Juhani_t 05.04.2015 22:30:49 | |
---|
hollmi-5: Turha sitä on pahoitella, että meidän suvussa on tietotaitoa useassa sukupolvessa ;) Eikä kynttilää ole suinkaan vakan alla pidetty. |
hollmi-5 05.04.2015 22:31:28 | |
---|
Angry Pierre: Jep, olette todistetusti tosi hyviä ostamaan ja kunnostamaan soittimia. :-) No panes joskus omaa soittoa tänne, niin kattellaan ja kuunnellaan sitäkin. Soundit, piuhat ja kajarit. |
jtpennane 05.04.2015 22:40:53 | |
---|
hollmi-5: No panes joskus omaa soittoa tänne, niin kattellaan ja kuunnellaan sitäkin. Don't hold your breath. Postailen mieluummin pläjäysketjuun osaavampien soittoa, siitä saa jotain muutkin irti. |
hollmi-5 05.04.2015 22:43:35 | |
---|
Angry Pierre: Don't hold your breath. Postailen mieluummin pläjäysketjuun osaavampien soittoa, siitä saa jotain muutkin irti. Sitten kannatttanee heittää kevyempää kommenttiviittaa harteille. Painoarvo kun puuttuu. Soundit, piuhat ja kajarit. |
jtpennane 05.04.2015 22:46:14 | |
---|
hollmi-5: Sitten kannatttanee heittää kevyempää kommenttiviittaa harteille. Painoarvo kun puuttuu. :-D Hoho. En minä täältä mitään hyväksyntää ole hakemassa. Jos haluat meikän kommentit jatkossa jättää huomiotta, ole hyvä. En menetä yöuniani. Jos nyt palattais ketjun aiheeseen kuitenkin. |
hollmi-5 05.04.2015 22:55:03 | |
---|
Angry Pierre: :-D Hoho. En minä täältä mitään hyväksyntää ole hakemassa. Jos haluat meikän kommentit jatkossa jättää huomiotta, ole hyvä. En menetä yöuniani. Jos nyt palattais ketjun aiheeseen kuitenkin. Sinunkin kannattaisi kommentoida ääninäytettä. Ei minun kommenttiani. Soundit, piuhat ja kajarit. |
jtpennane 05.04.2015 22:57:43 | |
---|
hollmi-5: Sinunkin kannattaisi kommentoida ääninäytettä. Ei minun kommenttiani. Kiitos vinkistä, laitetaan korvan taakse. Olenkin ketjussa kommentoinut niitä, joihin on ollut jotain sanomista. Jatkan samalla linjalla. |
hollmi-5 06.04.2015 00:04:08 | |
---|
Angry Pierre: Kiitos vinkistä, laitetaan korvan taakse. Olenkin ketjussa kommentoinut niitä, joihin on ollut jotain sanomista. Jatkan samalla linjalla. Aika noloa. Jotain tekemistä pitäisi sullakin olla. Ja näyttöä. Helppo on olla asiantuntijaviitta päällä ja olla olevinaan. Toisaalta tämmöisiä jannuja on nettii pullollaan. Soundit, piuhat ja kajarit. |
jtpennane 06.04.2015 00:08:19 | |
---|
hollmi-5: Aika noloa. Jotain tekemistä pitäisi sullakin olla. Ja näyttöä. Helppo on olla asiantuntijaviitta päällä ja olla olevinaan. Toisaalta tämmöisiä jannuja on nettii pullollaan. Jep! Todella noloa kommentoida näytteitä, joihin tekee mieli sanoa jotain positiivista. Miten kehtaankaan. Tekemistä on ihan tarpeeksi, kiitos huolenpidosta. Liikaakin oikeastaan, ois mukava harrastella vähän enemmän. |
hollmi-5 06.04.2015 00:17:06 | |
---|
Angry Pierre: Jep! Todella noloa kommentoida näytteitä, joihin tekee mieli sanoa jotain positiivista. Miten kehtaankaan. Tekemistä on ihan tarpeeksi, kiitos huolenpidosta. Liikaakin oikeastaan, ois mukava harrastella vähän enemmän. Aika heikkoa. Laita näytettä soitosta. Ole mies. Soundit, piuhat ja kajarit. |
ferodoz 06.04.2015 01:22:13 | |
---|
Eeeeeey, macarena! Just a face in the crowd. |
Aekuinen Naenen 06.04.2015 09:18:54 | |
---|
hollmi-5: Meidän keikoilla nousee jalka ja kalja maistuu kaikille. Jengiä on tupa täynnä ja fiilistä. Näin se vaan tuppaa olemaan. Oman musiikin soittaminen on hieman eri asia kuin covereiden soittaminen! Mitä muutakaan se teidän kohdeyleisö eli elämäänsä kyllästyneet känniset puumamummot haluaa kuulla kuin jo hyväksi koettuja ikivihreitä?! Palaute biisistä tuli. Näitkö videolla muita, kuin soittajat? Minkä takia musaa tehdään? Jos tehdään omaksi iloksi ja itseään varten, niin ollaan siellä treeniksellä. Jos mennään julkiseen tilaan, on sillä oltava jotain annettavaa. Näetkö videolla kuinka paljon tuolla kysyjän keikalla on ihmisiä? Minä nimittäin en näe. Kysynpähän vaan hollmilta oman kysymyksesi, että minkä takia musaa tehdään? Senkö että voi tarjota yleisölle toisten tekemiä klassikoita, eli pääsee itse mahdollisimman helpolla? Rahan takia? Saako siitä kiksejä, kun vetää laiskaa perusbeattia keikasta toiseen? griipille kommenttina, että hyvää settiä bändiltä. Tykkäsin. |
Kefiiri 06.04.2015 09:29:27 | |
---|
Vaikuttaa lupaavalta =D En ole musiikin asiantuntija. |
hollmi-5 06.04.2015 11:15:56 | |
---|
Aekuinen Naenen: Oman musiikin soittaminen on hieman eri asia kuin covereiden soittaminen! Mitä muutakaan se teidän kohdeyleisö eli elämäänsä kyllästyneet känniset puumamummot haluaa kuulla kuin jo hyväksi koettuja ikivihreitä?!
Näetkö videolla kuinka paljon tuolla kysyjän keikalla on ihmisiä? Minä nimittäin en näe. Kysynpähän vaan hollmilta oman kysymyksesi, että minkä takia musaa tehdään? Senkö että voi tarjota yleisölle toisten tekemiä klassikoita, eli pääsee itse mahdollisimman helpolla? Rahan takia? Saako siitä kiksejä, kun vetää laiskaa perusbeattia keikasta toiseen? griipille kommenttina, että hyvää settiä bändiltä. Tykkäsin. Olen vain rumpali ja sitä hommaa on tullut tehtyä monissa eri ympyröissä. Humppabändissäkin olen ollut ja se oli aika ahdistavaa. Omaa musaa tehneissä bändeissä olen ollut monessakin ja niiden kanssa musaa on ollut mukava tehdä, mutta keikkaileminen oli melko mahdotonta, kun se itse asiassa maksoi. Korvaukset olivat niin minimaalisia. Lipsaset on yksi projekti, joka on ollut pitkään pysyssä ja sillä on riittänyt keikkaa ja niistä maksetaan palkkaa. Jos pitää valita, niin paljon porukkaa ja hyvä meininki voittaa taiteen. Soundit, piuhat ja kajarit. |
ferodoz 06.04.2015 12:11:38 | |
---|
Coverbändihän on aika usein varsinkin yökerhoissa pakollinen paha. Ei ihmiset tuu illasta toiseen siihen samaan kuppilaan sen takia että sielä aina joku soittaa levottoman tuhkimon. Ei todellakaan. Monelle coverbändien soittajille tulee se harhakuva että yleisö on bändin takia maksanut itsensä sisälle, ja meininki on bändin takia hyvä. Usein totuus on se että ihminen maksaa itsensä baariin sisälle ja vaihtorahaa odotellessa katsoo mikä bändi täälä tänään on. Hyvä meininki johtuu siitä että yleensä ihmisillä on baarissa hauskaa. Just a face in the crowd. |
Speedy 06.04.2015 12:51:21 | |
---|
ferodoz: Hyvä meininki johtuu siitä että yleensä ihmisillä on baarissa hauskaa. Vaikka se bändi onkin "pakollinen paha" niin on sillä lopputuloksen kannalta aika iso merkitys.. Kukaan ei varmaan valita jos sitä bändiä ei ole, mutta jos se on niin jos se joko A) soittaa huonosti, B) huonoja biisejä tai C) liian kovasti, monella ei varmasti ole hauskaa.. Coverbändejä ei varmaan tulla katsomaan samanlaisessa "fanitus" mielessä kuin omaa musiikkia soittavia bändejä/artisteja. Onneksi monet vielä valitsee mielummin live bändin Neulapoikien sijaan. Itse olen aina tykännyt soittaa enemmän ihmisille kuin bändin jätkille ja treenikämpän seinille. Puhtaasti omalla musiikilla se on ollut sitä jälkimmäistä 80%, taloudellinen merkitys on ollut yhden prosentin luokkaa.. Mutta onneksi meitä on moneen junaan, ja Pieksänmäen asemallekin riittää soittajia..=) Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse |
ferodoz 06.04.2015 13:04:35 (muokattu 06.04.2015 13:07:29) | |
---|
Speedy: Vaikka se bändi onkin "pakollinen paha" niin on sillä lopputuloksen kannalta aika iso merkitys.. Kukaan ei varmaan valita jos sitä bändiä ei ole, mutta jos se on niin jos se joko A) soittaa huonosti, B) huonoja biisejä tai C) liian kovasti, monella ei varmasti ole hauskaa.. Coverbändejä ei varmaan tulla katsomaan samanlaisessa "fanitus" mielessä kuin omaa musiikkia soittavia bändejä/artisteja. Onneksi monet vielä valitsee mielummin live bändin Neulapoikien sijaan. Itse olen aina tykännyt soittaa enemmän ihmisille kuin bändin jätkille ja treenikämpän seinille. Puhtaasti omalla musiikilla se on ollut sitä jälkimmäistä 80%, taloudellinen merkitys on ollut yhden prosentin luokkaa.. Mutta onneksi meitä on moneen junaan, ja Pieksänmäen asemallekin riittää soittajia..=) Nojoo, itse teen coverbändien matkassa noin 70-80 keikkaa vuoteen, ja omaa musaa soittavaa entisaikojen starabändiä noin 50-60 keikkaa vuoteen eli tiedän näistä ja näiden eroista jotain. :) Onhan coverbändeistä tietysti se hyöty baarille, että onnistuessaan se kasvattaa todistetusti viinan myyntiä. Ja joo tottakai se on hienoa kun on porukkaa keikalla, oli se sitten mistä syystä tahansa. Maakuntapaikat on asia erikseen. Eli tarkoitan nyt vähän syrjemmässä sijaitsevien taajamien pubeja ja juottoloita. Niissä käy bändejä niin harvoin, että yleensä ihmiset kyllä eksyy paikalle senkin takia, vaikka olisikin coverbändi. Just a face in the crowd. |
Kefiiri 06.04.2015 15:18:10 (muokattu 06.04.2015 15:20:39) | |
---|
Tää on musta harmittava yleistys kun aina sanotaan ettei oman musan soittaminen kannata. Jonkun omaa musaahan ne coverbiisitkin alun perin ovat. Pitää vaan tehdä sellaista omaa musaa että se kiinnostaa yleisöä, ei se sen vaikeampaa ole. Siis että "paljon porukkaa ja hyvä meininki voittaa taiteen"... ikään kuin hyvä meininki ja oma musa automaattisesti olisivat toisensa pois sulkevia vaihtoehtoja? En ole musiikin asiantuntija. |
ostany 06.04.2015 15:38:33 | |
---|
...olikos täällä jotain ääninäytteitäkin? |
Kefiiri 06.04.2015 15:40:53 | |
---|
ostany: ...olikos täällä jotain ääninäytteitäkin? Jos näytteiden kommentointi kiellettäisiin, ketju pysyisi paremmin asiassa ;) En ole musiikin asiantuntija. |