Aihe: Vapaamielistä keskustelua rumpujen soittamisesta II?
1 2 3 4 5213 214 215 216 217244 245 246 247 248
Seba
17.06.2017 20:41:00 (muokattu 17.06.2017 20:41:32)

hollmi-5: Kestikö se siellä hyvin?

Löin sen sinne kun ostin sen, otin pois kun myin pellin ja pakkasin matkikseen.
Eli pysyi hiton hyvin sen parikolme vuotta. Ei moongel, se on kökköä, mutta slapkatz mitä saa fasulta pysyi kuin flunssa.
tiukkapipo
19.06.2017 04:35:22
Krice: Mitä ammattilaisia? Ei ammattilaiset kirjoittele tänne vaan soittaa keikoilla ja tekee musiikkia. Ajattele nyt jos vaikka Anssi Kela olisi kirjautunut tänne ja kirjoittelisi jotakin hassuja viestejä. Ei, Anssi tekee musiikkia kellaristudiossaan rumpukone kuumana ja tuloksena on hyvää, ellei peräti loistavaa musiikkia.

Vastauksetkin on sellaisia, että ei kukaan ammattilainen kirjoittelisi noin.

Luulin että täällä trollataan, mutta ehkä ei sittenkään. Ensinnäkin;
a) Anssi Kela on kirjoitellut M-nettiin hassuja viestejä.

b) Käsittääkseni olet saanut asiallisia neuvoja ja vastauksia mm. tällaisilta soittajilta - eikö ole tarpeeksi ammattimaista soittoa ja keikkatoimintaa?

https://youtu.be/Z56Kybo30VE?t=1m5s

https://youtu.be/LQAGQvxRV3o

Itse olen aina kiitollinen jos itseäni kokeneemmat (l. lähes kaikki tällä palstalla) vaivautuvat vastaamaan kysymyksiini asiallisesti.
Duro
19.06.2017 08:49:17
tiukkapipo: https://youtu.be/Z56Kybo30VE?t=1m5s

https://youtu.be/LQAGQvxRV3o

Oikeesti, kuka helvetti näihinki käy laittaas alapeukkuja?
Hi! Ask me about Impression cymbals!
Krice
19.06.2017 09:46:14

tiukkapipo: Käsittääkseni olet saanut asiallisia neuvoja ja vastauksia

Ts. jos aloittelija tekee jotakin väärin niin tulee ilkkumista ja henkilökohtaisuuksia ihmisiltä, jotka vaahtoavat olevansa jotakin superammattilaisia. Hei, minä olen ammattilainen, joten olen oikeassa. Tuollaiset ihmiset ei edes tajua miten tolloja ne ovat. Kaipa sitä omaa huonoutta pitää purkaa toisiin ihmisiin tuolla tavalla. Tulee mieleen vain pysytellä hiljaa ja ottaa itse selvää asioista.
Epämuusikko
19.06.2017 11:08:30 (muokattu 19.06.2017 21:01:16)
Krice: Ts. jos aloittelija tekee jotakin väärin niin tulee ilkkumista ja henkilökohtaisuuksia ihmisiltä, jotka vaahtoavat olevansa jotakin superammattilaisia. En itse ole edelleenkään näin tehnyt. e: paitsi että hups! ehkä jotain sen sorttista pahimpaan ärtymykseen taisin sittenkin vihjailla tuolla pari sivua sitten. Mutta identiteettikysymykset tuonnemmaksi.

Hei, minä olen ammattilainen, joten olen oikeassa. Kyllä. JOS siis olisin ammattilainen.

Tuollaiset ihmiset ei edes tajua miten tolloja ne ovat. Kaipa sitä omaa huonoutta pitää purkaa toisiin ihmisiin tuolla tavalla. Tulee mieleen vain pysytellä hiljaa ja ottaa itse selvää asioista.

Kysytäänpä näin päin: mitä haluat täällä kuulla?

(sivumennen: kiitos te muut ettette levittele meikän linkkejä :D )

Krice.

Missä asut?

Olen Kirkkonummella käymässä pari päivää ja minulla on kapulat mukana

Voin tulla käymään, saat vaikka tarkistaa meikät jo ovella terä- ja ampuma-aseiden varalta. Katotaan ergonomiat ja polkimet ja pannut ja systeemit omalta kohdaltani tällä hetkellä hyväksi havaitsemaan muotoon tai muotoihin, pyrkien mahdollisesti löytämään niihin Sinun tämänhetkiseen kehonhallintaan (parempaa termiä en keksi koska niitä nämä jutut loppupeleissä musan itsensä kautta suodattamisen ohella on) parhaat lähtökohdat joista voit lähteä itse asioita satojen työtuntien kautta hiomaan. Sen parempia oikoteitä kuuntelukasvatuksen ja lakkaamattoman itsensähavainnoinnin ohella ei ole. Joka tapauksessa näistä kirjoituksista tulee mulle ainakin paha mieli, nettikirjoittelussa välittymättömien osatekijöiden molemminpuolinen ilmituonti ja asioiden puljaaminen IRL voisi olla huomattavasti aikuisempi vaihtoehto. Tarjous on voimassa.

-Olli Estola
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Epämuusikko
19.06.2017 11:41:41
Ja mitä tulee "asioista itse selvää ottamiseen" niin don't get me started. Oon silti sitä mieltä että ammattilaisuusdiskurssit sais ampua kuuhun näiltä sivuilta.
moderndrummer88
19.06.2017 15:37:37 (muokattu 19.06.2017 15:40:19)
Krice: Ts. jos aloittelija tekee jotakin väärin niin tulee ilkkumista ja henkilökohtaisuuksia ihmisiltä, jotka vaahtoavat olevansa jotakin superammattilaisia.

Eipäs, vaan tämä on lähteny siitä, että olet itse sitä mieltä, että olet aina itse oikeassa ja me muut ei tiedetä mistään mitään. Et vastaanota mitään neuvoja. Tuntuu että kyselet täällä jatkuvasti kaikkea, mutta jos vastaukset ei olekkaan sitä mitä harhaisissa ennakkoluuloissasi toivot niiden olevan, niin ohitat ne täysin ja dumaat aika paljon pidempään tätä hommaa tehneet mitääntietämättömiksi. Ei minkäänlaisia valmiuksia vastaanottaa mitään neuvoja. Ja sitten kun suurinpiirtein kysyt, että millä valmiuksilla me muka sua neuvotaan, niin sitten lyttäät senkin. Etkö näe mitään "vikaa" omassa käytöksessä, vaikka niin monet rumpupuolen aktiivikommentoijat olet saanut turhautuneeksi?
Seba
19.06.2017 16:58:19

Krice: Tulee mieleen vain pysytellä hiljaa ja ottaa itse selvää asioista.

Kun kerran yksikään vinkki ei ole kelvannut, niin kannatan tätä ajatusta.
Seba
19.06.2017 17:01:43

Harmi kun mulla ei ole enää rumpuja, olisin heti tarttunut Ollin tarjoukseen kun naapurissa olet.
Osoitekin olisi ollut tuttu :)
öl m
19.06.2017 17:20:30
moderndrummer88: Etkö näe mitään "vikaa" omassa käytöksessä, vaikka niin monet rumpupuolen aktiivikommentoijat olet saanut turhautuneeksi?

Ette ole ilmeisesti seuranneet yleistä puolta tarpeeksi kauan? Oma diagnoosini: jäsen Krice joko a) trollaa tai b) kärsii ylivertaisuusvinoumasta. Pahimmassa tapauksessa molemmat. Ennuste: huono. Lääke: mahdollisuuksien mukaan kommenttien huomiotta jättäminen.

Epämuusikon reilulle ehdotukselle kaikesta huolimatta iso + ja 100 % komp.
"Voidaan varmaankin olla yhtä mieltä siitä, että te tarvitsette tällaisen laitteen."
moderndrummer88
19.06.2017 17:46:45
öl m: Lääke: mahdollisuuksien mukaan kommenttien huomiotta jättäminen..

Näin se pitänee tehdä. Suosittelen muillekkin samaa.
Vallu-Veke
19.06.2017 18:50:15
Juu en ota selvää onko Kricen touhuilut vaan sellaista omien tekemisten ääneen ajattelua, vai kysyykö hän jotain neuvoja. Mukava katsella kuitenkin mitä hän on kehitellyt.
Epikseltä reilu tarjous, jos Krice tarvitsee apua. Epis on ystävällinen kaveri.
Bacchus
19.06.2017 20:50:24
Epämuusikko:

Olen Kirkkonummella käymässä pari päivää ja minulla on kapulat mukana

Voin tulla käymään, saat vaikka tarkistaa meikät jo ovella terä- ja ampuma-aseiden varalta. Katotaan ergonomiat ja polkimet ja pannut ja systeemit omalta kohdaltani tällä hetkellä hyväksi havaitsemaan muotoon tai muotoihin, pyrkien mahdollisesti löytämään niihin...

Hieno tarjous! Ojennan virtuaaliset aplodeeraukset.
When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro
statistiÖ
19.06.2017 21:36:23

Kantapäät maassa voi ihan hyvin soittaa. Jollei tarvitse laajaa dynaamista skaalaa tai äärimmäistä kontrollia polkimiin.
Kantapäät ilmassa soittamisen aloittaminen ei todellakaan ole mikään nopea tai yksinkertainen homma. Miehet on (tai ainakin oli) parempia leuanvedossa ja tuo on fyysisenä asiana samaa sorttia. Ehkä sen käytettävän voiman (force?) laadun takia. Rankkaa kokovartalopuuhaa, minkä havaitsee myös heistä, ketkä polkee kantapäät ilmassa sujuvasti.

Mulla meni varmaan pari kuukautta saada kantapääT pysymään polkiessa ilmassa jokseenkin luontevasti. Onko tässä mennyt nyt reilu vuosi siitä, niin melko autopilottihommaa on sillai soittaa. Megakontrolliin on silti vielä matkaa.
Suurin remontti tuli istuntaan, tasapainoon ja vatsalihaksiin. Selkä ei tykännyt yhtään, että lihasremontti tuli sinnekin. Oleellista on välttää suuria liikkeitä (muutoksia) ja reenata sitä vähän aikaa kerrallaan.
Mutta suosittelen varsinkin tähän opettajaa silmiksi. Ei tarvitse itse tunnustella, pähkäillä, tuskailla ja kokeilla. Tai rikkoa itseään turhaan.
¤ jos ei soi hiljaa, soi kovaa ¤ olennainen ¤ sidonnainen ¤ puolinainen ¤ moninainen ¤ kokonainen ¤ ainainen ¤ ihanainen ¤
Jucciz
20.06.2017 04:11:09 (muokattu 20.06.2017 04:14:46)
Vaikka rummut on mulle ehdottomasti sivusoitin ja pelkästään hauska harrastus, tahtoisin soittaa niitäkin sillä tavalla oikein, että perustekniikka ja soittoasento yms. olisivat mahdollisimman vähän tuhoisat - nyt kun vetelen fiiliksellä vaan. Voi kunpa Epis pyörisit näillä nurkilla, ottaisin kovin mielelläni muutaman hyvän IRL-koutsausvinkin vastaan koskien juuri ihan kaikkea perushommaa. Jo muutamalla kunnon neuvolla ja sinnikkäällä omalla työllä pääsisi varmasti eteenpäin.

Esimerkiksi bassarijalan kontrollia ja kantapää ilmassa soittamista haluaisin treenata, mutta luulen, että ne lähtisivät paremmin oikeille urille, jos joku vähän vierestä kommentoisi tyyliin "älä tee noin, vaan näin". Samoin varmasti ihan kapulaotteessa ois tsekattavaa, koska nyt mulla ei oo mitään sen kummempia perusteluita siihen, miten keppejä pidän. Sit esimerkiksi sutisoiton alkeet ois kiva saada haltuun ja ihan semmoista yleistä varmuutta ja jämäkkyyttä timen pitämiseen yms.

Korvat mulla on päässä ja oon kuunnellut rumpaleita jo ihan lapsesta erityisen tarkalla korvalla, ja oon sen myötä mielestäni aika hyvin kartalla noin niinku musiikillisessa mielessä siitä, mitä ns. normaalissa musiikissa rummuissa tapahtuu: ymmärrän kompit, fillit, rakenteet ja osaan purkaa ne osiin päässäni, selittää ne jollekulle toiselle tai kirjoittaa ne viivastolle. Samaan aikaan tiedostan kuitenkin sen, että tekniikkani ja tuntumani rumpusettiin eivät vaan ole kovin kummoiset - tietty miten voisivatkaan, sen verran vähän aikaa olen rummut omistanut.

Työmaata siis riittää, eipähän tuu tylsää. En vaan ole aikoihin ollut mistään harrastuksesta yhtä innoissani. Vaan ei kai se ihme ole: niin monta vuotta halusin omaa rumpusettiä saamatta sitä. Nyt kun semmoinen tuolla köllöttää, hakeudun sen taakse käytännössä aina kun muu perhe poistuu edes pihamaalle. ;) Rummut saavat täällä kotona paljon enemmän huomiota kuin kitara - varmaan osittain siksikin, että kitaraa soitan työkseni, jolloin kotona ihan mielellään aiheuttaa möykkää jollain muulla. Oon taipuvainen ajattelemaan, että eri soittimien soittamisesta ei ole haittaa myöskään pääinstrumenttia ja varsinkaan kokonaismusikaalisuutta ajatellen.

Tahdon uskoa, tai ainakin uskotella itselleni, että vielä tällä iällä voi kehittyä ja oppia uutta, jos vaan keskittyy oikeisiin asioihin ja on määrätietoinen. Toki myös armollinen täytyy olla ja muistaa huumori, mun leipä tuskin tulee koskaan olemaan kiinni rumpujensoitosta. Sitä vaan haluaisi olla hyvä kaikessa, mikä kovasti kiinnostaa - ja toisaalta kiinnostus onkin havaintojeni mukaan hyvä motivaattori. Niin ja, laittoihan esimerkiksi muuan Steve Smith käsittääkseni soittotekniikkansa täysin uuteen uskoon suurin piirtein tässä iässä.

Toki hyviä videoita on netti pullollaan, mutta paraskaan video ei mielestäni korvaa sitä, kun vieressä on opettaja tai joku ammattilainen, jolta voi kysyä ja joka voi kommentoida saman tien.

P.s. Mitäs jos Krice vaan hyväksyisit sen, että täällä on oikeasti tosi kovan luokan soittajia, joiden vinkkejä kannattaa kuunnella. Heidän ei olisi mikään pakko avata suutaan, mutta monikin heistä hyvää hyvyyttään tahtoo jeesata sua - ja samalla haukut jokaisen heistä maanrakoon. Kannattaa oikeasti vilkaista peiliin välillä - saattaisit päästä jäljille siitä, missä oikein mättää.
Krice
20.06.2017 12:12:10

Vallu-Veke: Juu en ota selvää onko Kricen touhuilut vaan sellaista omien tekemisten ääneen ajattelua

Ratkaisin ainakin väliaikaisesti sen ongelman, että virveli oli liian äänekäs ja crashit (ja ride) huonoja. Minulle tuli sellainen idea, että voisin laittaa sähkösetistä lätkät peltien ja virvelin tilalle ja yllättäen se toimi. Ei tarvinnut edes kaivaa mitään sähkösetin telineitä, vaan lätkät sai normitelineisiin kiinni, tosin 6" lätkä virvelinä näyttää jokseenkin koomiselta akustisen virvelin telineessä. Hihat ja bassorumpu sekä tomit on akustisia, joten mikitin vain hihatin ja bassorummun läheltä (tomit kuuluu puoliavonaisten kuulokkeiden läpi ilman mikittämistäkin), ja vetäisin kaikki mikseriin. Tosin mikserin voisi uusia, se on 50 euron Alesis USB4 eli hieman kohisee ja sähkösetille ei riitä tarpeeksi puhtia vahvistimessa, mutta ei se kohina treenissä haittaa. Nythän on kiva tekosyy.. tai no, ihan oikea syy, hankkia parempi mikseri, jossa on enemmän töpseleitä jatkossa akustisten rumpujen mikittämistä varten.

Sitten kun kun saan lisää töpseleitä sisältävän mikserin, niin voisin laittaa Wavedrumin virveliksi, se on vähän parempi kuin kumilätkä ja olen yrittänyt turhaan saada myytyä Wavedrumia vuosikausia, joten tulee sillekin käyttöä.
Krice
20.06.2017 12:15:25

Jucciz: P.s. Mitäs jos Krice vaan hyväksyisit sen, että täällä on oikeasti tosi kovan luokan soittajia, joiden vinkkejä kannattaa kuunnella.

Minähän kuuntelen vinkkejä. En vain savolaisena välttämättä tee mitä sanotaan.
Epämuusikko
20.06.2017 21:24:44
Tässä vaiheessa haluan muistuttaa ketjun aiheesta. Kamoista puljaamiselle on eri palsta ja siellä eri ketjut. Peace.
Krice
23.06.2017 21:02:54

Epämuusikko: Tässä vaiheessa haluan muistuttaa ketjun aiheesta. Kamoista puljaamiselle on eri palsta ja siellä eri ketjut.

Vähän vaikea välillä puhua soittamisesta ilman että puhuisi välineistä, joten lakkaa nettikiusaamasta!

Kantapää alhaalla soittamisesta tuli ainakin omalla kohdalla rennompaa kun laskin rumputuolia (oho, puhun välineistä taas, apua!) ja istun vähän enemmän taaksepäin tuolissa eli ruho nojaa tuoliin enemmän, jolloin jalkoja ei tarvitse ankkuroida niin tiukasti kiinni pedaalien päälle. Ongelmana ainakin itselläni on ollut ns. tietokoneryhti, eli kuvittelen rumpujakin soittaessa, että koodaan tietokoneella: ryhti valuu eteenpäin kumaraan. Pitää oikein koko ajan miettiä tuota, että pysyisi suorassa.
Epämuusikko
24.06.2017 11:44:50 (muokattu 24.06.2017 11:45:52)
Krice: Vähän vaikea välillä puhua soittamisesta ilman että puhuisi välineistä, joten lakkaa nettikiusaamasta!

w
h
a
t
e
v
e
r

:
D
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)