beethro 19.12.2015 04:03:11 | |
---|
Tein taas uuden f(x)-rumpucoverin eli lisää korealaista konepoppia. Tää oli yllättävän paha biisi vetää nauhalle, vaikka rumpusovitus onkin melko simppeli. https://www.youtube.com/watch?v=4y6OLMeBB0U Hammarbergille tiedoksi, että otin tätä varten toisen moongelin pois snaresta, ja siitä jäi aivan selvä jälki kalvoon :) Slapklazeilla ei ole toistaiseksi moista sattunut! |
Hammarberg 19.12.2015 12:38:58 | |
---|
beethro: Tein taas uuden f(x)-rumpucoverin eli lisää korealaista konepoppia. Tää oli yllättävän paha biisi vetää nauhalle, vaikka rumpusovitus onkin melko simppeli. https://www.youtube.com/watch?v=4y6OLMeBB0U Hammarbergille tiedoksi, että otin tätä varten toisen moongelin pois snaresta, ja siitä jäi aivan selvä jälki kalvoon :) Slapklazeilla ei ole toistaiseksi moista sattunut! Hyvä veto. :) Hyvin toimi noi tuplaiskut(ko?) virppaan, josta tuli mieleen, mikäs virppa siulla on tossa videolla on? Mie en ulkonäöltä tunnista mutta toi kuulostaa hyvältä. Onko alapuolella kans mikitys? Miulta on muuten kans tulossa ainakin yks vähän vastaava jumputusbiisi, tosin se on jostain aivan muusta yhteydestä napattu. Näitä tämmösiä on yllättävän kenkkumainen soittaa, ei varmaan vähinten sen takia kuinka tarkkaan pitää veivata tai muutoin ei kuulosta hyvälle. |
hollmi-5 19.12.2015 12:45:54 | |
---|
Olisko Ludwig Supralite? Hyvin taas vedetty. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Hammarberg 19.12.2015 12:50:57 | |
---|
hollmi-5: Olisko Ludwig Supralite? Hyvin taas vedetty. Mie katoin että joltain Ludarilta se näyttää, mutta enhän mie noiden malleja ulkonäöltä muista. Hyvä soundi tuntuis lähtevän, ei sinänsä yllätä. :) |
beethro 19.12.2015 13:05:27 | |
---|
Kiitti palautteesta! Hollmi on oikeassa - virveli on 14x5.5" Ludwig Supralite. Maksoi kaks vuotta sitten 190e uutena ja on palvellut kiitettävästi. Helposti soundiltaan paras koskaan omistamani virveli, eikä koneistossa tai laadussa muutenkaan oo mitään valittamista. Tässä videolla oli vain tuo lyöntipuolen mikki (Shure SM57), mutta aika paljon tuosta soundista tulee myös overheadeistä. |
Kailis 19.12.2015 13:26:23 | |
---|
beethro: Tein taas uuden f(x)-rumpucoverin eli lisää korealaista konepoppia. Tää oli yllättävän paha biisi vetää nauhalle, vaikka rumpusovitus onkin melko simppeli. https://www.youtube.com/watch?v=4y6OLMeBB0U Hammarbergille tiedoksi, että otin tätä varten toisen moongelin pois snaresta, ja siitä jäi aivan selvä jälki kalvoon :) Slapklazeilla ei ole toistaiseksi moista sattunut! Hemmetin hyvä! JuhaHo: Lienen sokea, mutta en näe linkkiä missään. |
jabajee 20.12.2015 23:45:41 | |
---|
beethro: Tein taas uuden f(x)-rumpucoverin eli lisää korealaista konepoppia. Tää oli yllättävän paha biisi vetää nauhalle, vaikka rumpusovitus onkin melko simppeli. https://www.youtube.com/watch?v=4y6OLMeBB0U Hammarbergille tiedoksi, että otin tätä varten toisen moongelin pois snaresta, ja siitä jäi aivan selvä jälki kalvoon :) Slapklazeilla ei ole toistaiseksi moista sattunut! Hyvin vedetty! Ja erittäin hyvän kuuloistakin, vaikka kamat ei mitään superhyperpro-tasoa olekaan. Hollmi-5:
Siihen aikaan tehtiin rummut paremmasta kamasta, kuin nykyään. Siitä sulla tosin ei ole kokemusta, kun sinun omat tuon aikakauden kamat edustaa nykyajan Milleniumtasoa... |
beethro 21.12.2015 01:56:53 (muokattu 21.12.2015 01:57:37) | |
---|
Kiitos Kailis ja Jabajee! Kamat eivät ole hyperpro-tasoa, mutta kyllä niillä ihan hyvin pärjäilee - mä pyrin tällä hetkellä parantamaan soundia treenaamalla enkä niinkään investoimalla uusiin kamoihin, vaikka onhan tuossa mun satsissani pari päivityksen tarpeessa olevaa elementtiä. |
hollmi-5 21.12.2015 07:53:09 | |
---|
beethro: Kiitos Kailis ja Jabajee! Kamat eivät ole hyperpro-tasoa, mutta kyllä niillä ihan hyvin pärjäilee - mä pyrin tällä hetkellä parantamaan soundia treenaamalla enkä niinkään investoimalla uusiin kamoihin, vaikka onhan tuossa mun satsissani pari päivityksen tarpeessa olevaa elementtiä. Tykkään noista soundeista. Virveli ja symbaalit ovat erittäin hyvän kuuloiset ja koska ne on tuossa menossa ykkösprioriteetilla, ei huomio oikestaan muuhun soundimaailman edes kiinnity. Siis silloin muukin on mallillaan. Kokonaisuus on hyvin balanssissa. Soundit, piuhat ja kajarit. |
beethro 21.12.2015 18:39:40 | |
---|
hollmi-5: Tykkään noista soundeista. Virveli ja symbaalit ovat erittäin hyvän kuuloiset ja koska ne on tuossa menossa ykkösprioriteetilla, ei huomio oikestaan muuhun soundimaailman edes kiinnity. Siis silloin muukin on mallillaan. Kokonaisuus on hyvin balanssissa. Juu symbaalit toimivat hintaisiksiin hyvin, mutta riden haluaisin vaihtaa jossain vaiheessa. Se ajaa kyllä asiansa monenlaisessa menossa, mutta jotenkin siinä on samalla tosi persoonaton/mitäänsanomaton soundi. |
Hammarberg 21.12.2015 20:54:51 (muokattu 21.12.2015 20:57:22) | |
---|
Miun mielestä vähän hassua nitistä noista Beethron soundeista, tartteeko sitä youtubevideoihin muutenkaan saada hillittömän tuotettua ja puunattua soundia? Kaikesta saa kumminkin selvää ja soitto kulkee hienosti, riittää miulle ainakin. :) Hitto kun sais omatkin soundit tolle tasolle, kun vaan olis varaa päivittää laitteistoa... Päivittämisestä päästäänkin siihen mitä piti sanomani... Hankin pari crashia ja a vot että nyt on hyvä balanssi, jotain meni nyt niin viimisen päälle oikein soundien suhteen. 18" rude crash/ride vaihtui tuumaa suurempaan, 17" rude wild crashin tilalle tuli 2002 18" heavy crash ja jotenkin noiden uusien kanssa kaikki kuulostaa niin paljon paremmalta. Valitettavasti en kerennyt vielä tänään tekemään videota, mutta koitan huomenna tai tässä lähipäivinä tehdä, mielenkiintosta kuulla mille noi kuulostaa äänitettynä. Mie puljasin asettelun kanssa tänään, siihen se aika suurmmaksi osaksi menikin. Laskin kaikkia aksenttipeltejä noin 10cm alemmas, kulmia laitoin pienemmäksi, kaikille tomeille sama käsittely, kulmiin ei tarvinnut koskea... Riden säädin myös ihan himppasen alemmas. Virppa ei muuten tunnu vaativan mitään demppiä, ei se niin hillittömästi soi... Joka tapauksessa, pienillä muutoksilla tuntuma on huomattavasti parempi, kahtoos alkaako soitto kulkea vaivattomammin. ;) |
beethro 21.12.2015 21:15:04 | |
---|
Hammarberg: Miun mielestä vähän hassua nitistä noista Beethron soundeista, tartteeko sitä youtubevideoihin muutenkaan saada hillittömän tuotettua ja puunattua soundia? Kaikesta saa kumminkin selvää ja soitto kulkee hienosti, riittää miulle ainakin. :) Hitto kun sais omatkin soundit tolle tasolle, kun vaan olis varaa päivittää laitteistoa... Eihän noista mun soundeistani oo kukaan täällä nitissytkään, vaan niitä on lähinnä kehuttu. Tai siis näin ainakin itse olen ymmärtänyt lukemani ja kiitellyt vuolaasti positiivisesta palautteesta =D Itse vain tein sellaisen huomion, että riden voisi päivittää. |
Hammarberg 21.12.2015 21:18:47 (muokattu 21.12.2015 21:19:51) | |
---|
beethro: Eihän noista mun soundeistani oo kukaan täällä nitissytkään, vaan niitä on lähinnä kehuttu. Tai siis näin ainakin itse olen ymmärtänyt lukemani ja kiitellyt vuolaasti positiivisesta palautteesta =D Itse vain tein sellaisen huomion, että riden voisi päivittää. Joku vaan tuolla heitti, että soundit vois olla paremmat... Aloin miettiä, että mistähän kohasta ne vois paremmat olla. xD Ride ei kyllä jäänyt ihmeemmin mieleen, virppasoundi sen sijaan jäi. Mie oon alkanu miettiä josko jossain vaiheessa ostaisi jonkun Ludarin virpan, niissä tuntuu lähes järestään olevan aivan upea soundi. (Löytysköhän Ludwigilta pätevänlaista 8" syvää virppaa muutes? Eikös Suprasta ollu ainakin 6,5" versio?) |
beethro 21.12.2015 21:38:30 | |
---|
Hammarberg: Joku vaan tuolla heitti, että soundit vois olla paremmat... Aloin miettiä, että mistähän kohasta ne vois paremmat olla. xD Ride ei kyllä jäänyt ihmeemmin mieleen, virppasoundi sen sijaan jäi. Mie oon alkanu miettiä josko jossain vaiheessa ostaisi jonkun Ludarin virpan, niissä tuntuu lähes järestään olevan aivan upea soundi. (Löytysköhän Ludwigilta pätevänlaista 8" syvää virppaa muutes? Eikös Suprasta ollu ainakin 6,5" versio?) Aijaa no ei ainakaan tässä threadissa kukaan ole moittinut soundeja... Mutta joo, mä diggaan kyllä kovasti tosta mun Ludwig-virvelistäni, josta on olemassa ainakin 6,5" versio, 8-tuumaisesta en ole varma. |
Kimd 21.12.2015 21:39:42 (muokattu 21.12.2015 21:40:40) | |
---|
Hammarberg: Joku vaan tuolla heitti, että soundit vois olla paremmat... Aloin miettiä, että mistähän kohasta ne vois paremmat olla. xD Ride ei kyllä jäänyt ihmeemmin mieleen, virppasoundi sen sijaan jäi. Mie oon alkanu miettiä josko jossain vaiheessa ostaisi jonkun Ludarin virpan, niissä tuntuu lähes järestään olevan aivan upea soundi. (Löytysköhän Ludwigilta pätevänlaista 8" syvää virppaa muutes? Eikös Suprasta ollu ainakin 6,5" versio?) Suprasta on 6,5 syvä. Coliseum taitaa olla puinen 8 tuumaa syvä. Lisäksi http://www.millbrook.fi/tuotteet.ph … ekoodi=LW0814&tuoteryhma_id=161 Harrastelija harrastelija rumpali |
Hammarberg 21.12.2015 21:45:16 | |
---|
|
hollmi-5 21.12.2015 22:25:39 (muokattu 21.12.2015 22:31:51) | |
---|
Hammarberg: Toihan näyttää varsin houkuttelevalta. Hinta on tietty aika huima, uusi on aina uusi. :) Mielelläni maksan hyvästä kolminkertaisen hinnan. Tuolla budjetilla ostaisin käytetyn Ludwig LM402- virpan. Tai yrittäisin löytää käytetyn Black Magigin. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Hammarberg 21.12.2015 22:30:24 | |
---|
hollmi-5: Mielelläni maksan hyvästä kolminkertaisen hinnan. Tuolla budjetilla ostaisin käytetyn Ludwig LM402- virpan. Tai sitten: http://www.ebay.com/itm/Ludwig-LW08 … h=item25b1c00bc3:g:j7QAAOSwstxVU0oQ Hyvästä kyllä tointaa maksaa, ei siinä... Miun budjetilla vaan viiden sadan virppa on melko iso sijotus, vaatii pientä kikkailua saada semmonen raha kasaan. Mutta toisaalta hyvät kamat kestää ja pätevällä virpallahan mätetään vuosikymmeniä jos ei vaihtamaan intoudu aikasemmin. :) |
jabajee 22.12.2015 00:29:12 | |
---|
Hammarberg on nähnyt unia, että joku olisi moittinut beethron soundeja. Kaikkihan on pelkästään kehunut niitä! Itsekin hämmästelin miten hyvältä kuulostavaa jälkeä on saatu aikaan, eikä siihen ole tarvittu mitään kalliita soittokamoja. Hollmi-5:
Siihen aikaan tehtiin rummut paremmasta kamasta, kuin nykyään. Siitä sulla tosin ei ole kokemusta, kun sinun omat tuon aikakauden kamat edustaa nykyajan Milleniumtasoa... |
Hammarberg 22.12.2015 00:33:51 | |
---|
jabajee: Hammarberg on nähnyt unia, että joku olisi moittinut beethron soundeja. Kaikkihan on pelkästään kehunut niitä! Itsekin hämmästelin miten hyvältä kuulostavaa jälkeä on saatu aikaan, eikä siihen ole tarvittu mitään kalliita soittokamoja. Aivopieru. :D |