jazzmies 22.09.2015 19:09:20 | |
---|
Epämuusikko: (pahoittelut nillittelystä, lupaan ettei toistu ihan heti :D ) I love muusikoiden.net :K "Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä." |
Anonymous-jazz 22.09.2015 20:23:57 | |
---|
Kimd: Hissi/aulamusaa:) No sitähän se "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
Kefiiri 22.09.2015 20:42:13 | |
---|
hollmi-5: 98 rumpalia sadasta kuulostaisi paremmalta, jos treenaisi kapulaotetta ja perustekniikkaa säännöllisesti. Melkein jokainen harrastelija kärsii siitä, että kapula ei pomppaa ja kontrolli puuttuu. Jos kapula ei pomppaa yhdellä lyönnillä yhdestä neljään kertaan kontrolloidusti, voi treeniä lisätä reilusti. Hollmi kun aloitti sen pompuista puhumisen, niin kyllä se sitä kontrollia näemmä heti alkuun korostikin. En ole musiikin asiantuntija. |
statistiÖ 22.09.2015 20:59:20 (muokattu 23.09.2015 01:15:22) | |
---|
¤ Jos ei soi hiljaa, soi kovaa ¤ olennainen ¤ |
Duro 22.09.2015 21:03:53 | |
---|
Vuoden nukkuja: Duro "miten mä tähän päädyin ja kuka potki mua koko yön päähän" - Closure |
hollmi-5 22.09.2015 21:06:05 | |
---|
Kefiiri: Hollmi kun aloitti sen pompuista puhumisen, niin kyllä se sitä kontrollia näemmä heti alkuun korostikin. Niinpä. Ja pakko on tunnustaa, että tuota on tullut treenattua aikalailla. Klippi tosin kylmiltään tuli kuvattua. Ei se ole minulle helppo, mutta joku harjailee tuon täydellisesti. Itse kompuroin. Kiitos kommenteista ja mukavahan tuo on keskustella muustakin, kuin "lisää nopeutta tupliksilla"-tyyppistä juttua. Soundit, piuhat ja kajarit. |
-Dr.DW- 22.09.2015 21:16:00 (muokattu 22.09.2015 23:21:18) | |
---|
I regret that ive fallen short from life. |
-Dr.DW- 22.09.2015 21:16:00 (muokattu 22.09.2015 21:16:43) | |
---|
Tuplapostaus... I regret that ive fallen short from life. |
hollmi-5 22.09.2015 21:19:05 | |
---|
Soundit, piuhat ja kajarit. |
Kefiiri 22.09.2015 21:53:59 | |
---|
Duro: Vaude. Komppia. Hitosti huojuvaa sellasta, mut komppia kuitenki. Suunta on oikea. Klippi on vielä kuuntelematta, mutta miten niin suunta on oikea? Eivät ne muut suunnatkaan mitenkään vääriä ole minusta olleet. Eksoottisia kyllä. En ole musiikin asiantuntija. |
Kimd 22.09.2015 22:47:45 | |
---|
Kefiiri: Klippi on vielä kuuntelematta, mutta miten niin suunta on oikea? Eivät ne muut suunnatkaan mitenkään vääriä ole minusta olleet. Eksoottisia kyllä. Perinteisen musiikin kontekstissa lienee oikea suunta, mutta jos ideana on vain tehdä omaa juttua niin meneekö puihin nyt? Mystiikkaahan se tarkoitusperä on koska soittaja itse ei halua kommentoida Harrastelija harrastelija rumpali |
ferodoz 22.09.2015 23:50:53 (muokattu 22.09.2015 23:53:24) | |
---|
Lätkyttelin rumpuja aikani kuluksi levyn päälle sen kummemmin juuri tuota biisiä treenaamatta.. Oon yrittäny viimeaikoina päästä pois sellasesta eteensoittamisen fiiliksestä, aiva niinkuin tuottais vähän tulosta. Paikoitellen ehkä mennään jo vähän liiankin sleebaamiseksi. :) Äänitystyökaluina yksi Sennheiserin e840 setin päällä (vastaa periaatteessa SM58:a) ja Shuren b52 basarissa. Yllättävän tasapainoinen saundi noilla miksaamattakin. https://www.youtube.com/watch?v=kuQ-aroEwfgJust a face in the crowd. |
mukis 23.09.2015 08:43:31 | |
---|
markkuliini: Hot singles! Tää munsta on entiselle slowhandille hyvää kehitystä, ja hyvä demo siitä miten eri tekniikkojen yhdistäminen kannattaa. Oon siis aiemmin ollut täysin moeller-tekniikka soittaja, mutta viimeisen puolen vuoden aikana oon koettanut ottaa push/pull-tekniikkaa haltuun, ja sitten viimeisen kuukauden ajan olen keskittynyt vuorolyöntien nopeuttamiseen ja keventämiseen. Nyt en enää tiedä kumpaa tekniikkaa tuo, varmaan siinä on elementtejä molemmista, ehkä kuitenkin enemmän push/pullista, mutta seinän varjosta huomaa että kyllä mun kyynärpäät tekevät moellerille tyypillisen piiskan kun irtoavat kyljistä. Mutta tää on erittäin mielenkiintoista kun tuntuu että pystyy soittamaan paljon nopeammin väsymättä, ja tää on mulle ihan uutta. Idis on siis ennenkaikkea koettaa pysyä rentona vaikka tempo onkin nopea, ja pitää tietty käsien asento missä pomppu on maksimissaan. Suosittelen erittäin vahvasti useiden tekniikoiden yhdistejyä, koska kaikkien kädet ja fysiikat ovat erilaiset, ja koskaan ei tiedä mikä tekniikka sopii kenellekin. https://youtu.be/PIR4XRlijgM Tukee hyvin tuota differential training ideaa, jota vauhkoilin toisessa ketjussa! |
mukis 23.09.2015 08:47:07 | |
---|
Speedy: No tämä.. itse en ole koskaan (tietoisesti) yrittänyt ajaa omaa tekniikkaani mihinkään tiettyyn yhteen tekniikkaan. Minun mielestä tekniikka, tai soittotapa miksi sitä nyt haluaa kutsua, ei saa olla päämäärä - vaan väline jolla päämäärään päästään. Mutta kysymys, näyttää että vaihdat oikean käden tekniikkaa riden ja snaren välillä, miksi? Molempiinhan soitat kuitenkin samaa tempoa, eli kasiosia.. Todellinen taito on just sitä, että omistaa niin ison läjän variaatioita, että voi toimia aina tilanteen kutsumalla tavalla. |
mukis 23.09.2015 08:58:44 | |
---|
|
mukis 23.09.2015 09:03:22 | |
---|
Iski wannabee rokkikitarafiilis ja värkkäsin tällasen. https://soundcloud.com/mika-koskela/camelot Rummut joutu valitettavasti vetään sähkiksillä, ku ei oo akustisille mitään soittotilaa. Bassoo oli hauska vetää, mut otti muutaman päivän aikaa ku pysty 30min pompottaan ja sit hirveet rakot sormiin.. :) |
markkuliini 23.09.2015 10:20:28 | |
---|
mukis: Todellinen taito on just sitä, että omistaa niin ison läjän variaatioita, että voi toimia aina tilanteen kutsumalla tavalla. Kyllä noinkin, etenkin kun mennään nopeilla tempoilla, niin on hyvä jos saa tekniikkavariaatioilla pientä lepuutusta ja pidettyä maitohapot poissa. :-D Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Speedy 23.09.2015 12:07:29 | |
---|
Epämuusikko: Jos näin on niin heippa hei termodynamiikan säännöt ja painovoima. Vaimitensenytoli. Tuossa on pomppuja 1.40 kohdalla, kera jonkin sortin pullout-aksentin ihan lopussa. Sitä ennen pyhällä hengellä mennään. https://www.youtube.com/watch?v=MF9UN8hP5k0 No tässä on puhtaasti pompulla soitettuja iskuja. yhdellä alas-liikkeellä. Tuo vaatii tekniikkaa ja kapulan kontrollia, eikä varmasti onnistu 98% rumpaleista. Itse ainakin osaan soittaa saman kuuloisen ja näköisen jutun kuin Hollmi, mutta en kyllä osaa sanoa onko se sitten ranteella vai pompulla jossa ranne on vain mukana. Veikkaan että ranteella, joska voin soittaa sen myös lattiatomille tai vaikka tyynylle. Jos ei nyt ihan 98% sitä osaa niin ainakin yli 50%.. Mutta mikä sen Hollmin ja helsinginherrojen tekniikan tarkoitus sitten on jos sitä ei voi soittaa kun kalvon reunaan tai muuhun hyvästi pomppaavaan alustaan? Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse |
jazzmies 23.09.2015 14:22:57 | |
---|
Speedy: Mutta mikä sen Hollmin ja helsinginherrojen tekniikan tarkoitus sitten on jos sitä ei voi soittaa kun kalvon reunaan tai muuhun hyvästi pomppaavaan alustaan? Itse näen sen näin, että tuolla tavalla houkutellaan käsi mukaan kapulan pomppunopeuteen ja sitä kautta kontrolloidumpaan tekemiseen. Näin ollen saamma teknistä reseviä kapulan vapaasta pomppimisesta kontrolloituun lyöntiin etenkin tekniikoiden "rajapinnalla". Saman kaltaisia juttuja ovat nämä ns. ikävät tempot, jotka mielellään sleebaavat tai kiilaavat mukavuusalueelle. "Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä." |
tito 23.09.2015 14:59:41 | |
---|
hollmi-5: statistiÖ: Some dime @ http://maihinnousu.net/a/3569 Kova on särön määrä. Komppiakohti mennään kuitenkin. Peukut pystyyn! Peukkua täältäkin! Eteenpäin on menty jos muistelen jotain taannoista pätkää. robbiehill.net rootsandbones.com |