä on paskaa soittoa ja kolme tai enemmän on jazzia, tai tässä tapauksessa avantgardistista taidemusaa. Kaikelle on aina selitys.

"Honour thy error as a hidden intention."

t. Brian Eno
beethro
16.01.2016 23:18:47
Hammarberg: Joo, pitäähän sitä kikkailla... Vaikka meniskin vähän päin persettä välillä. ;) Ai niin mutta mites se menikään, yksi virhe on vain virhe, kaksi virhettä on paskaa soittoa ja kolme tai enemmän on jazzia, tai tässä tapauksessa avantgardistista taidemusaa. Kaikelle on aina selitys.

Tämä ralli oli tämmönen hetken mielijohde, piti tota haitsua päästä testaamaan ja hyvältähän se kuulostaa. Korvilla kuultuna miltei vielä paremmalta kuin mikitettynä, paremmalla laitteistolla tosta sais varmasti vielä enemmän irti.

Törkeen hyvä toi kohdan 1:50 filli =D
Hammarberg
17.01.2016 14:24:46 (muokattu 17.01.2016 14:29:59)

beethro: Törkeen hyvä toi kohdan 1:50 filli =D

Kiitos. :D

Nykyään kehtaa näitä mystillisiä kikkailuja jopa kokeilla kun on hyvä mahdollisuus siihen ettei ne mene täysin persiilleen. Joopa... Olis rumpujen kasaus edessä, keikan jäljiltä on kamat vielä levällään. Uusia videoita pitäisi tehdä. Lisää pelimusaa(kin) odottaa soittamista.
beethro
19.01.2016 19:32:07 (muokattu 19.01.2016 19:32:41)
Tässä taas uusi f(x)-rumpucoveri. Mulla oli pari muuta rumpucoveria suunnitteilla, mutta tein hieman taustatutkimusta ja havaitsin, että niistä on jo hyviä vetoja Youtubessa ihan riittämiin, kun taas näitä f(x):n biisejä eivät kovin monet muut rumpalit coveroi, ainakaan vielä. Mikäs siiinä, tää on mulle kuitenkin hauskaa musaa soittaa, ja pyrin valitsemaan sellaisia biisejä, joita soittamalla opin jotain uutta tai pääsen kehittämään jotain oman soiton heikkoa kohtaa - tällä kertaa sain työstää 16-osien fraseerausta, kun yleensä näissä tempoissa ja tän tyylisissä biiteissä tulee soitettua ihan suorana.

https://www.youtube.com/watch?v=TTvg3j_Eyq0
jtpennane
20.01.2016 11:44:32
beethro: Tässä taas uusi f(x)-rumpucoveri. Mulla oli pari muuta rumpucoveria suunnitteilla, mutta tein hieman taustatutkimusta ja havaitsin, että niistä on jo hyviä vetoja Youtubessa ihan riittämiin, kun taas näitä f(x):n biisejä eivät kovin monet muut rumpalit coveroi, ainakaan vielä. Mikäs siiinä, tää on mulle kuitenkin hauskaa musaa soittaa, ja pyrin valitsemaan sellaisia biisejä, joita soittamalla opin jotain uutta tai pääsen kehittämään jotain oman soiton heikkoa kohtaa - tällä kertaa sain työstää 16-osien fraseerausta, kun yleensä näissä tempoissa ja tän tyylisissä biiteissä tulee soitettua ihan suorana.

https://www.youtube.com/watch?v=TTvg3j_Eyq0

Voisin toistaa samat kommentit aiemmista videoista. Hyvä meininki edelleen! Snaretekniikka on ainakin kohdallaan, lyöntialue vastaa sitä kahden euron kolikkoa. :-)
Juuh elikkäs
Bacchus
20.01.2016 13:04:45
Angry Pierre: Voisin toistaa samat kommentit aiemmista videoista. Hyvä meininki edelleen! Snaretekniikka on ainakin kohdallaan, lyöntialue vastaa sitä kahden euron kolikkoa. :-)

Katsoin itse samaa, Gavin Harrisonkin olisi tyytyväinen!;)

Tarkkaa suorittamista ja hyvin pysyy time. Ehkä joissakin kohdissa tuli hieman sellaista että "nyt pitää ehtiä vetää toi isku ja siirtyä takas"-meininkiä, mikä luo pientä hätäisyyttä. Mutta kun vetää millintarkan äänitteen perässä niin sellaista pikku eloa tulee helposti.

Mitä itse jäin vähän kaipailemaan olisi enemmän eloisuutta soittoon. Pikkasen kovempaa meininkiä. Mut, niin kuin sanottu, äänitystilanne on aina äänitystilanne. Vaikeampi kanavoida livefiilistä.
When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro
Ihmis surun haaskansyöjä
20.01.2016 22:57:55 (muokattu 20.01.2016 23:01:40)

https://www.youtube.com/watch?v=kMy6Ze6Cjg0 Hehe. Meikäl oli taas yksin treeniksel hauskaa. Pakko aina jtn ottaa talteen. Hevi rumpusoolo tai jtn. Välil saa tällasel halpis zoomilki yllättävän laadukasta äänenlaatua ku tuuri käy. Video ominaisuudet vaa puuttuu, ni pienimuotonen miinus.
beethro
20.01.2016 22:58:54
Angry Pierre: Voisin toistaa samat kommentit aiemmista videoista. Hyvä meininki edelleen! Snaretekniikka on ainakin kohdallaan, lyöntialue vastaa sitä kahden euron kolikkoa. :-)

Kiitoksia :)

Bacchus: Katsoin itse samaa, Gavin Harrisonkin olisi tyytyväinen!;)

Tarkkaa suorittamista ja hyvin pysyy time. Ehkä joissakin kohdissa tuli hieman sellaista että "nyt pitää ehtiä vetää toi isku ja siirtyä takas"-meininkiä, mikä luo pientä hätäisyyttä. Mutta kun vetää millintarkan äänitteen perässä niin sellaista pikku eloa tulee helposti.

Mitä itse jäin vähän kaipailemaan olisi enemmän eloisuutta soittoon. Pikkasen kovempaa meininkiä. Mut, niin kuin sanottu, äänitystilanne on aina äänitystilanne. Vaikeampi kanavoida livefiilistä.

Kiitti rakentavasta palautteesta! Tosiaan toi biisi on miksattuna sen verran kovalle, että pieninkin flami kuuluu heti eli tarkkana saa olla. Mulla oli kyllä silti ihan levollinen fiilis tuota ottoa soittaessa ja tuntui, että se istui pääosin hyvin. Aikavälillä 2:10-2:31 esiintyi kyllä jonkinlaista auktoriteetin puutetta parissa kohdassa, mutta jännää oli se, että hogasin ton vasta myöhemmin himassa, kun miksasin raitoja.

Ja kyllä, eloisuutta soittoon kaipailen itsekin, mutta toistaiseksi mulle on ollut vaikeeta pistä kameralle show pystyyn kun vedän konemusaa yksin treeniksellä =D Lisäksi tietty toi mun tavoittelemani soundi rajottaa jonkin verran sitä, miten paljon voin riehua ja viuhtoa - mulla ainakin rupeaa heti kärsimään, kun innostun liikaa. Mutta kai tätäkin osa-aluetta voi treenata ja kehittää siinä missä muitakin, kun mulla kuitenkin on pääasiassa ainaa hauskaa soittaessa!
Bacchus
21.01.2016 10:44:35
Kiitti rakentavasta palautteesta! Tosiaan toi biisi on miksattuna sen verran kovalle, että pieninkin flami kuuluu heti eli tarkkana saa olla. Mulla oli kyllä silti ihan levollinen fiilis tuota ottoa soittaessa ja tuntui, että se istui pääosin hyvin. Aikavälillä 2:10-2:31 esiintyi kyllä jonkinlaista auktoriteetin puutetta parissa kohdassa, mutta jännää oli se, että hogasin ton vasta myöhemmin himassa, kun miksasin raitoja.

Tarkkaa soitto olikin, ei siinä mitään. Ehkä se joissakin kohdissa pikkasen tuntuva kiire enemmänkin välittyi videosta, eikä niinkään soitosta. Kun kuuntelin pelkkää musaraitaa niin hätäisyys ei samalla tavalla välittynyt. Ehkä se oli toi iso tompan välillä hankalahkon oloinen lyöminen mikä sai sen aikaan.

Ja kyllä, eloisuutta soittoon kaipailen itsekin, mutta toistaiseksi mulle on ollut vaikeeta pistä kameralle show pystyyn kun vedän konemusaa yksin treeniksellä =D

Mä en edes kehtaa laittaa tänne videota omasta soitosta joten ymmärrän kyllä täysin. Live on aina live ja nauhoitus- ja videohommissa jotenkin sen samanlaisen menon saaminen tuntuu välillä hankalalta. Joskus tuntuu että iskee lukko päälle ja soitto menee samantien jäykäksi. Arvostaa enemmän niitä ammattimiehiä jotka vetää samalla fiiliksellä missä vaan.
When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro
beethro
21.01.2016 12:34:36 (muokattu 21.01.2016 12:39:24)
Bacchus: Tarkkaa soitto olikin, ei siinä mitään. Ehkä se joissakin kohdissa pikkasen tuntuva kiire enemmänkin välittyi videosta, eikä niinkään soitosta. Kun kuuntelin pelkkää musaraitaa niin hätäisyys ei samalla tavalla välittynyt. Ehkä se oli toi iso tompan välillä hankalahkon oloinen lyöminen mikä sai sen aikaan.

Aa okei, kiinnittyikö huomiosi erityisesti kohdan 1:08 "iskuun"? Sehän ei nimittäin ole isku olenkkaan, ja tossa tuli kyllä kiire pysäyttää käden liike, kun kyseisessä osassa ei ollut tarkoitus soittaa lattiatomiin ensinkään =D

Mä en edes kehtaa laittaa tänne videota omasta soitosta joten ymmärrän kyllä täysin. Live on aina live ja nauhoitus- ja videohommissa jotenkin sen samanlaisen menon saaminen tuntuu välillä hankalalta. Joskus tuntuu että iskee lukko päälle ja soitto menee samantien jäykäksi. Arvostaa enemmän niitä ammattimiehiä jotka vetää samalla fiiliksellä missä vaan.

Mä oon viime kuukausina nauhoittanut ja videoinut omaa soittoani enemmän kuin koskaan ennen ja sen myötä löytänyt ihan uudenlaisen rentouden nauhoitustilanteissa, tosin parantamisen varaakin on vielä roimasti. Harrastelijana en ole tietenkään ihan varma asiasta, mutta voisin olettaa, että monet ammattimiehitkin kuitenkin soittavat studiotilanteissa usein hieman hillitymmin kuin livenä. Sitten on niitäkin, jotka soittavat melko vähäeleisesti sekä livenä että studiossa - mainitsemasi Gavin Harrison vaikka yhtenä esimerkkinä. Omien rumpuidolieni joukossa esiintyy paljon erilaisia soittotyylejä ja sen myötä "eloisuuden" asteita, mikä on musta vain kiinnostavaa.

Mutta kuten sanottu, itsekin kaipailen omaan menoon hieman lisää eloisuutta. Se tuntuu muutenkin olevan melko tärkeä osa koko pakettia, kun puhutaan tällaisesta Youtube-rumpucoverviihteestä. Cooperdrummeria tai Steve Moorea musta ei kuitenkaan saa tekemälläkään :)
Sbiogenecto
23.01.2016 22:56:05

jazzmies
23.01.2016 23:07:43
Sbiogenecto: https://www.youtube.com/watch?v=-0f3l_mhLj8&feature=share

Onpa hyvä biisi. Jumalattoman hyvin soitat kappaleen auki rummuillasi. Tykkäsin tosi paljon. Hieman btw roikotat päätäsi, ei niin hiemankaan. Katoppa ettei tule kulumia tai yläselän hierontakierrettä siitä. Salomaalle terkui Häärupalilta.
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä."
Kailis
23.01.2016 23:25:31 (muokattu 23.01.2016 23:33:30)

Sbiogenecto: https://www.youtube.com/watch?v=-0f3l_mhLj8&feature=share

Huikee! Hyvin groovaat ja soitat rennosti teknisesti vaativasta biisistä huolimatta. Väliosasta tuli paikoin mieleen Peart =D Musa ei sinänsä ole mun kuppi teetä mutta tämän katsoin ja kuuntelin lähes henkeä pidätellen.

EDIT

Ihan jos älyttömästi hiuksia halkoo niin isku snareen ja crashiin kohdassa 1:09 saattaa tulla vähän laiskasti. Mutta saattaa olla myöhäinen kuunteluajankohta ja flunssa.

EDIT II

Kandee tsekata myös tän jäbän musanäyte profiilista. Huh...
TheRev
24.01.2016 12:19:40

Are you ready to Rumble? Tällä kertaa kevyttä Stray Cats fiilistelyä :P https://www.youtube.com/watch?v=4eafIiRKrq0
TheRev
25.01.2016 19:04:54

Mähän spämmäilen täällä yksinäni sivut täyteen :D nyt linkin takaa löytyy oman projektin treenipätkä https://www.youtube.com/watch?v=r4hS-Bb7YmQ
Kailis
25.01.2016 22:54:06

TheRev: Mähän spämmäilen täällä yksinäni sivut täyteen :D nyt linkin takaa löytyy oman projektin treenipätkä https://www.youtube.com/watch?v=r4hS-Bb7YmQ

Vaihtuuko tossa välissä tempo 120 -> 110?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)