moderndrummer88 31.10.2015 18:29:49 | |
---|
|
hollmi-5 31.10.2015 20:37:32 | |
---|
Soundit, piuhat ja kajarit. |
jarome 31.10.2015 20:41:52 (muokattu 31.10.2015 20:44:32) | |
---|
hollmi-5: Tällä ei saa rahaa. Eikä pillua. Säälipisteitä... Etkä sinä suosiota kommentteines. Älä ole liian leikkaava ihmisten omista musamakuilusta. Kaikkein säälittävintä on cover bändissä soittaminen ja arvostella muiden musiikkia. time decorating |
hollmi-5 31.10.2015 20:49:53 (muokattu 31.10.2015 20:57:05) | |
---|
jarome: Etkä sinä suosiota kommentteines. Älä ole liian leikkaava ihmisten omista musamakuilusta. Kaikkein säälittävintä on cover bändissä soittaminen ja arvostella muiden musiikkia. Kaikkein säälittävintä? Jos sulla joskus on keikkaa, josta jää korvausta, niin sulla on varaa ostaa kalvoja, ei kerjätä niitä coverbändin rumpalilta. Edit: Tässä ei ole kyse pelkästä soittamisesta ja musiikista. Fuck-Ushiman sanoma on oksettava kuvia ja nimeä myöten. Ei tuollainen ole ihmisarvolle sopivaa, mutta ilmeisen lapsellinen käyttäytyminen on ihan ok tuossa genressä. Soundit, piuhat ja kajarit. |
tomboarmageddon 31.10.2015 21:15:41 (muokattu 31.10.2015 21:16:21) | |
---|
Joo rahaa ei saa. Ei oo tarkoituskaan. Kaikkea ei mitata aina rahassa? Piparijuttuja en viitsi herrasmiehenä tässä alkaa purkamaan:) Musan ehkä tärkein tavoite on järkyttää toton kuuntelijoita hahhaahha:) No jotkut tästä tuntuu tykkäävän oikeastikkin ainakinn facebbookin tilastoissa... Älä ota holmmi niin vakavasti. Touhu on erittäin terapeuttista ja keikkoja näyttää piisaavan. Oon soittanu coverbändeissäkin rahan perässä ja jopa humppa iskelmätouhuja. Päätin kuitenkin, että en enää tee sellaista vaan käyn päivätöissä ja soitan mitä huvittaa vaatimuksena ainoastaan matkakulut ja bissee, syömistä jne. En jaksa enää kertaakaan vetää jotain proudmaryjä jne bonjoveja ja yleensäkkään semmosta musaa mistä en pidä täysillä. sen takia en käy ikinä jameissakaan ainakaan tampereella. |
hollmi-5 31.10.2015 21:30:44 (muokattu 31.10.2015 21:32:32) | |
---|
Bändejä huijataan keikoille. "Saa ruokaa ja kaksi kaljaa"-tyyppinen soppari. Jotkut tulevat ilmaiseksi ja jotkut jopa maksavat, että pääsevät keikalle. Sille polttoainetta antaa huonotasoiset harrastelijabändit, jotka haluavat vaan päästä julkisesti esiintymään. Kyllä minä senkin ehkä ymmärrän, mutta koita saada lauantaina kuusi putkimiestä alkuiltapäivästä kamoineen paikalle useaksi tunniksi odottamaan ja vasta puoliltaöin tekemään varsinaisen työn. Tuleeko halvaksi? Soundit, piuhat ja kajarit. |
jazzmies 31.10.2015 21:44:57 | |
---|
hollmi-5: Bändejä huijataan keikoille. "Saa ruokaa ja kaksi kaljaa"-tyyppinen soppari. Jotkut tulevat ilmaiseksi ja jotkut jopa maksavat, että pääsevät keikalle. Sille polttoainetta antaa huonotasoiset harrastelijabändit, jotka haluavat vaan päästä julkisesti esiintymään. Kyllä minä senkin ehkä ymmärrän, mutta koita saada lauantaina kuusi putkimiestä alkuiltapäivästä kamoineen paikalle useaksi tunniksi odottamaan ja vasta puoliltaöin tekemään varsinaisen työn. Tuleeko halvaksi? Minä tein ammattilaisbändissä puolikymmentä keikkaa, ennen kuin saimme yhtään korvausta. Kyseessä oli omaa musiikkia soittava ryhmä. Omasta bändistäni jäin ihan helvetisti miinukselle, kun tuotin levyn ja promosin sitä. Tulipahan yritettyä ja yritän vastedeskin, kunhan leipätyöstäni jää sen verran syrjään. Teen hieman bilecoverkeikkaa tasapainottaakseni budjettia, mutta hetken kivan jälkeen se on samanlaista kuin siivoajan työ. "Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä." |
hollmi-5 31.10.2015 21:56:12 | |
---|
jazzmies: Minä tein ammattilaisbändissä puolikymmentä keikkaa, ennen kuin saimme yhtään korvausta. Kyseessä oli omaa musiikkia soittava ryhmä. Omasta bändistäni jäin ihan helvetisti miinukselle, kun tuotin levyn ja promosin sitä. Tulipahan yritettyä ja yritän vastedeskin, kunhan leipätyöstäni jää sen verran syrjään. Teen hieman bilecoverkeikkaa tasapainottaakseni budjettia, mutta hetken kivan jälkeen se on samanlaista kuin siivoajan työ. Tein itsekin rockibändeissä paljon keikkaa ilman korvausta tehdystä työstä. Humppakeikat olivat parasta tuloa ja paskinta musaa mielestäni. Lipsaset perustettiin vastustamaan vanhaa tanssimusaa jo 17 vuotta sitten ja keikkaa on ollut. Paljon enemmän on tarjottu, kuin ehditty tekemään. Jos kukaan ei siivoa, on paikat pahassa kunnossa. Siistijän työtä arvostan korkealle. Itse koen musahommissa olevani viihteen ammattilainen. Ja meitä on paljon: urheilijat, muusikot, kuvataiteilijat, näyttelijät... Turha on tulla minulle selittämään taiteesta ja sen arvoista. Se, mikä pitää itse itsensä pystyssä, on saanut oikeutuksen olla olemassa. Jos jotain tukien varassa pidetään pystyssä, niin se on sitten politiikkaa ja verrattavissa maataoluden, telakkateollisuuden ja kaiken muun vastaavaan tukeen. Sitä pidetään pystyssä yhteisin varoin ja poliittisin päätöksin. Soundit, piuhat ja kajarit. |
jazzmies 31.10.2015 22:08:03 | |
---|
hollmi-5: Jos jotain tukien varassa pidetään pystyssä, niin se on sitten politiikkaa ja verrattavissa maataoluden, telakkateollisuuden ja kaiken muun vastaavaan tukeen. Sitä pidetään pystyssä yhteisin varoin ja poliittisin päätöksin. Tällaisesta voimakkaasti tuetusta musiikista valitettavan pieni osa on sellaista, joka synnyttää tulevaisuuden kassavirtoja. Tässä kohtaa Sanni Grahn-Laasonen on rohkea, kun aikoo pistää julkisen tuen jakokäytännöt uusiksi. Saavutetuista eduista kun harva luopuu, vaikka niiden vaikuttavuus olisi koko kansan silmissä aika samantekevä. Tukea täytyy tulla, mutta nimenomaan musiikin "kärkihankkeille", jotka synnyttävät rahaliikennettä tai muuten vain vaikuttavuudeltaan ovat kiistattomia. Nyt tuki menee valitettavasti niille, jotka sahaavat klassioita tai muuten vain ovat jumittaneet riskittömään pömpöösiinsä. "Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä." |
tomboarmageddon 31.10.2015 22:17:32 | |
---|
hollmi-5: Tein itsekin rockibändeissä paljon keikkaa ilman korvausta tehdystä työstä. Humppakeikat olivat parasta tuloa ja paskinta musaa mielestäni. Lipsaset perustettiin vastustamaan vanhaa tanssimusaa jo 17 vuotta sitten ja keikkaa on ollut. Paljon enemmän on tarjottu, kuin ehditty tekemään. Jos kukaan ei siivoa, on paikat pahassa kunnossa. Siistijän työtä arvostan korkealle. Itse koen musahommissa olevani viihteen ammattilainen. Ja meitä on paljon: urheilijat, muusikot, kuvataiteilijat, näyttelijät... Turha on tulla minulle selittämään taiteesta ja sen arvoista. Se, mikä pitää itse itsensä pystyssä, on saanut oikeutuksen olla olemassa. Jos jotain tukien varassa pidetään pystyssä, niin se on sitten politiikkaa ja verrattavissa maataoluden, telakkateollisuuden ja kaiken muun vastaavaan tukeen. Sitä pidetään pystyssä yhteisin varoin ja poliittisin päätöksin. Eli kaikki mitataan rahassa? Pitäs monta taidehommaa polkea suohon jos näin ajattelee. Musta tuo ei oo mikään mittari millekkään. Monta suurta taideteosta on tehty totaalisessa köyhyydessä pakkomielteen ajamana, vaikkakaan en nyt tässä väitä taiteeksi omia tekemisiäni välttämättä:) Mä soitan siks kun se on hauskaa. Mulla on ihan erityyppisiäkin projekteja, mutta samalla periaattella. Ja voihan kuten jazzmiehen esimerkissä olla esim tavoite , että homma joskus tuottaa taloudellisestikkin esim. En koe tulleeni huijatuksi näillä kulukuvioilla. Aika undergroundtoimintaa. Silti on parhaillaan muutamasata henkeä keikalla. |
Juhani_t 31.10.2015 22:28:48 | |
---|
tomboarmageddon: Joo rahaa ei saa. Ei oo tarkoituskaan. Kaikkea ei mitata aina rahassa? Piparijuttuja en viitsi herrasmiehenä tässä alkaa purkamaan:) Musan ehkä tärkein tavoite on järkyttää toton kuuntelijoita hahhaahha:) No jotkut tästä tuntuu tykkäävän oikeastikkin ainakinn facebbookin tilastoissa... Jotkut osaavat arvostaa vain hintalapun perusteella. |
hollmi-5 31.10.2015 22:37:15 | |
---|
Ruotsi on musiikin mahtimaa kassavirran suhteen. Suomi on kehitysmaa. Soundit, piuhat ja kajarit. |
jarome 31.10.2015 22:43:28 | |
---|
hollmi-5: Kaikkein säälittävintä? Jos sulla joskus on keikkaa, josta jää korvausta, niin sulla on varaa ostaa kalvoja, ei kerjätä niitä coverbändin rumpalilta. Edit: Tässä ei ole kyse pelkästä soittamisesta ja musiikista. Fuck-Ushiman sanoma on oksettava kuvia ja nimeä myöten. Ei tuollainen ole ihmisarvolle sopivaa, mutta ilmeisen lapsellinen käyttäytyminen on ihan ok tuossa genressä. Hyvin jää korvausta ottaen huomioon historian. Älä huolehdi. time decorating |
hollmi-5 31.10.2015 22:47:17 | |
---|
jarome: Hyvin jää korvausta ottaen huomioon historian. Älä huolehdi. Ja kun 50-luvun musaa heitetään, niin se korvaa soittotaidon ja väistää cover-pykälän... Soundit, piuhat ja kajarit. |
jazzmies 31.10.2015 23:03:11 | |
---|
hollmi-5: Ruotsi on musiikin mahtimaa kassavirran suhteen. Suomi on kehitysmaa. Ruotsissa on panostettu yritysverkostoon ja vientituessa löytyy. Kaiken pohjalla on kuitenkin valtion panostus musiikkioppilaistosverkostoon takavuosikymmeninä. Sieltä se alkaa muuttua kassavirraksi, kun on osaamista löytyy joka sektorilla: oppilaitokset ja yritykset lyövät hynttyynsä yhteen. Esim. laulunkirjoituspuolella Ruotsi on Suomea paljon edellä mitä koulumaiseen ohjaamiseen tulee. Sieltä sitä osaamista syntyy kilpailuimmalle populaarimusiikin sektorille. Suomi loistaa erikoisuuksillaan - klasarilla ja metallilla. Mutta sitten valtavirran puolelle ei ole asiaa, ennen kuin toimijat laskeutuvat norsunluutorneistansa ja lyövät hynttyynsä yhteen. Itse olemme jo oppilaitoksessamme tehnyt sen ja nyt näyttää valoisalta. "Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä." |
hollmi-5 01.11.2015 08:02:29 (muokattu 01.11.2015 08:24:36) | |
---|
Ääninäytettä väliin. Veljeni tekaisi Thin Lizzyn Waiting for an Alibi-biisin ja soitti kaiken itse. Ei ollut rumpuraitaan tyytyväinen. Aika veikeää on vetää valmiin biisin päälle. Ei ollut klikkiraitaa tai laskua biisin alkuun. Ilmasta koppasin ja ykkösellä sisään ilman hieromisia: https://www.youtube.com/watch?v=cCt0oSu_Gs0Soundit, piuhat ja kajarit. |
Epämuusikko 01.11.2015 12:51:48 (muokattu 01.11.2015 13:18:13) | |
---|
hollmi-5: Se, mikä pitää itse itsensä pystyssä, on saanut oikeutuksen olla olemassa. Tää oli taas tässä. Ruotsi on musiikin mahtimaa live- ja muutenkin musiikin tuen suhteen. Ja joo, en ala asiasta enempää vääntämään. Eilen pantiin Oulussa taas yks live- monipuolista dj:n soittamaa musaa tarjonnut baari alas. 23 vuotta on pitkä ikä ainakin Fennoskandian pohjoisimmalle reggaebaarille. Nyt harmittaa. No, vähän positiivisia vibeksiä loppuun. https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.ne … 078a4a012cfd943ae25&oe=56BB5B87 Ja TombolleA:lle pisteet. Mulle on oikeastaan aivan sama mitä soitatte, jos reaktio on tuo niin jotain on tehty oikein. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
markkuliini 01.11.2015 13:01:05 | |
---|
jazzmies: Ruotsissa on panostettu yritysverkostoon ja vientituessa löytyy. Kaiken pohjalla on kuitenkin valtion panostus musiikkioppilaistosverkostoon takavuosikymmeninä. Näin juuri. Musakoulutusta on todella laajasti ja se alkaa nuorena. Ja se ei ole klassista musaa. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
moderndrummer88 01.11.2015 13:07:36 | |
---|
hollmi-5: Ääninäytettä väliin. Veljeni tekaisi Thin Lizzyn Waiting for an Alibi-biisin ja soitti kaiken itse. Ei ollut rumpuraitaan tyytyväinen. Aika veikeää on vetää valmiin biisin päälle. Ei ollut klikkiraitaa tai laskua biisin alkuun. Ilmasta koppasin ja ykkösellä sisään ilman hieromisia: https://www.youtube.com/watch?v=cCt0oSu_Gs0 Ja rahaa tulee ovista ja ikkunoista... |
hollmi-5 01.11.2015 13:39:28 | |
---|
markkuliini: Näin juuri. Musakoulutusta on todella laajasti ja se alkaa nuorena. Ja se ei ole klassista musaa. Suomessa on ihmeellinen valinta kouluttaa yliopistotasolla klassista, jazzia ja kansanmusaa. Näille on aika marginaalinen yleisö ja vientimarkkinat. Soundit, piuhat ja kajarit. |