Kefiiri 07.04.2015 07:59:15 | |
---|
Pitäisikö tämän (sinänsä kiinnostavan) aiheen käsittelyä jatkaa siinä vanhemmassa ketjussa joka oikeasti liittyy aiheeseen? Mutta heti perään epäilen aiemmin esitettyä mittakaava-ajatusta... että isomman maan suuremmasta väestömäärästä riittää paremmin kuulijoita marginaalimusallekin. Onhan siellä vastaavasti enemmän niitä marginaalimusan soittajiakin, liekö yhtään helpompaa haalia kuulijoita juuri omalle proggikselle? En ole musiikin asiantuntija. |
Niq 07.04.2015 08:10:35 | |
---|
Mikähän siinä on, että aina kun laitan omasta soitosta näytettä, niin joku savolainen saa aikaan jonkun hirveen väittelyn jostain lillukanvarsista ja oma viesti hukkuu nahistelun tulvaan. No, täytyy ens kerralla soittaa jotain poikkitaiteellisempaa, niin saa aikaan edes väittelyn. Hymiö & peukku. |
hollmi-5 07.04.2015 09:28:16 | |
---|
Niq: Mikähän siinä on, että aina kun laitan omasta soitosta näytettä, niin joku savolainen saa aikaan jonkun hirveen väittelyn jostain lillukanvarsista ja oma viesti hukkuu nahistelun tulvaan. No, täytyy ens kerralla soittaa jotain poikkitaiteellisempaa, niin saa aikaan edes väittelyn. Hymiö & peukku. No sanos muuta. Tämäkin lähti, kun pidin näytettä intron omaisena ilman varsinaisen biisin käyntiinlähtöä ;) Pakko on minun kommenttiin vaan puuttua, vaikka voisi antaa oman mielipiteen soittonäytteestä. Aika vähän täällä tosin kommenttia tulee varsinaiseen soittonäytteeseen muutenkaan. Soundit, piuhat ja kajarit. |
ostany 07.04.2015 12:08:27 (muokattu 07.04.2015 12:08:46) | |
---|
Niq: Mikähän siinä on Minusta tuo sinun näyte oli vallan (s)oiva komppipohja! Laulua, tahi jotain muuta melodiaa kompin päälle jäin vähän kaipaamaan, kun tuo reggaen komppiosasto on itsessään sen verran staattista kellumista, tai sitten basso voisi ottaa enemmän vapauksia. Tuli muistot mieleen, kun kesken mopoajelun päädyin soittamaan thai-reggaebändiin. |
ostany 07.04.2015 13:01:43 | |
---|
griip: Bump! itseäni lainatakseni: "Eka keikka ikinä toissapäivänä, jännitti aivan saatanasti koko setin ajan ja tääkin kiihtyi ainakin 10 bpm, mutta tällaista vedettiin. Puhelimella äänitetty joten soundit on mitä on, all input is welcome :) https://www.youtube.com/watch?v=wXcMmSEVh8s&feature=youtu.be " Murskakritiikki on tervetullutta! nimim. äänitettiin tänään ko. biisin rumpuraita klikin kera (140 bpm) ja voi pojat, että se on erilainen zibale rumpujen(kin) osalta silloin. Minusta tuo kuulostaa oikein hyvälle, ei ole vaan kovin hätäisen yleisön musiikkia! Tuo pisti silmään, että klikki olisi 140, minä mieltäisin kipaleen mielummin puolta hitaammaksi, eli 70 bpm, mitä soitatkin tuossa näytteessä. Ei tule niin hätä viuhtoa setin takana ja mahtuu enemmän musaa niitten klikkien väliin. |
ultra 09.04.2015 22:57:09 | |
---|
Koko tuotos ei ole vielä julkaisuvapaa, mutta päätin juuri että rumpuraita on. Siispä tässä drum cam taannoisesta studiosessiosta. Ykkösellä sisään. http://youtu.be/Zyygkgn8PT0 |
-Dr.DW- 10.04.2015 00:19:11 | |
---|
ultra: Koko tuotos ei ole vielä julkaisuvapaa, mutta päätin juuri että rumpuraita on. Siispä tässä drum cam taannoisesta studiosessiosta. Ykkösellä sisään. http://youtu.be/Zyygkgn8PT0 Hemmetin hyvä! Eipä juuri ole muuta sanottavaa! :D Bombing for peace is like fucking for virginity. |
Kailis 10.04.2015 00:43:03 | |
---|
ultra: Koko tuotos ei ole vielä julkaisuvapaa, mutta päätin juuri että rumpuraita on. Siispä tässä drum cam taannoisesta studiosessiosta. Ykkösellä sisään. http://youtu.be/Zyygkgn8PT0 Hyvä veto! Joissain kohdissa jäin ehkä kaipaamaan haikalla ainakin 4- jollei jopa 8-osien polkaisuja ajamaan komppia. Nyt ne tuli vain kakkoselle ja neloselle. TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin. |
griip 10.04.2015 18:31:21 | |
---|
Kiitokset kommenteista. Hollmille ihan infona, mä hain lähinnä perspektiiviä omaan soittooni, en siihen tyylilajiin, mitä vedetään. Mutta sun inputti tälle palstalle tuntuu olevan ylipäänsä 99% toisille vittuilu, joten eipä siinä. Ps. oltiin illan toka bändi ja aloitettiin klo 20, joten jengiä ei ihan hirveästi ollut mestoilla - mutta saatiin silti lähemmäs 40 ääntä, 5 ääntä lisää niin oltaisiin menty jatkoon. Kyseessä oli siis Emergenza-festivaalin alkukarsinnat, ja me lähdettiin sinne lähinnä sen takia, että pääsee ilmaiseksi ja vailla säätöä soittamaan livenä. Jos oltais vedetty nopeempia biisejä, ääniä ois varmaankin tullut lisää, mutta aikaa oli 30 minsaa ja siinä ajassa soitettiin 3 kipaletta, joista eka oli 170 bpm rokkimenoa, toi postaamani biisi tuli sen jälkeen ja lopuksi vedettiin 70/140 bpm postirokki-kaahailu. Jos mä olisin keski-ikäinen coverhumppabändin rumpali, en välttämättä lähtisi ihan hirveästi arvostelemaan toisten itse tekemiään biisejä, mutta kukin edelleen tyylillään... :D life's a bummer when you're a hummer |
griip 10.04.2015 18:34:18 | |
---|
ostany: joo, siis mä oon pitänyt itse klikkiä tossa biisissä treeneissä 140:ssä, itse kipalehan menee 70:ssa. Helpottaa omaan korvaan sen pulssin löytämistä kun klikki menee tuplatimessä. life's a bummer when you're a hummer |
hollmi-5 10.04.2015 20:04:13 (muokattu 10.04.2015 20:48:11) | |
---|
griip: Kiitokset kommenteista. Hollmille ihan infona, mä hain lähinnä perspektiiviä omaan soittooni, en siihen tyylilajiin, mitä vedetään. Mutta sun inputti tälle palstalle tuntuu olevan ylipäänsä 99% toisille vittuilu, joten eipä siinä. Ps. oltiin illan toka bändi ja aloitettiin klo 20, joten jengiä ei ihan hirveästi ollut mestoilla - mutta saatiin silti lähemmäs 40 ääntä, 5 ääntä lisää niin oltaisiin menty jatkoon. Kyseessä oli siis Emergenza-festivaalin alkukarsinnat, ja me lähdettiin sinne lähinnä sen takia, että pääsee ilmaiseksi ja vailla säätöä soittamaan livenä. Jos oltais vedetty nopeempia biisejä, ääniä ois varmaankin tullut lisää, mutta aikaa oli 30 minsaa ja siinä ajassa soitettiin 3 kipaletta, joista eka oli 170 bpm rokkimenoa, toi postaamani biisi tuli sen jälkeen ja lopuksi vedettiin 70/140 bpm postirokki-kaahailu. Jos mä olisin keski-ikäinen coverhumppabändin rumpali, en välttämättä lähtisi ihan hirveästi arvostelemaan toisten itse tekemiään biisejä, mutta kukin edelleen tyylillään... :D Kova poika olet lukemaan m.nettiä, jos olet ("Olet kirjoittanut keskusteluun 11642 kirjoitusta ja...") kaikki lukenut ja prosentit laskenut... Kommentit soitostasi: Alkuun pelteihin kilistelyä, jossa ei oikein kukaan bändistä ollut kartalla= turha osio, jossa sinunkin maalailut menivät hiukan sinne päin, mutta ei maaliin. Sitten biisi oli alkavinaan. Bassorummun iskut? Miten olitte sovittaneet basistin kanssa (rytmiryhmä). Oikein: Ette olleet. Tommoiseen puhtailla soundeilla maalailuun paksu crashikomppi? Ei toiminut minulle. Kuuntelitko bändiä? Ehkä olit keskittynyt omaan suoritukseen ja se unohtui. Eli tärkein juttu musassa: Kuunnelkaa toisianne. Klikit ja tempot ei ole se, jota kannattaa seurata. Kanssasoittajat ovat. Jyräsit muut. Esitykseltä putosi jännite puolessa välissä. Sovitusjuttuja kannattaa miettiä. Tauon jälkeen taas sinun bassorumpulinja ei ollut biisiin liimattu. Olit vain päättänyt. "tämä on kiva...", vaikka se ei tukenut biisiä, seurannut kanssasoittajia. Biisi ei noussut enää plaaniin. Toivoin, että olisi. Aloittelijat ovat aloittelijoita ja kaikki aloittavat joskus. Huumaannuitte valoista ja äänentoistosta. Se on ihan hyväksyttävää. Pyysit kommenttia ja se tuli. Kommentoikaa muutkin kappaletta tai rumpalin suoritusta. Ei minun kommenttejani. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Speedy 10.04.2015 20:14:58 | |
---|
lähdettiin sinne lähinnä sen takia, että pääsee ilmaiseksi Tähänkö tämä on mennyt? Amatöörit pääsee ilmaiseksi, ammattilaiset pankkiautomaatin kautta..:) Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse |
hollmi-5 10.04.2015 20:20:39 | |
---|
griip: ostany: joo, siis mä oon pitänyt itse klikkiä tossa biisissä treeneissä 140:ssä, itse kipalehan menee 70:ssa. Helpottaa omaan korvaan sen pulssin löytämistä kun klikki menee tuplatimessä. Ennen klikkiä ja rytmikoineitakin tehtiin hyvää musaa, joka toimi, groovasi, rokkasi ja sai jalan nousemaan. Unohtakaa nyt alkuun nuo vehkeet. Klikin kanssa oppii soittamaan, mutta se ei saa olla isännän roolissa. Apulaisena se voi olla, mutta sen orjallinen seuraaminen saa rumpalin kuulostamaan siltä, kuin olisi jarru päällä. Pitää olla todella taitava, kokenut ja paljon kilsoja takana, jotta klikin mukana saa homman toimimaan. Soundit, piuhat ja kajarit. |
hollmi-5 10.04.2015 20:39:16 (muokattu 10.04.2015 21:03:38) | |
---|
griip: . Jos mä olisin keski-ikäinen coverhumppabändin rumpali, en välttämättä lähtisi ihan hirveästi arvostelemaan toisten itse tekemiään biisejä, mutta kukin edelleen tyylillään... :D Arvostele sinä tämä. Siinä keski-ikäiset ovat keikalla bändin kanssa, joka on perustettu vuonna 1986 ja tekee edelleen yhden keikan vuodessa. Ei treenata, kun solisti asuu 620 kilsan päässä. Ei menty ilmaiseksi, kun meille maksettiin. Oltiin illan eka bändi (ainoa). Keikka alkoi aikaisin, kun meidän vanhusten pitää päästä ajoissa nukkumaan. Ensimmäisen biisin aikana jo joku oli tullut katsomaan ja puolessa välissä ekaa biisiä joku jopa nyökytti päätään. Kännykkäkameraotos keikan aloituksesta: https://www.youtube.com/watch?v=ZZSXmlCIUqM Soundit, piuhat ja kajarit. |
Phil 10.04.2015 23:38:49 | |
---|
Tänne keskustelun väliin uutta rumpucoveria Totolta ja Keith Carlockilta. Tässäkin oli taas omia haasteita kun kerran yks yhteen yrittää lähteä soittamaan :) https://youtu.be/GCAivczmxDA |
hollmi-5 11.04.2015 07:57:13 (muokattu 11.04.2015 09:16:55) | |
---|
Phil: Tänne keskustelun väliin uutta rumpucoveria Totolta ja Keith Carlockilta. Tässäkin oli taas omia haasteita kun kerran yks yhteen yrittää lähteä soittamaan :) https://youtu.be/GCAivczmxDA Hei! Eiks tuo nyt oo vähän liian helppoa lähteä coveroimaan kuuskymppisten äijien bändiä ja toisen soittoa suoraan ilman omaa ;) Saat taas näyttämään tämän helpolta ja kuulostamaan vaivattomalta. Hymyilin koko ajan. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Duro 11.04.2015 09:12:33 | |
---|
Kuulostipas uus Toto mainiolta. Puhumattakaan tuosta Philin soitosta. 5/5. Vuoden "taidot riitti, kunto ei": Duro (c) juici |
-Dr.DW- 11.04.2015 09:20:25 | |
---|
Phil: Tänne keskustelun väliin uutta rumpucoveria Totolta ja Keith Carlockilta. Tässäkin oli taas omia haasteita kun kerran yks yhteen yrittää lähteä soittamaan :) https://youtu.be/GCAivczmxDA Hymy kyllä kajotti täälläkin suunnassa naamalla! Ihan hitokseen hieno veto! Bombing for peace is like fucking for virginity. |
hollmi-5 11.04.2015 09:34:07 | |
---|
Phil: Tänne keskustelun väliin uutta rumpucoveria Totolta ja Keith Carlockilta. Tässäkin oli taas omia haasteita kun kerran yks yhteen yrittää lähteä soittamaan :) https://youtu.be/GCAivczmxDA Kohta 2:54! Ei ole montaa nuottia, mutta ne on niin hyvin aseteltu. Soundit, piuhat ja kajarit. |
haunted 11.04.2015 09:41:50 | |
---|
hollmi-5: Kohta 2:54! Ei ole montaa nuottia, mutta ne on niin hyvin aseteltu. Toi on kyä niin tyylitajunen filli, ja ennenkaikkee toteutus täsä tapaukses, että pyyhii lattiaa monen rumpalin koko tuotannolla. Mä olen valitettavasti tossa ryhmäs mukana :) Ei minulle tarvitse todistaa. Minä tiedän että olet väärässä. - Eemil |