Aihe: Pistäkää ääninäytettä soitostanne 3
1 2 3 4 5251 252 253 254 255399 400 401 402 403
jabajee
03.10.2015 23:14:26
Hämmästyttävää, miten ammattimies loihtii noin hyvän kuuloista soitantaa noin huonoilla rummuilla ja kehuukin vielä niitä :)
Stage Custom virvelistä peukut.
Hollmi-5: Siihen aikaan tehtiin rummut paremmasta kamasta, kuin nykyään. Siitä sulla tosin ei ole kokemusta, kun sinun omat tuon aikakauden kamat edustaa nykyajan Milleniumtasoa...
Kailis
04.10.2015 04:31:50

markkuliini: Veikkaan jälkimmäistä, en mä tietääkseni suuremmin ole takkia (vai kenkiä?) kääntänyt. :) Mutta ei se mahdotontakaan ole. Mitä muistelet?

Tsori. Olin skutsissa. Lähinnä tarkoitin hautaaminen/pomppu ja siihen liittyvää filosofiaa.
TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin.
Kailis
04.10.2015 04:38:00 (muokattu 04.10.2015 05:06:55)

ferodoz: Noniin. Tässä on biisi minkä oon jo kauan halunnut julkaista. Tää on mun entisen työbändin kosketinsoittajan sooloprojekti, ja ollaan tehty tätä ihan tosissaan mutta ilman tulostavoitteita. :) tää on mun ensimmäinen kokonaan tuottama biisi, jossa myös soitan rummut, suurimman osan kiippareista, sekä laulan osan kööreistä ja vastasin pääpiirteittäin sovittamisesta. Mä myös miksasin ja masteroin koko moskan. Lyhyesti:

Mä sain biisistä koppakitara+demolaulu -tyyppisen pohjan, ja mulle sanottiin että tästä pitää tehdä "jos Kaija Koo olisi mies" -tyylinen biisi. Soundireferensseiksi valitsin Katri Ylanderin Rankkasateet nimisen biisin, snaresaundia apinoin osaksi Mikko Kuustosen Abrakadabra biisistä niin paljon kuin mahdollista, ja biisin kasvusta hain referenssiä Celinen Dionin Thats the way it its biisistä. En tiedä kohtaako lopputuloksessa mikään noista muiden mielestä. :)

Mä oon tästä tällä hetkellä hiton ylpee ja seison täysin koko biisin takana. Arvostaisin palautetta suunnattoman paljon. Lähinnä yleisellä tasolla, eipä noissa rummuissa nyt mitään ihmeellistä sinänsä ole. Varsinkin kun jätin kaikki virheet vielä digitaalisesti korjaamatta koska se toimi mun mielestä näin paremmin.

https://youtube.com/watch?v=lK30YklO_I4

Hyvin sä soitat. Muistan joskus Stephen Streetin sanoneen että pop-musiikissa on kaksi fundamentaalista asiaa; laulu ja rumpukomppi. Laulu ei vedä.
TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin.
-Dr.DW-
04.10.2015 09:45:29 (muokattu 04.10.2015 09:46:51)
ferodoz: Noniin. Tässä on biisi minkä oon jo kauan halunnut julkaista. Tää on mun entisen työbändin kosketinsoittajan sooloprojekti, ja ollaan tehty tätä ihan tosissaan mutta ilman tulostavoitteita. :) tää on mun ensimmäinen kokonaan tuottama biisi, jossa myös soitan rummut, suurimman osan kiippareista, sekä laulan osan kööreistä ja vastasin pääpiirteittäin sovittamisesta. Mä myös miksasin ja masteroin koko moskan. Lyhyesti:

Mä sain biisistä koppakitara+demolaulu -tyyppisen pohjan, ja mulle sanottiin että tästä pitää tehdä "jos Kaija Koo olisi mies" -tyylinen biisi. Soundireferensseiksi valitsin Katri Ylanderin Rankkasateet nimisen biisin, snaresaundia apinoin osaksi Mikko Kuustosen Abrakadabra biisistä niin paljon kuin mahdollista, ja biisin kasvusta hain referenssiä Celinen Dionin Thats the way it its biisistä. En tiedä kohtaako lopputuloksessa mikään noista muiden mielestä. :)

Mä oon tästä tällä hetkellä hiton ylpee ja seison täysin koko biisin takana. Arvostaisin palautetta suunnattoman paljon. Lähinnä yleisellä tasolla, eipä noissa rummuissa nyt mitään ihmeellistä sinänsä ole. Varsinkin kun jätin kaikki virheet vielä digitaalisesti korjaamatta koska se toimi mun mielestä näin paremmin.

https://youtube.com/watch?v=lK30YklO_I4

Soitto on hienoa ja saudit hunajaista, ihan pro meininkiä viimoisilleen! Musiikki on täyttä paskaa, mutta hei -se on vaan miun musiikkimaku... Thumbs up!
I regret that ive fallen short from life.
ferodoz
04.10.2015 15:07:31

Kiitti Kailis ja Dr.Dw!

Musahan on aika easylistening -osastoa, mutta kaikesta ei voi eikä tarvikkaan tykätä. :)
Just a face in the crowd.
jazzmies
04.10.2015 16:03:32
-Dr.DW-: Musiikki on täyttä paskaa, mutta hei -se on vaan miun musiikkimaku...

Entä pidätkös muista taiteista, jos musiikki on täyttä paskaa? Hei ihan oikeasti, sillä ei ole mitään väliä kenellekään mistä musiikista SINÄ pidät. Eiköhän se riitä, että "rajat kiinni" pysyy tuolla kadulla. Edes täällä olisi kiva, että ihmiset saisivat olla mitä on ja tehdä mieleistään musiikkia tai ammattilaisen tavoin tehdä sitä mihin kysytään.
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä."
Kefiiri
04.10.2015 16:28:53
Plussa jazzmiehelle. Yleensä lupsakasti kommentoiva Dr.DW olisi ehkä voinut muotoilla arvionsa hieman diplomaattisemmin... tämä vissiin on näitä tapauksia, kun kommentti netistä luettuna näyttää painokkaammalta kuin kirjoittaja on tarkoittanut.
En ole musiikin asiantuntija.
-Dr.DW-
04.10.2015 17:28:00
Joo, siis ihan propsit tekijöille, ihan kokonaisuudessaan. Kyseinen tyyli ei minuun vain satu nappaamaan ja tuppaan aina olemaan suorasanainen ja rehellinen...
Anteeksi vain vielä kaikille asianosaisille.
Nou haard fiilings! :)
ferodoz
04.10.2015 17:28:04 (muokattu 04.10.2015 17:29:41)

En minä ainakaan loukkaantunut DRDW:n kommentista. Toi kommentti olis varmaan livenä kuultuna tullut pienen naurahduksen tai vähintään hymyn kanssa mikä muuttaa asian luonnetta merkittävästi. :)

Mutta olen jazzmiehen kanssa samaa mieltä. Teistäkin osa on FB:ssä mun kaverilistalla, ja ootte saattanut huomatakkin kuinka omalta osalta yritän saada ihmiset tajuamaan että mikään musiikki ei ole paskaa ja kaikesta kannattaa mielummin huomioida hyvät asiat. Ei kaikesta tarvi tykätä tietenkään mutta ajatusmaailma aukenee kummasti kun pystyy näkemään asioista mistä ei välttämättö pidä, hyviä puolia ja toimivia juttuja.
Just a face in the crowd.
-Dr.DW-
04.10.2015 17:37:35
ferodoz: En minä ainakaan loukkaantunut DRDW:n kommentista. Toi kommentti olis varmaan livenä kuultuna tullut pienen naurahduksen tai vähintään hymyn kanssa mikä muuttaa asian luonnetta merkittävästi. :)

Mutta olen jazzmiehen kanssa samaa mieltä. Teistäkin osa on FB:ssä mun kaverilistalla, ja ootte saattanut huomatakkin kuinka omalta osalta yritän saada ihmiset tajuamaan että mikään musiikki ei ole paskaa ja kaikesta kannattaa mielummin huomioida hyvät asiat. Ei kaikesta tarvi tykätä tietenkään mutta ajatusmaailma aukenee kummasti kun pystyy näkemään asioista mistä ei välttämättö pidä, hyviä puolia ja toimivia juttuja.

No hyvä:D Mie harvemmin mitään sanon muutenkaan ilman pientä hymynkaretta silmäkulmassa. Kun on sarkastiseksi syntynyt ja kusipäiden kovettama, niin huumoritta ei selviä yhtikäs mistään!
Joo, totta sekin että mukavuusalueen ulkopuolella sijaitsevista musiikkityyleisä oppii uutta... Jiksi olen korvat verillä klassistakin kuunnellut:D Metalliahan se periaatteessa on...
Toundra on jees eteenkin 2 -albumi. Jazzmieskin voisi saada jotakin siitä irti?
jazzmies
04.10.2015 18:42:43
-Dr.DW-: Kun on sarkastiseksi syntynyt ja kusipäiden kovettama, niin huumoritta ei selviä yhtikäs mistään!

Nyt en nillitä pelkästään sinulle, vaikka vastaskinkin alkujaan sinun kommenttiisi ja jatkan vielä. Tässä väität, että genotyypiltään olet sarkastinen ja fenotyypiltäsi kusipäiden kovettama. Tämmöinen väite harhauttaa kommenttiesi syyn olevan muualla kuin omalla näppäimistölläsi ja täten sinulla olisi oikeus puhua rumasti. Olen vastikään ollut haastavassa työnohjauksessa, missä oli samantapainen case: "minut on kasvatettu tällaiseksi, mitä itse asialle voin". Kyseessä oli siis miltei 50-vuotiaan ihmisen argumentti.

Eli tämä olkoon viesti ihan jokaiselle palstalaiselle keskustelukulttuurin parantamiseksi. Maailmassa on niin paljon paskaa ilmassa, mistä me suomalaisetkin pääsemme osalliseksi nyt täysin rinnoin. Jos vielä edes sarkastisesti käännymme toisiamme vastaan niin kuin ulkona tuolla, niin sillä ei voiteta mitään.

Itse olen pyrkinyt parin vuoden aikana täällä(kin) olemaan kannustavampi. Kevyt kuhertelu sosiaalisen median kanssa on auttamatta ohi. Sillä sieltä ovat nousseet nämä jussihalla-ahot. Se olisi mukavaa, jos musiikin voimaa käytettäisiin eheyttävänä, yhdistävänä ja terapeuttisena keinona päästä "tiloihin" eikä minun-tyylini-on-parempi-kuin-sinun-tyylisi -tyyppisinä, esteettisrasistisina dissauksina.
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä."
-Dr.DW-
04.10.2015 18:54:42
jazzmies: Nyt en nillitä pelkästään sinulle, vaikka vastaskinkin alkujaan sinun kommenttiisi ja jatkan vielä. Tässä väität, että genotyypiltään olet sarkastinen ja fenotyypiltäsi kusipäiden kovettama. Tämmöinen väite harhauttaa kommenttiesi syyn olevan muualla kuin omalla näppäimistölläsi ja täten sinulla olisi oikeus puhua rumasti. Olen vastikään ollut haastavassa työnohjauksessa, missä oli samantapainen case: "minut on kasvatettu tällaiseksi, mitä itse asialle voin". Kyseessä oli siis miltei 50-vuotiaan ihmisen argumentti.

Eli tämä olkoon viesti ihan jokaiselle palstalaiselle keskustelukulttuurin parantamiseksi. Maailmassa on niin paljon paskaa ilmassa, mistä me suomalaisetkin pääsemme osalliseksi nyt täysin rinnoin. Jos vielä edes sarkastisesti käännymme toisiamme vastaan niin kuin ulkona tuolla, niin sillä ei voiteta mitään.

Itse olen pyrkinyt parin vuoden aikana täällä(kin) olemaan kannustavampi. Kevyt kuhertelu sosiaalisen median kanssa on auttamatta ohi. Sillä sieltä ovat nousseet nämä jussihalla-ahot. Se olisi mukavaa, jos musiikin voimaa käytettäisiin eheyttävänä, yhdistävänä ja terapeuttisena keinona päästä "tiloihin" eikä minun-tyylini-on-parempi-kuin-sinun-tyylisi -tyyppisinä, esteettisrasistisina dissauksina.

Juu, siis enhän minä puhukaan rumasti... Mie vaan tuppaan sanomaan asiat hyvinkin suoraan ja kaunistelematta. En välitä olla poliittisesti tai sosiaalisesti korrekti:D
Käyttäytyä osaan ja arvostan hyviä kaytöstapoja, otan hatun päästä ihmisiä tavatessani.
Mutta NIIN monta vuotta mennyt elässä hukkaan vain ja ainoastaan sen takia, että ihmiset ei osaa olla rehellisiä ja puhua asioita suoraan. Päätin että never again, omalla kohdalla. Jos käsität?
jazzmies
04.10.2015 19:06:33
-Dr.DW-: Mutta NIIN monta vuotta mennyt elässä hukkaan vain ja ainoastaan sen takia, että ihmiset ei osaa olla rehellisiä ja puhua asioita suoraan. Päätin että never again, omalla kohdalla. Jos käsität?

Se on kyllä iljettävää, kun lähdetään komppaamaan asioita, joista itse on eri mieltä. Nuorempana tuli nuolekeskelun tms. takia paljon valehdeltua itselle ja samalla toiselle. Nyt isompana oikein hävettää se, että tuli hyljättyä oma mielipide. Tuollaisesta nuoleskelusta ei ole ollut mitään hyötyä, vaan se vahvisti toisen egoa ihan ilmaiseksi.

Sitten toinen juttu on taas tämä mitä kannattaa sanoa -osasto. Jos asia on rakentavaa, niin antaa mennä vain, mutta jos se ei auta mitään, niin voi olla sanomatta. Se mihin jäin kiinni "musiikki on paskaa" -heitossa oli se, että jos sinulla olisi ollut rakentavia ehdotuksia kappaleen parantamiseksi niin asia olisi OK. Mutta jos kyseessä on musiikintyylillinen heitto, niin rehellisestä suoraan sanomisesta on enemmän haittaa kuin valehtelusta tai myötäilystä.
-Dr.DW-
04.10.2015 19:38:36
jazzmies: Se on kyllä iljettävää, kun lähdetään komppaamaan asioita, joista itse on eri mieltä. Nuorempana tuli nuolekeskelun tms. takia paljon valehdeltua itselle ja samalla toiselle. Nyt isompana oikein hävettää se, että tuli hyljättyä oma mielipide. Tuollaisesta nuoleskelusta ei ole ollut mitään hyötyä, vaan se vahvisti toisen egoa ihan ilmaiseksi.

Sitten toinen juttu on taas tämä mitä kannattaa sanoa -osasto. Jos asia on rakentavaa, niin antaa mennä vain, mutta jos se ei auta mitään, niin voi olla sanomatta. Se mihin jäin kiinni "musiikki on paskaa" -heitossa oli se, että jos sinulla olisi ollut rakentavia ehdotuksia kappaleen parantamiseksi niin asia olisi OK. Mutta jos kyseessä on musiikintyylillinen heitto, niin rehellisestä suoraan sanomisesta on enemmän haittaa kuin valehtelusta tai myötäilystä.

Hmm, tuossa on kyllä pointti.
Ehkä sen voisi muotoilla uudelleen, että musiikin sisältöä voisi hieman tarkastella uusiksi... Mutta, kyllähän tuo varmasti nykykultturissa myy. Itselle ei tipu ollenkaan särjettyjen sydämien vuodatus.

Heh, nuorenahan ne virheet on tehtävä, että sitten vanhempana voi valehtelematta sanoa kasvaneensa. On tullu itsekin joskus moiseen sorruttua, myönnetään. Nykyisin en silleen hirveemmin välitä, mitä muut on mielipiteestäni mieltä. Mieli on sellainen kun se on ja minä olen sellainen kuin olen. Kyllähän sitä tosiaankin kannattaa katsoa tuola kylillä, mitä sanoo ja mitä ei. Jos sattuu huumorintajuton tyyppi olemaan, niin voi olla jopa omgelmissa:D Onneksi miut tuntevat ihmiset suurinpiirtein tietää, että vaikka suusta voi töksähdellä totuuksia, niin pahaa en kenellekään halua.
Ihan vaan virtuaalinen hatun-nosto heillekin kun kestäävät aina välillä!
Mutta laitan kirjoituksesi kyllä korvan taakse ja rupen funtsimaan tuota ulosantiani hieman! :)
Phil
04.10.2015 20:44:41

Kevennän vähän keskustelua tarjoamalla vielä toisen videon Ben Granfelt Bandilta. En ole todellakaan mikään tuplabasarimestari mutta tässä sitä nyt yritetään soittaa. Biisin jälkeen tulee aina fiilis että tuli tehtyä pieni juoksulenkki :) https://youtu.be/PO47_Uq08ds
markkuliini
04.10.2015 20:51:52

Kailis: Tsori. Olin skutsissa. Lähinnä tarkoitin hautaaminen/pomppu ja siihen liittyvää filosofiaa.

Ah ok. Joo, oon aina ollu pomppumiehiä, mutta viime vuosina vähän yrittänyt opetella hautaamistakin, että olis sekin soundioptio. Mutta kyllä se aika hankalalta tuntuu.
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
jazzmies
04.10.2015 21:08:13
Phil: Kevennän vähän keskustelua tarjoamalla vielä toisen videon Ben Granfelt Bandilta. En ole todellakaan mikään tuplabasarimestari mutta tässä sitä nyt yritetään soittaa. Biisin jälkeen tulee aina fiilis että tuli tehtyä pieni juoksulenkki :) https://youtu.be/PO47_Uq08ds

Yeah Kaitsu!!! Onpa hyvä kappale, tosi orgaaninen ja vaiherikas. Ja kitaristit soittavat yhteen kuin enkelit vielä.
-Dr.DW-
04.10.2015 21:36:20
Phil: Kevennän vähän keskustelua tarjoamalla vielä toisen videon Ben Granfelt Bandilta. En ole todellakaan mikään tuplabasarimestari mutta tässä sitä nyt yritetään soittaa. Biisin jälkeen tulee aina fiilis että tuli tehtyä pieni juoksulenkki :) https://youtu.be/PO47_Uq08ds

Ihan mahtava veto! Tuollainen swingi basari on aika hankala soittaa ja tuo toimi ku junan vessa!
Phil
04.10.2015 21:42:18

Hyvä meininki kun Yamahamies ja DWmies on samaa mieltä :) Kiitokset taas!!
sahkuifk
04.10.2015 22:13:52

Te olette loistava jazzrumpali:)
Laittaisitko tulevia keikkoja, tätä pitää kuulla/nähdä livenä.
Silloin pitää puskee kun reikä on ruskee.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)